Mares amb torns rotatius a la feina.

Més qüestions.
wendell
:: zebra
Entrades: 1047
Membre des de: dc. ago. 18, 2010 10:34 pm

Mares amb torns rotatius a la feina.

EntradaAutor: wendell » dj. oct. 25, 2012 9:40 am

Hola mamis!

Fa un any que vaig tornar a la feina després de la baixa maternal i sempre he fet torns rotatius (matí-tarda i de dilluns a divendres).
Sé que podria ser pitjor, però tot i això cada vegada ho porto més malament! :ufs:

Tinc la sensació de que em perdo com el nen creix (sobretot quan faig horari de tardes... el matí passa volaaant!!) i em sento culpable per no poder seguir-li sempre la mateixa rutina (el pare també fa un munt d'hores i no podem comptar amb els avis).

Tema reducció de jornada: no me l'he plantejat mai seriosament perquè crec que amb els horaris que faig tampoc em soluciona gran cosa i després pel sentit econòmic també em tira enrere.

I a l'empresa també he demanat alguna vegada si puc fer un horari fix, encara que sigui temporalment (val més això que res), però tampoc m'ho poden concedir.

Doncs res... volia saber si per aquí hi ha mares amb una situació semblant a la meva, per desfogar-nos una mica i saber com ho porteu vosaltres.

Petons. :-()-)
sivi
Entrades: 1803
Membre des de: dt. juny 29, 2010 10:08 am
Ubicació: girona

Re: Mares amb torns rotatius a la feina.

EntradaAutor: sivi » dj. oct. 25, 2012 10:30 am

Hola Wendell quan de temps!!!!
Aquí una mare amb pitjor horari. Jo faig una setmana de matins (6:00-14:00) i una setmana de tardes (14:00-21:00) El pitjor es que la setmana que vaig de matins, treballo tot el cap de setmana, un de matins i l'altre de tardes i la setmana que vaig de tardes tinc dos dies de festa mes el cap de setmana.
Tinc un horari força lios, a mes de que a vegades companyes de l'altre torn demanen canvis i llavors torno a fer matins dos setmanes o treballo dies que no hem pertocaven.
Per sort jo puc contar amb la meva mare, i les setmnes que vaig de tardes, ella la va a buscar a la llar d'infants, la cuida tota la tarda, la banya i li dona el sopar, i quan plego la vaig a buscar.
Els dissabtes que vaig de matins, baixa le meva sogre i la cuida ella, ja que la meva mare treballa.
Tot plegat es una caos d'horaris, però ens anem adaptant.
Avegades també tinc la mateixa sensació, que perdo part de la seva infantesa, però miro d'aprofitar al maxim quan estem juntes.
Tampoc puc comptar gaire amb el pare, ja que te uns horaris de botiga que fa que sigui fora de casa la majoria del dia.
La Berta s'apata força be al canvi d'horaris, li encanta passar alguna tarda amb la iaia o algun dissabte amb l'altre iaia, i per a ella es una sorpresa cada mati quan es desperta, ja que mai sap qui la durà a l'escola si el pare o la mare. No se si es gaire conscient de tot plegat, però sap que si al matí no i sòc, i serè a la tarde i si i sòc al matí, potser passarà la tarda amb la iaia o amb la mama.
Com ho porta en Nil?
Imatge

Imatge
wendell
Entrades: 1047
Membre des de: dc. ago. 18, 2010 10:34 pm

EntradaAutor: wendell » dj. oct. 25, 2012 11:28 am

Hola Sivi guapa! Com va tot?? :--/)

Deu ni do amb el teu horari també!!! I tens raó.... el pitjor és quan els companys et comencen a demanar canvis! Ja anem prou de cul amb tot plegat que a sobre hem de fer malabarismes per compaginar el nostre horari amb el dels altres.... Brrrrr.....

El meu horari és una setmana de cada, matins de 06:00 a 14:00 i tardes de 14:00 a 22:00. Tinc molta sort de tenir els caps de setmana lliures i poder gaudir del nino a tope. Però això de no tenir un horari fix em crema moltíssim!!!
Abans quan no tenia el nen, m'era indiferent. De fet m'agradava anar variant d'horari perquè així hi havia setmanes que podia tenir tota la tarda per mi i d'altres que podia dormir més al matí i així anava molt més descansada.
Però ara tot és diferent!!! Vaig ultra cansada tant si vaig de matins o tardes i, a més, em trenca el cor veure que en Nil s'està rebelant contra el meu horari de tardes! :ufs: :ufs:

Nosaltres ens ho fem tot entre el pare, jo i la guarde!
Tenim sort que hem trobat una guarde on hi ha un horari lliure. Obren sobre les 7 del matí i tanquen a la tarda quan ha marxat l'últim nen (no sé què fariem si no haguèssim trobat això!!!).
Així que la setmana que vaig de matins el pare el deixa a les 8h i llavors a la tarda el vaig a buscar jo quan ja he dinat.
I quan vaig de tardes el tinc al matí a casa, li dono el dinar i abans de dinar jo el porto a la guarde i ja el posen a fer migdiada, llavors el papi el va a buscar sobre les 19h quan plega. Ell el banya li dóna el sopar i el posa a dormir. Per tant, ja no el veig despert fins l'endemà... i sincerament al matí vaig tant de cul amb tot plegat (dinars, roba, bla, bla, blaaa...) que no gaudeixo gaire d'ell! :ufs: :ufs: :ufs:

Ara fa unes setmanes que quan jo vaig de tardes en Nil no es vol quedar a la guarde de cap manera, s'em enganxa al coll per a que no el deixi i quan marxo ell es queda plorant. La mestra em diu que li dura 2 segons, però jo ja marxo amb el cor encongit!!! Això abans no m'ho feia!!! ?-)
I al vespre està de molt mala lluna amb el seu pare, li monta pataletes, no vol menjar RES i a la que el posa al llit no s'adorm fins que jo no arribo li dono un bibi, li faig una estona de mimos i abraçades i el torno a posar jo al llit!
Tinc la sensació de que em troba a faltar i em fa sentir fatal! També em fa sentir fatal la situació... jolín! És el seu pare i li monta cada dia aquest numeret!!! Em sap greu per ell.....

Pffffff..... en fí! Només em queda aguantar-me i "resar" per a que en Nil es torni a adaptar a la nostra "rutina"!!!!

Merci per explicar-me la teva experiència! :-()-)
Per cert, jo em pensava que treballaves en una escola bressol. :-:) Jeje!
sivi
Entrades: 1803
Membre des de: dt. juny 29, 2010 10:08 am
Ubicació: girona

EntradaAutor: sivi » dj. oct. 25, 2012 12:14 pm

Ha passat molt temps, i han canviat molt les coses des de l'última vegada que varem coincidir.
Treballava en una llar d'infants, però la falta de nens va fer que la última d'entrar hagues de marxar (o sigui, jo)
Com que no hem podia estar sense feina, ja que quasi no hem quedaba paro al gastar-lo tot per estar els primers mesos amb la Berta, vaig començar a buscar feina del que fos i al cap de poc de buscar, vaig trobar feina de cuinera (tinc el títol i he treballat de cuinera molts anys) i ara estic treballant de cuinera a l'hospital santa caterina de salt. Va ser una sort trobar feina tal i com està tot!!!
La Berta algun matí que tinc lliure i la porto jo a l'escola, hem monta el numeret de que no vol que marxi, però com molt be tu dius, i dura dos segons un cop jo he marxat, i algun cap de setmana que jo treballo li monta algun numeret al seu pare com no voler banyar o sopar, però mica en mica es va arreglant.
Jo estic igual que tu, a vegades tens feina a casa (roba, menjar, feines varies...) i no puc estar tant per a ella, però miro de fer cada dia una cosa i llavors estar per ella. El dia que tinc el matí lliure i ella no i es, aprofito per cuinar i congelar i així tinc mes temps per a ella.
Suposo que sols ens falta tenir pasciència i esperar que creixin una mica mes i s'adaptin als nostres horaris.
Imatge

Imatge

Torna a “Altres temes”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::