no es vol canviar els bolqués!!!
no es vol canviar els bolqués!!!
Noies, estic que trec foc pels queixals amb el tema dels bolqués!!!!!
El meu fill té 2 anys i mig, i encara porta bolqués. Quan a l’escola bressol ens van donar el protocol d’actuació pel control d’esfinters (la primavera passada) els hi vaig dir que jo el veia molt verd encara i que preferia deixar a que ell fes el canvi, a que madurés, ja que fins al moment es negava a fer res a l’orinal i vaig preferir no forçar la situació.
El moment de canvi de bolqué sempre ha estat un moment “conflictiu”. Des de nadó que no ho ha suportat mai. Semblava que el matessin!!!! No ho suportava.....
El llibre de massatges que em van regalar està ple de pols, encara no he aconseguit fer una sessió de massatges relaxants al meu fill (amb lo que a mi m'agraden... i m'encantaria poder-les-hi fer a ell....). Sembla com si no volgués "perdre el temps". Dons bé, el mateix li passa per canviar el bolqué... sembla que es un destorb, no vol deixar de fer el que està fent per anar-se a canviar... li molesta més haver-se de canviar que anar moll o brut fins les orelles..
Com us deia, sempre ha estat un moment de tensió: ell no vol canviar-se i jo em poso nerviosa. Una cosa és fer un pipí, i una altra es portar el bolqué ple de caca i no voler anar-se a rentar!!!
Molts cops he de negociar el moment en que hem d'anar a canviar el bolqué, però és que hi ha dies (sobre tot quan em ve la regla, i quan se’n va) que no puc !!!! no me'n surto, i em supera la situació.
Hem arribat a tal punt que hi ha cops que em venen ganes de deixar-lo brut fins que ell mateix decideixi de canviar-se, però tampoc ho puc fer perquè aleshores començo a pensar que ho empastifarà tot i encara em poso més nerviosa.....
Ara portem uns dies que em demana de fer pipí a les 6 del matí (perquè sap que així ens llevem...és de poc dormir....) i la resta del dia he de batallar per anar a canviar el bolqué.....
Per una part estic molt contenta que per fi demani per anar a fer un pipí, i per una altra estic dels nervis perquè durant el dia no vol canviar-se quan està brut...
Porto uns dies que la situació se m'escapa de les mans. No suporto cridar-li.... però és que no se com fer-ho!!!! Com és possible que a les 6 del matí vulgui llevar-se per anar a fer pipí i la resta del dia no vulgui entrar al lavabo ni de conya!!!!! Penseu que arriba el punt en que el pipí se li escapa del bolqué, i es mulla els pantalons i encara diu que no vol anar-hi!!!!!
Algú s’ha trobat en aquesta situació? Alguna idea de com fer que l’agradi anar al lavabo a canviar?
El meu fill té 2 anys i mig, i encara porta bolqués. Quan a l’escola bressol ens van donar el protocol d’actuació pel control d’esfinters (la primavera passada) els hi vaig dir que jo el veia molt verd encara i que preferia deixar a que ell fes el canvi, a que madurés, ja que fins al moment es negava a fer res a l’orinal i vaig preferir no forçar la situació.
El moment de canvi de bolqué sempre ha estat un moment “conflictiu”. Des de nadó que no ho ha suportat mai. Semblava que el matessin!!!! No ho suportava.....
El llibre de massatges que em van regalar està ple de pols, encara no he aconseguit fer una sessió de massatges relaxants al meu fill (amb lo que a mi m'agraden... i m'encantaria poder-les-hi fer a ell....). Sembla com si no volgués "perdre el temps". Dons bé, el mateix li passa per canviar el bolqué... sembla que es un destorb, no vol deixar de fer el que està fent per anar-se a canviar... li molesta més haver-se de canviar que anar moll o brut fins les orelles..
Com us deia, sempre ha estat un moment de tensió: ell no vol canviar-se i jo em poso nerviosa. Una cosa és fer un pipí, i una altra es portar el bolqué ple de caca i no voler anar-se a rentar!!!
Molts cops he de negociar el moment en que hem d'anar a canviar el bolqué, però és que hi ha dies (sobre tot quan em ve la regla, i quan se’n va) que no puc !!!! no me'n surto, i em supera la situació.Hem arribat a tal punt que hi ha cops que em venen ganes de deixar-lo brut fins que ell mateix decideixi de canviar-se, però tampoc ho puc fer perquè aleshores començo a pensar que ho empastifarà tot i encara em poso més nerviosa.....
Ara portem uns dies que em demana de fer pipí a les 6 del matí (perquè sap que així ens llevem...és de poc dormir....) i la resta del dia he de batallar per anar a canviar el bolqué.....
Per una part estic molt contenta que per fi demani per anar a fer un pipí, i per una altra estic dels nervis perquè durant el dia no vol canviar-se quan està brut...Porto uns dies que la situació se m'escapa de les mans. No suporto cridar-li.... però és que no se com fer-ho!!!! Com és possible que a les 6 del matí vulgui llevar-se per anar a fer pipí i la resta del dia no vulgui entrar al lavabo ni de conya!!!!! Penseu que arriba el punt en que el pipí se li escapa del bolqué, i es mulla els pantalons i encara diu que no vol anar-hi!!!!!
Algú s’ha trobat en aquesta situació? Alguna idea de com fer que l’agradi anar al lavabo a canviar?
- Ítaca
- :: dinosaure
- Entrades: 7513
- Membre des de: dj. març 27, 2008 12:41 pm
- Ubicació: Sant Cugat del Vallès
Re: no es vol canviar els bolqués!!!
ostres entrerius...
Nosaltres no ens trobem com tu, però també t'haig de dir, q això d'anar a canviar el bolquer, és una tocada per ella (rondinar, patades, plantufades...) Hi ha dies, de tot, per sort! i molts cops la puc entretenir amb 4 pessigolles....
La meva nena, aquest estiu, anava de conya amb els pipís a l'orinalet, però des de les vacances q va fer un pas enrere, i per tant seguim encara amb el bolquer... ara no en demana mai durant el dia`... si en fa algún és pq la posem nosaltres, si fos per ella, sols els faria quan toca anar a dormir...
QUan la posem al llit, és capaç de demanar pipí 2-3 cops, sols pq així sap q la treurem del llit (es despilota si no la posem i clar...). LA majoria dels cops no fa res, o com a molt un parell de gotetes, però així ha aconseguit el q ella volia... (sortir del llit, escapar-se corrents del lavabo i anar al sofà a fer vots...). No sé si el teu nen ho fa també pq així sap q segur q et llevaràs i el treuràs del llit...
Nosaltres no ens trobem com tu, però també t'haig de dir, q això d'anar a canviar el bolquer, és una tocada per ella (rondinar, patades, plantufades...) Hi ha dies, de tot, per sort! i molts cops la puc entretenir amb 4 pessigolles....
La meva nena, aquest estiu, anava de conya amb els pipís a l'orinalet, però des de les vacances q va fer un pas enrere, i per tant seguim encara amb el bolquer... ara no en demana mai durant el dia`... si en fa algún és pq la posem nosaltres, si fos per ella, sols els faria quan toca anar a dormir...
QUan la posem al llit, és capaç de demanar pipí 2-3 cops, sols pq així sap q la treurem del llit (es despilota si no la posem i clar...). LA majoria dels cops no fa res, o com a molt un parell de gotetes, però així ha aconseguit el q ella volia... (sortir del llit, escapar-se corrents del lavabo i anar al sofà a fer vots...). No sé si el teu nen ho fa també pq així sap q segur q et llevaràs i el treuràs del llit...
sí, sí!!! ho fa perquè així ens llevem del llit, que és el que vol
però em fa il.lusió i tot perquè ell quan ho demana, fa pipí, molt pipí
(el de tota la nit) És l’únic cop que per pròpia voluntat accedeix a anar al lavabo.
El que em fa empipar és que durant el dia no vol canviar-se el bolqué!!!
Intento establir la rutina de fer pipí, sense forçar-lo, abans d'anar a dormir, quan arribem a casa i cada cop que volem canviar bolqué... però ja dic... sense forçar. El que ens costa és que ell accedeixi a anar-se a canviar. Un cop està disposat ja seu a l'orinalet, es deixa rentar..... però el que costa és que el Sr. es decideixi!!!!
Darrerament sempre ho hem de fer plorant
fins que no m'emprenyo MOLT no accedeix.... i ufffffff.... em fa posar a cent
De vegades li ofereixo un conte quan veig que vol fer caca i de vedades accepta encantat. Però això és l’excepció. La norma és portar tota la patanada i negar-se en rodó a anar-se a canviar
Jo crec que el que li passa és que li fa mandra!!!
però em fa il.lusió i tot perquè ell quan ho demana, fa pipí, molt pipí
(el de tota la nit) És l’únic cop que per pròpia voluntat accedeix a anar al lavabo.El que em fa empipar és que durant el dia no vol canviar-se el bolqué!!!
Intento establir la rutina de fer pipí, sense forçar-lo, abans d'anar a dormir, quan arribem a casa i cada cop que volem canviar bolqué... però ja dic... sense forçar. El que ens costa és que ell accedeixi a anar-se a canviar. Un cop està disposat ja seu a l'orinalet, es deixa rentar..... però el que costa és que el Sr. es decideixi!!!!
Darrerament sempre ho hem de fer plorant
De vegades li ofereixo un conte quan veig que vol fer caca i de vedades accepta encantat. Però això és l’excepció. La norma és portar tota la patanada i negar-se en rodó a anar-se a canviar
Jo crec que el que li passa és que li fa mandra!!!
Li agraden els contes, Entrerius?
N'hi ha una pila de contes relacionats amb treure els bolquers i fer pipi/caca a l'orinal. Podria ser bona idea que anéssiu junts a una llibreria infantil i que triï i remeni i que esculli quin llibre li pot agradar.
Nosaltres li vam comprar fa poc un a la Clara (es diu "Mi orinal", de Chicco, Ed. Timun Mas) i li ENCANTA. L'altre dia se'l va ficar al llit per a dormir i tot.
Sempre vol fer com la protagonista i ja ha entès que els nens grans fan el pipi a l'orinal i que no porten bolquer, clar que ella encara no està llesta per a deixar-lo però ja va demanant.
Potser amb un conte que li agradi acceptaria anar seient a l'orinal i deixar-se canviar el bolquer sense fer una guerra...
N'hi ha una pila de contes relacionats amb treure els bolquers i fer pipi/caca a l'orinal. Podria ser bona idea que anéssiu junts a una llibreria infantil i que triï i remeni i que esculli quin llibre li pot agradar.
Nosaltres li vam comprar fa poc un a la Clara (es diu "Mi orinal", de Chicco, Ed. Timun Mas) i li ENCANTA. L'altre dia se'l va ficar al llit per a dormir i tot.
Sempre vol fer com la protagonista i ja ha entès que els nens grans fan el pipi a l'orinal i que no porten bolquer, clar que ella encara no està llesta per a deixar-lo però ja va demanant.
Potser amb un conte que li agradi acceptaria anar seient a l'orinal i deixar-se canviar el bolquer sense fer una guerra...
- Ítaca
no tenia ni idea q hi haguessin llibres sobre el tema treure bolquer...
Doncs anirem a fer un cop d'ull a l'abacus a veure si en trobem algun (tot i q la Txell està més interessada en els nostres llibres q no pas en els seus contes...)
Doncs anirem a fer un cop d'ull a l'abacus a veure si en trobem algun (tot i q la Txell està més interessada en els nostres llibres q no pas en els seus contes...)
Ítaca l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. nov. 08, 2011 9:01 am, en total s’ha editat 1 vegada.
Ítaca ha escrit:no tenia ni idea q hi haguessin llibres sobre el tema treure bolquer...Doncs anirem a fer un cop d'ull a l'abacus a veure si en trobem algun (tot i q la Txell està més interessada en els nostres llibres q no pas amb els seus contes...)
Doncs llavors compra-li un manual d'aquells que hi ha a la secció de puericultura de l'FNAC, segur que hi ha algun capítol sobre treure el bolquer que ella llegirà encantada, amb molta lletra i pocs dibuixos

Gràcies Raqueleta!
A ell li encanten els contes. De fet, per fer caca a l'orinal (quan vol) sempre vol el del tractor.
Tenim fins i tot al WC un tamboret per deixar-hi el conte mentre ell va fent feina
Provaré de trobar un d'aquests de treure el bolqué i l'anirem llegint a veure si el protagonista és converteix en el seu heroi i el vol imitar
Ahir a la nit va anar molt be, oli en un llum!!! Ell sempre em demana d'anar a dormir i abans fem tota la rutina: pipí i rentar culet, rentar dents i mans i posar bolqué net. Doncs ahir va fer pipí i caca súper content. Anava dient ara surt el petit, ara el papa, encara falta la mama....
no se pas d'on ho ha tret això
va fer 2 papas, 3 mamas i un munt de petits
Al matí també ha anat bé! A veure al migdia, quan tornem de l'escoleta, que tal... és quan habitualment tenim la batalla!!! Seré positiva.
A ell li encanten els contes. De fet, per fer caca a l'orinal (quan vol) sempre vol el del tractor.
Tenim fins i tot al WC un tamboret per deixar-hi el conte mentre ell va fent feina
Provaré de trobar un d'aquests de treure el bolqué i l'anirem llegint a veure si el protagonista és converteix en el seu heroi i el vol imitar
Ahir a la nit va anar molt be, oli en un llum!!! Ell sempre em demana d'anar a dormir i abans fem tota la rutina: pipí i rentar culet, rentar dents i mans i posar bolqué net. Doncs ahir va fer pipí i caca súper content. Anava dient ara surt el petit, ara el papa, encara falta la mama....
no se pas d'on ho ha tret això
Al matí també ha anat bé! A veure al migdia, quan tornem de l'escoleta, que tal... és quan habitualment tenim la batalla!!! Seré positiva.
entrerius ha escrit:Doncs ahir va fer pipí i caca súper content. Anava dient ara surt el petit, ara el papa, encara falta la mama....no se pas d'on ho ha tret això
![]()
![]()
Ni preguntis! Si funciona, tots a fer mames, papes i petits!
- Ítaca
La Txell de caca a l'orinalet ni de casualitat...
A veure com va al migdia!
Raqueleta,

Raqueleta ha escrit:entrerius ha escrit:Doncs ahir va fer pipí i caca súper content. Anava dient ara surt el petit, ara el papa, encara falta la mama....no se pas d'on ho ha tret això
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ni preguntis! Si funciona, tots a fer mames, papes i petits!
Imaginat la meva cara quan es va aixecar de l'orinalet amb una rialla d'orella a orella dient Uaaaaala!!! ha sortit un pitit i un papa!! Estava tant content!!!
I jo em mirava al "papa" petant-me de riure (per dins) i fent-li tota la parafernàlia: uaaaalaaaaaaaa!!! si que és gran sí el papa!!! Ja estàs carinyo?? No, encara falta la mama!!! (tot convençut)
Quan va dir lo de la mama potser ja no vaig riure tant
Desprès li vaig preguntat a l'entreriusu si ell li havia dit algun dia, però em va dir que no... i ja no vaig preguntar res més.... si funciona, benvingut sigui
Ítaca ha escrit:
La Txell de caca a l'orinalet ni de casualitat...No sé això com ens ho farem pq no vol sentir ni a parlar.
A veure com va al migdia!
A molts nens i nenes les hi passa això de la caca. Els hi costa molt fer el canvi a l'orinal. Se senten més segurs amb el bolqué.
a casa nostra sembla que anem al revés
De vegades penso que accepta millor fer la caca que el pipí a l'orinal...... com que la caca sols pasa de tant en tant no "molesta" tant com el pipí, que cada 2x3 s'hi ha d'anar
Es clar, això d'acceptar és un dir.... la norma és negar-se a perdre el temps anant al lavabo!!!!
nenes, aquest migdia hem anat de dret a la llibreria tots dos a remenar contes.
La noia de la llibreria ens ha portat a la "cambra secreta de contes de bolqués i orinals" ( al magatzem
) per triar-ne un.
Ell ha triat de seguida un que feia sons. Jo n'he triat un altre.
Total que estava tan absort amb el conte que no volia ni deixar-lo. No sabia ni de que tractava, sols que feia soroll
Quan li he dit que era el conte de l'orinal ha preguntat molt intrigat: de l'orinal? sí, sí, de l'orinal.
Quan hem arribat a casa ha anat de dret cap al lavabo
i de seguida ha accedit a canviar-se i fer pipí mentre ell anava tocant els botons dels sons.
Resulta que havia triat un llibre d'aquests amb una gràfica de "premis" amb gomets. Cada encert un gomet. I els sons que feia era com una ovació per l'encert i un ohhhhhhh de s'ha escapat. Ostres, amb lo poc que m'agraden a mi aquestes coses.
Total que anàvem explicant el conte i al final ha arribat les enganxines, i clar l'he dit que com que havia fet el pipí i caca a l'orinal enganxaríem un gomet, i cada cop que ho demanés i ho fes a l'orinal n’enganxaríem un altre.......
Ell, naturalment els volia enganxar tots i l'ha liat parda!!! ostres havia aconseguit que hi anés content amb el seu conte de l'orinal i resulta que l'hem liat pel tema de les enganxines. Total que no volia sortir de l’orinal a veure si sortia un altre pipí. N’ha tornat a fer una miqueta. M’ha demanat una altra enganxina. Desprès s’hi ha volgut tornar a seure, i no em demaneu com, ha tornat a fer pipí!!!! Al final l’he deixat amb les pegatines d’amarres i que fes el que volgués.........
M'he trobat com una ximpla per voler fer entendre al meu fill que sols en podia enganxar una, quan ell el que volia era jugar amb el seu llibre.....
Quin desastre!!!
La noia de la llibreria ens ha portat a la "cambra secreta de contes de bolqués i orinals" ( al magatzem
) per triar-ne un.Ell ha triat de seguida un que feia sons. Jo n'he triat un altre.
Total que estava tan absort amb el conte que no volia ni deixar-lo. No sabia ni de que tractava, sols que feia soroll
Quan li he dit que era el conte de l'orinal ha preguntat molt intrigat: de l'orinal? sí, sí, de l'orinal. Quan hem arribat a casa ha anat de dret cap al lavabo
Resulta que havia triat un llibre d'aquests amb una gràfica de "premis" amb gomets. Cada encert un gomet. I els sons que feia era com una ovació per l'encert i un ohhhhhhh de s'ha escapat. Ostres, amb lo poc que m'agraden a mi aquestes coses.
Total que anàvem explicant el conte i al final ha arribat les enganxines, i clar l'he dit que com que havia fet el pipí i caca a l'orinal enganxaríem un gomet, i cada cop que ho demanés i ho fes a l'orinal n’enganxaríem un altre.......
Ell, naturalment els volia enganxar tots i l'ha liat parda!!! ostres havia aconseguit que hi anés content amb el seu conte de l'orinal i resulta que l'hem liat pel tema de les enganxines. Total que no volia sortir de l’orinal a veure si sortia un altre pipí. N’ha tornat a fer una miqueta. M’ha demanat una altra enganxina. Desprès s’hi ha volgut tornar a seure, i no em demaneu com, ha tornat a fer pipí!!!! Al final l’he deixat amb les pegatines d’amarres i que fes el que volgués.........
M'he trobat com una ximpla per voler fer entendre al meu fill que sols en podia enganxar una, quan ell el que volia era jugar amb el seu llibre.....
Quin desastre!!!
Ho sento, Entrerius, però m'he fet un fart de riure!
Primer perquè a mi l'escatologia de vegades sembla que em ve de família i llibre sobre orinal + sons, doncs ja et pots imaginar què he pensat.
I segona, imaginant-me el teu nen com un gosset, ara faig tres gotes aquí, ara tres allà, per a poder posar més enganxines.
Llàstima que no hagi funcionat l'invent...
Primer perquè a mi l'escatologia de vegades sembla que em ve de família i llibre sobre orinal + sons, doncs ja et pots imaginar què he pensat.
I segona, imaginant-me el teu nen com un gosset, ara faig tres gotes aquí, ara tres allà, per a poder posar més enganxines.
Llàstima que no hagi funcionat l'invent...
Avui ha passat una cosa molt curiosa que crec que m'ha donat una idea de per on anava el bloqueig del meu fill amb el tema del canvi de bolqué.
Aquest migdia també ha fet el pas que no es volia canviar. Ell estava tranquil i jo he aconseguit estar-ho també
Finalment el pipí se li ha escapat del bolqué i s'ha mullat els pantalons (porta el d'aprenentatge que és menys absorbent).
En el moment que ha passat això s'ha posat com una moto. Ha començat a plorar i a dir que no es volia canviar. Jo l'he deixat fer i anava darrera meu plorant i dient que NO!!!
De tant en tant li demanava si volia anar-hi, i ell es negava plorant i cridant. Li donava un petó i ell el rebutjava
Total que quan he vist que els petons ja els acceptava millor li he preguntat perquè estava plorant i com és que estava tant enfadat. Jo anava dirigint el raonament a que el motiu era que se l'hagi escapat el pipí i que no l'agrada haver-se d'anar a canviar.
Per tranquil•litzar-lo li he dit que a la mama també se li escapava el pipí quan era petita, i al papa, i a la seva mestra.... a tots.
Curiosament aleshores ell m'ha dit el nom de la seva directora (a la que no pot veure i mai anomena, i pot ser ara començo a entendre perquè...): a la “XXX” també? M’ha preguntat.
Quan he sentit això he lligat alguns cabs. Resulta que fa un temps em van dir que la directora en qüestió s'havia passat tres pobles amb un nen pel tema del control d’esfínters. Fins i tot les professores s’havien indignat amb el tema.
El meu fill de tant en tant anava dient per casa: marrano!!! més que marrano!!! i nosaltres més d'un dia li havíem preguntat on ho havia sentit, i ell ens deia de "Tom i Jerry"
però tot podria ser que fos la directora qui ho diu a l’escola.
Total que el meu fill quan ha sabut que a la “XXX” també se li escapava el pipí de petita ha anat al lavabo la mar de tranquil!!!
Pot ser casualitat, però per la reacció que té el meu fill cada cop que ella li diu alguna cosa queda clar que no l’agrada. Pot ser que el meu fill estigués present el dia que va passar això o fins i tot fos ell mateix el qui va patir l’esbroncada de la directora a l’escola i ara a casa no es vulgui canviar el bolqué?
M’ha fet pensar molt això........ estaré molt pendent del tema els pròxims dies a veure que tal.
Aquest migdia també ha fet el pas que no es volia canviar. Ell estava tranquil i jo he aconseguit estar-ho també
Finalment el pipí se li ha escapat del bolqué i s'ha mullat els pantalons (porta el d'aprenentatge que és menys absorbent).En el moment que ha passat això s'ha posat com una moto. Ha començat a plorar i a dir que no es volia canviar. Jo l'he deixat fer i anava darrera meu plorant i dient que NO!!!
De tant en tant li demanava si volia anar-hi, i ell es negava plorant i cridant. Li donava un petó i ell el rebutjava
Total que quan he vist que els petons ja els acceptava millor li he preguntat perquè estava plorant i com és que estava tant enfadat. Jo anava dirigint el raonament a que el motiu era que se l'hagi escapat el pipí i que no l'agrada haver-se d'anar a canviar.
Per tranquil•litzar-lo li he dit que a la mama també se li escapava el pipí quan era petita, i al papa, i a la seva mestra.... a tots.
Curiosament aleshores ell m'ha dit el nom de la seva directora (a la que no pot veure i mai anomena, i pot ser ara començo a entendre perquè...): a la “XXX” també? M’ha preguntat.
Quan he sentit això he lligat alguns cabs. Resulta que fa un temps em van dir que la directora en qüestió s'havia passat tres pobles amb un nen pel tema del control d’esfínters. Fins i tot les professores s’havien indignat amb el tema.
El meu fill de tant en tant anava dient per casa: marrano!!! més que marrano!!! i nosaltres més d'un dia li havíem preguntat on ho havia sentit, i ell ens deia de "Tom i Jerry"
però tot podria ser que fos la directora qui ho diu a l’escola.Total que el meu fill quan ha sabut que a la “XXX” també se li escapava el pipí de petita ha anat al lavabo la mar de tranquil!!!
Pot ser casualitat, però per la reacció que té el meu fill cada cop que ella li diu alguna cosa queda clar que no l’agrada. Pot ser que el meu fill estigués present el dia que va passar això o fins i tot fos ell mateix el qui va patir l’esbroncada de la directora a l’escola i ara a casa no es vulgui canviar el bolqué?
M’ha fet pensar molt això........ estaré molt pendent del tema els pròxims dies a veure que tal.
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 5 visitants
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |