El joc del nadó
El joc del nadó
Hola mares,
Tinc un dubte (com molts altres com a bona mare primerenca...), i és que la meva nena de 4 mesos i mig, sempre la deixo al terra en una manta ben gran perquè tingui suficient espai per tal que es mogui en llibertat i s'entretingui. El fet és que darrerament no li agrada que la deixem allí, es queixa o plora i vol braços i més braços. Nosaltres l'agafem sempre que podem però hi ha vegades que estem cansats i insistim perquè s'hi quedi.. o ens estirem amb ella.. Però tinc un dubte, i és que no sé si el que li passa és que s'avorreix..! Ja sé que pot semblar absurd però a vegades em sento malament de deixar-la allí estirada mentre jo faig altres coses (sempre per allí a la seva vista). A més, nosaltres som partidaris de fomentar el moviment lliure, així que no té cap mena d'estimuls penjant, simplement té algunes joguinetes pel voltant però poques vegades les agafa, sempre està molt pendent de nosaltres! sobretot de mi.. i al final l'acabo agafant. Ara fa una setmana aquesta demanda s'ha accentuat, ja que abans es distreia més i inclús havia aconseguit girar-se panxa avall tota sola! Potser és que ara fa uns dies pel carrer la porto molt amb un foulard elàstic d'aquells i s'ha acostumat a això..??
Com hauria de ser el dia a dia amb un nadó d'aquesta edat? vull dir, se'ls ha de deixar molt allí a la manteta o s'ha de jugar molt amb ells i estimular-los...??
Consells siusplau!! Gràciessss!
Tinc un dubte (com molts altres com a bona mare primerenca...), i és que la meva nena de 4 mesos i mig, sempre la deixo al terra en una manta ben gran perquè tingui suficient espai per tal que es mogui en llibertat i s'entretingui. El fet és que darrerament no li agrada que la deixem allí, es queixa o plora i vol braços i més braços. Nosaltres l'agafem sempre que podem però hi ha vegades que estem cansats i insistim perquè s'hi quedi.. o ens estirem amb ella.. Però tinc un dubte, i és que no sé si el que li passa és que s'avorreix..! Ja sé que pot semblar absurd però a vegades em sento malament de deixar-la allí estirada mentre jo faig altres coses (sempre per allí a la seva vista). A més, nosaltres som partidaris de fomentar el moviment lliure, així que no té cap mena d'estimuls penjant, simplement té algunes joguinetes pel voltant però poques vegades les agafa, sempre està molt pendent de nosaltres! sobretot de mi.. i al final l'acabo agafant. Ara fa una setmana aquesta demanda s'ha accentuat, ja que abans es distreia més i inclús havia aconseguit girar-se panxa avall tota sola! Potser és que ara fa uns dies pel carrer la porto molt amb un foulard elàstic d'aquells i s'ha acostumat a això..??
Com hauria de ser el dia a dia amb un nadó d'aquesta edat? vull dir, se'ls ha de deixar molt allí a la manteta o s'ha de jugar molt amb ells i estimular-los...??
Consells siusplau!! Gràciessss!

- PetitPrincep79
- :: girafa

- Entrades: 2004
- Membre des de: dt. nov. 29, 2011 3:09 pm
Re: El joc del nadó
La meva amb 4 mesos tolerava un màxim de 5 minuts a la manteta... Jo crec que és normal que vulgui mama i braços, i el fular dubto que tingui a veure (la meva volia estar en braços abans del fular).
Ves posant-la a estonetes, altres en braços... Mica wn mica el temps al terra s'allargarà.
Ves posant-la a estonetes, altres en braços... Mica wn mica el temps al terra s'allargarà.
http://www.fertilityfriend.com/home/395bd9
http://deaquialamaternidad.blogspot.com.es/
Inici de cerca Setembre 2011
Gener 2012: TE+ Abort espontani
Gener 2013: 1a IA Positiva!!
Setembre 2013: Neix la petita.
Juliol 2015: TE+ Abort espontani
Desembre 2015: 1a ICSI 2 òvuls/1 fecunda i s'atura.
Juliol 2016: 2a ICSI 1 òvul/fecunda i s'atura.
http://deaquialamaternidad.blogspot.com.es/
Inici de cerca Setembre 2011
Gener 2012: TE+ Abort espontani
Gener 2013: 1a IA Positiva!!
Setembre 2013: Neix la petita.
Juliol 2015: TE+ Abort espontani
Desembre 2015: 1a ICSI 2 òvuls/1 fecunda i s'atura.
Juliol 2016: 2a ICSI 1 òvul/fecunda i s'atura.
PetitPrincep79 ha escrit:La meva amb 4 mesos tolerava un màxim de 5 minuts a la manteta... Jo crec que és normal que vulgui mama i braços, i el fular dubto que tingui a veure (la meva volia estar en braços abans del fular).
Sí sí! ella també ha volgut braços sempre..però des de que la portejo amb el foulard coincideix que no vol estar tant a la manteta.. potser és coincidència.. Gràcies! :)
A mi em sembla que ja fas bé de deixar-la al terra a estones, sempre i quan vegis que no s'ho passa malament. Tan petits necessiten canvis més sovint, no aguanten molta estona fent el mateix, i potser que necessiti que l'activitat sigui una mica variada.
Sí que s'acostumen a anar al foular, però és totalment normal que ho prefereixi, i de fet, jo penso que és el que hauria de ser, el contacte per ells és fonamental!
Jo penso que has d'anar deixant-la al terra a estones, deixant-li objectes a l'abast per anar descobrint-los, agafant-la si veus que plora, i acompanyant-la... De fet és el que fas.
És petita i tot just ara és quan començarà a adquirir noves habilitats de moviment per començar a desplaçar-se sola. Et trobaràs que pot ser té moments de frustació, plora perquè no arriba a l'objecte desitjat... Poc a poc, paciència i molta companyia.
Espero haver-te ajudat una miqueta.
Disfruta molt de la teva nena!
Sí que s'acostumen a anar al foular, però és totalment normal que ho prefereixi, i de fet, jo penso que és el que hauria de ser, el contacte per ells és fonamental!
Jo penso que has d'anar deixant-la al terra a estones, deixant-li objectes a l'abast per anar descobrint-los, agafant-la si veus que plora, i acompanyant-la... De fet és el que fas.
És petita i tot just ara és quan començarà a adquirir noves habilitats de moviment per començar a desplaçar-se sola. Et trobaràs que pot ser té moments de frustació, plora perquè no arriba a l'objecte desitjat... Poc a poc, paciència i molta companyia.
Espero haver-te ajudat una miqueta.
Disfruta molt de la teva nena!
- Anna Maria

- Entrades: 2145
- Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
- Ubicació: Lleida
Bones!
No, la teva filla no s'avorreix, pensa que es distreuen mirant els objectes que els envolten, mirant-se les mans, mirant les vostres... El que passa és que, com han dit altres companyes, la seva concentració dura poquet. També és cert que necessiten el contacte amb nosaltres. De totes maneres, has provat de quedar-te asseguda a prop d'ella però sense agafar-la als braços, comentant allò amb el que està jugant? Per exemple: "mira quina pilota més guapa!" quan estigui agafant una pilota, perquè vegi que l'estàs mirant i que l'estàs atenent. Evidentment, això serà a estonentes molt curtes, poc a poc ho pots anar augmentant amb paciència. Pel que entenc, ja s'aguanta asseguda soleta? Així doncs, coneixes "la panera dels tresors"? És una panera de vímet on hi podem posar objectes de la vida quotidiana per a que explorin i coneguin. Aquí tens una de les explicacions que volten per Internet, cap al final hi ha exemples d'objectes que s'hi poden posar
http://www.androminesolot.com/imatges/i ... orspdf.pdf
Aquí també tens imatges d'aquestes paneres:
https://www.google.es/search?q=PANERA+D ... LS+TRESORS
Si et sembla bona idea, prova-la, evidentment pot ser que no li faci cas per mil raons, com ara que sigui una mica aviat (no per edat, cada criatura és diferent!).
És important que tot i que els hi hem de donar molt d'afecte i estima, també tinguin minuts per aprendre a jugar sols, almenys segons el meu punt de vista. I sobretot, molta paciència i ànims!
Una abraçada,
Anna Maria
No, la teva filla no s'avorreix, pensa que es distreuen mirant els objectes que els envolten, mirant-se les mans, mirant les vostres... El que passa és que, com han dit altres companyes, la seva concentració dura poquet. També és cert que necessiten el contacte amb nosaltres. De totes maneres, has provat de quedar-te asseguda a prop d'ella però sense agafar-la als braços, comentant allò amb el que està jugant? Per exemple: "mira quina pilota més guapa!" quan estigui agafant una pilota, perquè vegi que l'estàs mirant i que l'estàs atenent. Evidentment, això serà a estonentes molt curtes, poc a poc ho pots anar augmentant amb paciència. Pel que entenc, ja s'aguanta asseguda soleta? Així doncs, coneixes "la panera dels tresors"? És una panera de vímet on hi podem posar objectes de la vida quotidiana per a que explorin i coneguin. Aquí tens una de les explicacions que volten per Internet, cap al final hi ha exemples d'objectes que s'hi poden posar
Si et sembla bona idea, prova-la, evidentment pot ser que no li faci cas per mil raons, com ara que sigui una mica aviat (no per edat, cada criatura és diferent!).
És important que tot i que els hi hem de donar molt d'afecte i estima, també tinguin minuts per aprendre a jugar sols, almenys segons el meu punt de vista. I sobretot, molta paciència i ànims!
Una abraçada,
Anna Maria
Anna Maria ha escrit:Bones!
Una abraçada,
Anna Maria
Hola! Sí que ho faig això de seure aprop seu! són els moments que faig altres coses que la nena em reclama..però bé, com dieu és normal que tan petitons reclamin braços i més braços! Doncs no s'aguanta asseguda! és molt petitona encara, no? però jo ja veig que vol seure perquè quan me la poso a les cames sempre tira el cap endavant fent força per incorporar-se, o si m'agafa dels dos dits també! però no la vull forçar i ho haurà d'aconseguir ella soleta.
Gràcies per les vostres opinions!

Així doncs, coneixes "la panera dels tresors"? És una panera de vímet on hi podem posar objectes de la vida quotidiana per a que explorin i coneguin. Aquí tens una de les explicacions que volten per Internet, cap al final hi ha exemples d'objectes que s'hi poden posar
M'apunto això de la panera!!
M'apunto això de la panera!!
- Anna Maria

- Entrades: 2145
- Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
- Ubicació: Lleida
Ep, oi tant que pot ser que no s'aguanti asseguda! Tens tumbona? n'hi ha que són totalment inclinables, o per posicions... També hi ha el coixí de lactància, que el pots utilitzar per posar-la damunt de la manteta
http://www.lacascaradenuez.com/ca/cojin ... ancia.html
Una abraçada,
Anna Maria
Una abraçada,
Anna Maria
Anna Maria ha escrit:Ep, oi tant que pot ser que no s'aguanti asseguda! Tens tumbona? n'hi ha que són totalment inclinables, o per posicions... També hi ha el coixí de lactància, que el pots utilitzar per posar-la damunt de la manteta
Una abraçada,
Anna Maria
Anna Maria, la meva nena encara no s'aguanta asseguda! més que res perquè no ha aconseguit seure per ella mateixa.. així que posar-la al coixí seria forçar una posició que no sap...no? Sí que té tumbona! la posem a vegades mentre cuinem o quan em dutxo perquè ens vegi :).
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 3 visitants
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |