Ni fruita ni verdura

Cereals, fruita, verdura, carn i peix.
Irinna
:: girafa
Entrades: 2053
Membre des de: dt. gen. 01, 2008 7:36 pm
Ubicació: Barcelona

Ni fruita ni verdura

EntradaAutor: Irinna » dl. feb. 27, 2012 4:45 pm

Hola, estic una mica preocupada. Van passant els dies i la nena no vol ni fruita ni verdura.

Ho he provat tot: triturat i a trossos, la fruita crua o en compota, la verdura al vapor i bullida, amb més patata o més pastanaga i res.. 2 o 3 cullerades i ja tanca la boca.

Només vol bibi.

Us hi heu trobat? què heu fet?

Em preocupa el que la llet no li aporti totes les vitamines que necessita! en quant a pes la Nerea va molt bé! pesa 8,5 quilos i fa 71 cm! té el pes i el tamany d'un bebé de 9 mesos. La pediatre del cap em diu que no li ofereixi el biberó i la obligui a menjar sí o sí, però ostres! em sembla molt fort no?

aix,... és que he provat tot el que vaig fer amb la Claudia i res funciona!! :ufs:

Moltes gràcies!!
Menudeta
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 541
Membre des de: dt. ago. 31, 2010 9:44 am

Re: Ni fruita ni verdura

EntradaAutor: Menudeta » dl. feb. 27, 2012 5:11 pm

Als 6 mesos i una setmana????? En principi haurien de veure llet exclusivament durant 6 mesos no? que vol dir que fins que no ha complert els 7 no hauria de començar a menjar altres coses. I això és perquè la llet és l'aliment principal el primer any de vida. A més, hi ha nens que deseguida volen provar i s'interessen pel menjar i altres que no. Jo no em preocuparia, no faria cas del pediatra i aniria poc a poc, donant-li temps ja que una cosa que rebutgen un dia se la mengen a l'altre.
Irinna

EntradaAutor: Irinna » dl. feb. 27, 2012 5:18 pm

Segons les indicacions de la pediatre, em va fer introduïr la fruita als 5 mesos i fa 15 dies que intento fer la verdura...

potser tens raó i ho vaig intentant i que en mengi quan vulgui.

Però sent llet de fòrmula no es dolent si no menja res mes?
neuetes
:: dinosaure
Entrades: 5536
Membre des de: dj. oct. 09, 2008 5:54 pm

EntradaAutor: neuetes » dl. feb. 27, 2012 7:05 pm

Jo tampoc m'agobiaria, ja que amb sis mesos i mig és molt petita com perquè de cop i volta s'interessi pel menjar complementari. A més, cada nen té el seu ritme i amb algúns tenen interés per menjar coses noves i d'altres que no. Dona-li temps i ves fent proves amb els ingredients, segur que trobaràs una convina que li agradi per començar. A més, els nens fan canvis i potser el que no menjarà avui d'aqui a dues setmanes s'ho menjarà.
I el que t'ha dit el pediatra ho trobo una bajanada venint d'un professional de la salut: de cap de les maneres obliguis a la teva filla a menjar si o si el que li has preparat, no hi ha res més pitjor.

Molta sort i molta paciència. :ok:
Irinna

EntradaAutor: Irinna » dl. feb. 27, 2012 8:24 pm

Moltes gràcies Neuetes i Menudeta!! us faré cas i m'ho prendré tranquil·lament.. :ok:
judita
:: zebra
Entrades: 1194
Membre des de: dl. març 22, 2010 7:18 pm

EntradaAutor: judita » dl. feb. 27, 2012 8:33 pm

La nostra no va menjar gens durant el primer mes que li vam introduir. El dia que va fer 7 mesos va començar a menjar i ara no para. Nosaltres li oferiem cada dia però sense presses, si no obria la boca li donava pit i llestos. Ja veuràs com un dia o altre començarà a menjar.
Un petó
27 de Febrer 2011: la Rita arriba al món!!
Esperem una germaneta!!!
petitaemma
Entrades: 2229
Membre des de: dc. març 19, 2008 8:54 pm

EntradaAutor: petitaemma » dl. feb. 27, 2012 10:37 pm

Aquí una a la que sempre li han dit que les nenes deurien menjar més... va arribar un moment que vaig pasar de tot i quan deien que no, els hi deixava de donar i ves per on que van començar a menjar amb ganes neu:-)
Així que el meu consell és que si un dia fa 3 cullerades i no en vol més, és molt important que ho hagi tastat! jo després li donaria bibi i llestos. I en quant a lo que et va dir el pediatra, sense comentaris... :ufs: com t'han dit no començarà d'un dia per l'altre a menjar tot lo que li oferissis!
Ànims i ja veruàs com poc a poc anireu fent!
ImatgeImatge
L'Ariadna i l'Abril us agraeixen els ànims que els heu donat des del primer dia de vida. Moltes gràcies!
El nostre post:http://forum.socpetit.cat/viewtopic.php?f=71&t=15825
Petites coses GRANS: viewtopic.php?f=25&t=18803 Esperem la teva aportació diària!
glorieta
Entrades: 1497
Membre des de: dc. abr. 01, 2009 10:03 am

EntradaAutor: glorieta » dt. feb. 28, 2012 7:33 am

Jo tampoc m'agobiaria (que és molt fàcil de dir, he!) i li aniria oferinta poc a poc. Li podries donar algun trosset de fruita per que jugui (potser és massa petita, no ho recodo..) o un mica de suc de mandarina,... i kilos de paciencia!
Imatge
El post d'en POL: viewtopic.php?f=50&t=13495" onclick="window.open(this.href);return false;
Imatge
El post d'en Jan: viewtopic.php?f=115&t=32447" onclick="window.open(this.href);return false;
Imatge
guilla
:: papallona
:: papallona
Entrades: 120
Membre des de: dt. oct. 18, 2011 12:23 pm

EntradaAutor: guilla » dt. feb. 28, 2012 8:12 am

glorieta ha escrit:Li podries donar algun trosset de fruita per que jugui

t'anava a suggerir el mateix, si li deixes que ho agafi ella amb les mans, encara que només hi jugui, ho llepi una mica... fruita, una pastanaga bullida...
a la meva filla no li va sortir la primera dent fins passat l'any i no va voler mai triturats!! tot a trossos i amb les mans. Al principi jo també em vaig atabalar, cada àpat era un suplici, fins que vam veure que si deixavem que ella ho agafés i sense triturar anavem molt millor.
Ara menja de tot, li encanten la fruita i les verdures, les llegums, la carn, el peix... però si un dia no té gana o no li vé de gust una cosa doncs no passa res, no ens hi barallem. No és una nena que mengi molta cantitat i va lenta perquè sempre vol menjar ella sola ("tu sola" diu ella) però a la llar sempre em comenten que al·lucinen perquè el què a la majoria de nens no els agrada a ella li encanta, per exemple si hi ha carn amb amanida d'acompanyament tots els nens es menjen la carn i no volen l'amanida, doncs ella primer es menja l'amanida i després la carn...
a més el què t'han dit, tot just acaba de començar amb l'AC, només que fagi tres cullerades doncs ja està bé, no s'ha d'atipar de compota de fruita... ara com ara el què l'alimenta de veritat és la llet.
entrerius
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3452
Membre des de: dv. set. 26, 2008 6:12 pm

EntradaAutor: entrerius » dt. feb. 28, 2012 9:03 am

Irinna, tranquil.la... té 6 mesets i tot just acaba de descobrir el nous sabors i textures.....
Deixa que potinegi i que la seva pròpia curiositat la porti a provar-ho...

D'aquella època recordo que feia el seu menjar amb tota la il.lusió, pensant les verduretes que posaria, preparant-ho tot amb molta cura.... i desprès resulta que no servia de res perquè menjava dos cullerades... i em sentia malament perquè em donava la sensació que tota la meva feina i el temps invertit havia estat inútil i que el nen no volia menjar... però realment el que havia passat era que s'havia menjat dos cullerades de verduretes :ok: tota la resta eren cabòries que jo em feia i sens dubte problema única i exclusivament meu.

Ànims i tanquil.la que encara és molt petiteta.

El tema de la llet de fórmula i el teu dubte sobre si hi ha vitamines suficients..... suposo que aquestes llets ja porten les vitamines i els minerals que necessiten els petits a cada edat.... Jo no em preocuparia massa.....
A part d’això confia en la teva filla ja que tots els petits tenen una saviesa innata i si el seu cos necessita alguna cosa, la demanen (això no serveix pels dolços i les gormanderies eh!! ;-)
llunàtica
:: gosset
:: gosset
Entrades: 458
Membre des de: dj. oct. 01, 2009 7:12 pm

EntradaAutor: llunàtica » dj. març 01, 2012 10:29 am

Hola, jo també estic igual.
L'eloi demà fa 7 mesos i només vol pit. No en vol saber res de papilles de cap tipus, ni de biberons amb cereals. Quan era petitó encara acceptava un biberó de la meva llet, ara ja fa temps que no. Fa un mes que li faig papilles de cereals, després vaig començar amb la fruita i també he provat verdura...i res de res. Es troba la pasta a la boca, l'obra en plan fàstic, no sap què fer-ne del menjar i ho acaba escopint tot. No menja ni una cullerada.
La única cosa que he aconseguit és que mengi alguna galeta i llepi una llesca de pa. Un dia va llepar un tros de plàtan i un trosset de poma. Veig que ell té més interés en agafar el menjar sòlid que el tema trona i papilles....
És bastant desesperant perquè et fas un fart de fer el menjar per acabar tirant-lo per l'aigüera...
Tota la comediada d'asseure'l a la trona, portar-li el menjar, i que no provi res, tot emmerdat...i ell plorant desconsolat perquè s'ho passa malament. Jo ha arribat un moment que ja no faig els àpats, ja passo d'asseure'l tres cops al dia per estalviar-me el drama.
Ell només vol pit, pit i més pit.
Vull pensar que un dia li agradarà el menjar, però d'aquí a dos mesos comença a la llar d'infants i clar, fliparan...però bé, encara ens queden dos mesos.
No sé, ja sé que segons el Carlos Gonzalez és normal que nens de pit no els agradin les textures de les farinetes, i que de vegades és complicada la introducció de l'AC, que lo millor és donar-los trossets i anar fent. Però és que és tan lent...
Et sembla impossible que acabin menjant...però suposo que al final, tard o d'hora, s'hi acostumaran.

ànims a totes les que estem igual!
ImatgeImatge
ImatgeImatge
bunieta
:: puça
Entrades: 5
Membre des de: dt. set. 07, 2010 6:37 pm

EntradaAutor: bunieta » dc. juny 06, 2012 4:08 pm

Hola noia! proveu d aquesta manera, que no se si ja ho fas aixi. Jo tb vaig començar als 5 mesos amb fruita i despres li donava el bibe, un cop li vaig dir al pediatre em va dir que ni parlar-ne de donarli el bibe despres, que son molt llestos i si menja 2 cullerades de fruita doncs aixo es el seu berenar i ha d esperar al sopar. Stava preocupadissima a mes a mes s'em va ajuntar amb la verdura, aixi que ni fruita ni verdura, i vaig fer cas al pediatre i nena...de moment la verdura no la vol pero ara la fruita se la menja que no veguis! aixo si....de pot...encara no he aconseguit que li agradi la natural, pero com porto 1 setmana que sta obrint be la boca li anire introduint a poc a poc dins del pot, la unica marca que li agrada es la holle d 'herbolisteria, ecologica, les vaig probar totes i res de res, aquesta la unica que li agrada. Despres del pot, que no s'el acaba tot per que hi ha 190 ara es menja uns 150 despres li donc una galetona d'aquestes hero sense gluten, xafadeta amb una miketa d 'aigua i li donc amb cullera,despres una miketa de suc de taronja natural amb tasa que li agrada molt. Ara te 6 mesos i mig. Noia, molta pasciencia, jo amb la verdura em desesper-ho fins ara fa ven poc era la verdura i la fruita, ara ja nomes la verdura. Fes-ho aixi, no li donguis bibe ja veuras anira veient que no hi ha res mes i al final acabara menjant!hauras de soportar una mica de plors i soroll per que tindra gana, pero sigues forta!!es la unica manera. Si aconsegueixo amb la verdura ja t anire explicant :-()-)
Lita24
Entrades: 30
Membre des de: dg. març 13, 2011 7:12 pm

EntradaAutor: Lita24 » dc. juny 06, 2012 8:56 pm

Hola Irina!!

et diré que t'entenc perfectament. La meva nena, l'Arlet, no volia ni veure la fruita. Ho vaig provar de totes les maneres: compota, a trossos, triturat, sencera, potitos de la farmàcia de totes les marques. Estava desesperada! Un dia vaig trucar al pediatre plorant i li vaig dir que em rendia, q ja no sabia com fer-ho! I em va dir que el pitjor que podia fer és forçar-la pq sinó encara li faria aburrir més la fruita. I em va dir que anés a la farmàcia iq ue li compres Blevit frutas. Són cereals amb fruita. I que li dongués casa dia i un cop per setmana li dongués fruita natural triturada, només el que ella volgués. Que no en volia, doncs res, fins la setmana vinent, que volia una cullerada, doncs perfecte!

I saps què? a mi m'ha funcionat! ara li encanta la fruita, tot i que li dono amb iogur pq se la menja més de gust (té 10 mesos). Potser vam estar així un parell de mesos, però va valdre la pena.

Espero haver-te ajudat!
terix
:: granota
Entrades: 225
Membre des de: dt. març 22, 2011 5:43 pm

EntradaAutor: terix » dl. juny 25, 2012 6:27 pm

Ai noies que bé que escriviu totes aquestes coses, arriba un moment que et desesperes...
el nostre ca,s la Núria no ha estat gaire menjadora, li donava el pit i de seguida en tenia prou, el drama va començar cap als 4 mesos i mig que cada vegada volia menys el meu pit , es distreia i tenia ganes de jugar, només el vol per la nit o sigui que ens despertavem unes quantes vegades....o sigui que tothom opina, tu et desesperes, i res vam començar a posar cereals a un bibe que li enxufavem a la nit abans d'anar a dormir nosaltes...us hagi de dir que no funciona, no deixen de despertar-se.
Un cop veient que això s'ho tragava i vam començar les farinetes a la nit, els cereals se'ls menja bé. Cap als 6 mesos i algo ja he vist clarament que no vol més pit i en canvi els bibes se'ls fot fins a dalt o sigui que

Com que durant el dia no menjava LM doncs va començar a tenir interès amb el menjar i vam provar de tot cap als 5 mesos i pico, això de només provar, els pesols, pastanaga, carbassa, i fruites.Tot semblava que li agradava, o sigui que estavem molt contents, però ara que hem començat a intentar menjar una mica més de cop i volta va començar voler verdura, uns plors, i ara hi ha dies que no vol ni la fruita, no sé estic feta un embolic no sé que ha passat!

Algú li ha passat alguna cosa semblant??
Ara doncs ja veig que haig d'agafar una mica més de paciencia i anar-ho provant!
firelag
Entrades: 244
Membre des de: dc. abr. 06, 2011 2:26 pm

EntradaAutor: firelag » dt. juny 26, 2012 8:07 am

Hola terix, jo l'unic que puc dir-te és que paciència. Jo estic igual que tu. La meva té 8 mesos i la fruita ni veure-la, i la verdura en menja 100 gr, més o menys. Jo també em desespero a vegades, perquè quan la sento per berenar ja plora, perquè ssp que intentaré donar-li fruita. Al final acabo donant-li un iogurt...
Però jo crec que la calor no ajuda gaire. A veure si després menja millor. La idea és no desesperar-se, que sé que costa a vegades i anar-ho provant
terix

EntradaAutor: terix » dt. juny 26, 2012 8:45 pm

Firelag,
merci per les teves paraules. Escolta tu que li dones de verdura a veure si vario una mica i li acaba agradant alguna cosa perque jo no arribo a les 2 cullerades, a. I clar al final li haig de donar un bibe i es traga 180 bons o sigui que gana en té....i les dpres a la nit que li donem els cereals arrassa.
Avui he fet pomes al forn a veure si això li agrada més, veurem, però el dinar ja ha estat un drama.

Bé a les que ja heu passat per aquí quines convinacions els doneu de verdures, i el que us ha funcionat....a veure si trobem el que!
firelag
Entrades: 244
Membre des de: dc. abr. 06, 2011 2:26 pm

EntradaAutor: firelag » dt. juny 26, 2012 9:01 pm

Doncs terix, hi ha dies que li dono tot el que tinc a la nevera mesclat, però sino procuro fer puré de carbassa, amb carbassa, la meitat d'una patata petita (si no queda molt pastós i ja he vist que no li agrada), un trosset de porro (uns dos cm), pollastre, una pastanaga i ara ja un formatget. Sino de carabassó, amb el mateix però canviant la carabassa per carabassó i possant monjeta tendra. Tu de formatget encara no crec. Però no tinc masses idees la veritat. També hi posso tomàquet.
I res, però avui he estat pensant que hi afegiré mitja poma també a les verdures. Per mi ho faig, jo crec que s'ho menjarà i així menjarà algo de fruita.
Igual a la teva li agrada!
elpoma
Entrades: 210
Membre des de: dg. març 13, 2011 7:45 pm

EntradaAutor: elpoma » dv. juny 29, 2012 3:17 pm

Noies,

llegint-vos m'animo una mica. Però comencem a desesperar.

L'Aina sempre ha estat molt menjadora. De fet no vaig tenir mai cap problema amb la llet, li vaig donar pit, llet materna amb bibi, bibi amb llet de fòrmula, ho combinàvem tot i... mai vam tenir cap problema fins que vam arribar als 6 mesos. La pediatra ens ho va fer introduir tot de cop, vam començar amb la fruita, els primers dies entenc que fatal, però ara ja portem quasi 2 mesos i anem enrera, cada dia en vol menys i la cullera ni veure-la, ho hem de fer amb el xumet. Avui la verdura ni l'ha tastat, tanca la boca i no hi ha manera, i té gana, perquè després es menja els bibis que dóna gust. He provat tota classe de verdura i de maneres de barrejar-ho, però és molt vaga per tragar. Si li dones una cullera buida se la passeja per la boca que dóna gust, però plena... Uff!! no hi ha manera.

La fruita va una mica millor, però tampoc molt més, la cullera ni veure-la, però almenys menja una mica.

Hi ha dies que acabo plorant jo i ella de desesperació, perquè tothom amb qui parlo em diu que el seu nen/a ho va agafar ràpid i penso que potser l'Aina té un problema.

Ho continuem provant i espero que algun dia us pugui dir que finalment ha agafat la cullera i que menja amb moltes ganes.
Imatge

ImatgeImatgeImatgeImatge
terix

EntradaAutor: terix » dj. jul. 12, 2012 10:10 pm

elpoma molta paciència ja veuras que mica en mica tot va endavant.

Nosaltres anem una mica millor....no gaire eh, pero t'haig de dir que vagis provant a veure que.
Coses a provar? donali a ella també una cullera a veure si s'anima a fer-ho ella (ajudada), hi ha nens que si no ho fan ells res de res. Jo sempre li dono una cullera amb ella i fem una ella una jo...ella no aconsegueix posar-hi res dins de la boca, ni tampoc agafar-ne res del plat pero es va posant la cullera a la boca i és com si sembles que ella també ho fa.

Pel que anem millor entre fruita i verdura és la fruita, però després de les negatives vaig començar sense barreges, només pera o només pressec o només poma i així vaig anar veient que passava. El plàtan sempre el poso amb tronja que sinó es queda restreta.

I de lo de la verdura doncs aconseguim fer entre 5 i 10 cullerades que ja és molt o sigui que en pricnipi anem millor, però clarament acabem plorant i fent pedorretas....jo intento posar cara de pal i no desesperar i fer pauses pero no sempre s'aconsegueix.

Aquest cap de setmana hem estat fora i vaig comprar dos potitos pensant que no en menjaria ni una mica, un de pollastre amb sweet potato i l'altre de patata amb espinacs i us ho podeu creure que s'ho va tragar tot?...ho vaig provar per veure quin gust tenia, i jo ho vaig trobar no gaire bo pero bé si s'ho va tragar ara ja sé que puc comprar...no sé si és la trona que no li mola o que pero em vaig queda ben parada.

Per altra banda mirant que és el que portava, vaig veure que en el de pollastre també portava albercocs per tant lo de la poma em sembla que és bastant bona idea i suposo que quasevol altra fuita...
Però jo em pregunto si els amagem els gustos de les verdures el problema el tindrem després no? quan siguin més grans hi hagis de menjar un plat de verdures amb mongetes i pèsols i etc.....suposo que una mica de sot no passa res.

Vinga sort a totes :ok:
terix

EntradaAutor: terix » dj. jul. 19, 2012 4:32 pm

Hola noies,

veig que això està una mica parat....deu ser bona notícia i serà que els menuts comencen a menjar millor :camio:

Escric per enviar-vos una mica de llum i actualització....sembla que mengem millor (ho diré amb la boca petita no sigui cas que avui es torni a torçar) i una mica de tot, semblaria o que ho accepta o que realment té molta gana i és el que hi ha...en fi ja veiem!

Molta sort

Torna a “Els aliments”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::