treure el xumet de cop. Preocupada amb les dents
treure el xumet de cop. Preocupada amb les dents
Bona tarda a totes,
A veure si em podeu
donar la vostra opinió, que sempre m'ajudeu molt!
L' emma te 28 mesos i porta xumet per dormir i per calmar-se ( generalment al vespre a l'hora bruixa)
bibi no en pren des dels 18 mesos.
Avui hem anat al pediatra perquè te tos i mocs i volia descartar res més greu. Res un costipat aigua i ceba tallada a l'habitació. Però la pediatra m'ha dit ostres! te la boca bastant malament per l 'us del xumet. i si, no m'hi havia fixat, però quan tanca les dents, li queda un forat enmig, es a dir la dentadura no tanca be i em diu veus aquest forat es per l'us del xumet, te la forma...
Em diu li has de treure inmediatament perquè el problema no vagi a més... Me quedat tocada la veritat, esperava fer-ho paulatinament, i m'havia marcat uns mesos per anar-ho fent. i a final de curs donar-li als bebès de l'escola bressol.
Però clar ara em trobo que m'aconsella fer-ho ja i de cop. ara aniré a comprar un llibre que en parli, per explicar-li aquesta tarda i dir-li que el xumet esta fent que les dents es posin malaltes i que no el pot prendre mes, que si ho necessita com fins ara, els papes estaran amb ella fins que s'adormi, i que si el necessita per calmar-se els pares l'abraçarem i li farem els petons que necessiti.
Vosaltres com ho heu fet ? quins consells em donaríeu? el tema de les dents es tan greu com m'ha semblat? te solució o ja puc anar estalviant per la ortodòncia?
aishh estic ben neguitosa!! fa un parell de mesos li vam treure el bolquer ( ha anat super bé ho va demanar ella) a la nit des de que dorm al llit gran ens estirem amb ella fins que s'adorm perquè ens necessita molt, i durant tota la nit sentim com xuma fent fort de tant en tant... No se si està preparada però si es per qüestions de salut...
Moltes gràcies per endavant
Laura
A veure si em podeu
donar la vostra opinió, que sempre m'ajudeu molt!
L' emma te 28 mesos i porta xumet per dormir i per calmar-se ( generalment al vespre a l'hora bruixa)
bibi no en pren des dels 18 mesos.
Avui hem anat al pediatra perquè te tos i mocs i volia descartar res més greu. Res un costipat aigua i ceba tallada a l'habitació. Però la pediatra m'ha dit ostres! te la boca bastant malament per l 'us del xumet. i si, no m'hi havia fixat, però quan tanca les dents, li queda un forat enmig, es a dir la dentadura no tanca be i em diu veus aquest forat es per l'us del xumet, te la forma...
Em diu li has de treure inmediatament perquè el problema no vagi a més... Me quedat tocada la veritat, esperava fer-ho paulatinament, i m'havia marcat uns mesos per anar-ho fent. i a final de curs donar-li als bebès de l'escola bressol.
Però clar ara em trobo que m'aconsella fer-ho ja i de cop. ara aniré a comprar un llibre que en parli, per explicar-li aquesta tarda i dir-li que el xumet esta fent que les dents es posin malaltes i que no el pot prendre mes, que si ho necessita com fins ara, els papes estaran amb ella fins que s'adormi, i que si el necessita per calmar-se els pares l'abraçarem i li farem els petons que necessiti.
Vosaltres com ho heu fet ? quins consells em donaríeu? el tema de les dents es tan greu com m'ha semblat? te solució o ja puc anar estalviant per la ortodòncia?
aishh estic ben neguitosa!! fa un parell de mesos li vam treure el bolquer ( ha anat super bé ho va demanar ella) a la nit des de que dorm al llit gran ens estirem amb ella fins que s'adorm perquè ens necessita molt, i durant tota la nit sentim com xuma fent fort de tant en tant... No se si està preparada però si es per qüestions de salut...
Moltes gràcies per endavant
Laura
Re: treure el xumet de cop. Preocupada amb les dents
Hola arual,
Tinc una neboda, que com a la teva filla, pero a la dels 2 anys, li van dir que el xumet li estava fent moure les dents i que li havia de treure, pero en cap moment li va dir que ho havia de fer inmediatament, es mes, va trigar uns mesos, fins coincidir amb el nadal... Uns 6 mesos diria..
Si ja les te tortes, li ve d uns mesos???
Tambe et dire que la meva neboda estaba molt enganxada i li va donar als reis i perfecte...
Sort! Molta sort!
Tinc una neboda, que com a la teva filla, pero a la dels 2 anys, li van dir que el xumet li estava fent moure les dents i que li havia de treure, pero en cap moment li va dir que ho havia de fer inmediatament, es mes, va trigar uns mesos, fins coincidir amb el nadal... Uns 6 mesos diria..
Si ja les te tortes, li ve d uns mesos???
Tambe et dire que la meva neboda estaba molt enganxada i li va donar als reis i perfecte...
Sort! Molta sort!
I si demanes visita al odontopediatra? La primera visita per la ss es gratuita pregunta al cap com has de fer i que et donin una segona opinio.
la meva fila estava superengantxada al xumet. Vaig pensar que esperaria que començes a la nova llar P2 i ja li treuriem abans de nadal o així. Després vaig pensar que al mes d'agost el donariem a algún animaló de casa els avis. Quan va arribar el dia va dir que ella no el donava. Al mateix moment em va fer la sensació que les dents li sortien cap a fora i vaig agafar i vaig deixar caure el xumet al terra. El vaig recollir i li vaig dir que s'havia trencat (li vaig tallar la punta sense que se n'adonés, idea del socpetit!!). Se'l va possar a la boca i va dir que estva trencat i el va tirar a les escombraries. Li vaig dir que ja no en teniem cap més i SORPRENENTMENT només el va reclamar dos cops abans d'anar a dormir i en algun moment al dia següent. i mai més!
Ella estava engantxadíssima i jo no li limitava massa la veritat però la paranoia de les dents va ser el que em va fer decidir ja que veia que si jo aguantava ella també ho faria.
Vaig llençar tots els que tenia per no caure cap de les dues en la temptació.
Jo t'animo a fer-ho ja, li expliques que les dents li faran mal i que el metge diu que ja no pot portar xumet o "menteixes" com jo i potser surt bé!
ànim!
Ella estava engantxadíssima i jo no li limitava massa la veritat però la paranoia de les dents va ser el que em va fer decidir ja que veia que si jo aguantava ella també ho faria.
Vaig llençar tots els que tenia per no caure cap de les dues en la temptació.
Jo t'animo a fer-ho ja, li expliques que les dents li faran mal i que el metge diu que ja no pot portar xumet o "menteixes" com jo i potser surt bé!
ànim!
A la revisió dels 3 anys del meu fill i, donat que dies abans no va volar donar la pipa als Reis, ens vam "compinxar" amb la Pediatra (ell tenia les dents bé) i ella li va dir que les dents se li estaven movent i podria tenir problemes i que ja era gran i que, com que els Reis encara no eren lluny, els avisaria perquè passessin per casa a recollir-la. Quan vam arribar a casa, em vaig afanyar a amagar-les; va estar dues nits que la demanava, però després ja està. En el nostre cas, ho vam fer així, perquè dir-li que la pipa s'havia trencat no colava, perquè ell deia que podíem anar a la farmàcia a comprar-ne una altra; havia de ser alguna cosa que el fes reaccionar i veure que el podia perjudicar.
Amb la nena, ja veurem, perquè tampoc no l'ha volgut donar als Reis. Haurem de pensar algun sistema semblant, ara que s'acosta als 3 anys.
Com t'han aconsellat, jo demanaria visita amb l'odontopediatra i potser podeu provar que parli amb ella i li expliqui.
Amb la nena, ja veurem, perquè tampoc no l'ha volgut donar als Reis. Haurem de pensar algun sistema semblant, ara que s'acosta als 3 anys.
Com t'han aconsellat, jo demanaria visita amb l'odontopediatra i potser podeu provar que parli amb ella i li expliqui.
Bona tarda
Charito el pediatra em va derivar a l'odontopediatra. M'han de trucar per donar-me hora.
Menudeta, aire, takita gràcies per compartir les vostres experiències.
Al final vam parlar amb ella i li vam dir que el metge ha dit que era necessari que no portes la pipa per no fer pupa a les dents, però que ho fariem a poc a poc. A l'escola li han tret per fer la migdiada. Els tres primers dies va plorar. Ahir ja no el va demanar i be. Al vespre el demanava pel bany i també li hem tret, els dos primers dies es deia plorant que " el necessito mama!!" però petons abraçades i hem anat trampejant. Li deixem a la nit per dormir i quan es posa el llit em diu mama ara si el pipo!!!
i quan li dono li fa petons i em diu mama m'encanta molt el pipo jajajaj.
Esperarem 15 dies i després també treurem a la nit. No si si es per el pipo o per alguna cosa més però esta molt molt toveta aquest dies!
Be, ja us aniré explicant!
De nou,
Gràcies!
Charito el pediatra em va derivar a l'odontopediatra. M'han de trucar per donar-me hora.
Menudeta, aire, takita gràcies per compartir les vostres experiències.
Al final vam parlar amb ella i li vam dir que el metge ha dit que era necessari que no portes la pipa per no fer pupa a les dents, però que ho fariem a poc a poc. A l'escola li han tret per fer la migdiada. Els tres primers dies va plorar. Ahir ja no el va demanar i be. Al vespre el demanava pel bany i també li hem tret, els dos primers dies es deia plorant que " el necessito mama!!" però petons abraçades i hem anat trampejant. Li deixem a la nit per dormir i quan es posa el llit em diu mama ara si el pipo!!!
i quan li dono li fa petons i em diu mama m'encanta molt el pipo jajajaj.
Esperarem 15 dies i després també treurem a la nit. No si si es per el pipo o per alguna cosa més però esta molt molt toveta aquest dies!
Be, ja us aniré explicant!
De nou,
Gràcies!
El meu nen de 22 mesos estava molt enganxat, no se'l treia ni de nit ni de dia. Jo pensava que el dia que li haguessim de treure seria un calvari, però li hem tret de cop aquest cap de setmana. Resulta que els mossegava i els acabava trencant i li van sortir unes petites nafres a la llengua. Li preguntavem si li feia mal la boqueta i deia que si. Vam deduir que era pel xumet, que al trencar-lo li rosegava la llengua i vam decidir treure-li.
Al final ha resultat que, segons la pediatra, les nafres eren per un virus, però com que ja li haviem tret doncs ja està fet. I curiosament no ha estat tan difícil. Cada vegada que el demanava li hem dit que li feia mal la boqueta pel xumet i alguna vegada s'ha posat a plorar, però ha estat 2 o 3 vegades. La primera nit li va costar adormir-se, però al final, ho vam aconseguir i ja no es va despertar en tota la nit.
I res, que ja fa 3 dies que no el te i tot va bé.
Fins i tot en va trobar un que tenia guardat (un de cauxo, que no li havia agradat) i quan el va trobar vaig pensar "merda", doncs res, el va tastar i, com que no li va agradar, el va tornar a deixar al calaix
Jo, per la meva experència, animo a que arribat el moment, es faci de cop. Millor en cap de setmana, que si són un parell de dies que està més neguitós el podeu acompanyar, i amb un parell de dies es passa tot.
Al final ha resultat que, segons la pediatra, les nafres eren per un virus, però com que ja li haviem tret doncs ja està fet. I curiosament no ha estat tan difícil. Cada vegada que el demanava li hem dit que li feia mal la boqueta pel xumet i alguna vegada s'ha posat a plorar, però ha estat 2 o 3 vegades. La primera nit li va costar adormir-se, però al final, ho vam aconseguir i ja no es va despertar en tota la nit.
I res, que ja fa 3 dies que no el te i tot va bé.
Fins i tot en va trobar un que tenia guardat (un de cauxo, que no li havia agradat) i quan el va trobar vaig pensar "merda", doncs res, el va tastar i, com que no li va agradar, el va tornar a deixar al calaix

Jo, per la meva experència, animo a que arribat el moment, es faci de cop. Millor en cap de setmana, que si són un parell de dies que està més neguitós el podeu acompanyar, i amb un parell de dies es passa tot.
La meva filla gran estava enganxadissima al xumet, aquest nadal no li vam treure ja que havia de neixer sa germana i vam pensar que seroen molts canvis. Aquest febrer, l'escola bressol ens va proposar treure'l a tota la classe de cop. El millor que han fet! Es van inventar una història, dient que un hipopòtam que tenen a classe els hi ha mossegat tots els pipos. Els hi van tallar els xumets x la punta i ha no el volien. A casa vam fer el mateix i va funcionar! I mira que n'estava moltissim. Pet això t'animo a fer-ho, s'adapten molt rapid. Aps! I ara un meset despres d'haver-lo deixat, sense problemes es ella qui li ofereix a sa germana!
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 5 visitants
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |