Noves fruites als sis mesos
Noves fruites als sis mesos
Hola mamis! Vaig una mica perduda. He hagut de canviar de pediatra i la nova em diu que a partir dels sis mesos els nens poden menjar prunes, prèssec, albercocs, kiwi i raïm. A mi, la majoria d'aquests aliments m'havien dit que fins a l'any, any i mig.
Com ho veieu? És que la meva peque no pot ni veure la taronja/mandarina, ni la poma... així que se li quedarà cara de pera!!
Com ho veieu? És que la meva peque no pot ni veure la taronja/mandarina, ni la poma... així que se li quedarà cara de pera!!
Re: Noves fruites als sis mesos
les que són més al.lèrguiques són el prèssec-albercoc, maduixa i fruites del bosc.
jo a la meva fins ara només l'hi he donat poma, pera,kiwi,taronja, mandarina, preunes i raïm.
jo a la meva fins ara només l'hi he donat poma, pera,kiwi,taronja, mandarina, preunes i raïm.
Ostres, cada pediatre és un món... Si t'ho ha dit deu ser fiable però jo no sé pas què faria.
Tal com dius, les pautes que em van donar a mi als 6 mesos (extretes del Dept de Salut de la Generalitat) posa que amb el préssec, albercoc, maduixes, fruites exòtiques i vermelles esperem fins als 12 i 18 mesos respectivament per evitar al·lèrgies.
Com que la Laia s'ho menja tot, vaig combinant les típiques que comentes tu i no vam parlar de raïm ni de prunes, però em sona que es poden introduir abans (em sona, eh? no ho sé segur, potser algú altre et pot ajudar més).
Tal com dius, les pautes que em van donar a mi als 6 mesos (extretes del Dept de Salut de la Generalitat) posa que amb el préssec, albercoc, maduixes, fruites exòtiques i vermelles esperem fins als 12 i 18 mesos respectivament per evitar al·lèrgies.
Com que la Laia s'ho menja tot, vaig combinant les típiques que comentes tu i no vam parlar de raïm ni de prunes, però em sona que es poden introduir abans (em sona, eh? no ho sé segur, potser algú altre et pot ajudar més).

el meu només em diu que ara, amb 7 mesos li puc donar: plàtan, pera, poma, taronja i meló. Lo del meló li vaig dir meló? segur? i em diu sí, sí, li treus les llavors i li dones. També li pots donar fresquet que vagi llepant i rosegant, en plan galeta.Em va dir que l'alergènic era la llavor del meló que la "carn" en sí no ho era.
Doncs si, cada pediatra és un món...i cada avia, veina, amiga...
com es q diuen q res de pressec ni pinya fins els 12-18 m....i als potitos "a partr dels 4 mesos" ha ho porten!
Jo el q he fet sempre és refiar-me només de la nostra pediatra,
salutacions!
com es q diuen q res de pressec ni pinya fins els 12-18 m....i als potitos "a partr dels 4 mesos" ha ho porten!
Jo el q he fet sempre és refiar-me només de la nostra pediatra,
salutacions!
Només et puc donar la meva opinió fruit de la meva experiència. La meva nena no va provar la fruita fins l'any. Sempre ha fet fàstics als triturats i més a la fruita. Els trossos li han fet més gràcia. La infermera volia que fes un pla d'un metge francès que introduïa la compota de poma als quatre mesos...
Penso que no cal estressar-se amb la introducció dels aliments, sobretot perquè no hi ha un criteri clar. A partir dels 8 mesos provava tot allò que li feia gràcia i mica en mica...
Penso que no cal estressar-se amb la introducció dels aliments, sobretot perquè no hi ha un criteri clar. A partir dels 8 mesos provava tot allò que li feia gràcia i mica en mica...
A nosaltres també ens van dir que aquestes fruites a partir de l'any, però de fet, el pitjor que pot passar és que, cas que fos al.lèrgica, ho sabries abans.
Gràcies per les vostres respostes noies.
Veig que la majoria ho veieu estrany. Així que he demanat hora a un altre pediatra perquè amb això i alguna altra cosa que em va dir no m'acava de convèncer.
Em sap greu, però vull tenir-hi plena confiança i això no m'acava d'encaixar gaire.
Veig que la majoria ho veieu estrany. Així que he demanat hora a un altre pediatra perquè amb això i alguna altra cosa que em va dir no m'acava de convèncer.
Em sap greu, però vull tenir-hi plena confiança i això no m'acava d'encaixar gaire.
Takita, jo creia que el que podia passar és que li provoqués l'alergia. No és així?
firelag ha escrit:Takita, jo creia que el que podia passar és que li provoqués l'alergia. No és així?
Sí, però si li provoca és perquè la té, almenys això és el que ens va dir la Pediatra quan li vam començar a donar a l'Arnau.
Ah! No ho sabia! Llavors no hi ha tant problema amb començar-les abans o després, no?
No sé, és que cadascú diu una cosa diferent. Suposo que com que és la primera vaig més perduda
No sé, és que cadascú diu una cosa diferent. Suposo que com que és la primera vaig més perduda
- soclamarga
- :: pantera

- Entrades: 843
- Membre des de: dc. març 10, 2010 9:46 pm
- Ubicació: Lleida
El problema del préssec acostuma a ser la pell. Hi ha molta gent al·lèrgica a la pell de préssec, però en canvi se'n pot menjar! S'ha de vigilar a l'hora de preparar la fruita: peles el préssec amb un ganivet, t esbandeixes les mans, esbandeixes el ganivet o millor el canvies, i llavors talles el préssec com necessitis. Si vols pots esbandir una mica el préssec també i així assegures el tanto... En teoria així no hi hauria d'haver problemes, i suposo que per això en els potitos de fruita a partir dels 4 mesos ja hi posen préssec, perquè deuen vigilar amb això de la pell.
Amb el kiwi suposo que passa el mateix, que la pell pot ser molt al·lergògena.
Les maduixes sí que ens van dir a partir de l'any i per si de cas no passa res per esperar-se, no? El meló no té cap problema que jo sàpiga (un cosí meu se'n menjava des dels 4 mesos), i el raïm tampoc (jo li pelava el raïm i li treia tots els pinyols). Amb les prunes crec que tampoc hi ha cap problema i són molt dolcetes i acostumen a agradar.
(tot això és el que em sembla recordar eh! puc equivocar-me amb algo)
Amb el kiwi suposo que passa el mateix, que la pell pot ser molt al·lergògena.
Les maduixes sí que ens van dir a partir de l'any i per si de cas no passa res per esperar-se, no? El meló no té cap problema que jo sàpiga (un cosí meu se'n menjava des dels 4 mesos), i el raïm tampoc (jo li pelava el raïm i li treia tots els pinyols). Amb les prunes crec que tampoc hi ha cap problema i són molt dolcetes i acostumen a agradar.
(tot això és el que em sembla recordar eh! puc equivocar-me amb algo)
Crec que diuen als sis mesos, però millor que et contestin les mamis expertes, que jo sóc novata 

hela ha escrit:una pregunta, sabeu quan es pot començar a dnar sindria i meló?????
Ja les hi pots donar, si vols. No són de les fruites "prohibides" i, normalment, els hi encanten!
Bon dia!
La meva petita té 6 mesos i mig i el meló i la síndria li encanten!! A la taronja li fa cares rares, el plàtan no li desagrada, i la poma i la pera pse pse.
Tal i com comenteu, a mi em van dir de començar amb les quatre fruites bàsiques (taronja, poma, pera i plàtan) i quan veiéssim que les tolera bé, podíem donar-li meló, síndria, raïm, préssec, pruna i kiwi. Les úniques prohibides són les maduixes, mores, els fruits vermells en general, tot i que dubto si les cireres també ho són!
Per si us pot servir d'ajuda
La meva petita té 6 mesos i mig i el meló i la síndria li encanten!! A la taronja li fa cares rares, el plàtan no li desagrada, i la poma i la pera pse pse.
Tal i com comenteu, a mi em van dir de començar amb les quatre fruites bàsiques (taronja, poma, pera i plàtan) i quan veiéssim que les tolera bé, podíem donar-li meló, síndria, raïm, préssec, pruna i kiwi. Les úniques prohibides són les maduixes, mores, els fruits vermells en general, tot i que dubto si les cireres també ho són!
Per si us pot servir d'ajuda

23/10/2011 - El dia que va canviar les nostres vides.

Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 3 visitants
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |