Anem enrera?

Gatejar, caminar, correr i saltar.

aivlis
:: rateta
Entrades: 168
Membre des de: dj. oct. 28, 2010 9:51 am

Anem enrera?

EntradaAutor: aivlis » dv. feb. 04, 2011 5:37 am

Mireu, el meu peke te 13 mesos i va fent, no és d'aquests nens precoços k a 6 mesos ja parlaven i als nou ja corrien k se les pelaven...ell encara no diu ni mama ni papa, va estar més d'un mes fent el cuc abans de gatejar (diuen k akesta etapa de cuc dura poc) i els jocs d'imitació els portem d'aquella manera...però deia adeu amb la maneta (fins i tot ho havia fet en alguna botiga), feia bravos i el ballmanetes (les titelles ni de broma) i enten alguna ordre tipus "dona'm!" "mira!" ... xo fa uns dies k sembla k se l'hi hagi oblidat. No hi ha manera k digui adeu se't keda mirant kom si no entengues res..i igual amb els bravos, etc.. com a molt riu kuan ho faig jo!
M'haig de preocupar? O son fases k passen? Els hi ha passat als vostres?
Imatge
sek
:: granota
:: granota
Entrades: 223
Membre des de: dv. gen. 14, 2011 4:48 pm

Re: Anem enrera?

EntradaAutor: sek » dv. feb. 04, 2011 8:00 am

A vegades jo he tingut aquesta mateixa sensació. El meu gateja des dels 6 i s'aixecava sol i es desplaçava en el moble als 9. Als 11, més o menys va començar a fer 3-4 passetes. Doncs mira, a partir d'aquí va anar enrere... Jo pensava si ja ho ha fet! I res als 12 ja no volia fer cap passeta!! I pensava, si anem enrere!!! Doncs sí! Però em van dir que era normal, que a vegades els nens fan un pas endavant (no de caminar) i dos enrere! Amb el parlar també ens passa una mica, però el caminar, en el nostre cas, va ser molt més clar. Doncs bé, quan tothom em deia, aquest nen amb 10 mesos ja caminarà! Doncs no! Va començar a caminar gairebé als 14 mesos!!!!!! Això, sí!!! CAMINA perfectament i mai cau ni es fa mal!! Fins que no ho va veure del tot clar (tot i que no tenia gens de por) no va fer el pas ;-) Crec que és el mateix que parlar, van al seu ritme i a vegades sembla que retrocedeixin, però no passa res!!! Gaudiu de les petites novetats a poc a poc, o sigui quan ells vulguin :-)(-:
Elidé
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3386
Membre des de: dc. maig 02, 2007 10:00 pm
Ubicació: Cerdanyola del Vallès

EntradaAutor: Elidé » dv. feb. 04, 2011 8:36 am

Aivlis, el teu nen està en una etapa en què aprèn moltes coses i no pot centrar l'interès en tot, és normal. La meva filla, per exemple, a principis de gener es va llençar a dir síl·labes i tenia un repertori amplíssim, però ara gairebé només diu Mama, però la logopeda m'ha dit que no em preocupi gens, ara la seva obsessió és aprendre a caminar i no pensa en res més!
Ítaca
:: dinosaure
Entrades: 7513
Membre des de: dj. març 27, 2008 12:41 pm
Ubicació: Sant Cugat del Vallès

EntradaAutor: Ítaca » dv. feb. 04, 2011 8:49 am

La meva nena també ha deixat de fer cosetes q abans controlava... això de dir adéu és una d'elles, per exemple... Jo penso q els va a èpoques, èpoques q esta n més tranquils i aprenen més ràpid i èpoques q van com una moto i sols els preocupa fer allò q s'han proposat (sigui obrir un calaix, agafar el q hi ha sobre la taula ,etc...).
No us penseu q no estic "preocupada"... pq ella el tema parlar ho porta fatal, xerra pels descosits, però res intel·ligible... però bé, ja m'han dit altres mamis q a partir dels 18 mesos fan un canvi... Ja veurem!
ImatgeImatge

El post de la patufeta: viewtopic.php?f=50&t=12054 ImatgeImatgeImatgeImatgeImatge

Imatge

Imatge Imatge
petitaemma
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2229
Membre des de: dc. març 19, 2008 8:54 pm

EntradaAutor: petitaemma » dv. feb. 04, 2011 9:06 am

Com t'han dit no et preocupis! pobrets, han d'aprendre tantes coses i hi ha tantes coses per mirar, observar, agafar... que se'ls hi acumula la feina, jaja.
Imagina't que a la feina de cop de donen 3 taques més que no havies fet mai abans, doncs no et donarà temps de fer alguna de les que feies per normal; doncs imagina't ells! no et preocupis, cada nen va al seu ritme i sí que hi ha molta gent que el seu nen va fer tot molt abans que els altres i sobretot que el teu, però siguem realistes, voleu dir que no s'obliden dels datos exactes amb el temps?!!?! és com la gent que es queda a la primera i després t'enteres que no, que com els 2 primers només provaven no els comptaven.
Jo recordo perfectament que ma neboda estava un munt de dies fent el ralet-ralet i de sobte mai més, o el Jan petit (amb el dit, dit, dit) i de sobte et mirava amb cara rara quan ho feies tú, jaja.
En fin, que no et preocupis i disfruta del que fa, no del que encara no fa, però probablement farà! :-()-)
ImatgeImatge
L'Ariadna i l'Abril us agraeixen els ànims que els heu donat des del primer dia de vida. Moltes gràcies!
El nostre post:http://forum.socpetit.cat/viewtopic.php?f=71&t=15825
Petites coses GRANS: viewtopic.php?f=25&t=18803 Esperem la teva aportació diària!
aivlis
Entrades: 168
Membre des de: dj. oct. 28, 2010 9:51 am

EntradaAutor: aivlis » dv. feb. 04, 2011 9:08 am

Oh merci noies! M'estic adonant k soc una mare hipocondriaca!!! Es k navegues per internet (COSA K MAI HAS DE FER!) i veus taules de desenvolupament, compares nens (COSES K MAI HAS DE FER TAMBÉ!) però veus..
-a tal edat: imitar (però aviam...IMITAR K? pk el meu peke no el motiva gens...va a la seva! i no es concentra)
-a tal edat caminar (aviam... i si el nen es més grassonet?...sol? o agafat?)
-a tal...parlar (paraules k tothom entengui? o k es comuniqui amb el seu vocabulari?)
-qualsevol perdua d'habilitat: SENYAL D'ALARMA!! (d'aquí ve la meva "preocupació")

I totes amb els pels de punta pk segur k en alguna faceta el nen va més retrasat!

Ara k ho dieu el peque està molt emocionat pk a vegades a fet algun passet sol... i només intenta caminar...i és possible k hagi deixat de banda la faceta més social (adeus, manetes...k la veritat mai han sigut el seu fort tampoc) simplement pk l'altre activitat és més divertida!
D fet el gest d'adeu el sap fer però ara el fa en contextes k no toquen...és ben estrany!
Imatge

Torna a “El desenvolupament psico-motriu”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::