Escola bressol vs àvies

Més qüestions.
Halia
:: gosset
Entrades: 429
Membre des de: dg. des. 29, 2013 11:18 am

Escola bressol vs àvies

EntradaAutor: Halia » dv. des. 04, 2015 11:01 am

Bon dia a totes!

Tinc un mega dubte ... fins ara, la meva filla de gairebé 6 mesos es quedava amb el seu pare quan anava de tarda, fins la 13 (que marxava i venia ma mare) i jo arribava a les 14. La setmana que ell va de matí es queda ma sogra amb la nena.
Bé, doncs he estat 3 dies de vacances i he pogut gaudir molt de la meva petita.

Ara bé.... ella és un xic particular. Resulta que odia el cotxet i fins i tot, últimament, la motxilla la detesta. Quan està amb el meu marit estic molt tranquil·la però quan estic amb la meva sogra pateixo molt perquè ella va servir el mètode Estivill (deixar plorar sa filla). Sé que el meu marit li va deixar les coses clares però tot i així tinc la mosca rere l'orella.
Per començar, no sé si li canvia poc el bolquer però els dies que ha estat amb ella la nena tenia irritat el totet i el culet... l'odi q té vers el cotxet no l'ha tingut MAI. Jo sempre l'agafo quan plora i quan es calma, la poso. Si he hagut de dormir-la a coll per posar-la mig adormida al cotxet ho he fet. Però ella sé que la deixa ploriquejant. I avui he pagat jo el q m'ha sogra ha creat. Ho sé.
Jo me l'estimo molt eh! Però no m'agrada com fa les coses. No la posa mai al terra, sempre davant la tele i li omple l'hamaca de peluixos. Estic molt rallada...

Ahir, a més, el meu marit, em va deixar anar que "no podia ser que sempre que la nena plorés l'agafés, perquè la nena ens estava prenent el número..." :-(( Total, que estic ben rallada... perquè la nena no vol sortir a passejar i si la porto a la guarde sé que allà no sortirà de passeig, estarà amb gent tota l'estona, quan tingui son dormirà, etc.

Què faríeu?

Mil gràcies!!!!!!!!!!!!!!
Imatge
Imatge
Terrallum
:: granota
:: granota
Entrades: 249
Membre des de: dc. oct. 28, 2015 1:27 pm
Ubicació: Girona

Re: Escola bressol vs àvies

EntradaAutor: Terrallum » dv. des. 04, 2015 11:33 am

Bon dia Halia!

Uf és una situació un tant complicada. Has pensat en agafar una via alternativa? és a dir, entenc que ara és una situació força difícil, perquè ja sabem que tema sogres i demés és complicat de gestionar. Però hi ha opcions que no és escola bressol ni àvies, hi ha el que s'anomenen mares de dia, o espais d'educació lliure. Jo per exemple he obert ara un espai d'educació lliure.

En aquests espais no cal que portis a la nena cada dia, pots pactar les hores que et convinguin així podries combinar uns dies amb la teva mare o marit i altres a l'espai ed. lliure. També solen tenir pocs nens i és un espai respectuós on el tema del plor no s'evita, sempre es consola i s'acull amb afecte. A més, normalment en aquests espais solen tenir uns patis molts grans o natura o bosc ben a prop i passen moltes estones a l'aire lliure, també fan excursions. T'ho dic perquè és una bona opció i surt d'aquest neguiteig familiar.

De totes formes molts ànims perquè deu ser difícil aquesta situació!!!
Imatge

Imatge
marta9
:: poltre
:: poltre
Entrades: 657
Membre des de: dj. oct. 23, 2008 3:01 pm
Ubicació: Rubí (Vallès Occidental)

EntradaAutor: marta9 » dv. des. 04, 2015 12:09 pm

Uf! Tema complicat, sí...

Jo crec que us cal una "tercera via", sí... Si no coincidiu amb la sogra pel que fa a estils de criança serà font de friccions i d,estrès, per vosaltres i per la criatura.

Però en la meva opinió una escola bressol encara més! Solen ser una monitora per 7 o 8 criatures, o més, i molt de l,estil " estivill" també...

Una cangur només les setmanes que el teu marit va de matí podria ser una opció. O una mare de dia, com deia la companya...
Imatge
Imatge
Imatge
pesoleta314
:: conillet
:: conillet
Entrades: 380
Membre des de: dv. des. 13, 2013 3:17 pm

EntradaAutor: pesoleta314 » dl. des. 07, 2015 2:32 pm

Hola!
Jo tiro una llança a favor de les escoles bressol. En el nostre cas, la petita va passar algunes hores amb els avis, sobretot paterns, dels 5 als 10 mesos. Però vaig veure claríssim que no aniríem bé. Amb mons pares s'hi pot estar poc per logística i els meus sogres són com expliques (Estivill, ens pren el pèl, deixar-la asseguda a la trona tota l'estona i si rondina galetes i a callar, etc.). Així que per estalviar-nos les baralles (ells ens van deixar clar que a casa seva hi ha les seves normes) vam tirar de llar. Ens vam patejar totes les llars públiques i privades de la zona (aquí per preu són totes si fa no fa, i en molts casos les privades més barates), i vam dur-la a la que més ens va agradar i millor ens anava, a part que de preu està bé. Vam fer adaptació "a la carta" (anàvem decidint amb la profe quanta estona es quedaria el dia següent segons ho veien). Cada dia fan activitats (de psicomotricitat, d'educació emocional, d'estimulació, artístiques...), surten al pati totes les hores "mortes" (i és gran, acollidor i tenen moltes coses per pujar, baixar, amagar-se, córrer...), respecten la son dels nens (dormen quan volen i els adormen com millor els va, a la meva l'adormem en braços encara), s'adapten a les necessitats de cada nen (la meva necessita "canya" i la porten amb els de p2 de vegades, per exemple), tenen molt professorat de reforç, normalment dos profes cada 8 alumnes. Amb això vull dir que no et quedis amb la idea que totes les llars són iguals. Amb les portes obertes ja veus de quin pal van, i si no sempre pots demanar opinions. Jo estic molt més tranquil·la deixant-la allà que amb els avis. Vam entrar directament a p1 perquè a p0 jo treballava poques hores i de tardes, però sens dubte li hauria dut sense pors.
Heu de sospesar pros i contres de totes les opcions (el que comenten les companyes també és una bona idea), i mirar quina us encaixa millor. Molta sort!
Halia
Entrades: 429
Membre des de: dg. des. 29, 2013 11:18 am

EntradaAutor: Halia » dt. des. 08, 2015 8:11 pm

Gràcies per contestar-me boniques.

Després del moment de crisi, he decidit que es quedarà com està ara mateix. Amb ma sogra i amb ma mare.
Però a l'any, la fico a la guarde seguríssim. Per mi, quan ja necessiten "activitat" estar amb els avis limita i molt. Els nens i nenes han de moure's i sé que amb ma sogra estaria la nena super protegida... no la deixaria moure's gaire pel menjador per si es fa mal, no li deixaria jugar amb X coses perquè nose què... passo. Prefereixo molt més que jugui amb altres nens i a un lloc adaptat que amb ella.

Jo segueixo pensant que mentre pugui estar-se amb les àvies millor, això que s'estalvia en estar malaltona.... però tinc clar que no vull q sigui així forever.
Imatge
Imatge

Torna a “Altres temes”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 3 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::