NOUS HORARIS I ADAPTACIÓ A L'ESCOLA BRESSOL

Els bolquers, el xumet..

winnymas
:: papallona
Entrades: 117
Membre des de: dj. feb. 18, 2010 9:29 am

NOUS HORARIS I ADAPTACIÓ A L'ESCOLA BRESSOL

EntradaAutor: winnymas » dv. set. 03, 2010 4:56 pm

Hola a totes,
obro aquest nou tema per tal que expliqueu les vostres experiències amb l'adaptació a l'escola bressol.
Us explico, la meva filla, que d'aquí 15 dies farà 1 anyet, ha començat l'escola bressol... i de moment un caos...
Ha anat tres dies...i quan la deixem allà, amb els altres nens i la professora és queda amb una carona... :ufs: pobreta... Segons m'expliquen li agafen unes rabietes ... i acaba vomitant, suposo que com està amb moquitos és més o menys normal (tot i que si no la deixessin plorar tant tampoc ho faria no??). Diuen que costarà bastant que s'adapti perquè és una nena molt espavilada que tot ho observa i ho mira... i a la que no pots enganyar...
A part de tot això... trobo una mica exagerats els horaris de les escoles bressol.... Algú em podria explicar com és que dinen a les 12??? Bé, jo ara en el període d'adaptació la vaig a buscar a les 12 i molts nens ja estan dinats i a punt per fer la migdiada?? Vosaltres normalment els hi doneu el dinar a les 12??? O, ho heu començat a fer quan els vau començar a dur a la guarderia?? I els caps de setmana segui amb les rutines de la guarderia??
Fins ara teniem unes rutines molt establertes ( 9 matí llevar-se i bibe, 11:30-12 migdiada matinal, 13h dinar, 15-17 h migdiada tarda, 18 h berenar, 21 h dutxa i sopar, 21:30 a dormir!!!). Però ara, com que li han tret el son del matí (jo diria que és incapaç d'adormir-se amb els altres nens al costat)...doncs la pobre quan la vaig a buscar s'adorm en 2 min al cotxet zz:-) !!
I el meu dubte més important... com ho faran per adormir-la quan teòricament estigui adaptada a l'escola bressol i es quedi des de les 9 del matí fins a les 17:30 h??? I com ho feu les que treballeu tot el dia i no podeu anar-los a buscar a mig matí per tal que s'adaptin millor???
Bé, i després d'aquesta parrafada... espero els vostres comentaris, consells i experiències!!!
Imatge
Rosanna
:: zebra
Entrades: 1039
Membre des de: dl. abr. 07, 2008 7:42 am

Re: NOUS HORARIS I ADAPTACIÓ A L'ESCOLA BRESSOL

EntradaAutor: Rosanna » dv. set. 03, 2010 5:16 pm

Hola wynnimas.. el meu ja fa un any que va a la guarde.. i també li va costar (com a tots) l'adatació. Primer el vam preparar explicant-li durant l'estiu que aniria a un cole de nens grans que jugaria i s'ho passaria d'allò més bé.. el meu home i jo vam fer com una festa d'alegria i rialles quan vam entrar a la guarde, ensenyant-li tot alò xulo que veiem!! i sobretot super contents amb la profe.. això li dona confiança... quan els dies següents ja el deixavem tot el dia pel matí evidentment plorava.. però feiem un gran somriure a la mestra i al nen dient-li que estàvem molt contents que es quedés allà per jugar i passar-s'ho d'allò més bé i que quan ja haguñes jugat moolt... el vindriem a buscar! i quan sortia li preguntàvem com havia anat que què contents estàvem que anés al cole.... tenia 13 mesos... i al cap de dos mesos ja el deixàvem desde les 7.45 del matí fins les 17.15 que l'anem a buscar.. o sigui que cal tenir present que la primera que ha de confiar ets tu... si a tu et veu tranquil.la i sobretot que confies plenament en la professionalitat de les mestres de la teva filla transmetràs aquest sentiment a la nena....

En canvi si et veu angoixada i que poses en dubte davant seu les qüestions del cole... ella tampoc estarà tranquil.la...

Espero haver-te ajudat amb la nostra experiència.. dilluns torna a començar i està preguntant constantment quan anirà al cole! pensa que quan passàvem el cap de setmana amb el cotxe per davant del cole plorava pq hi volia anar!!
ARNAU I ARAN[album][/album]
Ítaca
:: dinosaure
Entrades: 7513
Membre des de: dj. març 27, 2008 12:41 pm
Ubicació: Sant Cugat del Vallès

EntradaAutor: Ítaca » dv. set. 03, 2010 6:15 pm

Jo no porto la nena a la guarderia però la seva hora de dinar sempre és a les 12, tant entre setmana como els caps de setmana...
ImatgeImatge

El post de la patufeta: viewtopic.php?f=50&t=12054 ImatgeImatgeImatgeImatgeImatge

Imatge

Imatge Imatge
Carme74
Entrades: 1478
Membre des de: ds. març 01, 2008 7:08 pm
Ubicació: Barcelona

EntradaAutor: Carme74 » dv. set. 03, 2010 9:22 pm

Segurament l'esmorzar també el fa més d'hora, oi? Per tant és lògic que el dinar també s'avanci i es faci a les 12. Amb l'escolarització el ritme canvia tan en els àpats com en el dormir.
Molt coratge!!! Espero que s'adapti ben aviat.
Imatge

Imatge
isa
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3178
Membre des de: dj. oct. 11, 2007 1:56 pm
Ubicació: Al poble del meu cor!

EntradaAutor: isa » dv. set. 03, 2010 11:38 pm

Sort i ànims amb l'adaptació, és durillo però és ràpid de passar!
La Paola va a la llar des dels 8 mesos, ja és tota una veterana, i de totes formes cada curs els primers dies hi ha plors....avui ja plorava quan li he explicat que dimarts hi hem d'anar. Allà plora dos minuts els primers dos dies, després en tot el curs mai més eh! Va molt contenta, em fa un petó per a dir-me adéu i es queda tan panxa, però la mama és la mama....i després de tot l'estiu juntes les 24 hores, fins i tot jo tinc ganes de plorar!! :-D
El dinar a la llar sempre a les 12 i dormir de 13 a 15. A casa els caps de setmana ho fem una mica més tard i no passa res, s'acostuma a la perfecció, ara aquest estiu que ja és més grandeta hem fet uns horaris que tela!!! I no et preocupis que allà dormirà segur....la Pao, amb dos anys i mig que té, encara l'he de fer dormir jo estirada amb ella, sino nanai, i allà dorm sola desde la primera setmana del primer curs. Impressionant, a casa no ho he aconseguit mai.....però noi, són molt llestos i allà s'adapten de seguida.
Tranquila que en dos dies esteu adaptades a la nova rutina. :-()-)
Passeu pel post de la Pao viewtopic.php?f=35&t=6220
Imatge
Imatge
neuetes
:: dinosaure
Entrades: 5536
Membre des de: dj. oct. 09, 2008 5:54 pm

EntradaAutor: neuetes » ds. set. 04, 2010 3:48 pm

Preguntes moltes coses, a veure si et puc respondre a totes.

La Neus va començar a la Llar d'infants als 18 mesos. Vam agafar-nos vacances (tant el meu home com jo) per fer l'adaptació. El seu horari de la llar havia de ser de 9 a 15, és a dir, havia de dinar i fer la migdiada allà. Primer vam començar amb poques hores, els 3 primers dies la portavam de 9 a 12, dinar i migdiada a casa. Els següents dies la portavam de 9 a 13, dinava a la llar a les 12 i dormia la migdiada a casa. I els últims dies de les nostres vacances la portavam de 9 a 15 amb l'horari que ella faria a partir d'ara. I la veritat és que l'adaptació va resultar un èxit.

A la llar els nens de P1 sempre dinen a les 12 i els de P2 a les 13. A casa nosaltres sempre ha dinat a partir de les 12. Ara que ja és més gran l'hem acostumat a dinar a la 1 del migdia.
La Neus sempre havia fet una mini-migdiada abans de dinar quan no anava a la llar, però la va deixar de fer quan va començar. Com vols que s'adormi a mig matí a la llar, quan la classe està en ple funcionament, ple d'activitats, de nous colors, sorolls, nens, ... per això es fa una única migdiada després de dinar, quan condicionen la classe amb foscor i música relaxant perquè dormin. Jo també em pensava que això seria un problema quan dormís a la llar, però em va sorprendre que allà era l'únic lloc on s'adormia soleta i sense crear massa problemes. Perquè? doncs perquè aprenen per imitació. Si veuen que els nens van a dormir, ells imiten. Si veu que els altres nens juguen, ells juguen. Així de simple.
Tinguis en compte que la teva nena només fa tres dies que va a la llar i tots aquests problemes que veus: l'hora del dinar, la dormida de mig matí, la migdiada a la llar, ... seran coses que s'anirà adaptant ella mateixa a mesura que passin els dies. Per això se'n diu "període d'adaptació": venen de casa on hi ha uns horaris i aterren a la llar on hi ha uns altres amb nova gent, nous nens, nous espais... Aquí és on els horaris de casa i els horaris de la llar s'han d'emmotllar mútuament. Dona-li temps, ja veuràs que en poques setmanes tot tindrà un nou ordre.
winnymas
Entrades: 117
Membre des de: dj. feb. 18, 2010 9:29 am

EntradaAutor: winnymas » dl. set. 06, 2010 7:29 am

Moltes gràcies a totes pels ànims... a veure com comença avui la setmana i a veure com l'acaba... espero que s'adapti ràpidament.
Aquest cap de setmana no s'ha separat ni un moment de mi, del seu pare o dels avis... si veia qualsevol persona desconeguda que se li acostava deseguida demanava que la pujessim en braços... pobreta deuria pensar que la deixariem soleta...
Imatge
jordi34
Entrades: 1
Membre des de: dt. set. 14, 2010 11:34 am

EntradaAutor: jordi34 » dt. set. 14, 2010 11:52 am

Hola a tots/es es el meu primer misatge a veure com va, us explico una mica com va el tema d'adaptació a la guarderia, m'explico tinc un bitxo de 15 mesos i fa 5 dies que ha començat la guarde começa a les 8.30 fins les 12h ja que per la meva feina disposo de dies de festa entra guardia i guardia i el dinar li donem a casa, començen els problemes, ens trobem que últimament els dinars a casa no menja res i ho tira tot per terra,sembla com si no hagués tastat mai res de menjar, ni mandonguilletes xafadetes, que si truiteta, res et diu que t'ho mengis tu, sempre havia menjat com una campeona qualsevol cosa que li posesis al plat i aquesta setmna res de res creieu que hem castiga per dur-la a la guarde?

2on Problema a les 12 quant la vaig a buscar estar tant cao que quant arriba a casa cau morta de son i llavors dorm 3h del tiron la qual cosa el dinar s'allarga fins les 3'30m o 4 lla vors ja no saps si donar-li el dinar o el berenar, ai senyor ben vingut al món del pare primerenc, no se si algú li ha passat o li passen coses semblants que ho digui, gracies!
susaneta
:: tigre
:: tigre
Entrades: 753
Membre des de: dl. des. 10, 2007 9:31 am

EntradaAutor: susaneta » dt. set. 21, 2010 12:42 pm

Xavi ha començat aquest any amb 1 any, jo per la feina el deixo a dinar, el pobre quan el deixo es posa a plorar com un boig pero diuen que li pasa de seguida, el que pasa es que a les 12h no dina mai, esta tant cansat que diuen que li agafan rabietas y es posa a plorar i porta tota la setmana sense dinar, es queda dormit i quan paso a buscar-lo a les 3h anem a casa i el dono de dinar.

el pitjor es que a les 8h quan el desperto no s'ha pren el bibe senser perque no vol... i fins les 3 i pico que li dono de dinar... pobret... diuen que es molt petit i s'han d'acostumar... espero no trigui gaire i comenci a dinar..
ImatgeImatgeImatge

Torna a “Els canvis”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::