com fer la pasta

Teòricament poden menjar de tot.

msi251
:: granota
Entrades: 236
Membre des de: dl. des. 13, 2010 11:00 am
Ubicació: barcelona

com fer la pasta

EntradaAutor: msi251 » dg. maig 20, 2012 2:07 pm

hola noies,
tinc un dubte. a la meva peque li vull fer pasta, però no sé molt bé com fer.ho. Entenc que encara no l'hi puc possar tomàquet fregit. si li faig amb el natural, carn picada i pasta petita, queda com molt sec i no l'hi agrada massa.
potser és per el tipus de pasta que posso.
com ho feu vosaltres???
Imatge
ImatgeImatgeImatge
San78
:: rateta
:: rateta
Entrades: 196
Membre des de: dt. set. 27, 2011 3:13 pm

Re: com fer la pasta

EntradaAutor: San78 » dg. maig 20, 2012 4:59 pm

Hola!
Per experiència encara no t'ho puc dir perquè la meva petita encara té 9 mesos, però se m'acut que potser li pots fer amb tomàquet natural ratllat o passat per la paella amb una cullereta d'oli. A veure qué més et diuen...
neuetes
:: dinosaure
Entrades: 5536
Membre des de: dj. oct. 09, 2008 5:54 pm

EntradaAutor: neuetes » dg. maig 20, 2012 8:24 pm

Si té més d'un any ja pot menjar de tot i em sembla que si que li pots donar la pasta amb tomàquet i carn. Evitaria que fos massa especiat o que portés marisc. No obstant, si fas caldo amb pasta maravilla o fideus també és pasta i és una altra manera de menjar-ne.
Lalona
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1279
Membre des de: dt. oct. 26, 2010 11:43 pm

EntradaAutor: Lalona » dg. maig 20, 2012 9:22 pm

Jo li faria un sofregit amb verdures que ella ja menja però sense sal i poquet oli, com t'ha dit la San. Potser primer cuinaria les verdures al vapor i llavors les passaria a la paella amb la miqueta d'oli que facis servir barrejant-la amb els macarrons ja cuits perquè agafin més gustet.
Al meu fill alguna vegada li he fet macarrons amb espinacs i formatge ratllat i han triomfat bastant.
A vegades també hem fet el que t'ha dit la Neuetes de la pasta maravillas, o d'aquesta que semblen estrelletes amb un caldo.
Ja ens explicaràs com va! :ok:
Imatge
Imatge
el mes de setembre al Club de lectura llegirem "Suite francesa", d'Irène Némirovsky! T'apuntes?
[Marieta]
Entrades: 216
Membre des de: dj. maig 10, 2012 6:30 pm

EntradaAutor: [Marieta] » dg. maig 20, 2012 9:49 pm

Un truquet: un cop tinguis la pasta bullida, no llencis tota l'aigua. Volca'n un rajolí a la salsa i salteja-hi la pasta dos minuts a foc fort. L'aigüeta ajudarà a la pasta a absorbir sabor i alhora el gluten que la pasta deixa a l'aigua et lligarà la salsa sense ressecar-la. A veure si ajuda, un petó
msi251
Entrades: 236
Membre des de: dl. des. 13, 2010 11:00 am
Ubicació: barcelona

EntradaAutor: msi251 » dg. maig 20, 2012 9:59 pm

lo del tomaquet ratllat i un rajolí d'oli és com hofaig i hem queda molt seca. potser el tomaquet hauria de ser l'última cosa a tirar.
el caldo amb pasta ja en menja, però ho faig per sopar.
lalona, miraré de fer.ho amb una mica de verdura.
Marieta, merci pel truquet, demà ho faré.
Imatge
ImatgeImatgeImatge
petitaemma
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2229
Membre des de: dc. març 19, 2008 8:54 pm

EntradaAutor: petitaemma » dg. maig 20, 2012 10:16 pm

I si li fiques una culleradeta de margarina? o un formatget?
Nosaltres és que sempre els hi hem donat com els nostres... sofregit amb verdures, carn picada i tomate fregit :-:)
Per què no li pots fer així?
ImatgeImatge
L'Ariadna i l'Abril us agraeixen els ànims que els heu donat des del primer dia de vida. Moltes gràcies!
El nostre post:http://forum.socpetit.cat/viewtopic.php?f=71&t=15825
Petites coses GRANS: viewtopic.php?f=25&t=18803 Esperem la teva aportació diària!
Takita
:: dinosaure
Entrades: 5344
Membre des de: dl. feb. 22, 2010 11:58 am
Ubicació: L'Anoia

EntradaAutor: Takita » dl. maig 21, 2012 12:08 am

Perquè no li pots posar tomàquet fregit? a partir de l'any ja poden menjar de tot (menys uns quants aliments "prohibits"). El meu fill, a partir de l'any es cruspia uns plats de macarrons i espaguetti ;-))) i no l'hi fèiem diferent; de fet, tots menjàvem el mateix.
italiana
:: conillet
:: conillet
Entrades: 371
Membre des de: dv. juny 06, 2008 3:02 pm

EntradaAutor: italiana » dl. maig 21, 2012 10:13 am

hola

et poso alguns dels plats que fan a l'escola bressol del meu fill (classe dels mes petits):
- pasta amb tomàquet
- pasta amb oli (aqui a italia en fan molt sovint, pasta bullida amb un raig d'oli i tant parmigiano ratllat)
- pasta al pesto
- lasanya
- pasta amb ricotta i espinacs
- pasta amb carbasso
- pasta amb tomàquet i una mica de ricotta, aixi no es tan acida
- pasta amb trossets de pernil dolç i crema de pesols
- pasta amb ragu de verdures

nosaltres vivim a italia i a escola mengen pasta dos dies a la setmana

nosaltres li fem la mateixa que fem per nosaltres, i la tallem a trossets aixi estic mes tranquil.la (el marti amb 15 mesos nomes te dos dents pero menja de tot)

si ja has introduit ou i peix tambe pots fer carbonara (una mica cuita no crua del tot) i pasta amb tomaquet sofregit amb salmo a trossets o altre peixet

el tomaquet no el compro ja fregit, compro nomes el triturat i el sofregeixo jo. si no pots comprar tomaquets de penjar i els ratlles tu, amb una mica d'aigua de la pasta i un bon raig d'oli cru queda molt bona
Imatge Imatge Imatge

Torna a “Els aliments”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 4 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::