Quina quantitat de cereals mengen??
Quina quantitat de cereals mengen??
Quina quantitat de cereals mengen els vostres peques i quin temps tenen?
El meu nen té 4 mesos i mig i pren cereals al mati (perque jo no hi soc i no vol bibes) i al vespre (perque va justet de pes). Ho menja amb cullera i genial!
Menja 150 al mati i 120 a la nit i no sé si augmentar-li una mica el del mati perquè aguanti millor fins que jo torni de treballar o ja seria massa....
El meu nen té 4 mesos i mig i pren cereals al mati (perque jo no hi soc i no vol bibes) i al vespre (perque va justet de pes). Ho menja amb cullera i genial!
Menja 150 al mati i 120 a la nit i no sé si augmentar-li una mica el del mati perquè aguanti millor fins que jo torni de treballar o ja seria massa....
- soclamarga
- :: pantera

- Entrades: 843
- Membre des de: dc. març 10, 2010 9:46 pm
- Ubicació: Lleida
Re: Quina quantitat de cereals mengen??
Hola, doncs no sé què dir-te... jo trobo que en menja molts ja, sent tant petit! però no en tinc ni idea! A veure, el meu nen va començar a menjar papilles de cereals de més grandet (potser als 11 mesos, perquè abans li intentàvem donar cereals d'altres maneres) i ara en té 20 i li fem uns 180ml al matí però no sempre se'ls acaba. Al vespre només els dies que no sabem què donar-li per sopar jeje ja que és ràpid de fer! Però és poc menjador el meu, o sigui que no és exemple de res amb aquest tema!
Hola Mireia, a nosaltres també ens van indicar als 4 mesos que podiem començar amb els cereals (sense glúten). No us he entès gaire la manera de mesurar-ho ni a tu ni a la soclamarga. Nosaltres li fem un biberó de llet i a aquest hi afegim d'1 a 3 cullerades de farinetes de cereals.
A nosaltres ens van recomanar que els anessim introduïnt de manera progressiva, és a dir, vam començar amb una cullerada i vam anar pujant. En total el meu fill deu prendre unes 5 o 6 cullerades però repartit en diferents àpats: pel matí li posem 1 cullerada a la llet, al berenar al puré de fruita un parell (ara que ja pot menjar glúten a vegades li donem una galeta enlloc d'això) i al sopar 2 o 3 cullerades a la llet.
Vam provar de fer 5 cullerades amb 150 de llet al vespre perquè sopés amb cullera però no va triomfar gaire, crec que els cereals deuen atipar moltíssim, així que li vam repartir en diferents àpats i s'ho menja molt bé.
M'he enrotllat una mica, ara he rellegit la teva pregunta... El cas és que si no es queda amb gana amb el que li dones ara jo no li augmentaria, si es queda a gust és que li deus estar donant la quantitat que necessita. Comenta-ho amb el metge però jo com a molt el que faria seria repartir-ho amb dues preses. Una altra opció és oferir-li una mica de fruita entre hores, li agrada?
A nosaltres ens van recomanar que els anessim introduïnt de manera progressiva, és a dir, vam començar amb una cullerada i vam anar pujant. En total el meu fill deu prendre unes 5 o 6 cullerades però repartit en diferents àpats: pel matí li posem 1 cullerada a la llet, al berenar al puré de fruita un parell (ara que ja pot menjar glúten a vegades li donem una galeta enlloc d'això) i al sopar 2 o 3 cullerades a la llet.
Vam provar de fer 5 cullerades amb 150 de llet al vespre perquè sopés amb cullera però no va triomfar gaire, crec que els cereals deuen atipar moltíssim, així que li vam repartir en diferents àpats i s'ho menja molt bé.
M'he enrotllat una mica, ara he rellegit la teva pregunta... El cas és que si no es queda amb gana amb el que li dones ara jo no li augmentaria, si es queda a gust és que li deus estar donant la quantitat que necessita. Comenta-ho amb el metge però jo com a molt el que faria seria repartir-ho amb dues preses. Una altra opció és oferir-li una mica de fruita entre hores, li agrada?
El Quim mai ha menjat mes de 150 si s'ho acaba o sigui que trobo que esta molt be!
Ostres Mireia11 jo trobo que menja bastant!!! la meva té quasi 7 mesos i no es menja aquesta quantitat ni de conya!!!! No se'ls acaba mai, i per tant després li fem un bibe de llet de fòrmula per complementar, ja que jo no arribo a casa fins les 15:00...
- soclamarga

Lalona ha escrit:Hola Mireia, a nosaltres també ens van indicar als 4 mesos que podiem començar amb els cereals (sense glúten). No us he entès gaire la manera de mesurar-ho ni a tu ni a la soclamarga. Nosaltres li fem un biberó de llet i a aquest hi afegim d'1 a 3 cullerades de farinetes de cereals.
