Com destetar a una petita addicte de 18m???

Els bolquers, el xumet..

Abril05
:: conillet
Entrades: 375
Membre des de: dj. oct. 29, 2009 4:47 pm

Com destetar a una petita addicte de 18m???

EntradaAutor: Abril05 » dc. set. 28, 2011 12:36 pm

Hola!
La meva petita té una addicció amb tota regla al pit!!!
Fins ara ho hem portat mb, però ara mana ella i fa el que vol... no em fa cas, em demana a totes hores i a tot arreu...
Mai ha portat xumet i el pit el fa servir per tot. Ni tampoc ha pres mai bibi.
Sempre ha nat justeta de pes i portem uns dies que esta suplint el dinar pel pit. Al migdia s'adorm al pit i quan la deixo al bressol totalment dormida es desperta i em demana més, em poso nerviosa pq haig de marxar a treballar... Amb el seu pare, com que sap q no té pit la pot posar a dormir tranquil.lament...
No sé per on començar... Avui quan s'ha llevat (que sempre fa pit i despres cereals) hem fet directament cereals i jo tota orgullosa, pero a la vegada trista.... Pero ha marxat a l'escola sense rondinar ni tampoc demanar-ho. I quan he anat a buscar-la el primer que ha fet ha estat demanar.
Ja he vist que diuen no oferir i no negar. Pero veig que aixo sera impossible.... :ufs:
No sé pas per on començar, ni si es millor fer.ho de cop o deixar alguna toma.....
Sisplau ajudaaaa!!!!!
:-o00m
Gràcies guapes
Imatge
Mireia Comas
:: peixet
:: peixet
Entrades: 260
Membre des de: dj. feb. 10, 2011 5:47 pm

Re: Com destetar a una petita addicte de 18m???

EntradaAutor: Mireia Comas » dc. set. 28, 2011 1:04 pm

No és facil deixar el pit, però si ho fas drasticament pot ser una mica traumàtic.
Jo la meva filla gran va prendre el pit durant 20 mesos i ho vam deixar poc a poc, li vaig explicar moltes vegades que em feien mal els pits, que s'estava fent gran i que volia que deixes de mamar, primer vam reduir el pit només a casa, fora de casa no podia ser, després només per anar a dormir al mitgdia i a la nit, després només a la nit i finalment ho va deixar.
La petita té 23 mesos i encara pren el pit, vaig fer el mateix primer només a casa, després per anar a dormir i ara li dono per anar a dormir però només una estona, si veig que s'allarga i no s'adorm li dic que ja està, li trec el pit, ella plora una mica, però molt poc i finalment s'estira tranquila al meu costa tocant-me la mà o jo parlant-li molt fluixet a l'orella explicant-li contes o cantant, a veure si en un parell de mesos acossegueixo que ja no prengui el pit.
no se això cada casa ho fa a la seva manera. Es necesita molta paciència, molta comprenció i molt de carinyo
Eva_
:: poltre
:: poltre
Entrades: 616
Membre des de: dj. oct. 29, 2009 9:43 pm
Ubicació: Muntanyola

EntradaAutor: Eva_ » dc. set. 28, 2011 2:07 pm

I tant que no és fàcil...
Com la Mireia, penso que heu d'anar trobant el camí juntes. Explicar-li com ho veus i ho sents. Hi ha setmanes o temporades que ells demanen més, però de cop i volta ja no els cal tant.
Intenta trobar-hi l'equilibri amb què tu t'hi trobis bé, lliure i en gaudeixis.
Per mi, quan ja comencen a ser una miqueta grans, per ells és més contacte, tendresa, consol, refugi, calor .... també aliment com no però a vegades penso, encara té un foradet després del sopar que s'ha menjat?
El meu fill gran va fer pit fins gairebé els 24 mesos, jo estava embarassada de 6 mesos i no produïa gairebé llet. Ho vàrem fer gradualment i parlant-ne molt ell i jo sols. Al cap de 3 mesos va néixer la Iris i no n'ha volgut mai més i a mi em semblava impossible que ho pogués deixar.
Ara la Iris té 22 mesos, i li encanta el "mimi" com en diu ella. Aquestes vacances em vaig arribar a agobiar i tot, no podia ni fer top less a la platja perquè s'hi agafava a tothora. Al començar l'escola bressol i jo la feina, ja ho hem reduït molt més, però quan surt de l'escola és el primer que vol. Si anem a jugar al parc segur que algun o altre cop i al vespre per adormir-se i algun cop a la nit. Al matí a vegades en vol però la majoria de cops pren un got de llet amb una magdalena com el germà gran.
A mi de moment m'està molt bé així, per mi pot mamar fins que vulgui, però he de reconèixer que aquest estiu em va arribar a agobiar una miqueta...
Imatge
Imatge
Julyet
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2955
Membre des de: ds. oct. 03, 2009 3:28 pm

EntradaAutor: Julyet » dc. set. 28, 2011 3:48 pm

Per mi el millor truc ha estat distreure-la. Igual que tu mai ha pres biberons, la pipa la va deixar als 7 mesos i super addicta a la teta.

D'una banda fora de casa feia temps que es distreia i no me'n demanava a no ser que tingués son. Però de mica en mica li vaig anar dient que no, i cada cop es conformava més.

Aleshores em vaig quedar embarassada i em va començar a fer mal, a part que no em venia de gust... total, que el que feia era oferir-li alternatives: vols orxata? iogurt? pernil?... no sé, aquelles coses que sé que li agraden. Penso que als 18 mesos ja pots començar a "negociar" (o almenys aquest ha estat el meu cas). Alhora vam treure les tomes de nit (es despertava molt i molt...) explicant-li que fins que no sortís el sol res. I mira, al cap d'uns dies dormia entre 7 i 9 hores d'una tirada!!

Ara mantenim 2 tomes, una abans d'anar a dormir i una quan surt el sol (cap a les 7 o 8 del matí) i jo puc aguantar el ritme i ella es posa super contenta.

Aquestes han estat les meves estratègies, espero que et funcioni!
Txetxa
:: puça
:: puça
Entrades: 5
Membre des de: dj. maig 05, 2011 7:09 pm

EntradaAutor: Txetxa » dc. set. 28, 2011 7:49 pm

Ostres jo estic igual que l'Abril05, tinc un tetaaddicte amb 18 mesos i no vol ni pipa ni bibi! Durant el dia com que es distreu no demana gaire, això si mentre no vegi els pits, si m'enganxa que em canvio o em dutxo se li obren uns ulls com unes taronges, però ho porto bé de dia és fàcil distreure'l i si insisteix sé que és perquè té son, li dono i ja està. El problema és a la nit que es desperta molt sovint, crec que recupera el temps perdut, reconec que el pit és la solució fàcil perquè no s'acaba de despertar, però si allarga tres hores dormint ja estic contenta i tot i que moltes nits acabem fent collit no descanso bé.

Julyet com li vas treure les tomes de la nit? si plorava hi anavés tu o el seu pare? com la tornaves a dormir? (perdona per tantes preguntes)
Gràcies, sé que haig de fer el cop de cap i començar a reduir tomes però no trobo mai el moment sempre hi ha una excusa o una altre (que si les dents, refredats...)
Abril05

EntradaAutor: Abril05 » dj. set. 29, 2011 12:31 pm

Moltes gràcies noies...
No se pas com ens ho farem. Jo ja intento explicar-li pero no em fa gens de cas. Es la "duenya" dels pits, amb un s'hi amorra i l'altre la de tenir agafada, ja veus quin panorama si estem pel carrer. Si no li deixo fer, enfadada com una mona ?-)
Avui torna estar dormint i sense dinar, tan sols l'he arribat a sentar a taula, quan hem arribat d'escola teta i dormir...
Provarem que dormi al mati a l'escola i a veure si al migdia arriba mes tranquila i no tant rondinaire...
Avui hem passat la nit al pit i fent collit, em sembla que li surten els 4 ullals a la vegada...
Paciència i poc a poc anirem trobant el cami!!!
Gràcies per les propostes
Imatge
crissie
:: dragona
Entrades: 4055
Membre des de: dl. set. 07, 2009 11:11 am

EntradaAutor: crissie » dv. oct. 21, 2011 6:13 pm

Estic igual que vosaltres...aMb el Xavi a punt de fer els 18 mesos i en plan Adicte total...
Va haver-hi uns dies que em pensava que es destetava però no...Ara a més a més no només fa pit en plan Xupitos tot el sant dia i la nit (que no treu ni gota de llet pq estic prenyi i ja no en tinc) sinó que em magreja els pits..SISISISISSII me'ls magreja en tota regla! NO para d'aixecar-me la samarreta i tocar-me les tetes, ficar el cap a dins, etc :-:)
és una situació molt agobiant pq les meves tetes són el seu doudou, i al carrer és horrorós...
En fi...us aniré seguint...
Jo el que tinc més ganes és de treure el pit a la nit, pe`ro no hi ha manera!!!!!!!! Ara està amb mamitis total i el tenim amb nosaltres al llit...no sé ni per on començar...amb la pressió que arribarà el segon i no donaré l'abast....Algun consell? ?-)
Imatge

Imatge

Imatge
VISITA EL MEU BLOG: http://maretameva.wordpress.com/

[b][color=#0080FF]EL PART DE LA MARIA
: viewtopic.php?f=115&t=27419&p=1388186#p1388186
Yaiza202
:: lleona
:: lleona
Entrades: 939
Membre des de: dl. set. 22, 2008 2:45 pm
Contacta:

EntradaAutor: Yaiza202 » ds. oct. 22, 2011 7:00 am

Es molt difícil, jo l'ho que vaig fer va ser parlar amb la pediatre, i em va dir que l'aniria deixant ella sola, aixi que al tres anys va deixar el pit ella soleta, aixó si ja fa 6mesos i encara tinc llet als pits jejeje, pero la nena ja no demana i esta ben feliç
Abril05

EntradaAutor: Abril05 » ds. oct. 22, 2011 11:46 am

Hola noies!
Ostres Crissie, deunido... jo no crec q aguanti... Nosaltres ho voliem fer aquesta setmana. Ho vaig parlar amb la pediatra i em va recomenar deixar.ho drasticament. Ja ho se q diuen anar deixant tomes... pero la petita esta super enganxada... i no se ni per on començar... ella em va dir aixo i que passariem malament uns dies i ja esta... Ja m'agradara veure-ho, si son uns dies o més... Ja us ho explicaré.
Doncs al final, el diumenge va agafar febre i ho hem deixat per mes endavant...
En part em fa peneta deixar.ho... no se... es tant complicat....
A mi no m'inportaria continuar si fes la pressa del mati i vespre, pq ella per la nit no es sol despertar... pero porta uns dies...
Ara estic intentar negar.li les presses de "capritx", pero agafa cada rabieta.... :-o00m
Yaiza, fins als tres anys. Molt be no??

Ens llegim guapes...
Imatge
crissie
Entrades: 4055
Membre des de: dl. set. 07, 2009 11:11 am

EntradaAutor: crissie » ds. oct. 22, 2011 7:31 pm

Ostres Abril05...JO no li faria gaire cas a la pediatre...Una petita que porta tan de temps de pit, pot arribar a passar-ho molt malament eh...EL pit és molt més que aliment i els experts en lactància (que no són pediatres rpecisament) no recomanen en CAP CAS (a no ser que sigui una cosa inebitable, per ex. problemes salut) deslletar de manera dràtica.
Jo crec que el que tu dius de treure les preses de "caprici" seria una bona manera d'anar deixant-ho...intenta donar-li o fer algo que li agradi molt quan te els demani i MOOOOOOOLTS MIMITUS! però deixar-ho de cop...uff... de veritat que no ho faria... :-:)
Imatge

Imatge

Imatge
VISITA EL MEU BLOG: http://maretameva.wordpress.com/

[b][color=#0080FF]EL PART DE LA MARIA
: viewtopic.php?f=115&t=27419&p=1388186#p1388186
Raqueleta
:: dinosaure
Entrades: 8600
Membre des de: dt. juny 09, 2009 5:58 pm

EntradaAutor: Raqueleta » ds. oct. 22, 2011 10:47 pm

Nosaltres estem en ple desenganche ara. Ja té dos anys i estava ben enganxada, jo aquest estiu també em vaig abogiar una mica.
Ara és dir-li que és gran, que la teta ja s'ha gastat i, sobretot sobretot, omplir-la d'abraçades i petons, que em penso que és l'únic que ja buscava de fer teta.
L'últim dia de mamar va ser el 13/10/11, quan va fer els dos anys, des de llavors els moments que ha demanat l'hem distret. Algun cop ha fet una xarrupadeta curta (tampoc vull tallar a sac del tot) però vaja, sembla que ella sola ho ha entès i acceptat molt bé.
Encara no ho vull dir massa fort però crec que ja hem deslletat i sense que hagi estat massa traumàtic. Això sí, ja et dic, moltes abraçades i molts petons.
Lluna_petita
:: rateta
:: rateta
Entrades: 157
Membre des de: dv. ago. 12, 2011 9:00 pm

EntradaAutor: Lluna_petita » dc. nov. 02, 2011 10:22 pm

Raqueleta jo també he llegit molt això que dius de donar moltes abraçades i petons, per compensar amb el tema de la teta, però és que a dia d'avui et diria que la Judit, que ja té els 22 mesos fets, no té cap intenció de destetar-se. Veig que la Clara ho ha fet amb 2 anys. Jo no és que tingui ganes de treure-li el pit a ella, però més que res m'agobia una mica que m'estigui demanant a cada moment, perquè és veure'm i ja m'ho demana, quan arribo de treballar, o durant la tarda si està agobiada, i mira que de petons no paro de fer-n'hi... aix, no sé pas quan es deslletarà aquesta mossa...
gràcies noies, és que necessitava desfogar-me...
apa, bona nit
Imatge

Imatge

Imatge
el mes de novembre al Club de lectura del Socpetit llegim "Llama a la comadrona" de Jennifer Worth! T'apuntes?

Torna a “Els canvis”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 3 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::