Vacuna varicel·la abans del segon embaraç...

comparteix les teves il·lusions de ser mare.
Mqa
:: granota
Entrades: 234
Membre des de: dl. març 21, 2011 8:28 am

Vacuna varicel·la abans del segon embaraç...

EntradaAutor: Mqa » dj. des. 19, 2013 5:44 pm

Hola! L'Odette aquest mes farà 21 mesos i la meva parella i jo ara comencem a planejar-nos i preguntar-nos anar a buscar un segon. Per un cantó em fa mandra però per l'altre... no vull que es portin gaires anys (jo me'n porto 6 amb el mitjà i 12 amb el gran!!)
Però abans de decidir res he de mirar què faig amb el tema de la varicel•la... Jo no la he passada i no estic vacunada. El primer embaràs tenia clar que no corria cap risc perquè no tenia cap contacte amb nens petits però ara tot és diferent. Avui li he comentat a la meva ginecòloga i m'ha dit que tot i que em vacuni tinc el risc de passar-la igualment i això m'ha deixat a quadres... així perquè serveix la vacuna? Suposadament et vacunes (sobre tot una dona que es vol quedar embarassada) per no estar patint pel nadó, perquè hi ha molts riscos de que surti amb malformacions i coses vàries. Així que tinc un embolic mental molt gran. Em vacuno jo? Em vacuno jo i també vacuno a la meva filla?
La veritat es que a la meva filla no la volia vacunar de varicel•la. Majoritàriament tothom la ha passat i no passa res. Si es un temps en què tens molèsties, et trobes malament però res que no passi... (només son alguns casos molt concrets els que es compliquen...) però clar... tampoc puc córrer el risc de que tot i que jo em vacuni ella l'agafi i me la passi quan jo ja estigui embarassada... Com podeu veure tinc un cacao mental monumental.
La veritat es que m'hauria de decidir aviat perquè si vull que no es portin molt temps me l'hauria de posar ja la vacuna... si sumem 6 mesos (el temps que t'has de esperar per quedar-te embarassada) més 9 mesos d’embaràs... son 15 mesos!! Això suposant que em quedo embarassada a la primera! la veritat es que no ho puc allargar gaire més.

Us heu trobat en la meva situació?
coneixeu algun cas?
Què heu/han fet al respecte?
Què opineu?

Gràcies marones i futures marones!!!
montsekit
:: pantera
Entrades: 876
Membre des de: dc. jul. 20, 2011 2:45 pm

Re: Vacuna varicel·la abans del segon embaraç...

EntradaAutor: montsekit » dj. des. 19, 2013 7:19 pm

Jo m´hi he trobat.
Abans de posar-nos a buscar al Jan vaig anar al gine a fer-me revisió i veure si tot estava bé, i va detectar que no tenia anticossos de la varicel-la. A mi em va dir que m´havia de vacunar i no ho vaig dubtar ni un moment. Em van fer dos dosis i després vaig haver d´esperar 3-4 mesos (ara no recordo exactament però diria 4).

El problema amb la varicel-la és que a partir de l´any 80 es va comencar a vacunar i estava practicament erradicada, però d´uns anys cap aquí com hi ha gent que no vacuna està resorgint.
Jo al Jan l´he vacunat sense dubtar.
El meu consell és que et vacunis tu i a la teva filla.
PANXUPACTE GERMANIC tortiga :-()), montsekit :-())

Imatge

Imatge
garota
Entrades: 831
Membre des de: dt. ago. 27, 2013 2:31 pm

EntradaAutor: garota » dj. des. 19, 2013 8:35 pm

Bones!

Mira, no és el meu cas perquè jo la vaig passar de petita. Però en el meu embaràs em va sortir que no era immune a la Rubeòla tot i haver-me vacunat d'adolescent. Durant l'embaràs lògicament no em vaig poder vacunar, i m'han vacunat al néixer el petit. Treballo en una escola i tot i queno està tan estesa com la varicel·la, es possible que hi hagin casos, però no n'hi han hagut.
Amb tot això vull dir-te que, si et vacunes, com t'han dit, la pots passar, he tingut força nens a classe vacunats que l'han passat,....més lleu sí però l'han passat,....
Si la teva nena està vacunada, per tant la podria passar igual i tu també. Però mira, tinc companyes i una amiga que no l'han passat i han passat els seus embarassos perfectament, alguna fins i tot ha tingut un tercer fill.
Cada cop hi ha menys varicel·la, jo fa 3 cursos que no tinc cap cas a l'aula,........així que no m'agobiaria gaire!
La Rubeòla pot ser greu i no m'ha passat res,...
Molta sort en el proper embaràs i gaudiu moltíssim!
Tutty29
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1819
Membre des de: dg. gen. 16, 2011 6:12 pm

EntradaAutor: Tutty29 » dv. des. 20, 2013 8:32 am

Jo tinc un nen que fara 23 mesos i tambe estem pensant en buscar-li un germanet, jo no he passat la varicel.la i no en tenia ni idea aixo que ens haviem de vacunar.
montsekit

EntradaAutor: montsekit » dv. des. 20, 2013 8:38 am

Quina edat tens garota, potser estàs vacunada?

Em sorprén molt que no us ho hagin mirat ni abans ni durant embaracos... jo quan vaig anar de visita pre-cerca és el primer que em van mirar: rubeola i varicela i em van recomenar molt seriosament la vacuna.
Dic jo que encara que la puguis passar, tens menys possibilitats si estàs vacunada i al ser més lleu millor pel fetus?

Imatge

Imatge
Mqa

EntradaAutor: Mqa » dv. des. 20, 2013 10:43 am

Gràcies per les vostres respostes noies.

montsekit a mi si que m'ho van mirar abans del primer embaraç però jo vaig decidir que no volia esperar i no me la vaig posar, tenia molt clar de que no estaria en contacte amb nens i per tant no podia infectar-me de varicel·la. Però ara tenint la nena les coses canvien.

Tutty29, t'han de fer una analítica i et diran segur si la has passat o si estàs vacunada. Jo tinc 27 anys i ni una cosa ni l'altre. Alguns metges et diràn que es molt important que estiguis vacunada perquè passar la varicel·la durant el primer trimestre de l'embaràç és realment molt perillós pel fetus (poden sortir amb mal formacions i diversos problemes molt greus). Però també hi haurà metges que et diran que quasi no hi ha casos de varicela i per tant el risc de que l'agafis es reduit però mai se sap... Un cas clar és el que diu la garota, que té amigues que no han passat la varicel·la i fins i tot han tingut un tercer fill...

La veritat es que no tinc temps de mirar la tele i estic una mica desconectada del món, i no m'havia enterat de que a les farmàcies no tenen la vacuna... o sigui que ara tinc que anar a la SS aviam si hi ha alguna manera d'aconseguir-la per subministrar-me-la a mi.
A la petita casi queda descartat que li posi, perquè no hi ha forma de trobar-la i per la SS no la posan fins als 12 anys.
montsekit

EntradaAutor: montsekit » dv. des. 20, 2013 10:48 am

Jo visc a Alemanya i aquí li han posat durant el primer any, va diferent.
Jo no tenia contacte amb nens, però vaig preferir esperar (amb tota la rabia del món hehehe) no volia passar 9 mesos emparanoiada per una cosa més (sóc prou paranoies de normal)

Imatge

Imatge
Vesnà
:: lleona
:: lleona
Entrades: 931
Membre des de: dv. març 26, 2010 10:25 am

EntradaAutor: Vesnà » dv. des. 20, 2013 11:32 am

Hola, noies!!

Començo a fer el xafarder per aquest racó de fòrum, que aviat ens hi posem!
Hola, Montsekit!! :miko:
Mqa ha escrit: tenia molt clar de que no estaria en contacte amb nens i per tant no podia infectar-me de varicel·la.

No sé si aquesta teoria és de fiar! Només et puc dir que jo la vaig passar fa tres anys, sense contacte amb nens, sense haver vist ningú amb varicel·la. No sé com, però la vaig agafar. Em sona (no ho puc assegurar), que la varicel·la pot ser contagiosa fins i tot abans que aparegui l'erupció. Jo, el primer dia de granets (van començar a la boca i pensava que eren llagues), vaig fer vida normal, així que l'hauria pogut contagiar a qualsevol. L'endemà la cosa ja es va accelerar i el metge em va dir què era, així que uns quants dies reclosa a casa. `

:-()-)
http://www.fertilityfriend.com/home/332210
Imatge
... i tres foradets a l'ànima.
A la quarta va la vençuda!
Imatge
Airin
:: poltre
:: poltre
Entrades: 687
Membre des de: dc. març 30, 2011 7:51 pm

EntradaAutor: Airin » dv. des. 20, 2013 12:16 pm

Hola!

Jo també t'aconsello que et vacunis tu i a la teva filla (encara que ara ho hagin posat difícil, et recomano que miris el blog de l'Amalia Arce (http://www.dra-amalia-arce.com/)- Certament, la vacuna no t'estalvia el contagi però sí que garanteix que la malaltia serà més lleu. O sigui que jo no me la jugaria, i menys tenint una filla petita, perquè és a les escoles on circulen més aquestes coses.

Ara, assegura't que sigui cert que no l'has passada tu. Jo també m'ho pensava i no va ser fins que ja estava embarassada que em vaig assabentar que era perillós passar-la estant embarassada. Com que a mi sempre m'havien dit que no l'havia passat, vaig demanar que una analítica perquè m'ho miressin i resulta que sí que estava immunitzada.

En canvi, amb la rubeola em va passar com a una altra noia del post, que tot i estar vacunada no estava immunitzada, i em vaig haver de vacunar després de parir.
Imatge

Imatge

Imatge
montsekit

EntradaAutor: montsekit » dv. des. 20, 2013 12:22 pm

Vesnàaaaaaaaaaaaaa guapa!
Crec redordar que la malaltia es "coba" durant 15 dies i és durant aquest periode quan és més perillosa (perque la persona que la té encara ni ho sap).
Airin això m´ho va comentar també el gine, hi ha gent que l´ha passada super lleu o sense símptomes i ni ho saben.

Imatge

Imatge
cuqueta
:: dragona
Entrades: 4991
Membre des de: dg. ago. 05, 2007 12:04 pm
Ubicació: Ja som 4!!! Quina felicitat!!!!
Contacta:

EntradaAutor: cuqueta » dv. des. 20, 2013 12:27 pm

Et recomano un 100% que et vacunis!!!!

Jo no l'havia passat, ni estava vacunada, tenia un nen de 3 anys vacunat i el vaig treure de l'escola bressol uns 2 mesos abans de parir per evitar el contagi. Quan estava de 38 setmanes em van començar a sortir granets, era varicel·la!!!! va ser un cop molt dur, és el pitjor que he passat a la meva vida, si el petit arriba a nèixer abans dels 14 dies de la sortida del primer granet, segurament no ho hagués superat o li haguèssin quedat unes seqüeles molt grans, vaig fer repòs absolutíssim i gràcies a Dèu el part es va retrassar, vaig parir a les 40 setmanes passades, just el dia que feia 21 dies de l'aparició del meu primer granet, amb risc zero pel petit.
Jo li vaig encomanar al meu fill gran i no va poder venir a conèixer al seu germanet a l'hospiltal.

En fi, molt malament, ja veus, per tant et recomano la vacunació tant teva com del teu fill un 100% :ok:
Imatge
Ieiiiiiiiiiiiiiii que m'estic fent molt gran viewtopic.php?f=35&t=8514
Cuquet, hem fet tetilla juntets durant 15 mesos!!!
Imatge
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatge
Imatge
cuqueta
Entrades: 4991
Membre des de: dg. ago. 05, 2007 12:04 pm
Ubicació: Ja som 4!!! Quina felicitat!!!!
Contacta:

EntradaAutor: cuqueta » dv. des. 20, 2013 12:33 pm

Et passo l'enllaç al post que vaig obrir quan em va passar viewtopic.php?f=11&t=22992
Imatge
Ieiiiiiiiiiiiiiii que m'estic fent molt gran viewtopic.php?f=35&t=8514
Cuquet, hem fet tetilla juntets durant 15 mesos!!!
Imatge
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatge
Imatge
garota
Entrades: 831
Membre des de: dt. ago. 27, 2013 2:31 pm

EntradaAutor: garota » dv. des. 20, 2013 1:24 pm

Déu ni do cuqueta quin patir,.....! Sort que va anar tot bé!
No sé és difícil. Jo no sé què hagués fet, si m'hagués vacunat o no, no ho sé. Amb la de la rubeòla que no havia agafat immunitat, la veritat és que no em vaig emparanoiar,..és que si comencem així poden passar taaaaaaantes coses,....no ho sé valora-ho amb els metges a veure què diuen, però tb l'haguessis pogut passar en el primer embaràs i no va ser així,...no ho sé tu, complicat. Clar que al llegir el cas de la cuqueta,....,! Però si haguessis estat vacunada cuqueta, i l'haguessis passat lleu, hagués sigut igual de perillós? T'ho van explicar? Ara tinc curiositat,...jeje
Virreina
:: puça
:: puça
Entrades: 18
Membre des de: dc. gen. 30, 2013 2:19 pm

EntradaAutor: Virreina » dv. des. 20, 2013 2:37 pm

Bones,

jo també la vaig agafar, un parell d'anys abans de quedar-me embarassada, sense estar en contacte amb nens, mentre estava de vacances (de fet, no sabia que no l'havia passat de petita, em pensava que sí). No sé qui me la va passar. És molt difícil predir si tens més o menys punts de contagiar-te, no se sap mai.

I sí que és veritat que cada vegada n'hi ha menys però l'any passat, a la classe de l'escola bressol del meu fill, la van passar tots. El meu està vacunat i no es va contagiar, tot i que ja m'havien avisat que la pot arribar a passar però molt fluixeta.
Mqa

EntradaAutor: Mqa » dv. des. 20, 2013 9:11 pm

Tela cuqueta, quina mala experiència.

Airin, si, estic segura que no la he passat perquè em van fer les proves abans de quedar-me embarassada per primer cop.

Bueno, crec que al final me la ficaré. Com ho faré? no ho sé, perquè no hi han vacunes a cap farmàcia!!!, l'Estat ha retirat les vacunes perquè no es vacunin els nens petits només es poden vacunar a partir dels 12 anys (si no han passat la varicel·la). O sigui que tinc que mirar com ho podem fer. Pel que es veu Madrid, Ceuta, Melilla i crec que Navarra són les úniques comunitats on la posen als nens petits i per tant la única comunitat on hi ha estoc a les farmàcies.

Poder haurem d'anar d'excursió a Madrit i comprar-la allà...

Dimarts vaig al metge de la SS aviam què em diu.

Torna a “Buscant un embaràs”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::