Risc d'hiperestimulació ovàrica FIV

Tractaments, clíniques, medicaments..
Monxeta
:: puça
Entrades: 49
Membre des de: ds. abr. 02, 2011 8:10 pm

Risc d'hiperestimulació ovàrica FIV

EntradaAutor: Monxeta » dt. maig 24, 2011 6:53 pm

Hola noies, què tal? Us explicaré una mica com vaig, a veure si em podeu dir què us sembla... Avui he tingut visita de control i en la eco s'han vist uns 40 fol·licles, o sigui que he tornat a tenir una reacció exagerada, tot i que m'han reduït la dosi de puregon aquest cop. Vaig haver de cancel·lar el primer intent de FIV per risc d'hiperestimulació ovàrica, ja que el nivell d'estradiol era molt elevat, i aquest cop anava pel mateix camí... M'ha dit el metge que, com que ara ja sabem que la meva reacció és aquesta, no seria convenient tornar a cancel·lar si no és del tot necessari, ja que probablement tornaria a passar en un altre intent. Diu que aquest cop, tot i que hi ha més folicles, n'hi ha més de bon tamany i, com que d'estradiol no estava del tot disparada (tot i que estic alta, a 2300) m'ha recomanat posar-me avui l'Ovitrelle i fer la punció dijous. Demà, però, haig de trucar perquè em volen plantejar de deixar la transferència per un altre cicle, congelant els embrions, degut al risc d'hiperestimulació.
Estic bastant nerviosa i cagada, ja que tinc por de tenir problemes greus de salut però m'agradaria fer la transfer ja, perquè sempre és millor transferir embrions frescos, no?... No sé si demà preguntar si podem pendre la decisió després de la punció, quan sapiguem si els embrions evolucionen bé i poguem saber els nivells d'estradiol a través d'alguna analítica... Què farieu? a alguna de vosaltres li ha passat algo similar?
Moltes gràcies a totes i perdoneu pel rollo, però necessitava compartir-ho amb vosaltres, que sabeu del tema. Gràcies per ser-hi. Em toca l'ovitrelle d'aquí a un quart d'hora... quins nervis tot plegat! Vaig començar molt tranquil·la, però cada vegada em costa més estar-ho. Un petó a totes!
juliet
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1145
Membre des de: dc. març 04, 2009 2:02 pm
Ubicació: Barcelona

Re: Risc d'hiperestimulació ovàrica FIV

EntradaAutor: juliet » dt. maig 24, 2011 7:17 pm

jo vaig tenir hiperestimulació ovàrica als dos embarassos de FIV, el primer va ser la "novatada", em donar les dosis "standard" però com que jo no tenia problemes d'ovulació si no recordo malament vaig arribar a tenir 30 òvuls, molts d'ells madurs i per això vaig fer donació, dels que van fer servir per fecundar amb el meu marit van ser 12 i ens van quedar 8.
Amb el segon em van baixar la dosi, però tot i així també vaig tenir hiperestimulació, potser vaig fer uns 22 òvuls.
El problema de la hiperestimulació és greu quan no està control.lat, a mi em feien prendre molt begudes isotòniques per hidratar, i des del principi que ho van veure vaig estar fent-me controls.
Els psíntomes són que la panxa s'infla molt, tot i estant de 6 setmanes semblava que estés de 3 mesos!
Normalment, al acabar al primer trimestre tot el líquid que ha sortit fora per la hiperestimulació s'ha reabsorvit i estàs fora de "perill"
Ànims i molta sort!! </;-) </;-)
Imatge
Imatge
Monxeta
Entrades: 49
Membre des de: ds. abr. 02, 2011 8:10 pm

EntradaAutor: Monxeta » dt. maig 24, 2011 7:35 pm

Ai, moltes gràcies, m'has animat una mica. El tema de l'Aquarius ja ho havia llegit que és bo de pendre'n, però és a partir de la trasfer, no?
Elidé
:: dofí
Entrades: 3386
Membre des de: dc. maig 02, 2007 10:00 pm
Ubicació: Cerdanyola del Vallès

EntradaAutor: Elidé » dt. maig 24, 2011 8:49 pm

A mi en el primer cicle em va passar el mateix i també em van plantejar esperar uns mesos per fer la transfer. Finalment tampoc no vam tenir opció per manca d'espermatozous. Jo t'aconsellaria que et refiessis dels professionals que et porten. Si et fan deixar la transfer peir més endavant és perquè no ho veuen clar, jo conec algunes noies que han acabat a l'hospital per hiperestimulació i el tema pot arribar a ser seriós.
Per controlar-ho, a mi a part de l'Aquarius em van aconsellar menjar proteïna (carn i formatge).
Sort i ànims, no pateixis que tard o d'hora SERÀ!
lidi
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 88
Membre des de: dg. gen. 23, 2011 12:10 pm

EntradaAutor: lidi » dt. maig 24, 2011 9:10 pm

Jo també vaig patir risc d'hiperestimulació (20 òvuls) i vam decidir aconsellats pels metges, congelar els embrions i transferir-los el mes següent. Ens van dir que inclús hi hauria més possibilitats d'embaràs degut a que es tenen les hormones més estabilitzades. De fet em vaig quedar embarassada, tot i que va acabar en ectòpic (però això no té res a veure). Així que tranquil·la i confia en el que et diguin els metges. Molta sort! :ok:
- Desembre 2007: 1ª IA: negatiu.
- Febrer 2008: 2ª IA: positiu. Avortament i legrat a les 8 setmanes.
- Novembre 2008: embaràs natural. Avortament a les 5 setmanes.
- Març 2009: 3ª IA: negatiu.
- Desembre 2010: inici FIV.
- Febrer 2011: transferència 2 embrions: positiu: embaràs ectòpic.
- Juny 2011: transferència 1 embrió. Beta 22/6/2011:217.
Itx77
:: gosset
:: gosset
Entrades: 431
Membre des de: dc. gen. 21, 2009 8:56 am

EntradaAutor: Itx77 » dc. maig 25, 2011 8:51 am

Jo ja vaig anar "controlada" de bon principi, ja per la gine es temis una hiperestimilació, per tant em van donar dosis relativament baixes de Puregon... tot i així, em van trure 33 òvuls !!! El cas és que com anava per DGP, al ser la tranfer al 5e dia, ja van anar veient que reabsorvia bé el líquid i me la van poder fer 8 això si, als 2 dies dela punció, estava inflada com una pilota !!!) Fiat del que et digui el metge...
GIRONINA1
:: conillet
Entrades: 382
Membre des de: dc. març 16, 2011 9:27 am

EntradaAutor: GIRONINA1 » dv. nov. 04, 2011 5:29 pm

Hola noies!
Volia fer-vos una consulta. És la meva primera FIV, no sé els valors de les analítiques, però em van treure 17 folis, dels quals 8 han fecundat i demà em fan la transfer. El dubte és que no sé quins són els primers símptomes d'hiperestimulació, tinc la panxa que sembla que estigui embarassada de 3 mesos (i això que encara no m'han fet la transfer), encara em fan mal els ovaris (ho associo a la punció i tinc els ovaris poliquístics. Tinc por que la transfer afecti a la meva salut en el cas que tingués HPO. Què em recomaneu que faci per evitar una possible hiperestimulació?? El metge a l'hora de fer la transferència, pot cancel·lar-la???????? Aix, quins nervis!!!!!!!!
Mau
:: tortuga
Entrades: 339
Membre des de: dt. set. 07, 2010 11:53 am

EntradaAutor: Mau » dv. nov. 04, 2011 6:23 pm

GIRONINA1 ha escrit:Hola noies!
Volia fer-vos una consulta. És la meva primera FIV, no sé els valors de les analítiques, però em van treure 17 folis, dels quals 8 han fecundat i demà em fan la transfer. El dubte és que no sé quins són els primers símptomes d'hiperestimulació, tinc la panxa que sembla que estigui embarassada de 3 mesos (i això que encara no m'han fet la transfer), encara em fan mal els ovaris (ho associo a la punció i tinc els ovaris poliquístics. Tinc por que la transfer afecti a la meva salut en el cas que tingués HPO. Què em recomaneu que faci per evitar una possible hiperestimulació?? El metge a l'hora de fer la transferència, pot cancel·lar-la???????? Aix, quins nervis!!!!!!!!

Hola gironina, ens coneixem del post de la 1a FIV. No et puc ajudar gaire perqué jo també vaig perduda amb el tema. A mi em van treure 19 folis i segons la dra a partir de 20 hi ha risc d'hiperestimulació. Com saps avui m'han donat el POSITIU (yupiiiiii) però també m'han dit que tinc Hiperestimulació i això m'ha deixat preocupada. A mi m'han recomanat repòs (que ja fa dies que en faig perqué no em trobava be) i Aquarius. Jo per la transfer estava una miqueta inflada (però poquet) i tenia mal d'ovaris (m'he inflat més des de més o menys el dia que es va o van implantar)
La transfer quant la tens? Jo miraria de parlar abans amb el metge i així et quedaràs més tranquila. A veure que et recomanen ells. Ànims guapa que això ja està aquí mateix!!!!
Noies si hi ha algú que hagi patit hiperestimulació a mi també m'agradaria que m'expliquessiu que us va passar, que us va recomanar el metge, quan us va marxar.... Un petó a totes i gràcies. I a la Gironina una abraçada ben gran, a veure si anem juntes al post de mares de juliol!!!!!!!
GIRONINA1

EntradaAutor: GIRONINA1 » dv. nov. 04, 2011 6:38 pm

Mau, et torno a felicitar, m'encantaria venir amb tu al post de les mares de juliol.
La transfer la tinc demà. De moment només tinc molèsties als ovaris i estic inflada, però no sé si és normal o no. Estic més o menys com tu, a mi em van treure 17 folis i 8 han fecundat, a veure demà quants n'hi ha de bona qualitat. Desitjo que em vagi tan bé com a tu!!!!!!!!!!
Et faré cas, abans que me'ls posin, li ho demanaré al metge per quedar-me més tranquil·la, però per contra, tinc por que no me'ls vulgui posar....
Ja us explicaré i si algú de per aquí ens pot ajudar a solucionar els dubtes, doncs nosaltres estarem encantades oi?????????
Elidé

EntradaAutor: Elidé » dv. nov. 04, 2011 6:46 pm

Hola Gironina,
Jo després de la primera punció no vaig poder fer transfer per manca d'espermatozous, però igualment l'haurien cancel·lat per la síndrome d'hiperestimulació. A banda del malestar que puguis tenir, en els anàl·lisis de sang surten valors massa elevats, si no t'han dit res segurament és perquè tot és correcte. Per evitar o combatre la hiperestimulació, és aconsellable beure Aquarius (jo durant 15 dies vaig suprimir totalment l'aigua substituint-la per Aquarius) i menjar proteïna (formatge, carn, etc.)
Sort!
GIRONINA1

EntradaAutor: GIRONINA1 » dv. nov. 04, 2011 6:51 pm

Gràcies Elidé!!!!!!! El metge em va dir que si veien que hi havia risc d'Hiperestimulació no feien la transfer, o sigui que suposo que a hores d'ara (la tinc demà) ja m'hagués informat.
Et faré cas i beuré aquarius per prevenir, tampoc crec que em pugui fer cap mal, menjaré carn i força formatge!
Veig que tot i la hiperestimulació, ets mare??????????? Aix, tan de bo nosaltres també poguem aconseguir aquest somni ben aviat!!!!!!!
Mau

EntradaAutor: Mau » dv. nov. 04, 2011 7:09 pm

Gironina molta sort demà per la transfer!!!!!!!!!!!!ja veuràs que és un moment molt especial!!! Ja ens explicaràs que t'ha dit el metge
Elidé

EntradaAutor: Elidé » dv. nov. 04, 2011 7:15 pm

Sí Gironina, tinc una nena de dos anys fruit de la meva segona punció i primera transfer, tot i que, com pots veure al meu ticker, l'embaràs va ser fugaç :-:) :-:)
Mau

EntradaAutor: Mau » ds. nov. 12, 2011 6:28 pm

Hola Elidé, que em podries dir quan temps et va durar la Hiperestimulació i quant temps vas haver de fer repòs???? És per mentalitzar-me una mica, ja que se m'està fent bastant pesat... Quins símptomes tenies tu??? Gràcies
Moltes felicitats per aquesta nena tant lluitadora que tens!!!!
Elidé

EntradaAutor: Elidé » dg. nov. 13, 2011 12:10 am

Hola Mau! La veritat és que només vaig fer repòs el dia de la transfer, al cap d'un parell de dies ens vam escapar a Sòria per desconnectar i intentar animar-nos, perquè érem un quadre tots dos... Recordo que tenia la panxa molt inflada (com d'embarassada de 4 mesos) i que em costava molt fer pipí per aquest mateix motiu, en general em sentia molesta i pesada i em costava una mica caminar, però res més. He de dir que el meu cas no va ser especialment greu, una hiperestimulació seriosa pot acabar amb ingrés a l'hospital. Jo crec que al cap de 10/15 dies ja m'havia normalitzat del tot :globus:
Mau

EntradaAutor: Mau » dt. nov. 15, 2011 9:40 am

Gràcies per explicar-me el teu cas Elidé. Ahir em vaig començar a trobar millor ( 3 setmanes i pico després de la transfer) i avui també m'ha aixecat molt milor. Avui tinc eco, a veure que em dieuen!
mar36
:: lleona
:: lleona
Entrades: 913
Membre des de: dj. feb. 17, 2011 7:36 pm

EntradaAutor: mar36 » dc. nov. 16, 2011 6:10 pm

Hola,
estic en tratament per FIV, de fet ja fa més d'una setmana que m'he estic punxant puregon, avui he tingut el 3r control i sembla que tot esta ok, pero hi ha hiperestimulacio, de fet avui ja ni mhan comptat els folis, pero dilluns havien uns 13.
Segurament la puncio sera el dilluns 21, però mhan dit que la transfer haura de ser a un altre cicle. La veritat es que no em preocupa, se que per mi i els meus ovaris es lo millor i que amb hiperestimulació hi han menys possibilitats de que s'enganxin els embrions.

M'han dit que haure de prendre unes pastilles pero sera al meu cicle natural.
l'unic que em preoupa una miqueta es la qualitat dels embrions, si al cngelar i a descongelar poden perdre qualitat.

un petonet noies
Imatge
18 de juny: Morfologica OK. i ens confirmen que son NEN i NENA!!
Valentia
Entrades: 17
Membre des de: ds. des. 31, 2011 3:51 pm

EntradaAutor: Valentia » ds. des. 31, 2011 4:06 pm

Hola a totes!
He llegit amb atenció tot el que dieu perquè pel gener començo el segon tractament per a FIV.
El primer tractament no va tenir èxit perquè els meus ovaris no van respondre bé a la medicació i el metge ho va cancel.lar tot. Ara tinc molta por amb el tema de la 'hiperestimulació'.

Merci per l'ajut.
Elidé

EntradaAutor: Elidé » ds. des. 31, 2011 4:14 pm

Hola Valentia!
Si el primer cop els teus ovaris no van respondre gaire bé, jo penso que no has de patir per la hiperestimulació... És un problema que sol anar associat al SOP i a una franja d'edat determinada (al voltant dels 30 anys). A mi en el segon cicle em feien anàlisis de sang gairebé a diari per evitar que em disparés, i això que les dosis de medicació que prenia eren mínimes. El primer cicle sovint és un assaig, estigues tranquil·la que ara saben com reacciona el teu cos i et controlaran molt bé!
Valentia
Entrades: 17
Membre des de: ds. des. 31, 2011 3:51 pm

EntradaAutor: Valentia » dg. gen. 01, 2012 1:13 pm

Gràcies, Elidé.
El meu problema va ser que el metge ho va veure tan clar sobre el paper (resultats entrevista, revisions, anàlisis...) i va decidir provar amb molt 'poqueta' medicació i el resultat va ser nefaste! Només hi havien 2 òvuls i 1 de molt petit. El metge va començar a sospitar sobre si es podia tractar d'un 'fallo ovàrico oculto' i ha investigat més. Vaig haver de començar a anar a l'endocrí per tractar un hipotiroidisme (ara controlat també amb poqueta medicació).
El meu marit (40) té un ..::·· súper bo! I ara veurem què fan els meus ovaris 'ganduls'. Espero que amb els torrons i les neules d'aquests dies s'hagin posat 'en òrbita' (ha, ha, ha) >.-<: >.-<: >.-<:
A les revisions següents tampoc hi apareix cap quiste. Nó sé... Dedueixo que per l'edat (38) i l'estrés no vaig respondre bé a la medicació.
Ara les nostres esperances estan totes sobre aquest nou tractament per a FIV.
El metge ja em va avisar que posarien molt més medicació i d'aquí ve la meva por.
Merci per explicar-me això dels controls que fan; tot i que ja m'ho suposava sempre va bé escoltar algú que ha passat pel mateix... GRÀCIES, de veritat.
Fins la propera.

Torna a “Reproducció assistida”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 5 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::