Jo em referia a què li preparo 180ml de llet de la seva, i hi afegeixo els cereals fins que s'espesseix la llet (el que diu a la capsa o potser una mica més, no ho sé perquè no ho mesuro, simplement vaig tirant fins que queda una textura adequada per ell). Tens raó que quan són tan petits es va fent mica en mica i acostuma a ser un biberó amb cereals i no pas textura de "papilla", no?
No te per que depen del pediatra, el meu em va dir que els bibes nomes de llet i els cereals sempre en papilla.
una pregunta, els cereals com els feu?què és,arròs..patata o què? és que la meva de 10 mesos no vol menjar ni patata i l'arròs només en menja uns quants grans..
Ostres doncs no era conscient que ho feia raro jo! nosaltres li preparem amb cullerades, faig servir una cullera com les de la llet i ho preparo tal com us vaig comentar, entre 1 o 3 cullerades...
remença jo li dono cereals de farinetes, et poso aquí la web dels que fem servir: http://www.sanutri.es/contenidos.php?se ... n=papillas, hi ha una fitxa tècnica per cada producte on pots consultar què porten.
Per cert hi diu com preparar-los i ara he vist que depèn si vols fer farinetes o posar-ho al biberó. Suposo que també depèn de lo gordi que estigui el nen/a no?
remença jo li dono cereals de farinetes, et poso aquí la web dels que fem servir: http://www.sanutri.es/contenidos.php?se ... n=papillas, hi ha una fitxa tècnica per cada producte on pots consultar què porten.
Per cert hi diu com preparar-los i ara he vist que depèn si vols fer farinetes o posar-ho al biberó. Suposo que també depèn de lo gordi que estigui el nen/a no?
Nosaltres amb els cereals vam fer:
Als 5 mesos començavem per sopar, primer amb papilla (5 cullerades de llet i 5 cullerades de cereals).
A partir del 6 mesos fins els 8 o 9 per sopar papilla de cereals. Feiem 8 cullerades de llet per 3 cullerades (de les culleres nostres de sopa) de cereals. Les cullerades de cereals depenen del tipus de cereals, px: papilla amb galetes espessen molt ràpid, papilla de 8 cereals els hi costa espessar i necessita mitjà cullerada més aprox.
A partir de 10 aprox vam deixar de menjar cereals al sopar per passar a menjar verdura amb proteina.
Desde llavors els cereals per esmorçar si li ve de gust, sino no en menja. Penseu que només serveixen per engreixar, no els hi aporta res més (segons la meva pediatra vamos... jejeje).
Espero que us serveixi d'ajuda!
Als 5 mesos començavem per sopar, primer amb papilla (5 cullerades de llet i 5 cullerades de cereals).
A partir del 6 mesos fins els 8 o 9 per sopar papilla de cereals. Feiem 8 cullerades de llet per 3 cullerades (de les culleres nostres de sopa) de cereals. Les cullerades de cereals depenen del tipus de cereals, px: papilla amb galetes espessen molt ràpid, papilla de 8 cereals els hi costa espessar i necessita mitjà cullerada més aprox.
A partir de 10 aprox vam deixar de menjar cereals al sopar per passar a menjar verdura amb proteina.
Desde llavors els cereals per esmorçar si li ve de gust, sino no en menja. Penseu que només serveixen per engreixar, no els hi aporta res més (segons la meva pediatra vamos... jejeje).
Espero que us serveixi d'ajuda!
Visita el meu Blog personal: http://lacasadelaia.blogspot.com.es/
vicky1983 ha escrit:Penseu que només serveixen per engreixar, no els hi aporta res més (segons la meva pediatra vamos... jejeje).
En sèrio? i llavors les que tenim nens grandots per què ens en fan donar?

Jo a la Berta que té quasi 7 mesos, li dono els cereals només al matí, quan jo no hi sóc i sempre amb cullera, mai amb biberó (això em va dir la infermera!).
Per sopar des de fa un parell de setmanes que sempre li dono la verdura amb pollastre...
Per sopar des de fa un parell de setmanes que sempre li dono la verdura amb pollastre...
Lalona aquesta és la opinió de la meva pediatra. En el meu cas que la meva nena és poca cosa em deia que li donen tan com volgués! jejeje
En canvi tinc una veïna que té una nena més grandota i la seva pediatra (diferent a la meva eh!) li va retrassar els cereals fins els 8-9 mesos!
Suposo que com tot, depén de cada pediatra...
En canvi tinc una veïna que té una nena més grandota i la seva pediatra (diferent a la meva eh!) li va retrassar els cereals fins els 8-9 mesos!
Suposo que com tot, depén de cada pediatra...
- soclamarga

Home, això que "només" serveixen per engreixar tampoc crec que sigui veritat (i no hi entenc eh, potser m'equivoco). A veure són "hidrats de carboni" i per tant fan engreixar, però també aporten altres coses i són necessaris (ve deuen portar vitamines no?). És com el nostre pa, el pa (i l'arròs, etc) és "necessari" a la dieta d'una persona, però clar, una persona prima en podrà menjar més i no tindrà problemes de sobrepès, i si una persona grassa menja més pa i pasta etc, doncs s'engreixerà més i per tan convé que no en mengi gaire...
El fet que aquella pediatra no introduís els cereals fins als 8 o 9 mesos potser era pel tema del gluten... no ho sé.
El fet que aquella pediatra no introduís els cereals fins als 8 o 9 mesos potser era pel tema del gluten... no ho sé.
Si clar, si que es cert que els cereals aporten moltes coses, evidentment. En el meu cas m'ho deia així (suposo) perque la meva nena sopava només cereals i clar, sopar només hidrats de carboni quan podria estar sopant un plat complert com és hidrats amb proteina i verdureta...
I en el cas de la meva veïna li va dir perque la nena era grandota, fins i tot li va retrassar la fruita fins als 6 mesos, però ja dic, cada pediatra és un món
I en el cas de la meva veïna li va dir perque la nena era grandota, fins i tot li va retrassar la fruita fins als 6 mesos, però ja dic, cada pediatra és un món
gràcies..ja he vist que són paquets de preparats, que porten arròs,blat,etc, aleshors suposo que ja fem bé donant arròs,uns macarrons..etc, és el mateix però no és fet papilla, bé suposo que si no en vol deu ser que no en necessita!(espero,perquè no està gens grassa precisament) en canvi el pollastre i la vedella ho devora!li dóno trocets al plat i ella tria ja que si li aixafava amb la forquilla no en volia,vaig donar-li per separat i vaig veure que només agafava la carn i una mica d'arròs o algun trosset de mongeta tendra,
el meu problema és amb l'esmorzar,no sé què donar-li pq encara no li vull donar galetes etc, i no pot menjar tant de gluten com per fer un tall de pà encara! el sopar faig llet i proou..
el meu problema és amb l'esmorzar,no sé què donar-li pq encara no li vull donar galetes etc, i no pot menjar tant de gluten com per fer un tall de pà encara! el sopar faig llet i proou..
Dons el meu nen menja cereals integrals que li faig jo amb verdures mes proteines
quina edat té el teu nen, "manoli"? i quina proteïna li poses, carn..?m'havien dit que no eren convenients els integrals així quan són tan petits perquè costen més de païr..
Hola guapes
Jo tot just ahir vaig començar amb els cereals. El bibe no el va voler ni veure ( faig LM) i en canvi amb cullera es una triomfada.
Jo li estic fent amb els sobre de mostra que m'han donat a la farmacia. I si no s'ho acaba, doncs ja esta bé.
A les que ja heu passat aquesta fase, us volia preguntar... Jo li dono a la nena la llet a temperatura ambient, ja sigui la meva com l'artifical. La meva pregunta, es poden fer les farinetes abocant els cereals directament en aquesta llet ambient, sense tenir-la que escalfar!? m'ho pregunto mes que res, pel dia que hagi de donar-li a la petita i estiguem a la montanya o algo..
Mil gracies !
Jo tot just ahir vaig començar amb els cereals. El bibe no el va voler ni veure ( faig LM) i en canvi amb cullera es una triomfada.
Jo li estic fent amb els sobre de mostra que m'han donat a la farmacia. I si no s'ho acaba, doncs ja esta bé.
A les que ja heu passat aquesta fase, us volia preguntar... Jo li dono a la nena la llet a temperatura ambient, ja sigui la meva com l'artifical. La meva pregunta, es poden fer les farinetes abocant els cereals directament en aquesta llet ambient, sense tenir-la que escalfar!? m'ho pregunto mes que res, pel dia que hagi de donar-li a la petita i estiguem a la montanya o algo..
Mil gracies !
Nur79, sí que es pot fer. Vaja, almenys jo ho he fet, però no sé si depèn del tipus de cereals. N'hi ha que espesseixen més que altres, de tota manera, no crec que hi hagi cap problema!
A la Berta jo els hi acabo escalfant perquè he vist que li agraden més, i penso que prefereixo que gaudeixi del menjar i no ser tan pràctica a vegades... Encara que ara amb aquest bon temps, igual ja li venen de gust més a temperatura ambient... ho provaré!!!
A la Berta jo els hi acabo escalfant perquè he vist que li agraden més, i penso que prefereixo que gaudeixi del menjar i no ser tan pràctica a vegades... Encara que ara amb aquest bon temps, igual ja li venen de gust més a temperatura ambient... ho provaré!!!
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 9 visitants
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |