Preguntes per les que feu collit i LM

Els hàbits de dormir.
silviapml
:: zebra
Entrades: 1767
Membre des de: ds. gen. 02, 2010 7:18 pm

Re: Preguntes per les que feu collit i LM

EntradaAutor: silviapml » dj. març 31, 2011 8:26 pm

Visca el mal d'esquena!!! I de maluc, i de cama... Jo estic abonada a l'osteòpata. Hi vaig de tant en tant a que em faci una posada a punt i apa a seguir! La meva bitxi encara és petita, però ja apunta maneres per a gatejar i no sé què farem quan ho faci per la nit. De moment, la molt despistada ha après a fer la mitja croqueta i quan li passa per la nit, que em perd de vista a mi i a la teti, s'emprenya moltíssim! Quins crits de matinada!!
De moment com que va del moisès al meu llit i del meu llit al moisès, em preocupa poc. Però aviat l'haurem de passar a un bressol de viatge perquè el moisès li queda petit. La cosa està en que com que jo vaig super cansada des que he tornat a treballar, moltes nits se les passa quasi senceres al meu costat. Quan li tota la teti de dins del llit, res, però quan li toca la de fora, jo crec que dormo menys i tot.
Ara estem fent que les migdiades les faci al bressol de barres, com que igualment fa les becaines pel matí a un bressol a la guarde, penso que s'acostuma a dormir a qualsevol lloc. Ja veurem quan s'aixequi, llavors baixarem el matalàs al forat més baix i si cal posarem coixins al terra.

Helia jo soc de les que dormia bocaterrosa també!! Ara no ho puc fer no només pel collit, sinó pels pits, me'ls xafo i em fan mal.

Salander també prenc nota d'això de baixar el llit si veig que la cosa es desmadra gaire.

Moxae amb el cul a la cara!!! :-D :-D
El post de la bitxi: viewtopic.php?f=71&t=18573

Soc donant de llet materna!!

Imatge

Imatge
Nenita
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 339
Membre des de: dc. juny 16, 2010 6:55 pm

EntradaAutor: Nenita » dv. abr. 01, 2011 8:15 pm

Bona nit!! Jo tinc un petitó que em farà 3 mesos en 10 dies, fem LM, i gairebé sense adonar-nos hem acabat fent collit. No estava planificat.. al principi anava tan cansada que m'adormia donant-li el pit, i quan em despertava el posava al seu moisés.. però al cap de poc va passar a plorar quan el posàvem al moisés, així que ens l'enduiem al llit.. i ara no vol una altra cosa. Em pensava que erem molt raros i que l'estàvem malcriant, de fet quan ho comentes la gent et posa unes cares.. però llegint-vos m'he sentit molt millor, ja que veig que no és pas dolent, i que a més és una opció, i de les més naturals. Jo tampoc li he comentat res a la meva pediatra.. però no sé què en pensaria, ella és pro LM, però no hem comentat res del collit.

En fi, que ja no em sento tan sola ni tan extranya.. moltes gràcies!!
Ponioleta
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

EntradaAutor: Ponioleta » dv. abr. 01, 2011 10:33 pm

Bé, jo també descobreixo aquest post!!
Aquí una altra que fa collit des del primer dia (de fet, des de l'hospital, en un llit estretíssim, feta pols, amb mal a tot el cos, intentant encabir-nos-hi els dos i les infermeres posant cares rares... o-o:) ). I també som de les de extra-llit: vam decidir canviar el llit quan estava embarassada i vam comprar un llit de matrimoni i un d'individual de la mateixa alçada (mateix somier i mateix matalàs). Així que tenim un super llit de 150+90 cm on hi dormim de conya... tot i que jo sempre acabo al "precipici" (com en diem a casa), o sigui, la separació entre els dos llits, que per molts junts que estiguin, es nota!! :-:)

Tema mal de caderes, jo he aconseguit poder dormir parts de la nit panxa avall (després de l'embaràs i els primeres mesos de nen enganxat a la teta ho trobava moooolt a faltar!!!). Si ell s'adomr abans que jo li trec el pit de la boca i m'allunyo una mica i m'estiro bé. Sinó, a vegades em desperto a mitja nit i ell està desenganxat i llavors em poso bé... Perquè les primeres setmanes era horrible el mal de caderes que tenia...no sabia què em passava, fins que vaig arribar a la conclusió que entre el part i el dormir de cantó, m'estava passant factura!!

Nenita, tens raó que a vegades sembles un bitxo raro quan dius que fas collit, però també és perquè moltes famílies en fan i no ho diuen, per no smeblar bitxos raros... En tot cas, ben encantades que estem nosaltres, no? doncs la resta que diguin missa!!
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
Xaina
:: conillet
Entrades: 352
Membre des de: dv. maig 14, 2010 12:11 pm

EntradaAutor: Xaina » dl. maig 23, 2011 12:06 pm

Hola,
Es la primera vegada que llegeixo aquest post.
Fer Collit què és excatament? dormir amb el nen al llit dels pares?
Ho feu de forma voluntaria o perquè no us dormen per la nit?
Quines avantatges te? No us condiciona la relació intima de parella?

Moltes gracies per avançat!!!
Imatge
url=http://lilypie.com]Imatge[/url]
entrerius
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3452
Membre des de: dv. set. 26, 2008 6:12 pm

EntradaAutor: entrerius » dl. maig 23, 2011 4:09 pm

Xaina ha escrit:Hola,

Fer collit és dormir al costat del teu fill, ja sigui dins el mateix llit o amb llitet adossat que pot ser de baranes o un llitet petit. Hi ha gent que també considera collit dormir a la mateixa habitació.

El meu marit, abans de nàixer el petit em va dir que no volia posar-lo a l'habitació separada fins que fos més gran. Nosaltres ho vam fer voluntàriament i desprès per pròpia supervivència zz:-) -|-;-|- t-t:- zz:-) t-t:- zz:-) -|-;-|- vam continuar fins avui. Primer vam començar al mateix llit. Desprès vam fer un intent de passar-lo al bressol i vam acabar traient-li una barana lateral i adossant-lo al nostre llit per fer-lo més gran.

Avantatges per nosaltres: poder descansar més i millor. Pots donar-li el pit sense haver-te de llevar i tots tornem a dormir de seguida, les vegaddes que facin falta....

Per mi el que condiciona la vida íntima és el fet de tenir un fill, no el collit :-D :-D
tombarella
:: girafa
Entrades: 2036
Membre des de: dc. gen. 20, 2010 10:48 pm

EntradaAutor: tombarella » dl. maig 23, 2011 6:21 pm

entrerius ha escrit:
Per mi el que condiciona la vida íntima és el fet de tenir un fill, no el collit :-D :-D

Aquí l'has clavat!!

I és que ara que la nostra nena ja dorm al seu llit (només ve al nostre de matinada o ja gairebé de bon matí, i no cada dia), la cosa no és que hagi millorat substancialment, que diguem... :-D
Imatge Imatge

||*||
Alesta
Entrades: 1034
Membre des de: dl. març 21, 2011 6:55 pm
Ubicació: Al peu del Montseny

EntradaAutor: Alesta » dl. maig 23, 2011 10:20 pm

Xaina ha escrit:Hola,

Nosaltres vam començar a fer collit per pura mandra...si si, fa mandra llevar-se a la nit quan la peke es desperta per menjar!!! i és que al principi això passava cada hora i mitja i s'estava més de mtja hora xumant del pit, així que imagina-t'ho!!! A més a més va ser com de casualitat perque ella menjava i es quedava adormida al pit, jo intentava passar-la al seu llitet però... a mi em feia cosa que dormís amb nosaltres perquè la veia tan petita que em feia cosa aixafar-la, però un dia em viag quedar adormida jo també i un altre i un altre... fins que ens vam endur el moisès al menjador i no el vam tornar a posar a la nostra habitació...
Ara ho fem perquè volem i és fantàstic veure-la adormideta al nostre costat! Ara no ho canviriem per res!
I això de la relació íntima... doncs la casa és moooooolt gran!!! ;-))) quan ella dorm hi ha habitacions de sobres! :love:
silviapml

EntradaAutor: silviapml » dl. maig 23, 2011 10:45 pm

Alesta jo vaig començar com tu. Ara depèn de ld ia: hi ah dies que dorm al seu bressol al nostre costat, hi ha dies que es queda al llit perquè m'he adormit jo i el meu compi tampoc s'ha despertat, hi ha dies que ella deu voler més espai i es mou tant que em desperta i la torno al seu bressol...

I sobre les relacions, per a mi és la combinació de tot plegat que vaig molt cansada, però es poden trobar momentets... :inthebed:

Imatge

Imatge
Xaina
Entrades: 352
Membre des de: dv. maig 14, 2010 12:11 pm

EntradaAutor: Xaina » dc. maig 25, 2011 7:24 am

Gracies per les vostres informacions.....
Jo seguiré fent Collit.....només als matins!!! zz:-)
Imatge
url=http://lilypie.com]Imatge[/url]
silviapml

EntradaAutor: silviapml » dj. maig 26, 2011 8:38 pm

Xaina ha escrit:Gracies per les vostres informacions.....
Jo seguiré fent Collit.....només als matins!!! zz:-)

A mi em va bé això sobretot els caps de setmana per a recuperar una mica de son.

Imatge

Imatge
charito
Entrades: 2409
Membre des de: dv. jul. 03, 2009 10:11 pm

EntradaAutor: charito » dl. maig 30, 2011 10:37 am

Us puc fer una pregunta, com ho feu quan el nen gateja o mig camina? No us passa per sobre i cau? L'altre dia vam dormir amb el Quim pq estava pochito i no vaig aclucar l'ull per la por, ell te molta facilitat per gatejar per sobre teu i vol anar a terra.

I els bressols entenc que son a nivell del llit d'adults per tant poden abocar-se i caure no?

Gracies!
Helia
Entrades: 2289
Membre des de: dv. gen. 30, 2009 12:37 pm

EntradaAutor: Helia » dl. maig 30, 2011 10:44 am

Roser, en el meu cas, si la nena està amb nosaltres al llit no pateixo, perquè dorm bé, i si es desperta gemega de seguida i la sento. Quan està sola (abans d'anar nosaltres a dormir o bé al matí si em llevo jo abans) sí que hi ha més problema. La solució ha sigut posar diversos coixins, en forma de búnquer :r) , i un intercomunicador. Quan es desperta i veu l'intercomunicador que fa llumetes, el remena una mica, i jo la sento i de seguida hi vaig. El búnquer de coixins reté una mica, però si s'ho proposés també saltaria, però ja et dic, normalment amb l'intercomunicador la sento abans que pugui saltar. :ok:
ImatgeImatge
Imatge
charito

EntradaAutor: charito » dl. maig 30, 2011 8:01 pm

No se, amb lo bitxo que es el Quim uns coixins no l'aturaran pas... i es vist i no vist que s'aboca a la vora per baixar del llit. Li estic ensenyant a baixar, pero encara no ho ha pillat.
tombarella
Entrades: 2036
Membre des de: dc. gen. 20, 2010 10:48 pm

EntradaAutor: tombarella » dl. maig 30, 2011 8:17 pm

Roser, la nostra va aprendre abans a baixar del llit que a caminar... hehe! I no és una exageració, no... :r)

De fet, si n'ha caigut algun cop ha estat de molt més gran, i més per fer el bitxo que no pas pel risc de dormir al nostre llit en sí mateix.

Jo en algun moment havia patit per si la deixava al nostre llit i nosaltres no érem a l'habitació (poques vegades i poca estona, i sempre amb mega-coixins , ja que normalment, l'estona que no hi havíem de ser la deixàvem al llit de baranes que teníem als peus del nostre llit) , però, si com tu dius, el teniu entre vosaltres.., vols dir que no te n'adonaries, que t'està passant pel damunt?
Imatge Imatge

||*||
charito

EntradaAutor: charito » dl. maig 30, 2011 8:39 pm

Es que com et deia es vist i no vist, li encanta fer el alpinista i aqui esta el problema que no vaig agafar be els son per si de cas, no fos q el temps de reacció no em dones temps a enxampar-lo. I a sobre com acabes dormint ben a la voreta doncs tampoc hi ha llit entre el meu cos i el buit... :-)(-:
Julyet
Entrades: 2955
Membre des de: ds. oct. 03, 2009 3:28 pm

EntradaAutor: Julyet » dl. maig 30, 2011 9:24 pm

Jo tinc un llitet "sidecar" (bé, una de baranes normal i corrent que li vam treure una banda i adosat al nostre llit) i mentre som nosaltres mai s'ha posat a "saltar" per sobre nostre (pel matí jugant sí, però ho considero un despertar divertit, ho faria igual si no la tingués a l'habitació!).

No ha caigut mai, i com la nena de la tombarella, va aprendre a baixar del llit abans que a caminar (bé, va començar a caminar als 15 mesos i mig, i a baixar-pujar del llit, sofà, escales, etc... fa moooolt, però aprofito per dir que aquestes coses jo penso que millor no ensenyar-les, ja que les saben fer per instint quan estan preparats i no hi ha cap problema). Jo sempre feia una trinxera de coixins per si les mosques, però la vaig deixar de fer al veure que no calia.
Ara quan es desperta o bé ens crida o es lleva soleta... (i de vegades es lleva i posa la tele, i l'altre dia... els teletubbies!!).
Salander
Entrades: 392
Membre des de: dj. jul. 23, 2009 1:16 pm

EntradaAutor: Salander » dt. maig 31, 2011 7:15 am

Una opció és posar una barana d'aquestes per nens al teu costat i així si aconsegueix passar-te per sobre sense que tu et despertis (cosa que veig una mica difícil però bé...) no cauria a terra. Nosaltres n'hi vem posar una als peus del llit perquè allà sí que no controlàvem i com ja vaig dir anteriorment la nostra solució va ser treure les potes al llit i així fer que la possible "caiguda" sigui de molt poca alçada. La veritat però és que no ha caigut mai i gateja des dels sis mesos i camina des dels nou...
Imatge
Imatge
Alesta
Entrades: 1034
Membre des de: dl. març 21, 2011 6:55 pm
Ubicació: Al peu del Montseny

EntradaAutor: Alesta » dj. juny 02, 2011 3:47 pm

L'alte dia ma mare em comentava que ella ens posava un matalàs al terra al costat del llit (dormíem a un llit normal des dels 6 mesos...), sense barana ni res, per si de cas quèiem... pot ser una solució... no sé...
silviapml

EntradaAutor: silviapml » dj. juny 02, 2011 9:51 pm

Jo sempre que he hagut de fer alguna cosa i havia d'anar ràpid, la deixava al terra a sobre d'una manteta o a les rajoles d'eva. Penso que d'aquí no passa. Doncs igual si dormiu!! :ok:

Imatge

Imatge
charito

EntradaAutor: charito » dv. juny 03, 2011 7:56 am

Gracies maques, ja probaré!