El son als 3 anys
El son als 3 anys
Hola a tothom!
Primer de tot, disculpeu si ja hi ha altres posts on parlen d'això... amb el buscador no me n'he sortit, tot i que sí que hi ha molts fils oberts amb nens més petits... Bé, al gra! Tenim una nena de 3 anys i 4 mesos que ens porta una mica de cap amb el tema del dormir. Ella sempre ha dormit molt malament i s'ha despertat moltes vegades. Vam fer collit el primer any i mig, i després la teníem dormint amb un llit al costat del nostre fins que ens vam traslladar fa 8 mesos, que dorm a la seva habitació. El passat mes de maig la vam haver d'operar urgentment dels carnots i amígdales perquè finalment els metges ens van fer cas, i després de fer-li un estudi del son, van veure que feia unes apnees obstructives molt severes, amb un risc important d'asfíxia mentre dormia, que era el que li provocava tants despertars nocturns. Des de llavors, va fer un canvi espectacular, ja que dormia i descansava molt i molt millor (i de dia també era una altra!). Tot i així, encara tenim certs problemes amb el dormir, doncs cada nit es desperta entre 1 i 4 vegades, però ara no és per causa física. Anem a la seva habitació i ens demana que ens hi quedem, però la veritat és que la volem desacostumar a això, sinó acabem fets un 4, i no sabem com fer-ho. Altres vegades ens diu coses com que té gana, sed, mal a la boca de tant dormir
... o sigui, qualsevol excusa! També ens passa que per adormir-se ens hem d'estirar al seu costat, doncs sola no sap adormir-se.
Què m'aconselleu que faci? També els passa això als vostre petits? Quines tàctiques utilitzeu? Ah, el collit no me'l recomaneu, que tot i que en va fer molt de temps sense problemes, el meu home no en vol ni sentir a parlar, ja que la nena es mou molt i nosaltres dormim fatal amb ella al llit! Gràcies a totes per avançat!!
Primer de tot, disculpeu si ja hi ha altres posts on parlen d'això... amb el buscador no me n'he sortit, tot i que sí que hi ha molts fils oberts amb nens més petits... Bé, al gra! Tenim una nena de 3 anys i 4 mesos que ens porta una mica de cap amb el tema del dormir. Ella sempre ha dormit molt malament i s'ha despertat moltes vegades. Vam fer collit el primer any i mig, i després la teníem dormint amb un llit al costat del nostre fins que ens vam traslladar fa 8 mesos, que dorm a la seva habitació. El passat mes de maig la vam haver d'operar urgentment dels carnots i amígdales perquè finalment els metges ens van fer cas, i després de fer-li un estudi del son, van veure que feia unes apnees obstructives molt severes, amb un risc important d'asfíxia mentre dormia, que era el que li provocava tants despertars nocturns. Des de llavors, va fer un canvi espectacular, ja que dormia i descansava molt i molt millor (i de dia també era una altra!). Tot i així, encara tenim certs problemes amb el dormir, doncs cada nit es desperta entre 1 i 4 vegades, però ara no és per causa física. Anem a la seva habitació i ens demana que ens hi quedem, però la veritat és que la volem desacostumar a això, sinó acabem fets un 4, i no sabem com fer-ho. Altres vegades ens diu coses com que té gana, sed, mal a la boca de tant dormir
... o sigui, qualsevol excusa! També ens passa que per adormir-se ens hem d'estirar al seu costat, doncs sola no sap adormir-se. Què m'aconselleu que faci? També els passa això als vostre petits? Quines tàctiques utilitzeu? Ah, el collit no me'l recomaneu, que tot i que en va fer molt de temps sense problemes, el meu home no en vol ni sentir a parlar, ja que la nena es mou molt i nosaltres dormim fatal amb ella al llit! Gràcies a totes per avançat!!

- ginko biloba
- :: rateta

- Entrades: 192
- Membre des de: ds. oct. 17, 2009 9:47 pm
Re: El son als 3 anys
Hola Gisa,
El meu fill, als tres anys també se li va alterar el son, tot i que no penso que sigui el mateix cas. Ell sempre ha estat bon dormidor, i penso que la causa va ser el neixement del seu germanet.
En tot cas, et passo el link on hi ha mares que em van oferir solucions, per si et serveix d'alguna cosa:
viewtopic.php?f=24&t=33799
Algunes mares em comentaven que potser tenia terrors nocturns, tot i que jo penso, que era l'inquietud del nouvingut.
En el meu cas, ho vam solucionar amb un llumet d'aquells que s'endollen a l'endoll, i que li donaven un cert consol.
Una alternativa al collit, i si hi teniu espai, pot ser posar-hi un llit individual al costat del vostre, tot i que suposo que ja hi deus haver pensat.
Molta sort!
El meu fill, als tres anys també se li va alterar el son, tot i que no penso que sigui el mateix cas. Ell sempre ha estat bon dormidor, i penso que la causa va ser el neixement del seu germanet.
En tot cas, et passo el link on hi ha mares que em van oferir solucions, per si et serveix d'alguna cosa:
viewtopic.php?f=24&t=33799
Algunes mares em comentaven que potser tenia terrors nocturns, tot i que jo penso, que era l'inquietud del nouvingut.
En el meu cas, ho vam solucionar amb un llumet d'aquells que s'endollen a l'endoll, i que li donaven un cert consol.
Una alternativa al collit, i si hi teniu espai, pot ser posar-hi un llit individual al costat del vostre, tot i que suposo que ja hi deus haver pensat.
Molta sort!
- Cabana
- :: tortuga

- Entrades: 349
- Membre des de: dg. gen. 08, 2012 9:42 am
- Ubicació: Al país de la Tramuntana
Jo crec que es deu tractar d'alguna fase. Si us posa "excuses" es perquè ja ha vist que expressant-vos la seva necessitat de sentir-se acompanyada per vosaltres no li feu cas i es busca la vida com fan tots els nens! Jo agafaria paciència i li donaria el que demana, que es estar amb els papes i no sentir-se sola..., potser us sorprèn i dintre de poc torna a dormir soleta!
Amb la meva filla hem passat per totes les fases. Dormir tota la nit, despertar-se un munt de vegades, dormir amb nosaltres,...El fet és que ella necessita companyia per adormir-se i si es desperta també. Ara portem una temporada en la que hem fet un tracte. Ella s' adorm al nostre llit amb la companyia de la mama i després el papa la porta al seu llit i li deixa una llumeta encesa. Jo ho he provat tot, menys deixar-la plorar, i despres de 3 anys i 3 mesos he assumit que ens queda una temporadeta així i que ho hem d'acceptar. Jo em posava molt nerviosa i batallava per aconseguir que s' adormís al seu llit. Ara som mes feliços tots tres i si alguna nit es desperta ve al nostre llit i quan es torna a dormir la tornem a traslladar. De totes maneres sembla que com s' adorm mes tranquil.la no es desperta. Creuem ela dits
Hola!
La nostra filla té 3 anys i 7 mesos i també s'adorm amb companyia, de fet és el més habitual, per la gent que jo conec.
Pel que fa als despertars... De vegades dorm d'una tirada, de vegades es desperta i li faig companyia una estona... Per entendre el son dels infants a mi em va anar molt bé llegir DORMIR SENSE LLÀGRIMES de la Rosa Jové. No dóna receptes, ni mètodes... només t'explica com dormen els infants, el que és habitual, el que no... com són els terrors nocturns i com diferenciar-los de malsons... Resumint, el cervell dels infants funciona de manera molt diferent al dels adults, en el tema de la son també: la manera de dormir comença a assemblar-se a la dels adults cap als 7 anys... no ens queda res!!! 
La nostra filla té 3 anys i 7 mesos i també s'adorm amb companyia, de fet és el més habitual, per la gent que jo conec.

Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |