Tornar a posar el bolquer

Els bolquers, el xumet..

Vampirets
:: gosset
Entrades: 403
Membre des de: dj. feb. 24, 2011 6:08 pm

Tornar a posar el bolquer

EntradaAutor: Vampirets » dl. abr. 21, 2014 10:45 am

Hola!

ens trobem davant el dubte si tornar a posar el bolquer a la nit a una de les nenes. Jo sé que les opinions al meu entorn són totalment contràries, així que millor pregunto aquí que hi ha opinions de tot :-)

La nostra història amb el bolquer va començar fantàsticament: un meset abans dels 2 anys les dues se'l van voler treure, i amb una setmaneta de transició ja ho portàvem prou bé, només algun "escape" ocasional quan es concentraven molt. El bolquer del migdia també va anar fora molt aviat, en 1 parell de setmanetes.

A les nits, una de les dues va deixar de mullar el bolquer de seguida també. Vam trigar a treure-li perquè ens feia por que l'altre agafés gelos, però al final ho vam haver de fer, i l'altra tan feliç amb el seu bolquer. Cap problema, tot rodat fins aquí! :ok:

Al cap d'uns mesos, la que encara duia bolquer a la nit va començar a llevar-se amb el bolquer sec. Quan portava uns 4 dies va dir que ja se'l volia treure, però al final vam acordar que el trauríem quan els haguéssim acabat la pila (en quedaven 2 o 3). I tal dit tal fet, quan es van acabar, va començar a dormir sense bolquer. La cosa va anar bé un parell de dies ("bé" vull dir que es llevava seca de pipis), i després va començar a fer-se pipi de tant en tant, i cada vegada més sovint. Al cal de pocs dies, la vam començar a portar a fer pipi cap a les 12 de la nit, ella no es desperta, fa un pipi, i aguantava bé fins al matí la majoria de dies.

La cosa, però, va a pitjor, i ja fa unes setmanes que fins i tot amb el pipi de les 12 es lleva casi cada dia tota molla. Així que ens estem planejant tornar a posar-li bolquer, però dubto perquè va ser ella la que va demanar que li traguéssim, i a més perquè ella no ho viu malament: el dia que no es fa pipi està contenta, i el dia que se'n fa doncs no és cap trauma ni cap problema per ella. Però és clar, tampoc em sembla que canviar llençols cada dia sigui la millor opció, a més a més que s'està constipant i em sembla que és de passar les nits molla.

Què en penseu? Creieu que en aquest cas concret hauria de seguir com fins ara, canviant llençols i sense fer cap comentari negatiu, o és millor tornar a posar bolquer?

El tema premis o gomets ni me'l plantejo, no estic gens a favor d'aquests sistemes de premis i a més encara són petites pel tema pipis i no crec que valgui la pena pressionar (2.5 anys)

Gràcies!
nienna
:: girafa
Entrades: 2088
Membre des de: dt. set. 14, 2010 7:58 pm
Ubicació: Barcelona

Re: Tornar a posar el bolquer

EntradaAutor: nienna » dl. abr. 21, 2014 11:32 am

Hola!

A nosaltres ens va passar quelcom similar amb la mitjana. Li vam treure el bolquer amb 2 anys i 3 mesos i a la setmana ja li vam treure tb el de la nit. Als 2 anys i mig va agafar una infecció d'orina i li feia molt de mal llavors retenia pipi i se li escapava dormint (migdiada o nit). Després de tot un estiu rentant llençols cada dia el pediatra ens va aconsellar posar-li el bolquer de nou (també tenia la germaneta en camí i ens va dir que esperessim a que tot tornes a la normalitat abans de tornar a traure-li). Llavors li vam posar de nou el bolquer l'octubre passat i li vam treure ara fa 3 setmanes (té 3 anys i 4 mesos ara). A mi em van dir que fins els 5 anys no passa res perque dormin amb bolquers, que hi han nens que tornen enrrere amb aquest tema i no ha de ser vist com un problema, que si la nena ho accepta i no li suposa cap problema portar el bolquer a la nit que era millor això que no mullar-se cada nit.

Anims!
Vampirets

EntradaAutor: Vampirets » dl. abr. 21, 2014 11:36 am

Gràcies Nienna! El que em fa mes por es que ella ho visqui malament o com un retrocés. Ho parlaré amb ella a veure què vol, però volia tenir més opinions primer
Susana82
:: papallona
Entrades: 128
Membre des de: ds. oct. 12, 2013 6:11 pm

EntradaAutor: Susana82 » dl. abr. 21, 2014 4:48 pm

hola
Lo d tornar a posar bolquer es un error, un cop treure si el tornes a posar els costarà més, erem petites encara per treure els bolquers a la nit, alemos esperar als 3 anys, i respecte a lo dels gomets es una bona idea per conciencar-les, no hi ha miracles a la vida....
Rossinyola
:: pantera
Entrades: 806
Membre des de: ds. maig 21, 2011 11:05 am

EntradaAutor: Rossinyola » dl. abr. 21, 2014 5:23 pm

No és cap error en absolut. Si ella ho accepta jo sí li tornaria a posar fins que realment ho controli, està clar que encara no està preparada, cada nen té el seu moment, igual que uns caminen abans i altres parlen després. Jo trobo que és petita i que és ben normal que se li escapi encara durant més temps. Aquí tens un enllaç que en parla http://t.bebesymas.com/consejos/se-le-p ... as-quitado
Imatge

Imatge

Imatge
Vampirets

EntradaAutor: Vampirets » dl. abr. 21, 2014 7:13 pm

susanna, gràcies per la teva opinió! de tota manera, em temo que no coincidim en algunes coses... jo no crec que fossin "massa petites" en le sentit que fos un error i hagués hagut d'esperar més, sinó que vam respectar els seus ritmes naturals. Una d'elles va deixar de dur el bolquer a la nit amb 2 anys i 1 mes. Hagués hagut d'esperar als 3 anys quan ella era perfectament capaç de retenir els pipis a la nit abans? Per mi el més important és respectar el ritme dels nens, no mirar un calendari "prefixat" perquè tots els nens són diferents. Tampoc crec que sigui qüestió de miracles, sinó de fer les coses quan els nens estan preparats :ok:

gràcies per l'enllaç rossinyola, és molt interessant. Com deia, el que em fa dubtar més que treure el bolquer no va ser una decisió meva sinó seva. Sé que és perfectament normal que se li escapi amb aquesta edat, però em sap greu tirar enrere en un pas endavant que va decidir ella!

En fi, ara d'aquí una estona, en el relax relatiu de després de la banyera, farem la xerradeta a veure com ho percep ella i què n'opina! Ja us explicaré : lasito :
mel2010
Entrades: 113
Membre des de: dl. juny 07, 2010 8:28 pm

EntradaAutor: mel2010 » dl. abr. 21, 2014 7:34 pm

A nosaltres ens va passar un as semblant i li vàrem tornar a posar. Al cap d' uns mesos li vam treure i des de llavors tot bé. Sobre l'edat tindria uns dos anys i mig, però ella quan se li escapava ho passava malament i vàrem pensar que no calia obsessionar-nos. o trobo que fós fer un pas enrere si no que no era el moment adeqüat.
Violeta
Entrades: 2218
Membre des de: dt. set. 30, 2008 11:06 am
Ubicació: Barcelona

EntradaAutor: Violeta » dl. abr. 21, 2014 7:52 pm

Jo penso que no és cap retrocés tornar a posar el bolquer, per alguna raó semblava estar preparada però sembla que no, per tant millor posar el bolquer i esperar un moment millor. Crec que respectar els ritmes de cada infant és la millor opció, i penso que ho esteu fent molt bé. Mai és massa aviat o massa tard, perquè el ritme de cadascú és diferent, no podem tenir referències anteriors.
Tema premis o gomets, si seguim el seu ritme, no faran falta. :ok:
Explica-li com ens ho expliques a nosaltres, amb naturalitat, jo crec que ho pot entendre.
La vida amb un somriure és més bonica...

Imatge
La gràfica del positiu!! http://www.fertilityfriend.com/home/26c1ea

El post del Jan!!
http://forum.socpetit.cat/viewtopic.php?f=50&t=14107

Imatge
Vampirets

EntradaAutor: Vampirets » dl. abr. 21, 2014 8:25 pm

gràcies per totes les opinions!

Ja ho hem parlat i la nena encantada. El primer que ha dit ha estat: "però no queden bolquers a l'armari, mama!" però quan li he dit que en podíem comprar s'ha acabat el problema ;-))) i la segona reacció ja estat "com la cosineta", que té 1 any, i encantada de la vida ;-))) els nens no deixen mai de sorprendre :ok:

El pitjor ha estat que l'altra, que no du bolquer des del setembre, ha dit que també en volia! >.-<: això dels bessons a vegades és desquiciant, però per sort, ho ha acceptat bé, només feia una mica de broma...

Elles soles han conclòs que una és molt gran de dia (perquè fa pipi al vàter, l'altra encara va amb l'orinal) i l'altra és molt gran de nit perquè no du bolquer. Tot solucionat... :b-)))

Ara a esperar que es torni a veure preparada per fer un altre intent.
Rossinyola
Entrades: 806
Membre des de: ds. maig 21, 2011 11:05 am

EntradaAutor: Rossinyola » dt. abr. 22, 2014 10:19 am

Que boniques les teves filles Vampirets! :love: :love: Me n'alegro molt que ja ho hagis solucionat. Jo també sóc partidària de seguir els ritmes i sobretot de respectar-los :ok:
Imatge

Imatge

Imatge
Vampirets

EntradaAutor: Vampirets » dj. abr. 24, 2014 10:10 am

Gràcies rossinyola!

La veritat es que la cosa va començar molt bé, però ara cada nit pregunta perquè se l'ha de posar. En fi...
Ponioleta
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

EntradaAutor: Ponioleta » dv. abr. 25, 2014 11:48 am

Veig que ja heu pres una decisió :ok:

El meu fill és més gran. està a punt de fer 4 anys. Li vam treure el bolquer de dia als 3 i poc (mig perquè va voler i mig obligat perquè començava el cole) i a la nit fa uns 4 o 5 mesos, com en el teu cas que es llevava amb el bolquer sec. L'altre dia va tenir un escape (potser cada 15 dies o 3 setmanes, una nit es lleva mullat. I durant un parell de dies ell em va demanar de dormir amb bolquer. Imagino que se sentia més segur. Li vaig posar i ara torna a anar sense bolquer. Jo sóc totalment partidària de tornar a posar si hi ha èpoques que pel motiu que sigui se'ls torna a escapar el pipi al llit. Si fos la meva filla, hagués fet el mateix que tu :ok:
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
Endora
Entrades: 139
Membre des de: ds. des. 03, 2011 9:10 am
Ubicació: Sabadell

EntradaAutor: Endora » dl. abr. 28, 2014 7:36 pm

Aquest post acaba de salvar-me la vida (o al menys la consciència ;-p)!

Nosaltres li vam treure el bolquer durant el dia al nostre fill, que ara tot just ha fet dos anys i mig, farà un parell de mesos. La profe de la llar ens va dir que estava preparat i vam decidir fer-li cas, i la veritat és que va anar molt bé. Al cap d'un parell de setmanes ja no tenia escapes pràcticament i a la llar també li van treure el de la migdiada i genial.

Nosaltres no ens havíem plantejat treure-li el de la nit però unes tres setmanes abans de Setmana Santa va començar a llevar-se amb el bolquer sec, així que vam aprofitar els dies de festa per a fer l'intent... Els dos primers dies genial però després ha estat un no parar de llevar-se pixat. No es desperta quan se'l fa, jo diria que fins que no és més o menys la seva hora de llevar-se, no comença a notar la fredor i llavors és quan ens crida.

Total, que hem decidit tornar-li a posar per la nit i esperar a provar-ho més endavant... Tenia dubtes sobre la nostra decisió però les vostres paraules m'han tranquil·litzat del tot!

De totes maneres, ens trobem amb un altre problema, a veure si podeu ajudar-me. Des de divendres que se li estan escapant algun pipi i caca durant el dia, quan semblava que ja ho tenia tot controlat, i avui a la llar m'han dit que també s'ha fet caca a sobre. Ell no ho viu pas com res traumàtic però em sorprén aquesta marxa enrera... Podria ser una fase? Jo estic embarassada de 21 setmanes però no li parlem gaire del germanet perquè per ara no li fa gens de cas a la panxulina...

Què n'opineu? Ho deixem estar i seguim com fins ara i ja vindran temps millors?
Imatge Imatge

Torna a “Els canvis”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::