Com parlar del dol?
- la_lluna_rodona
- :: peixet

- Entrades: 286
- Membre des de: dg. set. 14, 2014 9:22 am
Com parlar del dol?
Doncs això, com parlar del dol amb un nen de dos anys??
- la_lluna_rodona

Re: Com parlar del dol?
A casa fa 3 setmanes que se'ns va morir la meva iaia (besàvia del nen), amb la qual i teníem molt contacte. Era diari. No hi havia dia que no estiguéssim amb ella. La vam cuidar molt! I el nen se l'estimava molt!
Han passat tres setmanes i segueix preguntant per ella.... jo li dic que la iaia estava malalta i els metges no la van poder curar (ell ja sempre la va conèixer malalta i va morir a l'hospital) i que va marxar dormint cap al cel amb la lluna i les estrelles....
Quan es fa fosc molts dies diu: Mira la iaia allà amb la lluna!
A mi em dona tranquil·litat parlar-ne amb ell.
Que heu fet vosaltres en un cas així??
Gràcies
la_lluna_rodona
Han passat tres setmanes i segueix preguntant per ella.... jo li dic que la iaia estava malalta i els metges no la van poder curar (ell ja sempre la va conèixer malalta i va morir a l'hospital) i que va marxar dormint cap al cel amb la lluna i les estrelles....
Quan es fa fosc molts dies diu: Mira la iaia allà amb la lluna!
A mi em dona tranquil·litat parlar-ne amb ell.
Que heu fet vosaltres en un cas així??
Gràcies
la_lluna_rodona
Mira diumenge passat va morir la meva avia tb
Clar ma filla te 12 mesos o sigui k no sha enterat
Xo jo crec k amb 2 anys uff es just x entendre el concepte del dol concretament
El meu nebot de casi 3 anys no sha enterat tampoc
Nose crec k el millor es parlarli della pq no sen oblidi a mesura k creixi ho anira entenen
Pero no se no en tinc ni idea
Clar ma filla te 12 mesos o sigui k no sha enterat
Xo jo crec k amb 2 anys uff es just x entendre el concepte del dol concretament
El meu nebot de casi 3 anys no sha enterat tampoc
Nose crec k el millor es parlarli della pq no sen oblidi a mesura k creixi ho anira entenen
Pero no se no en tinc ni idea
No sé si et (us) servirá però aquí teniu un llistat de contes infantils. Jo n'he llegit algún al nen, no pq s'hagués mort ningú proper però sempre va bé, n'hi ha alguns que´estan molt bé... A mi em va agradar el de "como todo lo que nace", crec que no está en català però baja... es pot traduir... mireu a la biblio, jo els agafo allà quan veig algún que m'interesa
http://adoptivanet.info/encasa/adopteca ... erdida.php
http://adoptivanet.info/encasa/adopteca ... erdida.php
- Marieta vola vola
- :: rateta

- Entrades: 184
- Membre des de: dj. ago. 09, 2012 10:19 am
Hola,
A nosaltres se'ns va morir l'avi quan la petita tenia 20 mesos. Jo li vaig explicar q ja mai veuríem l'avi xò q el portem al cor. A vegades li pregunto on és i ella em diu q al cor.
A nosaltres se'ns va morir l'avi quan la petita tenia 20 mesos. Jo li vaig explicar q ja mai veuríem l'avi xò q el portem al cor. A vegades li pregunto on és i ella em diu q al cor.
Nosaltres també hem passat per aquest trangol, just fa una setmana.
Ell l'ha ha vist independent, i ja els ultims mesos que l¡haviem d'ajudar a aixecar-se i les ultimes setmanes al llit.
El nen també te dos anys i3 mesos, i cada cop que anavem a casa els avis, i hivia la besavia també. Així que nosaltres li vam dir que l'avia estava cansada i que havia anat a descansar. i que no la veuriem mes.
Quan vam tornar a casa els avis, va preguntar per ella, i li vam dir que ja li haviem explicat, que havia anat a descansar… i ja no ha dit res mes ...
Ell l'ha ha vist independent, i ja els ultims mesos que l¡haviem d'ajudar a aixecar-se i les ultimes setmanes al llit.
El nen també te dos anys i3 mesos, i cada cop que anavem a casa els avis, i hivia la besavia també. Així que nosaltres li vam dir que l'avia estava cansada i que havia anat a descansar. i que no la veuriem mes.
Quan vam tornar a casa els avis, va preguntar per ella, i li vam dir que ja li haviem explicat, que havia anat a descansar… i ja no ha dit res mes ...
Nosaltres els que hem fet és explicar-los que s'ha mort, perquè hi han malalties que no es poden curar i que, malauradament, no el tornarem a veure, tot i que sempre el tindrem al nostre record i pensaments. No hem aprofundit més, perquè tampoc no ho entendrien (no ho entenem ni els adults, oi?), però som partidaris de dir sempre la veritat, fins a on ells puguin "entendre".
Sento molt les vostres pèrdues.
Sento molt les vostres pèrdues.
- la_lluna_rodona

Gràcies a totés per les vostres respostes!!!
Nosaltres també som partidaris de dir la veritat fins on poden "entendre"!
Mirare els contes per explicar-ni algun!
Un cop més gràcies!!
Nosaltres també som partidaris de dir la veritat fins on poden "entendre"!
Mirare els contes per explicar-ni algun!
Un cop més gràcies!!
- la_lluna_rodona

Martina 13, el concepte de dol penso q és complicat a qualsevol edat! Jo encara hi ha diés q penso q tot plegat és un malson del qual he de despertar!!
El q si trobo és l'obligació de donar-li un raonament del fet q teníem la iaia i ara ja no!
És la meva opinió eh!!
Merci
El q si trobo és l'obligació de donar-li un raonament del fet q teníem la iaia i ara ja no!
És la meva opinió eh!!
Merci
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 4 visitants
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |