DGP, sí, no i quants?

Tractaments, clíniques, medicaments..
ambjdejan
:: granota
Entrades: 226
Membre des de: dc. nov. 07, 2018 4:45 pm

DGP, sí, no i quants?

EntradaAutor: ambjdejan » dl. juny 08, 2020 1:45 pm

Hola, encara seguim donant voltes al tema i tinc alguns dubtes...

A Gràvida, el DGP són 1.500€ de base i 390€ per 2 embrions, 780 per 3, 1.170 per quatre, etc...
Tenim pensat fer DGP, però quants embrions arriben a d5? és a dir, creieu que si n'arriben 4 o 5 val la pena fer el DGP a tots 4 o 5? Algú que ho hagi fet, quants embrions heu biopsiat?
i amb els embrions que no heu biopsiat, què n'heu fet? els heu guardat sense mirar res? a dia 3 o a dia 5?
Per les analítiques que tinc, és possible que sortissin bastants òvuls (am alta, molts fol·licles...), però a la vegada tinc 42 anys i molts no deuran ser bons...
Sembla un conte de "tria la teva aventura" però cada pas que fas has de passar per caixa i si vas sumant estàs entre els 9.000€ mínim i els 15.000!

I per altra banda, algú que hagi fet DGP a FivClinic, cobren per cada embrió, també? no m'ho van especificar i ara truco però no m'agafen el telèfon ho aniré provant...

gràcies!!
Gustineta
:: gosset
:: gosset
Entrades: 437
Membre des de: dl. nov. 03, 2014 4:58 pm
Ubicació: Entre Barcelona, l'Alt Empordà i Andorra

Re: DGP, sí, no i quants?

EntradaAutor: Gustineta » dl. juny 08, 2020 3:03 pm

Hola amb ambjdejan

Jo em vaig fer el tractament a Gravida al 2018 i crec que deu haver canviar la manera de fer el pressupost. En el meu cas costava el mateix biopsiar 2 embrions que biopsiar-ne 8. A partir de 8 sí que pagaves extra. És a dir, el DGP es pagava en "pack" i no per embrió.

Jo ara tinc 36 anys, i en tenia 34 quan em vaig fer el tractament a Gravida. Abans, amb 33 anys havia fet una FIV+DGP a IVI i m'ho pintaven moooolt bé per edat i per una bona AMH, molts fol·licles... i va anar malament, Només vam obtenir un embrió genèticament sa després del DGP (23 fol·licles, 9 madurs i fecundats i 5 blastos AA). Me'l van transferir i vaig tenir un avortament bioquímic.
Quan vam anar a Gravida vaig obtenir números més lògics. Vaig fer dos FIV per acumular embrions i vam biopsiar 7 blastos, dels quals 3 van ser sans. Un no va sobreviure a la descongelació, l'altre és el meu fill i el tercer està congelat.
Jo tenia clar que, amb el meu diagnòstic, havia de fer DGP a tots els embrions, però cada cas és un món.

Sobre el número d'embrions que arriben a blasto: crec que depèn de l'edat. Amb menys de 35 anys i en un cas "normal" (no el meu) solen arribar a blasto entre un 45 i 55% dels òvuls fecundats i solen passar el DGP un 60%. Amb l'edat, crec que les xifres baixen, però no sé quant.

Sobre què fer amb els embrions no biopsiats/congelats: doncs pots o bé guardar-los per a tu, llençar-los, donar-los a la ciència o deixar-los per a altres parelles.

És una mica tria la teva aventura, sí. Per això jo sempre dic: abans de fer res, informeu-vos amb algú que us inspiri confiança, us sigui sincer/a i us faci sentir còmodes. Encara que ho és, no es pot veure la RA només com un negoci, o si no malament... Particularment no em tiraria a la piscina si noteu que no us parlen clar. Si no us parlen d'altres proves més enllà del DGP, per exemple, per exemple... arrufaria el nas.
Nov de 2013: inici cerca
Gen-jun 2014: 2 TE+ i 2 avortaments espontanis
Set 2014-set 2017: proves, cerca natural, 2 IA -
Oct-des 2017: 1a FIV+DGP. Un sol embrió sa; bioquímic
Jul i set 2018: 2a i 3a FIV+DGP.
Nov 2018: Beta +
Ago 2019: Benvingut, Enric
Gen 2022: Trànsfer i bioquímic
Ago 2022: Emb. espontani
Mai 2023: Benvinguda, Elna
ambjdejan

EntradaAutor: ambjdejan » dl. juny 08, 2020 8:48 pm

Gràcies!
Amb gràvida hi tenim confiança, i ens agrada, és un tema econòmic... Jo tinc 42 anys i ja tenim un fill que va venir de forma natural, però el segon ens està costant la vida i a tot arreu ens han dit que és un tema d'edat i ens diuen el mateix: dgp...
He consultat 3 llocs i tots ens han dit el mateix.

El tema és aquest, ara el pressupost a Gràvida és molt detallat i són 390 els dos primers dgp i després 390 per cada extra... més 1500 de base... Se'ns en va a 9.000€ en el millor dels casos...

Ivi també hi vaig anar però no m'ho han recomanat gens, són una mica "invasius"...

I el 3r lloc és FivClinic.

Però gràvida i l'hospital de Bcn són els que ens han donat més confiança...
Tànit
Entrades: 209
Membre des de: dv. oct. 09, 2015 8:21 pm

EntradaAutor: Tànit » dl. nov. 02, 2020 12:19 pm

Hola aprofito el post per que no es repeteixin gaire i les q vinguin deprés puguin aprofitar la info.
us explico una mica tinc 39 anys i dp de buscar i buscar i donar moltes voltes ens hem decidit per fer la fiv a Dexeus, sabem que tenen un tracte fred però de les cliniques que vam veure es la que mes ens va agradar ens quedava ivi que se que tb es molt bona però el meu home estava fart i vam tirar pel dret.
quan van examinarme perla fiv em van trobar hidrosalphinx (obstruccio de les tromes) parem fiv i operem.

ara hi tornem i sembla que he ovulat molt per tant com que hi ha risc de sobreovulacio la dra pensa en congelar i deixar reposar el meu cos.

fins ara tot anava be i en ppi feiem l implantacio la setmana que ve i ara ja parlen del mes q ve, de congelar i avui ens treun el dgp.

em pregubto si fa 15 dies q vam començar no era igual de vella que ara i xq en aquell moment ni ens ho van plantejar?
Realment paga la pena?... se que la meva edat no es per tirar cohets pero tinc un pilo d amigues que no han tingut problemes amb embarassos naturals i si el meu unic problema era les trompes quin sentit té aixo??? per altra banda conec gent que ha tingut mainada jove i amb problemes...
estic feta un lio obviament vull el millor pel meu futir bebe... però no se si ins pares arruinats.... ho seria

algu que sàpiga ben be per que serveix i si realmebt paga la pena o que em pugui dirigir a algun lloc per esclarirme.

Gracies
ambjdejan

EntradaAutor: ambjdejan » dt. nov. 03, 2020 8:50 am

Hola bonica, és difícil aconsellar...

El DGP serveix per mirar si els embrions tenen el número de cromosomes que toca (crec que només miren numero de cromosomes, no si els gens estan bé, a veure si algú altre ho sap). Dels 46 cromosomes que tenim, n'hi ha 2 còpies de cada un. A grans trets si n'hi ha 3 còpies d'algun, aleshores el nen o bé pot tenir problemes (cromosomes 13, 18, 21, x) o directament no avança l'embaràs i es para. Nosaltres hem tingut 2 avortaments, als 40 i als 42 anys, i en el segon cas va ser perquè hi havia tres cromosomes del número 4.

El que jo em vaig plantejar és que fer el DGP a un sol blastocit no tenia sentit, perquè si està bé, ok, però si no? què faràs amb els altres? també és cert que jo tinc 42 anys quasi 43 i que a partir dels 40 la qualitat baixa en picat, i per tant, jo hauria d'aconseguir no sé quants òvuls perquè al menys un o dos fossin bons... i per tant, fora del nostre abast... per això vam decidir fer una ovodonació (encara no hem començat, en principi la setmana que ve).

En el teu cas, que el problema era a les trompes i no has tingut cap avortament? jo potser no ho faria... Però ja et dic que és molt molt difícil d'aconsellar perquè cada u sap els diners que té... (en el nostre cas si ens sobressin, doncs segurament sí que ho faríem, és bàsicament un tema de diners)

i el tema de la panxa i la ronyonada calenta sí, és important, així com tenir els peus calents! :)

Espero que vagi molt i molt bé l'extracció i tot el procés
Tànit

EntradaAutor: Tànit » dt. nov. 03, 2020 1:21 pm

Moltes gracies per el teu consell.
ovbiament el problema son els diners per quasi es una 2a fiv...
si ens haguessin di de pagar x pos ho podriem pensar millor pero depen dels embrions i no sabem quans en sortiran de moment tinc 16 folicles, soc molt concient que no tots seran viables i dels viables no tots acabaran fecundats i que dels fecundats no tots arribaran a dia 5... però clar... al no saverho decidir ara ens fa una mica de respecte tp xq he llegit q hi ha els embrions mosaics que son potser si potser no... si fossin 600 euros, fins i tot 1000 ni m ho pensava pero la fiabilitat no es tp per tiarar cohets amb els preus que parlem i dp haurem de fer les proves igual per confirmar q esta tot correcte
Melbourne
:: puça
:: puça
Entrades: 42
Membre des de: dc. set. 16, 2020 5:11 pm

EntradaAutor: Melbourne » dc. nov. 04, 2020 5:28 pm

Com diuen més amunt és difícil aconsellar i cada cas és un mon, però penso que si t'ho recomanen és per un bon motiu. Hi ha trisomies que no són compatibles amb la vida i es produeixen avortaments. També n'hi ha que són compatibles amb la vida i et trobes fotuda a mig camí. Jo vinc d'una FIV que va acabar en una interrupció de l'embaràs per decisió pròpia per una trisomia a les 18 setmanes - tinc 35 anys i sense antecedents d'avortaments així que no em van parlar mai de DGP. Segurament són molts calers, però crec que quan entrem en aquest mon estem disposades a pagar per totes les garanties possibles.
Tànit

EntradaAutor: Tànit » dc. nov. 04, 2020 7:00 pm

Al final ens hem tirat a la piscina i hem decidit fer la prova...creiem que es assegurar un xic mes el tir... provablement haurem de fer igualment proves prenatals però evitem aquells ovuls que no s agafaran o s agafaran malament i no arribaran al final.. al final cada transfer es una pasta tb. Ho fem en fi de be i ho farem amb tots els viables .

Torna a “Reproducció assistida”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 5 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::