Tarda molt a adormir-se, tot i que ara no dorm a la tarda!
Tarda molt a adormir-se, tot i que ara no dorm a la tarda!
Marones, el xic té 8 mesos i mig. Ell fa migdiada d'una horeta llarga al matí i una altra hora llarga al migdia. Des de fa un temps que no hi ha manera que dormi a la tarda, com feia abans. El problema és que, tot i que en teoria ha d'estar més cansat, ara costa molt fer-lo adormir quan és hora d'anar al llit!! Jo li dono el pit i normalment s'adormia ràpid. Ara em puc passar més d'una hora intentant que agafi el son. És desesperant! A part que el meu fill no sap el què son les tirades llargues...i no dorm seguit mes de 2hores. Però això és un altre tema.
Ens estem plantejant portar-lo a dormir més tard, a veure si està més cansat, però també em preocupa que passi tantes hores sense dormir! Es desperta de la migdiada a les 15 o 15.30 i el posem a dormir a les 20.30. Algun consell??
Ens estem plantejant portar-lo a dormir més tard, a veure si està més cansat, però també em preocupa que passi tantes hores sense dormir! Es desperta de la migdiada a les 15 o 15.30 i el posem a dormir a les 20.30. Algun consell??
- soclamarga
- :: pantera

- Entrades: 843
- Membre des de: dc. març 10, 2010 9:46 pm
- Ubicació: Lleida
Re: Tarda molt a adormir-se, tot i que ara no dorm a la tarda!
Home, no se m'acudeix cap consell... però volia dir-te que de vegades el fet d'estar més cansats fa que els costi més adormir-se... No sé si portar-lo a dormir més tard ajudaria. De fet dius que no dorm a la tarda i li costa més a la nit agafar el son... Heu provat de portar-lo a passejar amb el cotxet perquè faci la migdiada de la tarda? aix, no ho sé,... potser és només una etapa... A veure què hi diuen les altres mares! Sort!
El meu fill va fer pit fins els 12 mesos, i no va conençar a dormir seguit fins als 15 o 16 mesos (ara te 22). Prova de psar-lo a dormir jna mica mes tard, cap a les 21 o 21:30h. Fes el sopar també una miqueta mes tard, allà a les 20 o 20:15 hores... Tingues en compte també que estem a l'estiu i el cos dels grans i dels nens nota les hores de llum natural, estem més actius... Paciència!!
Estic d'acord amb lo de les hores de sol, jo ho he notat amb el meu fill, aquesta època de l'any costa molt posar-lo a dormir d'hora!
Pel què fa a les migdiades, crec que entra dins la normalitat que perdi la becaina de la tarda amb 8 mesos si ja dorm prou durant el dia i la nit.
Jo també l'adormia amb el pit i cada vagada va anar trigant més a adormir-se, jo també m'he passat una hora a adormir-lo temporades... Quan tenia un any vam decidir que el posés a dormir el pare, li explicava un conte (un d'animals onn feien el soroll de cada un i al final anaven fent un petó de bona nit a cada un) i a dormir. Ens va sorprendre que en un quart d'hora el nen ja dormia!!! Quan el posava el pare en un quart d'hora i jo amb el pit trigava una hora, i a mi no em deixava fer el mètode conte, eh, amb mi volia pit clar!
Ami em va ajudar molt un llibre d'Elizabeth Pantley: el sueño del bebé, sin lagrimas. Hi ha diferetns truquets per anar allargant les migdiades, o les tirades de dormir a la nit, a detectar quan tenen son. Tot això tant si el nen pren pit o biberó, si dorm al bressol o fa collit, si té xumet o no...
Del llibre et diria dues cosetes que potser t'ajuden o potser ja ho fas:
- Potser ja dorm prou, per tant en posar-lo a dormir més tard n'hi ha prou.
- Potser l'hora abans d'anar a dormir està exposat a massa estímuls (llum, soroll), segons aquesta dona és important que l'hora abans d'anar a dormir sigui tranquila, sense tele, esveramenta, sense llum intensa, en fi, activitats tranquiles. Lo de la tele és important, encara que sembli que el nen està tranquil perquè no es mou, el seu cervell va a mil intentant assimilar tantes imatges i sons en moviment...
Jo vaig agafar el llibre de la biblioteca i al final me l'he comprat.
Espero haver-te ajudat ni que sigui una miqueta...
Pel què fa a les migdiades, crec que entra dins la normalitat que perdi la becaina de la tarda amb 8 mesos si ja dorm prou durant el dia i la nit.
Jo també l'adormia amb el pit i cada vagada va anar trigant més a adormir-se, jo també m'he passat una hora a adormir-lo temporades... Quan tenia un any vam decidir que el posés a dormir el pare, li explicava un conte (un d'animals onn feien el soroll de cada un i al final anaven fent un petó de bona nit a cada un) i a dormir. Ens va sorprendre que en un quart d'hora el nen ja dormia!!! Quan el posava el pare en un quart d'hora i jo amb el pit trigava una hora, i a mi no em deixava fer el mètode conte, eh, amb mi volia pit clar!
Ami em va ajudar molt un llibre d'Elizabeth Pantley: el sueño del bebé, sin lagrimas. Hi ha diferetns truquets per anar allargant les migdiades, o les tirades de dormir a la nit, a detectar quan tenen son. Tot això tant si el nen pren pit o biberó, si dorm al bressol o fa collit, si té xumet o no...
Del llibre et diria dues cosetes que potser t'ajuden o potser ja ho fas:
- Potser ja dorm prou, per tant en posar-lo a dormir més tard n'hi ha prou.
- Potser l'hora abans d'anar a dormir està exposat a massa estímuls (llum, soroll), segons aquesta dona és important que l'hora abans d'anar a dormir sigui tranquila, sense tele, esveramenta, sense llum intensa, en fi, activitats tranquiles. Lo de la tele és important, encara que sembli que el nen està tranquil perquè no es mou, el seu cervell va a mil intentant assimilar tantes imatges i sons en moviment...
Jo vaig agafar el llibre de la biblioteca i al final me l'he comprat.
Espero haver-te ajudat ni que sigui una miqueta...
Ah! no crec que sigui el teu cas perquè encara és petit per prendre sucres, però jo vaig descobrir que el sucre a partir de la tarda l'excitava un piló i feia que li costés adormir-se a la nit. Així doncs, a partir del berenar ni sucre, ni melmelada, ni acceptar el munt de caramels que t'ofereixen les àvies o les botigueres il·lusionades...
Reprenc aquest fil perquè ara em trobo amb el mateix. Tinc una nena de 13 mesos i ja fa bastant que només fa una dormida d'una-dues hores al migdia, però des que ha començat a caminar (o potser només és casualitat, perquè també hem estat de vacances, amb els cosins) que s'adormi és una odissea. Abans no era fàcil però és que ara no hi ha manera!! I veig que està cansada, es frega els ulls i badalla, però no vol dormir. Tanco el llum, li parlo fluixet, li rasco l'esquena... el que sigui! però ella s'aixeca i es posa a enfilar-se per sobre meu, a jugar amb els coixins... vaja, que potser ens hi tirem una hora i mitja!
És una etapa? Passarà? Ja sé que el post és a bebès de 0 a 12 mesos, però potser alguna mama amb nens més grans que la meva em pot orientar!
És una etapa? Passarà? Ja sé que el post és a bebès de 0 a 12 mesos, però potser alguna mama amb nens més grans que la meva em pot orientar!

jo no us puc ajudar...adormir el meu nen sempre ha estat complicat. ara sembla que millora, i triga 40 minuts de croquetes abans de xuclar pit i adormir-se... és per animar! que moltes patim del mateix!
- carbasseta
- :: zebra

- Entrades: 1042
- Membre des de: dl. des. 27, 2010 11:56 am
- Contacta:
justament avui he trigat dues hores....te 20 mesos... pero no us vull espantar! de fet crec q la culpa ga estat q venia massa esverada i cansada del carrer i q l'hoea de sopar no ha estat suficient. qualsevol canvi ha estat dur en l'adormir-se, sobretot gatejar, caminar, parlar...pero entre canvi i canvi, la cosa no ha estat tan extrema. jo crec q el mes important es q estiguin relaxats quan van a dormir, tot i q no sempre es facil.
molts anims, q tot passa!
molts anims, q tot passa!
Tingues sempre al cor la idea d'Ítaca, has d'arribar-hi, és el teu destí, però no forcis gens la travessia
http://instintmaternal.blogspot.com.es/

http://instintmaternal.blogspot.com.es/

Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 4 visitants
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |