No vol ni veure l'orinal
No vol ni veure l'orinal
Doncs aixo noies el meu nen, té ara 26 mesos i estic intentant el tema de l'orinal, peró no vol ni asseure, no hi ha manera plora i s'aixeca ràpid, i no vull obligar-lo, vull que ho intenti amb bon rotllo, alguna sugerencia??
Moltes gràcies guapes.
Moltes gràcies guapes.
Re: No vol ni veure l'orinal
Hola lina,
Doncs què vols que et digui. Si no s'hi vol n'hi asseure poca cosa pots fer. Per experiència et dic que no és plan el tema: va, a partir d'avui t'hi asseus i ja està, sinó que cal que s'hi familiaritzi, que vegi que l'orinal és un objecte més i que hi mostri interés per voluntat pròpia. Poden passar setmanes fins que es decideixi a provar-ho, sobretot moooooolta paciència. No sé, als Pollitos vaig trobar per 6 euros un orinal que quan hi ha pipi fa música, a lo millor funciona...però en general quan no volen no volen.
De vegades l'interés sorgeix perquè altres companys de classe (si va a la llar d'infants) o amics també fan el pipi allà, vaja, és més per copiar que res més. Seria anar insistint però sense pressionar-lo.
Sincerament, si no ho vol de cap de les maneres i portes dies així, jo deixaria passar un temps. Ja arribarà un dia en què t'ho demanarà ell mateix. Amb el meu vam intentar començar i li he tornat a posar el bolquer perquè em vaig adonar que era més necessitat nostra que seva, vull dir que quan estigui preparat ho notaràs.
Hi ha diversos posts sobre el tema bolquer, aquí tens els links, pots agafar idees:
viewtopic.php?f=21&t=2124
viewtopic.php?f=21&t=23398 (vaig obrir aquest recentment).
Molta sort!
Doncs què vols que et digui. Si no s'hi vol n'hi asseure poca cosa pots fer. Per experiència et dic que no és plan el tema: va, a partir d'avui t'hi asseus i ja està, sinó que cal que s'hi familiaritzi, que vegi que l'orinal és un objecte més i que hi mostri interés per voluntat pròpia. Poden passar setmanes fins que es decideixi a provar-ho, sobretot moooooolta paciència. No sé, als Pollitos vaig trobar per 6 euros un orinal que quan hi ha pipi fa música, a lo millor funciona...però en general quan no volen no volen.
De vegades l'interés sorgeix perquè altres companys de classe (si va a la llar d'infants) o amics també fan el pipi allà, vaja, és més per copiar que res més. Seria anar insistint però sense pressionar-lo.
Sincerament, si no ho vol de cap de les maneres i portes dies així, jo deixaria passar un temps. Ja arribarà un dia en què t'ho demanarà ell mateix. Amb el meu vam intentar començar i li he tornat a posar el bolquer perquè em vaig adonar que era més necessitat nostra que seva, vull dir que quan estigui preparat ho notaràs.
Hi ha diversos posts sobre el tema bolquer, aquí tens els links, pots agafar idees:
viewtopic.php?f=21&t=2124
viewtopic.php?f=21&t=23398 (vaig obrir aquest recentment).
Molta sort!
- Santandria
- :: peixet

- Entrades: 268
- Membre des de: dg. abr. 20, 2008 8:31 pm
Hola lina,
el meu peque feia el mateix. No hi va seure mai
Al final vaig optar per comprar-li un reductor d'WC. Vaig pensar que si seia al mateix lloc que el papa i la mama potser estava més receptiu. No t'enganyaré! Tampoc li va encantar però com a mínim vaig aconseguir que s'hi estigués de tant en tant 
el meu peque feia el mateix. No hi va seure mai
Donar-li temps sempre és la millor opciò. Si encara no està preparat, doncs cap problema, ja s'intentarà més endavant. 
Nosaltres també hem tingut més èxit amb el reductor que no pas amb l'orinal. Fa temps vaig veure al Condis uns reductors del Pocoyo, acolxadets i tot, i n'hi vaig comprar un. I aquest estiu, al treure-li el panyal, vam provar primer amb un orinalet petit, però no li ha fet massa cas, en canvi al reductor sí que s'hi està més estona. Tampoc és que li encanti, doncs li anem donant contes i joguines perquè s'hi estigui més estona fins que fa pipi.
Sort!!!!
Sort!!!!
a mi em va passar exactament com la santadrina.
Has de tenir paciencia.!!!
Has de tenir paciencia.!!!
- tolinso
- :: dinosaure
- Entrades: 5961
- Membre des de: dv. maig 09, 2008 9:41 pm
- Ubicació: Philadelphia, EEUU
La Julia no ha volgut mai l'orinal, aixi que tambe vam optar per un reductor al WC i un tamboret perque ella hi pugui pujar sola
pero no li obliguis... val mes que sigui una cosa de forma natural. Pots intentar recompensar-lo amb alguna cosa, nosaltres fem servir enganxines 
Nosaltres estem més o menys com la tolinso. Amb el reductor, un tamboret perquè ell pugui pujar, molt senzillet de l'Ikea, i vam trobar un conte sobre l'orinal, que al final té una graella amb els dies de la setmana per posar els adhesius, més grans, més petits... depèn de com ha anat en posa un, o dos, o tres (!!!), i ell tria quins vol posar-hi. Sembla que de moment li fa força gràcia.
A nosaltres també ens va passar, vam deixar de pressionar-la, que s fent al seu ritme i als 29 mesos li vam treure definitivament, van ser quinze dies d'anar amb mudes amunt i avall, i al final tenim el pipí controlat. Ara batallem amb les caques , i cal mooooolta paciència.
Això, paciència!
Pufff, el meu té 28 mesos i només vol l'orinal per fer pipí i sempre dret. O sigui, pipí perfecte, ja esta controlat. Dic només pq el tema caca ni en pintura, no hi ha manera. N'ha fet dues al WC en dos mesos, totes les altres a sobre. Em sembla que és pq no vol cagar ajupit. No se l'aguanta, se la fa com si portés bolquer i sap perfectament que s'ha de fer al WC però no vol. La seva bessona, des de gener que ho fa tot perfectament al WC. Alguna suggerència també en el meu cas?
Pufff, el meu té 28 mesos i només vol l'orinal per fer pipí i sempre dret. O sigui, pipí perfecte, ja esta controlat. Dic només pq el tema caca ni en pintura, no hi ha manera. N'ha fet dues al WC en dos mesos, totes les altres a sobre. Em sembla que és pq no vol cagar ajupit. No se l'aguanta, se la fa com si portés bolquer i sap perfectament que s'ha de fer al WC però no vol. La seva bessona, des de gener que ho fa tot perfectament al WC. Alguna suggerència també en el meu cas?
Goga ha escrit:MONN ha escrit:Això, paciència!
Ei MONN! Al meu fill li passava igual: la caca havia de ser al bolquer sí o sí perquè no sabia, no li anava bé, cagar ajagut, ell havia de cagar dret tant sí com no.
Com ho vam solucionar? Doncs sense voler-ho, i a lo bèstia. T'ho explico i perdona l'escatologia del tema: un dia em va demanar el bolquer com sempre perquè tenia caca, i es va posar a fer-la dret al mig del menjador, i va fer una pastarada impresionant amb una pudor que no vegis, i em vaig emprenyar molt, li vaig dir enfadada que feia una pudor horrorosa que feia fàstic, i mentre el canviava part del regalet queia pel costat del bolquer i em vaig tacar les mans, i em vaig emprenyar més i li vaig ensenyar com m'estava embrutant i li vaig dir que s'havia acabat, que feia caca de nen gran i que em feia fàstic canviar-lo i que a partir d'ara la faria al vàter sí o sí, que a la mama li feia fàstic canviar-lo perquè s'embrutava de caca i feia molta pudor.
Els dies posteriors a això em va estar preguntant diverses vegades que què passaria si li venia caca, que perquè no li posaria bolquer per la caca, i li contestava el mateix: perquè em feia molt fàstic, i ho exagerava: li deia que tota la caca cauria pels costats, que ell es tacaria de caca, etc, etc, li pintava tot superfastigós...I a això li vaig afegir que vam anar a comprar les tovalloletes aquestes Kandoo, ell les va preparar, les va posar al vàter, etc, etc, tot el ritual. I llavors quan va tenir caca, cap al vàter (tot això t'estic parlant de quan tenia ja 4 anys!).
La primera vegada va estar molt nerviós, deia que no li sortia, que no li sortia, que volia fer-ho dret a un bolquer, i jo li deia que no passava res, que ja li sortiria, que es posés tranquil, etc, i quan al final li va sortir i va haver estrenat les tovalloletes Kandoo es va posar supercontent![]()
En el cas d'ell, resumint, el que va fer-lo canviar va ser dir-li que em feia molt fàstic, que ens embrutaríem de caca, etc, etc, i com que ell és tant net i polit que no suporta embrutar-se això va ser decisiu. Prova-ho aviam
jajajaa m'has fet riure molt Goga, a mi el tema escatològic em fa riure molt. Ho provaré, però no sé, no hi confio gaire la veritat. Ja he fet tots els numerets, ara provaré exagerant-ho moltíssim, a veure....Estic en fase 'passo d'ell i recullo i quan vulgui ja cagarà bé'. A més, la pesada de sa germana li va dient al darrera 'mo mamament' amb el dit enfilat. Fa una mica de rabieta i a ell també li fa. Moltes gràcies!!
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |