Bolquers de roba als matins de TV3
Bolquers de roba als matins de TV3
Bon dia mares!!
Doncs aquesta es la noticia, el proxim dimecres per allà les 12 es parlara dels bolquers de roba als matins de TV3.
Ahir estava mirant el programa, l'apartat de reciclatge, quan van demanar que si alguna mare en feia servir envies un mail; ho vaig fer i ens han convidat per anar a parlar dels bolquers de roba.
Si alguna mare en fa servir i vol explicar alguna cosa intentare donar-li veu a la tele.
Jo no en soc una experta ni molt menys, simplement fa 10 mesos que en faig servir, i intentare explicar la meva experiencia; tampoc se si em deixaran parlar molt o si hi haurà mes mares al plató. Intentaré fer-ho el millor possible.
Jo us animo a que ens mireu!
Doncs aquesta es la noticia, el proxim dimecres per allà les 12 es parlara dels bolquers de roba als matins de TV3.
Ahir estava mirant el programa, l'apartat de reciclatge, quan van demanar que si alguna mare en feia servir envies un mail; ho vaig fer i ens han convidat per anar a parlar dels bolquers de roba.
Si alguna mare en fa servir i vol explicar alguna cosa intentare donar-li veu a la tele.
Jo no en soc una experta ni molt menys, simplement fa 10 mesos que en faig servir, i intentare explicar la meva experiencia; tampoc se si em deixaran parlar molt o si hi haurà mes mares al plató. Intentaré fer-ho el millor possible.
Jo us animo a que ens mireu!

Re: Bolquers de roba als matins de TV3
Els fas servir per alergia del nen, o perque ets ecologista ??

Ostres !!! trobo que aixo es anar una mica enrere..no ??? i com us ho munteu per rentar-los ?? quina feinada no ?
No m'ho perdré, ja que m'estic plantejant passar-me a aquest tipus de bolquers (per raons ecològiques i econòmiques) però encara tinc molts dubtes. Qualsevol consell l'agrairé.
Doris, jo trobo que precisament és anar endavant. Per la salut del nen, del món i de la butxaca.
Jo el que trobo que és anar enrera és generar quilos i quilos de residus...a part que els bolquers de plàstic no deuen ser reciclables.
A més a més de les aventatges que explica la gent per la pell del nadó etc.
Jo m'ho estic pantejant seriosament (com a mínim combinar dels dos tipus) i inentaré mirar el programa!
A més a més de les aventatges que explica la gent per la pell del nadó etc.
Jo m'ho estic pantejant seriosament (com a mínim combinar dels dos tipus) i inentaré mirar el programa!
home per raons ecol·logiques, i per la pell del nadó es perfecte, pero el que no acabo d'entendre es com ho fas a l'hora de portar al nadó a l'escola bressol, si alla també els fan servir.. no se...com ho feu vosaltres? com us munteu ?'
Ufff...jo seré mare al maig i no m'havia plantejat pas aquesta opció...Ariun com que desconec el tema totalment ho miraré segur...això si, pel 3 a la carta pq pel matí treballo.
Segur que ho faras molt bé!!!
Petunets!
Segur que ho faras molt bé!!!
Petunets!
Anar endarrere??? Com que anem tant be endavant!!!
Es econòmic, ecologic i permet mes contacte amb el bebé.
Es econòmic, ecologic i permet mes contacte amb el bebé.
ooh que guai! jo estaré pendent de l'entrevista, ja que jo en faig servir i amés en faig per vendre (pes si us interessa
), jo anar a BCN es molt complicat però si que puc dir que hi han de molts tipus, per exemple els meus els faig amb pul i bambu velour organic (per la part que toca el culet) que va molt bé per les alergies, i el culet queda perfectament, i no queda moll. Jo vaig començar ara farà un any i ojalà ho hagues fet avans. Hi han moltes opcions per triar i remenar jeje, dos peces dos en un tot en un.... bé quant et fiques en aquest mon veus que hi ha motes possibilitats.
Si que la primera reaccio de la gent es que potser es tirar enrere, però quant t'informes ho veus diferent, començant per els materials que s'utilitzen que no tenen res a veure amb els d'avans. I practics igual que els de "llençar".
Bé vaig amb els nens que reclamen, si necessiteu ajuda amb alguna cosa, us ajudaré tot el que pugi.
Es un tema que hi han hores i hores per parlar.
ariun, si necessites algo ja ho saps et pots posar en contacte amb mi ;D
), jo anar a BCN es molt complicat però si que puc dir que hi han de molts tipus, per exemple els meus els faig amb pul i bambu velour organic (per la part que toca el culet) que va molt bé per les alergies, i el culet queda perfectament, i no queda moll. Jo vaig començar ara farà un any i ojalà ho hagues fet avans. Hi han moltes opcions per triar i remenar jeje, dos peces dos en un tot en un.... bé quant et fiques en aquest mon veus que hi ha motes possibilitats.Si que la primera reaccio de la gent es que potser es tirar enrere, però quant t'informes ho veus diferent, començant per els materials que s'utilitzen que no tenen res a veure amb els d'avans. I practics igual que els de "llençar".
Bé vaig amb els nens que reclamen, si necessiteu ajuda amb alguna cosa, us ajudaré tot el que pugi.
Es un tema que hi han hores i hores per parlar.
ariun, si necessites algo ja ho saps et pots posar en contacte amb mi ;D
- mirins
- :: tigre

- Entrades: 748
- Membre des de: dt. set. 29, 2009 9:10 pm
- Ubicació: Barcelona i Occitània
Jo trobo que és mirar endavant i com diu la glòria hi ha mil possibilitats. Jo de moment n'he comprat 3 dels qeu fa ella (que són una preciositat) i també faré servir els de dos peces perquè m'han donat uns cobertors de llana i vull intentar de fer els de l'interior jo, ara que m'he animat amb la càmera.
Jo encara no els he fet servir però espero començar aviat. Per mi els motius han estat:
Salut: tothom que els fa servir em diu que pel culet del nen és una meravella, que no s'enceta gens.
Ecològics: els bolquers d'avui en dia que fan aquelles boletes com de gelatina es veu que són supercontaminants.
Econòmics: Encara que et compris els més cars que hi ha sempre et sortirà com a mínim per la meitat de preu del que et costarien els altres.
Pràctics: Visc en un tercer sense ascensor i tinc una escala molt estreta i una balconada per estendre roba molt gran. Tinc la imatge de totes les mamis amb el cotxet i carregades un sac de bolquers sempre que surten i un papi buscant una farmàcia de guàrdia el dia que se n'obliden. I no només és pujar-los sino també baixar-los!
També intentaré fer les tovalloletes humides amb roba, a veure què tal.
I si me n'he d'anar tot el dia no dubtaré a fer servir dels que es llencen depenent si vaig amb cotxe o ho he de carregar a sobre, sobre la marxa ja veuré.
Que et vagi molt bé i ja intentaré veure't (si no estic parint)
Jo encara no els he fet servir però espero començar aviat. Per mi els motius han estat:
Salut: tothom que els fa servir em diu que pel culet del nen és una meravella, que no s'enceta gens.
Ecològics: els bolquers d'avui en dia que fan aquelles boletes com de gelatina es veu que són supercontaminants.
Econòmics: Encara que et compris els més cars que hi ha sempre et sortirà com a mínim per la meitat de preu del que et costarien els altres.
Pràctics: Visc en un tercer sense ascensor i tinc una escala molt estreta i una balconada per estendre roba molt gran. Tinc la imatge de totes les mamis amb el cotxet i carregades un sac de bolquers sempre que surten i un papi buscant una farmàcia de guàrdia el dia que se n'obliden. I no només és pujar-los sino també baixar-los!
També intentaré fer les tovalloletes humides amb roba, a veure què tal.
I si me n'he d'anar tot el dia no dubtaré a fer servir dels que es llencen depenent si vaig amb cotxe o ho he de carregar a sobre, sobre la marxa ja veuré.
Que et vagi molt bé i ja intentaré veure't (si no estic parint)
[/url]Re: Bolquers de roba als matins de TV3
Jo també en faig servir !!!
bé, jo no... l'Iris !!!
La veritat és que els combinem, al matí a la guarde, les nits i quan fem sortides llargues porta els de plàstic i a casa, els caps de setmana els de roba i n'estem molt contents. Si que realment és un mundillo amb molta informació, marques i opcions diferents però un cop trobes els que et funcionen i t'acostumes a fer les bugades no és tanta feina. La veritat és que és més agraït a l'estiu que en un plis estan secs i per que amb les faldilletes li queden molt bé !
Nosaltres també ho hem fet sobretot per reduir residus...
Per les que ho vulgueu provar també hi ha un bon mercat de bolquers de segona mà que surten més econòmics
bé, jo no... l'Iris !!!
La veritat és que els combinem, al matí a la guarde, les nits i quan fem sortides llargues porta els de plàstic i a casa, els caps de setmana els de roba i n'estem molt contents. Si que realment és un mundillo amb molta informació, marques i opcions diferents però un cop trobes els que et funcionen i t'acostumes a fer les bugades no és tanta feina. La veritat és que és més agraït a l'estiu que en un plis estan secs i per que amb les faldilletes li queden molt bé !
Nosaltres també ho hem fet sobretot per reduir residus...
Per les que ho vulgueu provar també hi ha un bon mercat de bolquers de segona mà que surten més econòmics
Jo també n'he fet servir i molt bé. Només necessites una mica més d'organització, però ja està.
Pel que fa a les llars d'infants, n'hi ha que, com a projecte pilot, també en fan servir. Crec que era a Sant Cugat.
No em perdré l'entrevista!
Pel que fa a les llars d'infants, n'hi ha que, com a projecte pilot, també en fan servir. Crec que era a Sant Cugat.
No em perdré l'entrevista!
- nueta
- :: gosset

- Entrades: 431
- Membre des de: dj. set. 20, 2007 6:27 pm
- Ubicació: GRANOLLERS
- Contacta:
hola,
doncs jo tmb en faig servir i estem encantats, la raó és purament ecologica, els residus q generen els bolquers normals és desorbitada i si podem fer una petita aportació, doncs això que guanya el planeta!
de bolqueres en tenim 7 i ho convinem amb els normals. a l'escola bressol el matí el porto amb el de roba i dps elles en posen un de normal i el de roba mel posen a una bosseta. cap problema!
n'estem molt contents

doncs jo tmb en faig servir i estem encantats, la raó és purament ecologica, els residus q generen els bolquers normals és desorbitada i si podem fer una petita aportació, doncs això que guanya el planeta!
de bolqueres en tenim 7 i ho convinem amb els normals. a l'escola bressol el matí el porto amb el de roba i dps elles en posen un de normal i el de roba mel posen a una bosseta. cap problema!
n'estem molt contents

Moltes gracies a totes!! Que bé que hi hagi tantes mares que en fassin servir!
La veritat es que estic totalment d'acord amb el que heu dit:
ECOLOGICS, ECONOMICS I DE QUALITAT
Ara no es com abans, a la guarderia mel's han acceptat, i els porta durant el dia. Per la nit encara fem proves amb absorvents extres i tot aixó, de moment en porta de convencionals; pero vull arribar a utilitzar-ne nomes de tela.
La utilització es la mateixa que els convencionals, l'unica diferencia es que enlloc de tirar-los a les escombreries els tires al cubell dels bolquers.
Per neterjar-los al mateix posar la rentadora del cubell de la roba bruta hi poso els bolquers. Rentats a 40 amb la nostra roba, texans, mitjons, roba interior, tovalloles, llençols... depen del dia, van amb un tipus de roba o amb una altra. L'unica cosa a tenir en compte es que van sense suavitzant, i no es poden netejar amb la ecobola. Els que tinc jo els puc posar a la secadora, per tant no he canviat cap rutina per incorporar la neteja dels bolquers.
Quan surto de casa la bossa es una mica mes gran, ocupen mes espai, pero mels emporto de roba, i si passo la nit a fora m'emporto sabó i a la nit els hi passo una aigua. Mes que res per a que no fassin pudor a la bossa.
I el culet del nen ho agraeix. Té 10 mesos i tinc el mateix pot de cremeta pel cul desde que va neixer ( ara deu estar per la meitat) Irritar-se s'ha irritat. Peró molt menys del que m'expliquen les amigues.
Bueno, espero fer-ho bé i poder aclarir el maxim de temes
La veritat es que estic totalment d'acord amb el que heu dit:
ECOLOGICS, ECONOMICS I DE QUALITAT
Ara no es com abans, a la guarderia mel's han acceptat, i els porta durant el dia. Per la nit encara fem proves amb absorvents extres i tot aixó, de moment en porta de convencionals; pero vull arribar a utilitzar-ne nomes de tela.
La utilització es la mateixa que els convencionals, l'unica diferencia es que enlloc de tirar-los a les escombreries els tires al cubell dels bolquers.
Per neterjar-los al mateix posar la rentadora del cubell de la roba bruta hi poso els bolquers. Rentats a 40 amb la nostra roba, texans, mitjons, roba interior, tovalloles, llençols... depen del dia, van amb un tipus de roba o amb una altra. L'unica cosa a tenir en compte es que van sense suavitzant, i no es poden netejar amb la ecobola. Els que tinc jo els puc posar a la secadora, per tant no he canviat cap rutina per incorporar la neteja dels bolquers.
Quan surto de casa la bossa es una mica mes gran, ocupen mes espai, pero mels emporto de roba, i si passo la nit a fora m'emporto sabó i a la nit els hi passo una aigua. Mes que res per a que no fassin pudor a la bossa.
I el culet del nen ho agraeix. Té 10 mesos i tinc el mateix pot de cremeta pel cul desde que va neixer ( ara deu estar per la meitat) Irritar-se s'ha irritat. Peró molt menys del que m'expliquen les amigues.
Bueno, espero fer-ho bé i poder aclarir el maxim de temes

PRIMER DE TOT, I HO POSO EN MAJUSCULES PER A QUE QUEDI BEN CLAR, NO TINC RES EN CONTRA DE L'UTILITZACIÓ DE BOLQUERS ECOLOGICS. NO VULL CREAR POLÈMICA, NOMÉS TINC DUBTES.
Jo tinc un dubte sobre ecologia: compensa ecològicament el consum d'aigua, sabor, suavitzant i llum per rentar i aixugar el bolquer de roba davant el bolquer d'un sol us? Suposso que no els pots ficar a la rentadora "tal i com surten" del culet del nen, se'ls haurà de passar primer una mica d'aigua,fer un pre-rentat a ma, no? Es que si penso en alguns dels regalets que deixen.......
Una altra pregunta: com ho feu si esteu fora de casa, treieu el bolquer brut i el posseu en una bossa per dur-lo a casa o busqueu algún lloc per netejar-los una mica? Tots sabeu que sempre hi ha gent borde pel món.
Per a mi, es més pràctic els d'un sol us, la puc cambiar on vulgui i llençar-los als contenidors, però reconec que no sempre troves el lloc adequat on recliclar. Al meu poble hi ha un contenidor especial per aquesta mena de residus: Bolquers, compreses, maquinetes d'afaitar d'un sol us..... Suposso que en certa manera es reciclen, per evitar la contaminació exagerada que produïm.
I suposso que per netejar-los no feu servir tovalloletes, no. Esponja i aigua que al cap i a la fi és el que els va millor. I aquí un altre cop el meu dubte, que feu fora de casa????
Jo crec que no és tan facil no caure en la practicitat dels d'un sol ús, us felicito noies!
Jo tinc un dubte sobre ecologia: compensa ecològicament el consum d'aigua, sabor, suavitzant i llum per rentar i aixugar el bolquer de roba davant el bolquer d'un sol us? Suposso que no els pots ficar a la rentadora "tal i com surten" del culet del nen, se'ls haurà de passar primer una mica d'aigua,fer un pre-rentat a ma, no? Es que si penso en alguns dels regalets que deixen.......
Una altra pregunta: com ho feu si esteu fora de casa, treieu el bolquer brut i el posseu en una bossa per dur-lo a casa o busqueu algún lloc per netejar-los una mica? Tots sabeu que sempre hi ha gent borde pel món.
Per a mi, es més pràctic els d'un sol us, la puc cambiar on vulgui i llençar-los als contenidors, però reconec que no sempre troves el lloc adequat on recliclar. Al meu poble hi ha un contenidor especial per aquesta mena de residus: Bolquers, compreses, maquinetes d'afaitar d'un sol us..... Suposso que en certa manera es reciclen, per evitar la contaminació exagerada que produïm.
I suposso que per netejar-los no feu servir tovalloletes, no. Esponja i aigua que al cap i a la fi és el que els va millor. I aquí un altre cop el meu dubte, que feu fora de casa????
Jo crec que no és tan facil no caure en la practicitat dels d'un sol ús, us felicito noies!
- marta9
- :: poltre

- Entrades: 657
- Membre des de: dj. oct. 23, 2008 3:01 pm
- Ubicació: Rubí (Vallès Occidental)
Jo ara fa un parell de mesos que els faig servir i n'estic encantada!
I precisament els vaig descobrir aquí al SP, com els fulars, apa que no tinc coses que agrair a aquest forum!!!
Primer me'ls vaig estar mirant però no m'acabava de decidir, per por a que se m'acumulés la bugada, bàsicament... Però en Guiu va fer una dermatitis del bolquer que no se li acabava de treure... millorava amb les pomades del metge però en retirar el tractament ja hi tornàvem a ser... I això em va acabar de decidir... no ha tornat a tenir dermatitis...
Té el culet finet i fresc com una rosa... i els bolquers són una passada, no els imagineu pas com els draps amb un imperdible de les nostres iaies.... Absorbeixen quasi igual que els de paper, es mantenen més secs per la part que toca a la pell del nen, i es posen i treuen amb un pis pas, obrir i tancar belcros, com els de paper... A més són preciosos! N'hi ha el models molt bonics! Una rentadora cada dos dies, tampoc n'hi ha per tant, els estenc al solet... i apa!
Primer me'ls vaig estar mirant però no m'acabava de decidir, per por a que se m'acumulés la bugada, bàsicament... Però en Guiu va fer una dermatitis del bolquer que no se li acabava de treure... millorava amb les pomades del metge però en retirar el tractament ja hi tornàvem a ser... I això em va acabar de decidir... no ha tornat a tenir dermatitis... - marta9
- :: poltre

- Entrades: 657
- Membre des de: dj. oct. 23, 2008 3:01 pm
- Ubicació: Rubí (Vallès Occidental)
GLG ha escrit:PRIMER DE TOT, I HO POSO EN MAJUSCULES PER A QUE QUEDI BEN CLAR, NO TINC RES EN CONTRA DE L'UTILITZACIÓ DE BOLQUERS ECOLOGICS. NO VULL CREAR POLÈMICA, NOMÉS TINC DUBTES.
Els bolquers de paper gasten moltíssima més aigua i llum en la seva fabricació que la puguis gastar tu de més en alguna rentadora extra... Jo els eixugo al solet, que queden més blanquets i no gasta llum... Pel que fa al sabó se'n posa moooolt poquet, menys de la meitat que normalment, que si no fan una espumarada que no hi ha qui l'esvandeixi, i de suavitzant no se n'hi posa... Així que SÏ, COMPENSA!!!
Les caques les llenço al WC... Ara ja les fa força sòlides, així que normalment es desenganxen sense haver de fer res més... Si ha quedat alguna resta li passo una aigüeta... Però normalment no els cal cap pre rentat. A casa li rento el cul amb esponja i aigua tèbia. Quan vaig fora de casa duc un un bolquer i un parell de toallitas en una bossa de plàstic d'aquestes amb tancament ziiip, no sé si m'explico ( bossa que també reutilitzo, quedi clar... ). Per canviar-lo vaig a un WC on sigui, però això ja ho feia quan usava els de paper, mai l'he canviat en mig del carrer, ni al menjador de casa d'alguna amiga). Si només ha fet pipí, canvi i a la bossa. Si també hi ha caca la llenço al WC i a la bossa, sense rentar ni res... a casa ja ho faré si cal, que normalment no...
Jo també hi veia una muntanya quan els vaig conèixer i em feia por que no fos pràctic... I sincerament no n'hi ha per tant... És mooooolt més senzill del que sembla
ariun ha escrit:. L'unica cosa a tenir en compte es que van sense suavitzant, i no es poden netejar amb la ecobola. Els que tinc jo els puc posar a la secadora, per tant no he canviat cap rutina per incorporar la neteja dels bolquers.
que vols dir que no es poden netejar amb la ecobola?, al contrari, la ecobola va molt bé per els bolquers, sobretot perque no es fa servir suavtzant i així queden molt bé, jo sempre la faig servir.
GLG, s'han fet estudis que tot i calculant la llum que es gasta per la rentadora i l'aigua i tot, surt més rentable i més ecologic
Jo també poso els bolquers només amb ecobola (ni sabo ni suavitzant ni res de res) i surten la mar de bé
i també els barrejo amb la roba normal si cal (quan no omplo una rentadora) i no he tingut mai cap problema ni ensurt (ni olors ni res).
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |