Congelar la carn
Congelar la carn
Tinc un dubte, sabeu si quan es congela la carn fresca pedr moltes propietats? (vedella i pollastre) és que m'és super còmode de comprar uns 150-200 gr de car, tallar-la a porcions de 30-40 gr i congelar-la i trec cada dia del congelador la quantitat necessària per la papilla... però no sé si faig bé ja que si no m'equivoco la congelació fa perdre vitamines. Em podeu treure de dubtes?
- xaturrina
- :: zebra

- Entrades: 1607
- Membre des de: dl. des. 03, 2007 10:02 pm
- Ubicació: Bellpuig
- Contacta:
Re: Congelar la carn
Hola oshita!
A casa sempre hem congelat la carn, el peix, el pollatre, fins i tot el pa.
Juraria que en la congelació no es perden les vitamines, però on si que es perden és en la descongelació si no la fas bé. És a dir que quan treguis la porció de carn, o el que sigui del congelador, descongela-ho sempre dins la nevera, mai a temperatura ambient o sota un raig d'aigua, etc.. perque aleshores es trenca al cadena del fred i és quan es perden les vitamines. Això és el que tinc entès.
A casa sempre hem congelat la carn, el peix, el pollatre, fins i tot el pa.
Juraria que en la congelació no es perden les vitamines, però on si que es perden és en la descongelació si no la fas bé. És a dir que quan treguis la porció de carn, o el que sigui del congelador, descongela-ho sempre dins la nevera, mai a temperatura ambient o sota un raig d'aigua, etc.. perque aleshores es trenca al cadena del fred i és quan es perden les vitamines. Això és el que tinc entès.
crec que es pot descongelar a la nevera o al microones també.
- petazetas
- :: girafa

- Entrades: 2418
- Membre des de: dj. oct. 30, 2008 8:51 am
- Ubicació: Badalona - Barcelona
Jo ho faig igual que tu, la compro, la tallo a porcions i la congelo. Tinc al congelador porcions de pollastre, vedella, peix etc.
Després trec la poció i la deixo a dins de la nevera o la descongelo en el micro.
Després trec la poció i la deixo a dins de la nevera o la descongelo en el micro.
La Lia ja és tota una princesa!
bones...
Jo ho faig així.... i cap problema!
El tema vitamines no en perden ( vaja.. no en perden cap barbaritat ) i el tema decongelar, si que és molt millor que ho treguis i ho descongelis a la nevera ( però no nomès per el
, sino per tot en general ), però no és per una pèrdua de vitamines, sino per la contaminació de la carn. M'explico... la carn porta bacteris dins uns límits acceptables, quan es congelen aquests "bitxitus" també queden congelats.. però no moren. així que quan descongeles poden tornar a créixer i reproduir-se més fàcilment. Si ho descongeles a la nevera, fas que el creixement sigui petit, però si ho deixes a temperatura ambient creixen mooolt més ràpid....... però també es pot fer al microones si la fas inmediatament, eh! cap problema ... 
Apa...
Jo ho faig així.... i cap problema!
El tema vitamines no en perden ( vaja.. no en perden cap barbaritat ) i el tema decongelar, si que és molt millor que ho treguis i ho descongelis a la nevera ( però no nomès per el
, sino per tot en general ), però no és per una pèrdua de vitamines, sino per la contaminació de la carn. M'explico... la carn porta bacteris dins uns límits acceptables, quan es congelen aquests "bitxitus" també queden congelats.. però no moren. així que quan descongeles poden tornar a créixer i reproduir-se més fàcilment. Si ho descongeles a la nevera, fas que el creixement sigui petit, però si ho deixes a temperatura ambient creixen mooolt més ràpid....... però també es pot fer al microones si la fas inmediatament, eh! cap problema ... Apa...

ostres! jo sempre descongelo fora de la nevera, no ho sabia això.. gràcies! ara ja ho sé!
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 3 visitants
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |