la llet de vaca

Cereals, fruita, verdura, carn i peix.
ruth77
Entrades: 4
Membre des de: dc. abr. 14, 2010 4:22 pm

la llet de vaca

EntradaAutor: ruth77 » dc. abr. 14, 2010 4:37 pm

hola, sóc nova al fòrum, i veig que doneu molts bons consells i dieu coses molt interessants!
jo necessito que m'aclariu un dubte que tinc ja fa molts dies, quan podem començar a donar la llet de vaca???
us explicaré una mica... tinc una nena d'11 mesos, i ara a les nits li costa molt acabar-se el bibi, potser és pq no deu tenir gaire gana, pq a vegades berena tard, alla a les 6 (ja se que és una miqueta tard) pero a mi no em resulta cap problema. la qüestió és que l'altre dia vaig provar amb els cereals, no li havia donat mai encara, el metge em va dir que si a les nits aguantava be no calia que li donés, peró no se'ls va voler acabar, se'n va anar a dormir a les 10 i va aguantar fins les 9 del matí!!! o sigui que va anar bé encara que no s'ho mengés tot, pero ara tinc un altre problema, ha vingut la meva sogra d'holanda, i esta entestada de que si li faig els cereals amb la llet de continuació, Nidina 2, que te massa aliment tot plegat i que l'unic que farà és engreixar-se, i li vol fer amb llet de vaca, i jo intento explicar-li, amb un angles bastant cutre, que encara no en pot prendre, que és massa petita. o sigui que no se que és el que haig de fer!!! si us plau algu que em pugui respondre?? estare eternament agraïda!!!
Julyet
:: girafa
Entrades: 2955
Membre des de: ds. oct. 03, 2009 3:28 pm

Re: la llet de vaca

EntradaAutor: Julyet » dc. abr. 14, 2010 5:45 pm

Hola Ruth,

Jo parlo una mica per parlar, perquè ni sóc pediatra, ni nutricionista, ni res.

El que tinc entès és que la llet de continuació és llet de vaca que adapten les proteïnes perquè els nens les puguin tolerar (en principi la llet de vaca tal qual en té massa pels nens). A més li deuen afegir més coses perquè sigui més completa, això ja no ho sé ni sé si és necessari. Per això no crec que s'engreixi més amb llet de continuació, tampoc sé les calories que porta, però si la teva nena té algun problema de sobre pes, serà el pediatre qui t'ho dirà.

Potser a Holanda hi ha modes diferents que aquí, a saber.

Li pots dir "The pediatrician says that we should use this milk, it's very important" o "her digestive system it's not prepared yet, what a pity!" i tan panxa ;)
neuetes
:: dinosaure
Entrades: 5536
Membre des de: dj. oct. 09, 2008 5:54 pm

EntradaAutor: neuetes » dc. abr. 14, 2010 6:36 pm

Que bona, juliet! :-D :-D

Ruth, li has preguntat al teu pediatra? Depèn del pediatra et pot aconsellar sobre la introducció de la llet de vaca abans o després. Jo li vaig introduir la llet de vaca als 18 mesos sota consell del pediatra, però tinc amigues i familiars que els seus pediatres els han aconsellat a partir dels 2 anys... Jo tampoc sóc pediatra ni nutricionista, però trobo que amb 11 mesos encara és massa d'hora per donar-li llet de vaca, em sembla a mi que les llets de continuació estàn més completes i més adaptades als petits.
Ei, i si no s'acaba els cereals a la nit, no pateixis, n'hi fas amb menys quantitat i cap problema. Els nens no sempre tenen la mateixa gana cada dia i si dius que berena tard, doncs és normal que no tingui gaire gana a l'hora del sopar. I si dorm tota la nit és que ja està satisfeta i tranquil.la. :ok: :ok:

La teva sogra deu tenir molt bona intenció però... una cosa és a Holanda i una altra és aqui (vaig veure un dia a aquell programa de "callejeros viajeros" que a Noruega o Suècia, ara no sé, acostumen a deixar els nens dormint la migdiada a dins del cotxet a fora el carrer perque s'acostumin al fred i aqui això ens sembla una bajanada.). I no cal tenir una sogra a Holanda per sentir bajanades, t'ho puc assegurar... així que jo de tu triaria la frase que més t'agradi de les que t'ha dit la juliet, ho diria amb molt de respecte i suavitat i esperes a que torni a marxar cap al seu país i vosaltres continueu amb la vostra vida. :love: :love:

un petonàs, guapa, i benvinguda al forum.
ruth77
Entrades: 4
Membre des de: dc. abr. 14, 2010 4:22 pm

EntradaAutor: ruth77 » dc. abr. 14, 2010 6:45 pm

ei, moltes gracies a totes dues!!! no se quina de les dues triar, pero ara m'arrepenteixo d'haver dit que algun dia podria menjar cereals per provar!!!! encara penso que no li fan falta, pero portava molts dies fent la marranada a l'hora del bibi del vespre i vaig pensar que aniria be fer algun canvi i que tastés coses noves, peró si ho arrivo a saber....
avui mateix li ha volgut donar cereals per esmorzar, i li ha fet amb 200 d'aigua i tres cullarades de llet, i despres 6 de cereals, però si el més important és la quantitat de llet, no de cereals!!!!!!

buff, i encara em queda una setmana amb la sogra a casa!!!!!
neuetes
:: dinosaure
Entrades: 5536
Membre des de: dj. oct. 09, 2008 5:54 pm

EntradaAutor: neuetes » dc. abr. 14, 2010 6:56 pm

Ui... em sembla que tu necessites més ajuda!! passa per aquest post! som moltes que fem terapia juntes: viewtopic.php?f=27&t=2765.

Ara t'explicaré la última de la meva sogra amb el tema menjar perque vegis que no estàs sola, que té tela. El passat dissabte va ser la boda del meu germà i li vaig demanar a la sogra que guardés a la meva filla un moment a l'aperitiu perque nosaltres (el meu home i jo) anavam a parlar amb el responsable del restaurant d'un assumpte. Doncs quan vam tornar vaig veure la nena amb la boca plena mastegant i la sogra al costat amb un plat ple de pernil salat (ojo, tallat a mà). Quant vaig ser a la seva altura li vaig treure la bola de pernil salat que tenia a la boca (renoi! es podia haver ofegat!!). Me la vaig possar al coll i vaig voler marxar de la sogra però ella em va voler seguir encara amb el plat a la mà i anant dient: "es que la nena ja té dos anys i ha de menjar de tot!!", jo vaig parar en sec i li vaig dir: "la nena menja de tot i menjarà de tot, però ho farà quan jo ho digui que per això sóc sa mare!" i em vaig quedar tant agust...

Sort!
juliet
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1145
Membre des de: dc. març 04, 2009 2:02 pm
Ubicació: Barcelona

EntradaAutor: juliet » dc. abr. 14, 2010 7:41 pm

Hola!
mira, jo a la meva primera filla no li vaig donar llet de vaca fins gairebé els 3 anys, la pediatra em va recomanar això perquè la Júlia va nèixer prematura. Però amb el segon (que va nèixer a terme), la mateixa pediatra em va dir que a partir dels 16-18 mesos ja li podia donar llet entera de vaca i és el que vaig fer als 16 mesos. El Roger la va acceptar molt bé des del primer dia.
Imatge
Imatge
nbadeli
:: granota
:: granota
Entrades: 240
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 10:53 am

EntradaAutor: nbadeli » dc. abr. 14, 2010 9:15 pm

Jaja...jo tinc la visita de la sogra a la cantonada i ja tremolo! Ara em passaré pel post.

Pel que fa a la llet de vaca, jo li vaig donar pit fins als 2 anys i directament llet de vaca (a l'any i mig o així). Després la infermera em va dir que hauria de prendre llet de continuació fins als 3 anys. La vaig comprar i tot i que jo no prenc llet la vaig olorar. ERa superdolça. Em sa semblar una enganyifa i ja no en vaig comprar més.

M'agraden les frases de la Juliet, i si n'estàs molt tipa també li pots dir: I'm the mother, so the one who decides what's he's going to eat. Ale!
Imatge

Imatge

Imatge
gcasals
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 60
Membre des de: dv. abr. 18, 2008 5:11 pm

EntradaAutor: gcasals » dc. abr. 14, 2010 9:41 pm

Això suposo que deu dependre de cada pediatre, perquè a mi em van dir que a partir de l'any ja podien beure llet de vaca normal.
Em va dir que la llet de continuació bàsicament el que té són més nutrients que la llet de vaca, però si el nen/a ja menja de tot (llegums, carn, peix, formatge, etc....) no li cal aquest aport extra de nutrients. A més, el sistema digestiu ja el tenen preparat per menjar de tot i digerir la llet de vaca normal.

Com que em va dir això, jo li dono llet de brik normal des de poc després de l'any i mai hem tingut cap problema. A més, li agrada més i se la beu més a gust.

En fi, com diuen: "cada maestrillo tiene su librillo"...
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatge

Imatge

ImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatge

Imatge
nuscka
Entrades: 2351
Membre des de: dj. maig 17, 2007 5:12 pm

EntradaAutor: nuscka » dj. abr. 15, 2010 10:31 am

Els meus beuen llet de vaca des de l'any.
Pero tu fes el que et dongui la gana i la sogra que es faci fotre...sogres go home! :sogra: :sogra: :sogra: :sogra:

pero he de dir aque tinc amics a holanda, i allà ho fan molt diferent... normalment als 6 mesos els hi donen llet de vaca diluida en aigua al 50%...
ImatgeImatge
petazetas
Entrades: 2418
Membre des de: dj. oct. 30, 2008 8:51 am
Ubicació: Badalona - Barcelona

EntradaAutor: petazetas » dj. abr. 15, 2010 11:20 am

Jo a l'any ja vaig començar a donar-li llet de vaca també, però com que ha estat bastant malalta aquest hivern he tornat a l'adaptada. Ara li dono la de la Netlé.

Però si l'estiu el passa bé li donaré unaltre cop de la normal. I a veure que.
La Lia ja és tota una princesa!

Torna a “Els aliments”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::