bufar? llepar?

Gatejar, caminar, correr i saltar.

aivlis
:: rateta
Entrades: 168
Membre des de: dj. oct. 28, 2010 9:51 am

bufar? llepar?

EntradaAutor: aivlis » dc. maig 18, 2011 7:57 am

Hola, el baldufa ja té 16 mesos i mig i encara no diu ni una paraula. Ens han dit que fa bastanta baba per l'edat que té i que potser té poca força mandibular i que tindria que enfortir una mica. Així que ens han recomanat :

- res de triturats. Menjar trossos perquè mastegui. Per aquí cap problema, menja quasi menjar d'adult ja fa temps sense cap problema.
- Fora xumet. Tampoc cap problema...no l'ha volgut mai.
- Fora bibis....aquí ja....només l'utilitza per l'aigua i estem intentant substituir-lo per una ampolla amb pitorro i no hi ha manera! No l'hi agrada! i en got tampoc!! Ha passat de beure molta aigua a quasi no beure res! Fa 2 glopades donant-li nosaltres de tant en tant però malament!
Per la llet tenia un got adaptat i el feia servir ell solet sense problema...volem donar-li amb got normal i tampoc es deixa....gira la cara només veure'l
- i després exercicis com bufar o llepar....Però no en sap i no sé com ensenyar-li. Per BUFAR he provat bombolles de sabó, trompetes, xiulets...RES!
Per LLEPAR l'hi faig treure la llengua (que sí que en sap) i l'hi acosto menjar a la llengua, però enlloc de llepar obre la boca per menjar. També ho faig jo per veure si m'imitat, però res de res!

Alguna idea?
Imatge
Violeta
:: girafa
Entrades: 2218
Membre des de: dt. set. 30, 2008 11:06 am
Ubicació: Barcelona

Re: bufar? llepar?

EntradaAutor: Violeta » dc. maig 18, 2011 8:18 am

Aivlis,

Jo no sóc pediatra però crec que és normal tot plegat...hi ha nens que triguen a parlar, de fet, el Jan avui fa 17 mesos i per no dir no diu ni papa ni mama...per les babes, no podria ser que li van sortint les dents? és que penso que si menja sòlids no crec que tingui poca força a la mandíbula, però clar, és el meu punt de vista, i no sóc cap experta.

Conec nens que han passat de no dir res a dir moltes paraules noves en poc temps! espero que el Jan faci això...per llepar, nosaltres li fem fer amb el iogurt, com que li agrada, quan se l'acaba li diem: "ara a llepar la cullera", i si que llepa, si!! bufar no en sap, però tampoc li hem fet fer gaire vegades...a veure si algú més et pot ajudar!!
La vida amb un somriure és més bonica...

Imatge
La gràfica del positiu!! http://www.fertilityfriend.com/home/26c1ea

El post del Jan!!
http://forum.socpetit.cat/viewtopic.php?f=50&t=14107

Imatge
entrerius
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3452
Membre des de: dv. set. 26, 2008 6:12 pm

EntradaAutor: entrerius » dc. maig 18, 2011 8:26 am

Avilis, estigues tranquil.la. Té 16 mesos i suposo que fa sons, tot i que no siguin inteligibles oi ;-)
Com diu la Violeta, jo tampoc sóc pediatra, però cada nen té el seu ritme...

Per bufar pots provar amb una espelma d'aniversari. Al meu fill li fa molta gràcia... és més gran.. però tot es provar-ho.
Per llepar, la cullera amb quelcom que l'agradi, crec que és una bona idea. El meu fill llepa la mel, per exemple.

Espero que aviat es deixi anar i et sorprengui amb la seva primera paraula. :-()-)
aivlis
Entrades: 168
Membre des de: dj. oct. 28, 2010 9:51 am

EntradaAutor: aivlis » dc. maig 18, 2011 8:41 am

Merci noies,
I Violeta en baldufa igual que en Jan tampoc diu cap paraula (ni mama, ni papa...). Sé que encara tenim marge, que no és un fet preocupant, perquè fa sons, no molta varietat però en fa.
Però ens van dir això, que ja hauria de poder retenir o empassar més les babes....
Imatge
pelegrins
Entrades: 176
Membre des de: dc. oct. 07, 2009 6:54 pm

EntradaAutor: pelegrins » dc. maig 18, 2011 8:55 am

Hola!

Nosaltres som uns experts bufadors, vaja, que el meu nen (13 mesos) ho fa molt.
- Quan li dono el menjar calent, el bufem perquè es refredi.
- A la mona de pasqua que van der a la guarderia hi van posar les plomes típiques de colors. Només veure-les es va posar a bufar-les i li feia molta gràcie pq es mouen molt fàcilment (s'ha de vigilar que no es facin mal amb el pal, que acaba amb punxa)
- També bufem les flors aquestes que volen.
- Bufem espelmes
- Quan fa vent, li diem que es un senyor que bufa molt fort molt fort... i es posa a bufar ell també

a veure si et funciona!
No teniu els permisos necessaris per veure els fitxers adjunts d’aquesta entrada.
Violeta
Entrades: 2218
Membre des de: dt. set. 30, 2008 11:06 am
Ubicació: Barcelona

EntradaAutor: Violeta » dc. maig 18, 2011 9:01 am

Aivlis,

per això de les babes no puc dir res, però he llegit que si els nens es fan entendre amb sons i gestos, no tenen la necessitat de parlar, bé, no inmediata, és a dir, que no s'esforcen tant a dir paraules. En aquest cas el Jan es fa entendre a la perfecció! té un nino preferit, el Paco, i sempre me'l demana assenyalant quan és al canviador, doncs un dia li vaig dir:"què vols? no t'entenc..." i al final va dir : "paaaa", dedueixo que de Paco. Pots provar de fer això, a veure si te'n surts, de totes maneres, cada nen té el seu ritme...

Pelegrins, m'ha agradat molt els exemples de bufar, els penso aplicar jo també! :ok:
La vida amb un somriure és més bonica...

Imatge
La gràfica del positiu!! http://www.fertilityfriend.com/home/26c1ea

El post del Jan!!
http://forum.socpetit.cat/viewtopic.php?f=50&t=14107

Imatge
mica77
:: peixet
:: peixet
Entrades: 293
Membre des de: dl. maig 03, 2010 2:25 pm

EntradaAutor: mica77 » dc. maig 18, 2011 9:04 am

A les escoles bressols fan una cosa que es diu Bagúl del Buf ...et deixo un enllaç...amb paper de seda fan un serrell per bufar, itineraris amb una boleta...
http://infantil-europa.blogspot.com/200 ... l-buf.html
surtelsol
Entrades: 164
Membre des de: dv. abr. 08, 2011 2:23 pm

EntradaAutor: surtelsol » dc. maig 18, 2011 2:08 pm

Hola, mira jo sóc logopeda, t'explico alguns exercicis:

· Bufant: el que va molt bé és bufar boletes de paper de seda ja que són molt lleugeres, també les pot bufar a través d'una canyeta. Una altre opció és fer unes porteries, al terra o a una taula, amb cinta aillant i jugar un "partit de futbol" amb una pilota de ping-pong.

· llepant: un xupa-xup o una piruleta és ideal, una altre opció és posar-li una mica de sidral a la punta de la llengua, que posi la llengua dins la boca i s'el tragui (el llepar es fa dins la boca)

Pel llenguatge tranquila ja que a partir dels 18 mesos és quan comencen a dir alguna paraula fins a adquirir un vocabulari d'unes 20 paraules, el dia que comenci no el faràs callar!!

Espero haver-te ajudat
beibcn
:: granota
:: granota
Entrades: 225
Membre des de: dg. maig 01, 2011 12:14 am

EntradaAutor: beibcn » dj. maig 19, 2011 3:17 pm

Hola aivlis, la meva nena també te 16 mesos i tampoc diu cap paraula pero la pediatra ens ha dit que no ens preocupesim.
Gracies pels comentaris i consells que heu fet als posts! >.-<:
Imatge

Imatge

Torna a “El desenvolupament psico-motriu”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::