jo soc donant d'ovuls

Tractaments, clíniques, medicaments..
ciriante
:: zebra
Entrades: 1040
Membre des de: dc. jul. 14, 2010 1:46 pm

Re: jo soc donant d'ovuls

EntradaAutor: ciriante » dv. març 16, 2012 7:15 pm

Hola, jo vaig ser donant d'ovuls varies vegades, i no vaig tindre cap problema.
On t'ho vas fer, que et van dir? No et van tractar ells?
Jo ho vaig fer a l'institut marqués i el tracte excelent, nomes tinc bons récords tan pel tractament, com pels profesionals i com no per l'experiencia d'ajudar a dones que com ara jo ens costa una mica ser mares.
3IAs, 1FIV (2 transfers), molt patiment i esforç = +

Imatge
angelina
:: dinosaure
Entrades: 5461
Membre des de: dc. març 25, 2009 12:37 pm
Ubicació: Poitiers, FRANÇA

EntradaAutor: angelina » dv. març 16, 2012 8:32 pm

Hola! carai quin mal rotllo, que volguient fer "un favor" te'n surtis aixi?
Pots donar més detalls, ostres no pensava q fos perillos i l'has deixat de pedra! que va passar exactament? i que et va causar el dessagnament? i com és que no et van "tractar" ells ( osi i no ho he entés!) no hi ha cap mena de control després del procés? <:-)
PER VEURE ELS NOSTES POSTS CLICKEU AL TICKER:

Imatge
Imatge

Walid Hem fet teta durant 1.043 dies (del 12/08/2009 al 19/06/2012)
Inès Hem fet teta durant 497 dies (des del 14/02/2011 al 25/06/22012)
Imatge

El blog de la mama: http://man-smanetes.blogspot.com

WALID & INÈS
Mara17
:: dragona
Entrades: 4365
Membre des de: dv. març 26, 2010 11:14 am

EntradaAutor: Mara17 » dv. març 16, 2012 10:26 pm

Jana, no has ofès a ningú, no pateixis. Em sap greu que anés tot tan malament. La veritat és que quan et poses en RA (en el teu cas per donar, però fins on jo sé el procés és exactament igual, i fins i tot tenia entès que no apreten tant amb la medicació) ja saps que hi ha riscos, però sembla que no ha de passar mai res.

Desitjo que tot se solucioni com toca i que et recuperessis bé. De totes maneres, no et puc ajudar en el que demanes, em sap greu. Espero que algú sí que pugui. :-()-)
Mara17 l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. març 21, 2012 9:01 am, en total s’ha editat 1 vegada.
Glinda, Rela i Mara
Imatge
Imatge
escaku
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 61
Membre des de: dc. ago. 10, 2011 2:48 pm

EntradaAutor: escaku » dg. març 18, 2012 10:03 am

Janabm,

Deu ni do!! pel que ens han explicat a nosaltres, almenys a la clinica on vaig, cuiden molt tot el proces que segueix la donant...espero que es solucioni tot el que t'ha passat.

Jo només puc agraïr que existeixi gent com tú. Jo estic en un procés de FIV-OVO i gracies a gent com tú espero poder ser mare ben aviat. Desitjo que la donant que ens assignin la cuidin i li facin un bon seguiment ja que crec que es el deure de tot metge.

Molta sort,

E
gateta10
:: peixet
Entrades: 292
Membre des de: dg. set. 27, 2009 1:58 pm

EntradaAutor: gateta10 » dg. març 18, 2012 5:54 pm

Janabm,
és d'agrair el teu gest i tant! Si algun dia sóc mare també ho seré gràcies a un donant. És una p...que t'hagi passat això, tot i que no entenc exactament què et va passar? Et van perforar algo a la punció que et va provocar l'hemorràgia?
Tant de bo t'haguessin tractat com Deu mana, i ara no estaries tan disgustada. De fet és l´únic que es pot fer (prevenir i tractar si esdvé el problema), donat que els procediments de RA i medicació té riscos que suposo que t'hauran explicat.
Espero que estiguis recuperada, molta sort...
Només RA. Ara ovodonació / ADE vivint a l'estranger.
carbasseta
Entrades: 1042
Membre des de: dl. des. 27, 2010 11:56 am
Contacta:

