Ara no vol la verdura

Cereals, fruita, verdura, carn i peix.
San78
:: rateta
Entrades: 196
Membre des de: dt. set. 27, 2011 3:13 pm

Ara no vol la verdura

EntradaAutor: San78 » dt. juny 26, 2012 8:34 pm

Hola, noies!
Us volia explicar el que em passa, que tot i saber que no és res greu, m' amoïna una mica.
Resulta que la meva nena, que ara té 10 mesos, des de sempre s'ha menjat molt bé la verdura, però des de fa 5 dies, que quan li ofereixo a l'hora de de dinar, em gira la cara, tanca la boca i si insisteixo encara que sigui només una mica, es posa a plorar.
Com gana en té i ha de menjar alguna cosa, li dóno un bibe, que se'l menja tot, però em preocupa perquè trobo que pel temps que té potser seria convenient que mengés les proteïnes que li aporten la carn, el peix i l'ou que just feia dos dies que li havia incorporat.
Us hi heu trobat alguna de vosaltres? S'ha acabat ressolent?
Moltes gràcies!
San78 l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. juny 27, 2012 7:27 am, en total s’ha editat 1 vegada.
Menudeta
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 541
Membre des de: dt. ago. 31, 2010 9:44 am

Re: Ara no li agrada la verdura

EntradaAutor: Menudeta » dt. juny 26, 2012 8:41 pm

Vols dir que la carn i altres els menja amb la verdura triturada? jo crec que potser es van cansant de sempre el mateix. I si li dones la carn o el peix i l'ou a trossets? o la verdura vaja? jo no sóc de purés i deseguida vaig incorporar trossos.
San78

EntradaAutor: San78 » dt. juny 26, 2012 9:00 pm

Hola, menudeta!
Havia pensat de fer-ho, el que passa que encara no té cap dent i les vegades que li he ofert algun tros d'algun aliment (pernil dolç, per exemple), no s'ho ha arribat a empassar...
Lalona
:: zebra
Entrades: 1279
Membre des de: dt. oct. 26, 2010 11:43 pm

EntradaAutor: Lalona » dt. juny 26, 2012 9:25 pm

Hola San no sé si és el cas però el meu fill també porta uns dies que menja menys, jo ho atribueixo a la calor. Li agraden més les coses fredes i líquides i pel dinar no té tan interès. En canvi pels iogurts i la fruita no diu que no, per tant gana en té. Avui li he donat el dinar fred (no acabat de fer, però tampoc de nevera) i gairebé se l'ha acabat tot, i ja et dic, feia dies que no menjava gaire.

Per lo dels trossos, li pots posar tossets alhora que menja puré, primer pot ser que jugui més que no pas mengi, però tot forma part de l'aprenentatge. Si no té dentetes la carn seria complicat però si que li pots donar verdura bullida i que ella la desfaci a la boca. Jo al meu fill, que té 8 dents, la carn li trituro amb una part de la verdura (deixant trossets però empassables) i la resta de la verdura li dono en trossos. Avui per primera vegada ha punxat patata i pèsols amb una forquilla, ha sigut emocionant! però després els ha agafat amb l'altra mà i se'ls ha posat a la boca, hahahaaha! :content:

No sé si ho fas ja però el puré queda més amorosit amb llet, o un iogurt, formatge fresc, quarck... i si està fresquet també li pot entrar millor!

Oh, un altre ingredient estrella a casa nostra, tant per grans com per petits, és la poma. Trobo que acompanya molt bé molts plats, els purés del nen queden super bons.

Un altre truc que et recomano és que el biberó del vespre (si no feu sopars de cullera) li facis amb el brou de coure la verdura (i si és amb peix ja, mmm!) a veure si li agrada! Això si pren biberó clar! Si feu pit suposo que li podries oferir el brou sol.

A veure si hi ha sort, ja ens explicaràs!
Imatge
Imatge
el mes de setembre al Club de lectura llegirem "Suite francesa", d'Irène Némirovsky! T'apuntes?
Nenufar
:: granota
:: granota
Entrades: 230
Membre des de: dt. jul. 19, 2011 8:46 am

Re: Ara no vol la verdura

EntradaAutor: Nenufar » dj. juny 28, 2012 2:37 pm

Noies, no us hi amoïneu, amb aquesta calor tots mengen menys (i nosaltres també). Intenteu donar-li coses fresquetes. A mi em passava amb la fruita de la tarda, que no la volia, i ara poso les peces de fruita que vull utilitzar al matí a la nevera i a la tarda surt una papilla de fruita ben fresca i la nena se la menja encantada.
Son coses passatgeres, si són nens que mengen bé, o tenen calor o alguna coseta els hi ronda.

Ànims!!
Imatge
Imatge
bertian
Entrades: 1919
Membre des de: dl. feb. 13, 2012 9:26 am

EntradaAutor: bertian » dv. juny 29, 2012 11:54 am

Totalment d'acord amb la Lalona i la Nenufar!!!!!!!! La Berta tambe menja menys i tot i que li agrada molt la verdura, ara prefereix la fruita i el iogur fresquets!!!!! deu ser la calor, segur!!!!! de fet, jo tamb´e tinc menys gana!!!!!
San78

EntradaAutor: San78 » dt. jul. 10, 2012 12:44 pm

Hola, noies!
Gràcies per les vostres respostes!
Sembla que anem una mica millor, com a mínim no tanca la boca sense provar ni una cullerada; avui per exemple he afegit al puré un quesito, i potser un altre dia provo a posar-hi poma.
Des d'aquest cap de setmana que li asoma una punteta de la seva primera dent, així que espero que aixó i la calor siguin les causes i que sigui una cosa passatgera.

Gràcies de nou!
San78

EntradaAutor: San78 » dc. jul. 25, 2012 2:20 pm

Hola, Lalona!
Doncs continuem igual... Em podries dir si li poses la poma cuita o crua i la quantitat aproximada? Crec que ho provaré
Lalona
Entrades: 1279
Membre des de: dt. oct. 26, 2010 11:43 pm

EntradaAutor: Lalona » dl. jul. 30, 2012 8:20 pm

Hola San!

Quan li he posat li he posat cuita, com si fos la patata. Ja em diràs com va! :ok:
Imatge
Imatge
el mes de setembre al Club de lectura llegirem "Suite francesa", d'Irène Némirovsky! T'apuntes?

Torna a “Els aliments”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 3 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::