com ho porten els nens que no han anat a la guarderia?

Canvia el seu entorn: professores i amics.

turuleta
:: gosset
Entrades: 432
Membre des de: dv. maig 24, 2013 12:33 pm

com ho porten els nens que no han anat a la guarderia?

EntradaAutor: turuleta » dt. set. 16, 2014 8:47 pm

Hola!
M'agradaria conèixer experiències de gent que hagi pogut evitar la guarderia i després porten el nen a P3. ploren molt? s'adapten bé? els costa més que altres nens que han estat prèviament escolaritzats? igual si teniu experiències amb nens que no comencen fins a primària. vull dir, els costa més adaptar-se a una classe plena de crios? o pel contrari ja entenen bé que només és una estona? gràcies
Imatge
Imatge
Violeta
:: girafa
Entrades: 2218
Membre des de: dt. set. 30, 2008 11:06 am
Ubicació: Barcelona

Re: com ho porten els nens que no han anat a la guarderia?

EntradaAutor: Violeta » dt. set. 16, 2014 9:05 pm

Turuleta, jo crec que depèn molt de com són els infants...t'explico: el Jan va fer l'últim any d'escola bressol, i quan va començar p3 va plorar força els primers dies. I conec una mare que ha tingut la seva filla a casa sempre i ara que ha començat p3 no ha plorat ni una mica. Si que és cert que té un germà gran que hi va i ha anat sempre a acompanyar-lo, aquest any es moria de ganes d'entrar-hi! :content:
La vida amb un somriure és més bonica...

Imatge
La gràfica del positiu!! http://www.fertilityfriend.com/home/26c1ea

El post del Jan!!
http://forum.socpetit.cat/viewtopic.php?f=50&t=14107

Imatge
Zaphy
:: puça
:: puça
Entrades: 36
Membre des de: dj. ago. 28, 2014 9:41 pm

EntradaAutor: Zaphy » dc. set. 17, 2014 9:16 am

La meva filla fins a P3 sempre va estar a casa, i quan va tocar P3 va estar sempre encantada. No va plorar gens.

Suposo que depen de cada petit/a!
Imatge
turuleta

EntradaAutor: turuleta » dc. set. 17, 2014 8:26 pm

Que b que no plores zaphi.i violeta,va plorar molts dies?era una estona o tota lestona?i es relacionen normal amb els nens o els csota mes...gracies!
Imatge
Imatge
Violeta
Entrades: 2218
Membre des de: dt. set. 30, 2008 11:06 am
Ubicació: Barcelona

EntradaAutor: Violeta » dc. set. 17, 2014 9:38 pm

A veure...crec que va durar una setmaneta més o menys...i no va trigar a relacionar-se amb alguns companys, però si a destapar-se amb el gran grup. També t'he de dir que va començar p3 amb 2 anys i 9 mesos, era molt petit i per edat encara li costava. Jo no em preocuparia més del normal. El que si que recomano és que si poden estar a casa amb els pares millor, de fet és amb qui haurien d'estar. Jo mai he recomanat que vagin a l'escola bressol per "socialitzar-se", ja que és absurd, per edat encara no els toca, tot just comencen a conèixer-se a ells mateixos... :ok:
La vida amb un somriure és més bonica...

Imatge
La gràfica del positiu!! http://www.fertilityfriend.com/home/26c1ea

El post del Jan!!
http://forum.socpetit.cat/viewtopic.php?f=50&t=14107

Imatge
Murrieta
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 85
Membre des de: dc. abr. 23, 2014 9:45 pm

EntradaAutor: Murrieta » dc. set. 17, 2014 10:21 pm

Doncs la meva nena no ha anat a cap guarderia, ja que he tingut la sort immensa de poder-me dedicar 100% a ella. I aquest dilluns ha començat P3.

No ha tingut cap problema del tipus enrabiada ni rebequeries ni res de res. Tot la mar de bé. També és veritat que és molt sociable, li agrada molt estar amb altres nens, i això hi ajuda força. Així que sembla que ara s'ho passa millor al cole que a casa! :-D
turuleta

EntradaAutor: turuleta » dj. set. 18, 2014 7:37 am

Que be,gracies noies,manimeu molt
Imatge
Imatge
jllt
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 326
Membre des de: ds. feb. 04, 2012 9:03 pm
Ubicació: Pirineu

EntradaAutor: jllt » dj. set. 18, 2014 3:46 pm

Aquí una altra que té dos criatures de 5 i 4 anys i cap d'elles va anar a la guarderia. I cap d'elles va tindre problemes al començar P3. Que no vagin a la guarderia no implica necessàriament que no siguin nens sociables o que no se sàpiguen relacionar. Evidentment que cada criatura és un món, jo quan el nen va començar tenia molta por, però més por pel que em deia l'entorn (ai que malament ho passarà, sense haver anat a la guarde) que no pas per com era el nen. I va anar súper bé. I amb la nena encara millor. I és més: la nena va començar P3 amb set companys més, dels quals només dos havien anat a guarderia, i l'adaptació dels que havien estat a casa va ser més ràpida que la dels altres dos, això dit per la mestra. O sigui que no t'hi capfiquis gaire. Com sempre diu la nostra pediatra i li dono cent per cent la raó: la guarderia és una necessitat dels pares, no dels nens.
turuleta

EntradaAutor: turuleta » dj. set. 18, 2014 6:24 pm

Gracies
Imatge
Imatge
Mara17
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4365
Membre des de: dv. març 26, 2010 11:14 am

EntradaAutor: Mara17 » dj. set. 18, 2014 10:12 pm

Jo tampoc els hi porto (aquest ja és el seu P2) i veient les adaptacions dels nens que conec, me n'alegro moltíssim... :ufs: Espero que a P3 ja serà diferent, tot i que els meus no tindran els tres anys, perquè són de final d'any, com el nen de la Violeta. A veure.
Glinda, Rela i Mara
Imatge
Imatge
Vampirets
Entrades: 403
Membre des de: dj. feb. 24, 2011 6:08 pm

EntradaAutor: Vampirets » ds. set. 20, 2014 10:38 am

Jo no sóc mestra i no puc comparar realment com reaccionen els nens que han anat a llar i els que no al començar el cole.

Però pel que veig al meu voltant, tinc la intuïció que depèn més del nen que no pas d'on hagi estat.

També veig que hi ha moltes diferències entre els nens que no van a llar. He vist nens amb mames actives que fan moltes coses amb ells i se'ls veu actius i desperts, i nens que han estat a casa en entorns d'estimulació nul.la i que amb casi tres anys semblen bebés...

Vull dir, que em sembla que tot és molt més complex que la típica dicotomia llar sí/llar no, i cada nen i cada casa és un món!
Takita
:: dinosaure
Entrades: 5344
Membre des de: dl. feb. 22, 2010 11:58 am
Ubicació: L'Anoia

EntradaAutor: Takita » ds. set. 20, 2014 11:24 am

Vampirets ha escrit:Jo no sóc mestra i no puc comparar realment com reaccionen els nens que han anat a llar i els que no al començar el cole.

Però pel que veig al meu voltant, tinc la intuïció que depèn més del nen que no pas d'on hagi estat.

També veig que hi ha moltes diferències entre els nens que no van a llar. He vist nens amb mames actives que fan moltes coses amb ells i se'ls veu actius i desperts, i nens que han estat a casa en entorns d'estimulació nul.la i que amb casi tres anys semblen bebés...

Vull dir, que em sembla que tot és molt més complex que la típica dicotomia llar sí/llar no, i cada nen i cada casa és un món!

Estic totalment d'acord :ok: .
Afegeixo que, independentment de si han estat a casa o a la Llar, si no són nens excessivament introvertits, s'acaben adaptant molt ràpid a l'escola.
Dimecres
:: rateta
:: rateta
Entrades: 189
Membre des de: dt. març 01, 2011 7:38 am

EntradaAutor: Dimecres » dt. nov. 04, 2014 10:34 am

Bones!
Jo sóc mestra i et puc confirmar que depèn molt i molt del nen. He tingut alumnes que havien anat a la llar d'infants i que han tingut adaptacions molt difícils, i d'altres que sense tenir els 3 anys ni haver anat a la llar, t'entren a la classe tan frescos dient: vinc a cole! Adéu mama! ( cas real ).
Tot depèn també de com se'ls hi introdueixi, si se'ls hi va explicant uns dies abans, podeu llegir contes sobre anar a l'escola, sobre ser un nen gran, sobre jugar molt i aprendre!
De tota manera, com a mínim a l'escola on jo treballo, si veiem que el nen plora molt i ho està passant malament sempre truquem a la família per si el volen venir a buscar. Amb el temps tots s'acaben adaptant.
Si tens qualsevol pregunta, no dubtis en fer-me-la, i tranquil.la que no hi ha cap problema en que no vagin a la llar, al contrari.
: lasito : z2:-)
https://youtu.be/OBfqq32ZpK8
Cançons tendres per nens i nenes petits

Torna a “De l'escola bressol a la educació infantil.”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::