Xumet, pit i altres dubtes

Més qüestions.
ariadnafv
:: puça
Entrades: 36
Membre des de: dl. feb. 25, 2013 2:04 pm

Xumet, pit i altres dubtes

EntradaAutor: ariadnafv » dj. abr. 18, 2013 7:52 pm

Hola,

primer de tot presentarme que tot i que fa uns dies que tafanejo encara no havia escrit¿

La meva petita ja té un mes i fem LM, fa unes dues setmanes que glopa i vomita molt. De moment no li haviem posat xumet perquè haviem llegit que era millor no posar-li...però ara ens han agafat alguns dubtes... Avui ho hem provat i realment l'ha calmat molt!! Sembla com si haguessin desaparegut els mals de panxa!!

-creieu que si cada cop que es vol calmar la poso al pit és x això que vomita tant?
-si cada cop que esta nerviosa menja (al posar-la al pit) no tindra algun transtorn alimenatri de gran?
- el xumet calma els mals de panxa / colics?

merci
sunshine13
[Marieta]
:: granota
Entrades: 216
Membre des de: dj. maig 10, 2012 6:30 pm

Re: Xumet, pit i altres dubtes

EntradaAutor: [Marieta] » dj. abr. 18, 2013 8:29 pm

Hola Ariadna! Benvinguda :)

De fet aquí cada mare et pot donar la seva opinió :) jo et donaré la meva, que és per la que em guio, a veure si et fa servei.

Nosaltres no tenim xumets ni tetines a casa i voldria no haver-ne d'utilitzar mai. Els petits regulen el que prenen de llet i ténen una habilitat genial de succionar per saciar diferents necessitats, no només la gana.

Et passo aquest enllaç, l'article en concret parla del xumet i la succió. El bloc en general és una mina d'or en temes de lactància.

http://criatures.ara.cat/somlallet/2009 ... a-materna/

Salut!
piula29
Entrades: 242
Membre des de: dl. juny 25, 2012 4:23 pm
Ubicació: Barcelona

EntradaAutor: piula29 » dj. abr. 18, 2013 8:44 pm

Ariadna jo sí que faig servir xumet.
Per mi, el millor és tenir el màxim d'informació i a partir d'aquí fer el que cadascú cregui, segons conviccions, segons com sigui la criatura i segons el que bonament puguis... :-P
A mi em feia por usar-lo per si interferia en la lactància, i ja sé que només és un troç de plàstic, però vam veure que la relaxava tant que al final ens hi hem rendit, je je.
Però no crec que tregui els mals de panxa, simplement es relaxen succionant.
I pel tema glopades no pateixis que no és perquè mengi massa, ells ja saben si tenen gana o no. Simplement que encara tenen el sistema digestiu immadur. Diuen que poden durar les glopades fins als 6 mesos. La meva nena és com un aspersor, la tinc tot el dia amb pitet, i jo tot el dia netejant roba!
Imatge

Imatge
[Marieta]
Entrades: 216
Membre des de: dj. maig 10, 2012 6:30 pm

EntradaAutor: [Marieta] » dj. abr. 18, 2013 9:39 pm

piula29 ha escrit:Però no crec que tregui els mals de panxa, simplement es relaxen succionant.
I pel tema glopades no pateixis que no és perquè mengi massa, ells ja saben si tenen gana o no. Simplement que encara tenen el sistema digestiu immadur. Diuen que poden durar les glopades fins als 6 mesos. La meva nena és com un aspersor, la tinc tot el dia amb pitet, i jo tot el dia netejant roba!

Aquí, i en que cada mare fa una mescla del que vol i el que bonament pot, estic d'acord amb la piula :)
carbasseta
:: zebra
Entrades: 1042
Membre des de: dl. des. 27, 2010 11:56 am
Contacta:

EntradaAutor: carbasseta » dj. abr. 18, 2013 10:51 pm

hola ariadna! benvinguda!
com t'han dit, el seu sistema digestiu encara es immadur i les valvules no els tanquen be. quan comencen a menjar solids el tema millora. diferent fos que vomites en plan metralleta (a molta distancia) pero segurament no es el cas.
tambe com diu la marieta, succionen de dues formes diferents, la nutritiva i la no nutritiva, aixi que tranquil.la q no patira cap trastorn alimentari. al contrari, menja el q ella necessita. el q pot passar al principi es q no dominin la tecnica i a vegades els raja llet quan no volen , pero en aquest cas simplement s'enfaden, pero n'aprenen rapid.
si el xumet pot interferir en la LM, doncs si, pero un cop esta ben instaurada ja no has de patir.
la resta ja es cosa de cadascu. en el nostre cas, nomes el feiem servir quan no hi podia haver pit, es a dir, al cotxe o quan jo no hi era. fins q un dia va dir q el xumet oer un altre, q ella volia teta!
per mi, el problema del xumet es q tothom es creu amb dret d'enxufar-li, encara q en aquell moment la criatura estogui tan panxa, pero calmar-los, es clar q els calma, es un imitador del pit i es la seva funcio!
Tingues sempre al cor la idea d'Ítaca, has d'arribar-hi, és el teu destí, però no forcis gens la travessia
http://instintmaternal.blogspot.com.es/
Imatge
Imatge
Maria V.
:: conillet
Entrades: 363
Membre des de: dl. des. 05, 2011 12:22 pm

EntradaAutor: Maria V. » dv. abr. 19, 2013 10:24 am

Ariadna, el xumet té algun avantatge important. Per exemple, evita que agafin el costum de xuclar-se el dit, que pot pertorbar la dentició. El xumet no és difícil de suprimir; en canvi, poden arribar a molt grans i seguir xuclant el dit i que les dents de dalt els quedin d'una forma molt difícil de corregir encara que facin ortodòncia.
Pel que fa a la lactància, com diu la Carbasseta, un cop ben instal·lada, el xumet ja no la pertorba. La meva filla feia servir xumet i, en canvi, mai no va voler biberó. Rebutjava el biberó encara que la llet fos meva i rebutjava el xumet si l'hi donava mullat de llet, encara que fos llet meva. Cada criatura pot reaccionar de manera diferent (el seu germà va acceptar el biberó i els meus néts també; si treballes, alguna solució has de buscar, quin remei), però és per dir que l'ús del xumet no altera la preferència de la criatura pel pit. Es tracta de no donar-li xumet els primers dies.
A la meva filla, si no mamava, li havíem de donar la llet o el que fos amb cullereta. A sobre, amb cullereta també volia que l'hi donés jo i la meva mare va passar disgustos importants perquè, quan jo no hi era, al principi no hi havia manera: la nena plorava de gana però, quan ella li acostava la cullereta, la petita tancava la boca i premia fort les genivetes i no s'hi deixava posar res. Després va acabar per acceptar-ho del pare i de l'àvia, però amb cullereta i mai amb biberó.
Maria V.

EntradaAutor: Maria V. » dv. abr. 19, 2013 10:45 am

Per cert, a les ecografies es veu que algunes criatures ja es xuclen el dit durant els darrers mesos d'embaràs. Que sigui un succedani de l'ús no nutritiu del pit potser és veritat, però si abans de néixer ja hi busquen substituts per iniciativa pròpia, és que fer servir substituts en lloc del pit també deu ser prou natural i espontani.
A l'època de la meva àvia no hi havia cautxú adequat (ni xumets, per tant) i els donaven una monyeca de roba blanca neta i mullada com a substitut del dit. S'havia de canviar molt sovint perquè s'embrutava fàcilment. Almenys, això és el que m'havien explicat a casa.
ariadnafv
Entrades: 36
Membre des de: dl. feb. 25, 2013 2:04 pm

EntradaAutor: ariadnafv » dv. abr. 19, 2013 2:30 pm

moltes gràcies
sunshine13
Julyet
:: girafa
Entrades: 2955
Membre des de: ds. oct. 03, 2009 3:28 pm

EntradaAutor: Julyet » dv. abr. 19, 2013 5:51 pm

També hi ha nens que fa la pipa quan se'ls hi treu el xumet...
Maria V.

EntradaAutor: Maria V. » ds. abr. 20, 2013 7:35 pm

Julyet ha escrit:També hi ha nens que fa la pipa quan se'ls hi treu el xumet...

No deu ser que els han tret el xumet quan encara són massa petits?
Falca
Membre des de: dt. gen. 10, 2012 11:12 am

EntradaAutor: Falca » ds. abr. 20, 2013 9:03 pm

La meva fa pit, xumet i pipa... i no ha tingut confusio. Aixo depen molt de cada nen.
Imatge

Imatge
mdemare
Entrades: 399
Membre des de: ds. ago. 25, 2012 4:14 pm

EntradaAutor: mdemare » ds. abr. 20, 2013 9:59 pm

El meu no fa servir xumet i no es posa el dit a la boca. Això deu anar a nens, no crec que hi hagi relació amb si han portat pipa o no. De fet els cadod que conec són nens que han fet servir xumet (que no vol dir que no existeixi el cas contrari).
Per les glopades no et preocupis, es normal. L'aparell digestiu està tendre i les vàlvules no tanquen bé. Ja li anirà marxant.
I com ja t'han dit, no tindrà problemes d'alimentació ja que hi ha la succió no nutritiva.
Julyet
Entrades: 2955
Membre des de: ds. oct. 03, 2009 3:28 pm

EntradaAutor: Julyet » ds. abr. 20, 2013 10:18 pm

Maria V. ha escrit:
Julyet ha escrit:També hi ha nens que fa la pipa quan se'ls hi treu el xumet...

No deu ser que els han tret el xumet quan encara són massa petits?

Exacte, quan els adults ho decideixen i no quan ho deixa el nen :).
ganxet
:: poltre
Entrades: 665
Membre des de: dv. jul. 22, 2011 5:01 pm

EntradaAutor: ganxet » dg. abr. 21, 2013 10:57 pm

El xumet te avantatges, i jo li dono per exemple al cotxe quan no li puc donar pit o bressolar-la. Però també té inconvenients, a banda de la confussió amb la lactància, com l'increment de risc d'otitis. No se'n sol parlar però els ORL hi insisteixen.
Mare de l'Aida, 17-12-2011
Imatge
Maria V.

EntradaAutor: Maria V. » ds. abr. 27, 2013 9:54 am

Ganxet, jo no sabia res del risc d'otitis. La meva néta petita té 21 mesos, encara fa servir xumet per dormir i ara m'he quedat amb la preocupació. Els seus germans van deixar el xumet cap als 3 anys, no pas abans, i els meus fills igual. Ells no han tingut otitis de petits, però se m'acut que, xuclant, si tenen angines deuen poder enviar bacteris (o fins i tot pus) a les orelles per la trompa d'Eustaqui; no ho sé, no m'ho havia plantejat mai. De tota manera, xuclant-se el dit o fent servir el pit de xumet (allò de l'ús no nutritiu) ha de passar el mateix, no?
Et seria possible ampliar-nos la informació o passar-nos algun enllaç sobre el tema, si us plau?
ganxet

EntradaAutor: ganxet » ds. abr. 27, 2013 12:42 pm

Quan pugui t ho besco Maria. Crec q era pq amb la succio fan pressio negativa a la trompa d eustaqui o algo aixi. Evidentment es per us continuat del xumet, no per us puntual. I q augmenti el risc no vol dir q tots els nens hagin de fer otitis...
Imatge
ganxet

EntradaAutor: ganxet » ds. abr. 27, 2013 12:50 pm

Imatge
Maria V.

EntradaAutor: Maria V. » ds. abr. 27, 2013 5:21 pm

ganxet ha escrit:http://www.otorrino-infantil.com/blog/files/19d1a4197986e641196720f006e13e21-1.html

Moltíssimes gràcies!
Bacilos
Entrades: 1827
Membre des de: dt. abr. 07, 2009 4:00 pm

EntradaAutor: Bacilos » ds. maig 11, 2013 9:55 am

Hola noies,

la meva nena té 3 setmanes. Fins ara no ha utilitzat el xumet, però el seu pare li ha volgut posar. Tenim diferents opinions. Jo no li hagués posat fins més endavant. No és que estigui en contra del xumet però sí que penso que ara la pot confondre amb la LM i a això és el què li tinc por.
ganxet

EntradaAutor: ganxet » dc. maig 15, 2013 7:11 am

Bacilos a mi a l hospital em van aconsellar esperar al mes o mes i mig per aixo que dius. Tot i que cada nen es diferent.
Imatge

Torna a “Altres temes”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::