VERDURA 6 mesos i mig

Cereals, fruita, verdura, carn i peix.
socpetitona
:: girafa
Entrades: 2180
Membre des de: ds. jul. 28, 2007 8:19 pm

VERDURA 6 mesos i mig

EntradaAutor: socpetitona » ds. juny 06, 2009 1:47 pm

Hola noies,
Tinc un problema; avui haviem de començar amb la verdura al mig dia, la infermera només em va dir el tipus de verdura (patata, pastanaga i mongeta tendra), però no les quantitats de cada cosa.
Avui ho he fet a ull i ha quedat una pastarada textura ciment que no l'han volgut de cap manera, he acabat donant cereals.

Algu sap quines quantitas de cada cosa haig de bullir i triturar?

Gràcies!
Imatge
Seni
:: papallona
:: papallona
Entrades: 103
Membre des de: dc. maig 02, 2007 10:19 am
Ubicació: Maresme

Re: VERDURA 6 mesos i mig

EntradaAutor: Seni » ds. juny 06, 2009 2:46 pm

Hola!

La meva filla també comença amb la verdura avui!!

A mi sí em van donar unes instruccions molt detallades:
-50gr de patata
- 50gr de monjeta tendra
- 50gr de pastanaga
- 50gr de bledes
El pes es de les verdures ja pelades.
Pelar i rentar bé les verdures.
Posar aigua fins que ho cobreixi tot, bullir ben bullit i triturar amb la mateixa aigua de bullir. Si queda molt espes pots afegir una mica més d'aigua.
L'aigua no cal que sigui d'ampolla perque com que bull bastanta estona doncs ja es desinfecta. Si afegeixes aigua al final per a que no quedi el puré tan espès aleshores sí que ha de ser d'ampolla, perque aquesta aigua no ha bullit.

I també em va dir que primer comences només amb aixó i que d'aqui 15 dies o així ja comencés a afegir 20gr de pollastre.

Espero haver-te ajudat!!
Vilma
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1481
Membre des de: dc. feb. 06, 2008 7:34 am
Ubicació: SUPER ENAMORADA DEL MEU MARIT I EL MEU FILLL!!!!!
Contacta:

EntradaAutor: Vilma » ds. juny 06, 2009 3:31 pm

Ei!!!!
El que t'ha dit la seni és correcte, però jo bleda no li he donat mai. la meva pediatra m'he les ha introduïda ara que l'Oriol té un any!!!!!!!
Jo el que li possava era:
1 patata normaleta
1 pastanaga
4 mongetes verdes
vaig començar amb això, ja veuràs com d'aquí poc seràs una experta fent papilles, mira jo ara com que l'Oriol no vol fruita doncs moltes vegades li posso poma i tot!!!!!!!
I moltes coses més, carbassa, carbassó..........
Un petó guapa!!!!!!
Imatge
Imatge
mireiafor
Entrades: 2876
Membre des de: dl. oct. 29, 2007 3:53 pm
Ubicació: El maresme

EntradaAutor: mireiafor » ds. juny 06, 2009 3:37 pm

T'he enviat un missatge en l'altre post igual que aquest amb un esquema que em va donar la meva pediatra, m'ha quedat una mica churrillo però si cliques en la pàgina escanejada es fa gran i pots veure els detalls (nusé si m'he explicat bé :-:) )
Imatge

Imatge
neuetes
:: dinosaure
Entrades: 5536
Membre des de: dj. oct. 09, 2008 5:54 pm

EntradaAutor: neuetes » ds. juny 06, 2009 3:52 pm

Hola!

Estic d'acord amb la vilma, la bleda fins passat l'any.

Jo vaig començar amb la pastanaga (1 de tamany petit), la patata (1 de tamany petit) i la mongeta tendra (1 o 2 depèn del tamany). Però no li agradava gens. Li vaig comentar a la infermera del pediatra i em va aconsellar que li posés carbassó (li poso quatre trossos de la mida del meu dit gros de la mà, perque et facis una idea). Però tampoc li agradava. Sobretot no li agradava la textura.
Fins que fent proves amb ma mare vam descobrir que si li posava més quantitat de patata, la mescla quedava més amorosa. I si li afegia'm una miqueta (res, una culleradeta) de llet... EUREKA! >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<:
Ja veus, el meu truc va ser posar-hi carbassó, més patata i un polsim de llet. Ara, la cosa va millorar moltiiiiiiiiiiisim quan li vaig posar el pollastre.
Vés fent proves i li aniràs descobrint el que més li agrada. En comptes de pastanaga també pots possar carabassa.
Una altra cosa: pel que he sentit de les altres mames del meu entorn i del que he llegit al forum, un dels motius pels quals rebutgen la verdura és pel gust de la mongeta tendra i moltes mames comenten l'error d'eliminar-la de la papilla. Si descobreixes que no li agrada, el pediatra em va dir que primer n'hi posés molt poquet i que anés augmentant la dosi de mongeta tendra una mica més cada dia, fins que al final s'hi acostumi. Jo ho vaig fer així i em va anar bé.

Molta sort!!!
Ptns.
txellchen
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3903
Membre des de: dt. nov. 06, 2007 7:02 pm
Ubicació: Sant Feliu de Llobregat

EntradaAutor: txellchen » ds. juny 06, 2009 8:33 pm

Socpetitona, potser no els hi ha agradat la textura si es que t'ha quedat massa espessa. Si et torna a passar afegeix aigua a la papilla i aclareix-la, potser així se la pendràn millor. :ok:
Imatge

Imatge
su392
Entrades: 2634
Membre des de: dt. abr. 15, 2008 1:15 pm
Ubicació: Osona

EntradaAutor: su392 » dl. juny 08, 2009 7:20 am

Socpetitona,
Verdureta verdureta... aix.. l'emocionant món de la AC !! jejeje
a veure jo faig ( bé.. feia... perque ara li posso una mica de tot! ):
1 patata petioneta / 1 pastanaga / 3-4 mongeta tendre + POMA !!!
Al principi per acostumar-la a la verdura li vaig possar 1 trosset de poma al coure i com que queda mes dolceta li va encantar. De pes ni idea! no he pesat mai....
Tot al babycook, nº3 d'aigua i un cop cuit, no llencis l'aigua i ho tritures tot juntet + 1 rajolinet d'oli..... mmmm... ja veuràs quin exit. D'aqui a uns dies els hi pots donar carbassa que també els hi sol agrada molt, així com el carbasso!

d'aqui a no res... serem millors que en Ferran Adria! jejeje
Imatge
||*||
socpetitona
Entrades: 2180
Membre des de: ds. jul. 28, 2007 8:19 pm

EntradaAutor: socpetitona » dt. juny 09, 2009 10:49 pm

No us havia pogut llegir fins avui!! merci a totes, seguiré els vostres consells.
Demà li diré a la senyora que els cuida que hi posi un tros de poma a veure que tal... i si no llet i tot això que em diueu, la dona haurà d'anar fent proves.
El que havia fet fins ara era eliminar la mongeta amb la intenció quan s'acostuméssin a la patata i pastanaga anar-la introduint mica en mica, però és que no volen ni això...es posen a plorar que fan peneta i tot...avui la meva sogra m'ha dit que l'oriol li ha trencat el cor i tot de tant que somiquejava pobret...
Provaré tot el que m'heu dit a veure que tal.
Merci guapes per l'ajuda!!!! Ja us diré...
Imatge

Torna a “Els aliments”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::