EntradaAutor: carbasseta » dt. març 20, 2012 7:27 pm

hola jana,
em sap molt greu el que t'ha passat, però ens pots donar més detalls dels riscos que comporta? entenc que són els mateixos que una dona q es sotmet a RA. Per una banda hi ha la medicació, on al prospecte explica els efectes secundaris possibles i per l'altra la punció, que si no recordo malament has de signar el consentiment i també explica les possibles complicacions...o potser ho tinc jo mal entès?
el q sí hauríem d'afegir és q una dona té els òvuls comptats i per tant, si en dónes, en són menys per tu, motiu més que sou molt i molt generoses. i gracies a la vostra generositat, hi ha moltes parelles que aconsegueixen el seu somni!
Tingues sempre al cor la idea d'Ítaca, has d'arribar-hi, és el teu destí, però no forcis gens la travessia
http://instintmaternal.blogspot.com.es/
Imatge
Imatge
Kora
:: pantera
Entrades: 882
Membre des de: dl. oct. 06, 2008 4:20 pm

EntradaAutor: Kora » dc. març 21, 2012 8:23 am

janabm. Em sap molt greu el q t'ha passat.... però tampoc podem ficar a tothom al mateix sac.... estic d'acord amb tu q si va ser una negligència s'ha d'actuar com tu ho has fet, però no per això hem d deixar d ser donants o receptores..... jo conec noies q han sigut donants i no han tingut cap problema i ara són mares.... i mares d ovodonació q ho han pogut ser gràcies a aqestes noies tan valentes.....
RA. Oct 06-37anys
4IAs, 3a FIV (-)
1aOvod (+), abortament 5setmanes
2aOvod (+) ja tenim als nostres petits!!!!! 2015
Qda parat (Camí a l'adopció..... Som idonis!! En llista d'espera des de Maig 2013, esperem al nostre petit/a de entre 0-3anyets)
Mara17
Entrades: 4365
Membre des de: dv. març 26, 2010 11:14 am

EntradaAutor: Mara17 » dc. març 21, 2012 9:01 am

La meva pregunta és: el protocol per ser donant d'òvuls és exactament igual que el d'una dona que se sotmet a RA, oi? (Fins a la punció, esclar.)
Glinda, Rela i Mara
Imatge
Imatge
picdeladona
:: poltre
Entrades: 660
Membre des de: dt. gen. 26, 2010 7:19 am

EntradaAutor: picdeladona » dc. març 21, 2012 9:10 am

Hola

Primer de tot Janabm dir-te que em sap molt greu el que t’ha passat i també dir-te que gràcies a noies com tú que han estat donants moltes parelles poden fer realitat el seu somni de ser pares.

Dit això també vull dir:

Jo m’he fet tots els meus tractaments a la clínica Eugin, per tant he passat amb ells per 3 puncions. Sempre he hagut de signar un consentiment, sempre m’han informat dels possibles riscos i a quiròfan sempre m’he sentit ben atesa.
És una clínica petita amb algunes coses a millorar, però el seguiment i control amb mi sempre han estat bons i molt professionals. Sobretot treballen amb parelles franceses i italianes, ja que en el seu país la normativa en matèria de RA és molt més restrictiva.
D’altra banda, cal tenir en compte que quan s’entra en un quiròfan per qualsevol tipus d’intervenció sempre n’hi ha uns riscos.

També dir que el rotllo facebook “Cuidado con la donación de óvulos” ho trobo força sensacionalista.
No et sàpiga greu la meva opinió, però ho volia dir... i que consti que sento molt el que t’hagi pogut passar.
Cayena
Entrades: 1235
Membre des de: dl. oct. 10, 2011 1:54 pm

EntradaAutor: Cayena » dc. març 21, 2012 9:18 am

Janabm
Com t'han dit les companyes, primer de tot sento molt que hagis patit d'aquesta manera i, com diu la Kora, si ha hagut negligència per part de la clínica, és el teu dret i la teva obligació posar-ho a mans dels tribunals i des d'aquí et dono el meu suport. També vull agraïrte que hagis fet un acte tan altruista com és la donació d'òvuls, ja que gràcies a dones com tu moltes dones i parelles poden aconseguir el seu somni de ser mares.

Dit això, i sense ànims d'entrar en polèmica, vull aclarir algunes coses i vull que sàpigues que això que diré no desmereix per a res el que t'ha passat i el dret que tens a denunciar i reclamar.
Jo m'he sotmés a 4 processos d'estimulació ovàrica: tres més suaus per 3 inseminacions i un molt més agressiu per a una FIV. El procés d'estimulació per a una FIV és el mateix per una donant d'òvuls que per a una dona que fecundarà els seus propis òvuls: fan la mateixa estimulació, el mateix tractament, el mateix seguiment, la mateixa punció. Sempre he estat molt ben assessorada a la clínica i per la meva ginecòloga sobre els efectes de la medicació i les consequencies de tot el procés, riscos inclossos. Per fer-me la punció vaig haver de signar molts consentiments i vaig estar del tot informada dels riscos que comportava.
Una punció no és una operació. És una intervenció ambulatòria que es fa en un quiròfan per garantir les condicions assèptiques i d'higiene necessàries, i amb sedació lleu perquè sigui més còmode per a la dona i per al metge que fa la intervenció. Com a totes les intervencions, la punció i la sedació els seus riscos, que per sort en la immensa majoria dels casos no es donen.
Pel que fa a la medicació, entenc que la clínica només et doni la que necessites, perquè per desgràcia hi ha molt mercat negre i es podria acabar fent "negoci". Que no et donin els prospectes tampoc em semblaria tan greu, si busques al google et trobaràs els prospectes de tots els medicaments, amb els seus efectes secundaris, formes d'administració i fins i tot videos informatius. Jo sempre ho he buscat tot per internet per estar el més informada possible sobre què em fico al meu cos i quines conseqüeències pot tenir. Tampoc no he dubtat mai de preguntar al meu metge quan he tingut algun problema o dubte, és el meu dret a estar informada, però tambés és la meva obligació com a pacient: buscar informació i preguntar. No esperis que els metges t'ho expliquin tot, si necessites saber res, s'ha de preguntar.
Una donació d'òvuls és un acte voluntari, altruïsta, si, tot i que també hi ha compensació econòmica, però també, i sobretot, voluntari. És obligació de la clínica informar dels riscos, dels pros i contreas d'aquest acte, però també és una obligació de la dona informar-se el màxim possible per poder fer-ho amb tota la seguretat i garanties possibles.
He mirat el Facebook i sota "cuidado con la donacion de ovulos" em remet a un bloc on la informació que dóna no és del tot certa i convé que s'aclarin alguns termes. Diu
"Porque una no va allí y dona UN óvulo, que cuesta alrededor de un mes el producirlo, sino que ya que se ponen te sacan unos 20 de una vez. Y para conseguir que tus ovarios produzcan 20 óvulos, te hacen una cosa que se llama "hiper-estimulación ovárica", que consiste en atiborrarte a hormonas para tener 20 ovulaciones, con el transtorno que eso supone. Los efectos secundarios pueden ser alteraciones en el ánimo a consecuencia de las hormonas, pérdida de la fertilidad, adelanto de la menopausia, infecciones en el útero o en los ovarios, la muerte... "
No és cert. L'objectiu NO és treure 20 òvuls, això en principi ni es busca ni és dessitjat per cap metge. A més NO et someten a una hiper-estimulació. Et someten a una estimulació que de vegades es converteix en hiper, cosa que si succeeix es controla i es tracta.
Fer-te una estimulació no avança la menopausa ni et fa perdre fertilitat. Una dona neix amb un nombre determinat d'òvuls i només alguns d'aquests òvuls arriben a la maduresa, en principi un per mes. Cada mes el cos activa una sèrie d'hormones perquè es comencin a desnvolupar òvuls: uns 10 òvuls entre els dos ovaris comencen a madurar, és una carrera contra rrellotge en la qual normalment només un d'aquests 10 òvuls madurarà i es despendra de l'ovari per a ser fecundat. La resta s'atrofien i es moren. En un procés d'estimulació ovàrica el que es fa és madurar aquests òvuls que en un cicle normal no arribarien mai a madurar. Per aquesta raó, no es "perden" possibles òvuls fèrtils de cara al futur, al contrari, es recuperen molts que d'altra forma mai es desenvoluparien ni arribarien a madurar.

De nou dir-te que sento moltíssim el que t'ha passat i espero que la teva reclamació vagi bé.
No vull entrar en polèmica, només aclarir coses que m'han semblat que no eren del tot correctes.

Cuïda't molt i gràcies per compartir la teva experiència amb nosaltres
angelina

EntradaAutor: angelina » dc. març 21, 2012 10:46 am

Jana no es que volguem entrar en detalls escbrosos pero esq vens dius que et va passar tal i tal pero quan et demanem a entendre no expliques gaire cosa.. i esclar et quedes una mica amb ganes de saber el que! pq es ecrt que donar ovul es molt generos com et diuen, pero ja saps ql que t'estas prestant (sense tenirr en compte el mal procediment) ja saps que "t'attivorraran" d'hormones per tal que produeixis varis ovuls, i que evidentment aquest que et reuran ja no els tindras mai més...

Evidentment el teu problema de procediment i mala informacio per part de la clinica ja es un altre tema... pero jo també vaig trobar el blog aquest que diu la Cayena i algunes afirmacions em va sorprendre bastant, tot i que no conec el procediment, esclar!!

Imatge
Imatge

Imatge

WALID & INÈS
Kora
Entrades: 882
Membre des de: dl. oct. 06, 2008 4:20 pm

EntradaAutor: Kora » dc. març 21, 2012 11:29 am

janabm. Ja t'hem dit unes quantes q si en el teu cas hi ha hagut negligència medica... dons q s'ha d denunciar!!, però penso q fer mala sang aqí a l'apartat d Reproducció Assistida no ve al cas..... NO!!!
RA. Oct 06-37anys
4IAs, 3a FIV (-)
1aOvod (+), abortament 5setmanes
2aOvod (+) ja tenim als nostres petits!!!!! 2015
Qda parat (Camí a l'adopció..... Som idonis!! En llista d'espera des de Maig 2013, esperem al nostre petit/a de entre 0-3anyets)
picdeladona
Entrades: 660
Membre des de: dt. gen. 26, 2010 7:19 am

EntradaAutor: picdeladona » dc. març 21, 2012 11:35 am

Doncs jo ho sento però també penjo el que crec:

JANABM no em crec la teva història. No crec ni que sigui veritat. Crec que és una manera de desprestigiar a determinada clínica, que per cert té molts bons resultats amb OVO, i de pas crear mal rotllo dins d’aquest foro. I a més a més volguer ficar por a noies que en un futur volguin donar ovòcits i comencin a buscar per Internet
Cayena

EntradaAutor: Cayena » dc. març 21, 2012 11:43 am

Kora, totalment d'acord amb tu!!!!

Intercanviar o donar medicaments NO és fer negoci i, en tot cas, si es ven un medicament que sobra que que una mateixa ha comprat NO ÉS EL MATEIX que fer negoci d'un medicament que t'han donat a una clínica

TOTS els medicaments tenen efectes secundaris, fins i tot l'aspirina com tu dius, però ja som totes prou grandetes com per saber què ens fiquem al cos i les conseqüencies que pot tenir. Una germana de ma mare va morir de càncer d'ovaris, malaltia hereditària i se que estimular-me hormonalment els ovaris en el meu cas té un risc que assumeixo perquè vull ser mare i sóc prou grandeta com per valorar els pros i contres i i decidir què fer, ja em faré els controls mèdics oportuns com anàlisi amb marcadors tumorals per prevenir tot el que pugui, si arriba el cas.
És obligació teva informar-te del que prens ja que tu pots ser alèrgica a un medicament o un component d'un medicament sense saber-ho i per tant, has de conèixer què et fiques al cos per si et fa reacció alèrgica i si no et donen els prospectes a la clínica els busques i prou, tots els prospectes surten a Internet si els busques i no em crec que et donin una medicació sense que posi el nom. Totes ens hem posat aquests medicaments i sabem perfectament com venen de precintats i la presentació que tenen , i als pots per reconstituir, els bol·ligrafs autorecargables, etc apareix el nom del medicament perfectament. Amb això ja tindries prou per buscar-los a Internet.

Jo MAI no m'haguès ficat en tots aquests processos de reproducció assistida sense estar ben informada i sense avaluar els pros i els contres i sense assumir els riscos que això comporta. La informació s'ha de buscar abans de donar el pas, no després.
angelina

EntradaAutor: angelina » dc. març 21, 2012 12:33 pm

A aixo em referia a més infdormacio! MOltes gracies!! :-()-)

Imatge
Imatge

Imatge

WALID & INÈS
angelina

EntradaAutor: angelina » dc. març 21, 2012 12:51 pm

Jna esta be saber la cara "dolenta" de la moneda, pero es normal que la gent vulgui tenir mes informacio sobretot els q no estan ben informats de com funciona el procediment o per que no hi hem passat o be simplement pq no ens ho haviem pensat mai!

Imatge
Imatge

Imatge

WALID & INÈS
manu23
Entrades: 1233
Membre des de: dv. juny 09, 2006 4:00 pm
Ubicació: valles oriental

EntradaAutor: manu23 » dc. març 21, 2012 1:04 pm

Pero no entenc una cosa, si dius que et van donar els medicaments sense prospecte, en aquell moment no et va donar mala espina?, perque no vas demanar més informació dels efectes secundaris de la medicació?, tothom sap el risc que pot comportar estimular-te hormonalment no? I no vas demanar informació sobre que et farien a la punció? perque si has d'entrar a quirofan alguna explicació has de demanar, o entres amb els ull tancats?
No se no m'ho crec ho sento. Jo he passat per 6 IAs i 1 FIV i en tot moment he sapigut a que anava, que em podia passar i quins eren els riscos, i vaig patir una hiperestimulació que fins passades les 12 setmanes no va començar a remitir pero en tot moment controlada i si veia que alguna cosa no rutllava o trucava o a urgencies!!!! :ufs: :ufs: :ufs:
Cayena

EntradaAutor: Cayena » dc. març 21, 2012 2:25 pm

Janabm
Ningú diu que sigui culpa teva haver acabat en urgències per una hemorràgia causada per la punció. Ja t'hem dit totes que et donem suport i que si creus que hi ha hagut negligència tens el teu dret de denunciar, com has fet.
El que t'estem dient és que si et fiques en un procés de donació d'òvuls el més normal és que t'informis abans tot el que puguis tant del procés en si mateix com de la medicació que t'has de ficar al teu com dels efectes de tot això. I jo t'ho deia no per culpar-te a tu d'una negligència mèdica, que NO HO HE DIT MAI, sinó perquè sembla que has buscat informació sobre ovodonació DESPRÉS del teu incident, no abans. Jo només et dic que jo no em fico en un tema com aquest sense estar informada de tot el que em pugui interessar.
A CAP document seriòs que parli d'estimulació ovàrica es parla de que la medicació pot provocar infertilitat.
TOTS els medicaments en el seu prospecte et posen una sèrie d'efectes secundaris que, de fer-los cas, no pendriem res, ni tan sols un paracetamol. És obligació de posar-los tots, fins i tot els més rars.
A TOTES LES CLÍNIQUES d'aquest país, abans de fer-te la punció, et donen una sèrie de documentació perquè la llegeixis amb calma, a casa, on explica què et faran, per a què serveix, quins efectes et pot causar, quins riscos hi ha i diuen MOLT CLARAMENT que el que informen és sobre els coneixements científics existents ACTUALMENT. Se suposa que t'ho has de llegir tot amb calma, a casa i signar-ho i si no estàs conforme amb alguna de les qüestions preguntar-la. A mi la meva Dra em va dir que sobretot abans de firmar ho llegís tot i si no entenia res que ho preguntès. D'això se'n diu signar un consentiment informat i és OBLIGATORI per a la clínica donar-lo a la pacient, o sigui, que tu el deuries haver signat igual que vaig fer jo i totes les noies que passen per punció, igual que fa TOTHOM que entra a un quiròfan i ha de ser intervingut, sigui aquesta intervenció del tipus que sigui.
L'únic que dic és que et queixes de què la clínica no et va informar i jo et dic que tu vas signar papers on t'informaven de tot perquè la llei obliga i que tot allò que no entenies, dubtaves o et feia por ho hauries d'haver preguntat abans.
P
Pel que fa a la negligència mèdica, torno a dir-te que em sap molt i molt greu
samanta
:: rateta
:: rateta
Entrades: 180
Membre des de: dv. jul. 24, 2009 4:16 pm

EntradaAutor: samanta » dc. març 21, 2012 2:27 pm

Mira, jo no sé si el te cas és mentida o veritat, aquí no entro.

però sincerament, jo no entenc que si tenies tants dubtes i mala informació per qué vas tirar endavant?????? jo, personalment, abans de fer una cosa així, haig d´estar molt segura i si veig que la clínica em dona excuses, o passen coses rares, no continuo, així de clar.
A més a més , els medicaments, encara que no t´hagin donat esl prospecte a la ampolla surt el nom del medicament, i t´ho dic jo q he passat per 3 fivs i 3 intents d´ovo, el nom surt, llavors amb això pots mirar per internet, ´(que sí q tot això és responsabilitat de la clínica) però si tú mateixa tenies aquests dubtes i has reconegut q no ho vas investigar més perque no savien d´on treure la informació, m´estranya que a internet no l´hagis trobat.

respecte al intercanvi o no de medicació. t´haig de dir q jo ho veig de maravella, perque aqeusts tractaemnts costen una millonada cada vegada que els fas i si t´hi pots estalviar ni que siguin 500 euros vbenivnguts siguin, a me´s dintre dels foros de RA, mai, m´he trobat a ningú que vulgui treure un benefici, sino tot el contrari, molt respecte, recolze, confiança, carinyo , bones paraules d`anims i q totes i cadascuna d´aquestes noies m´han ajudat molt a tirar endavant en els meus negatius.

De veritat q no fa falta que ens parlis així, almenys dintrde RA.
gateta10
Entrades: 292
Membre des de: dg. set. 27, 2009 1:58 pm

EntradaAutor: gateta10 » dc. març 21, 2012 2:39 pm

Repeteixo, és una p...el que t'ha passat. Però no ets un "col·lectiu" diferent per ser donant d'òvuls. Es sotmets als mateixos riscos que una dona que fa una Fecundació in Vitro. L´únic és que tú ho fas per pròpia voluntat ( Bé, les dones que fem FIV també, ningú ens olbiga...)
És a dir, no crec que hagis tingut més riscos físics per a ser donant. Crec que l'únic que pots reivindicar és més informació abans del procediment, tot i que dubto que no t'hagin donat el paperam on s'indiquen què és el que et faran. Respecte a que si pots arribar a quedar infèrtil o fins i tot morir, realment deuen ser casos molt excepcionals. De fet, per procediment per FIV no he llegit mai que ningú morís.

Fer una campanya per disuadir a possibles donants no crec que sigui la manera, el que sí trobo correcte és fer pagar a la clínica si han fet les coses malament.

Ànims i sort!
Només RA. Ara ovodonació / ADE vivint a l'estranger.

Torna a “Reproducció assistida”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 25 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::