A algú li fa mal?

Tria el pit o el biberó.

mariola
:: zebra
Entrades: 1034
Membre des de: dt. gen. 02, 2007 4:21 pm
Ubicació: El Penedès

A algú li fa mal?

EntradaAutor: mariola » dt. gen. 15, 2008 10:54 am

Hola guapes!
Em sento una mica bitxo raro... veureu... tot i que ella s'agafa bé, em fa mal donar-li el pit, encara que no tingui clivelles. Això m'afecta psicològicament (i molt!), el dia que no em fa mal, o molt poquet, estic contenta i animada; i els dies que fa un parell de tomes doloroses, penso que no faig res bé i si no fós perque VULL donar-li el pit tan si com no ja hauria plegat veles!

Tothom em diu que això és al principi... però ara ja fa 2 mesos! Tinc unes ganes de que la cosa millori....

Ostres! és que ara m'ha fet mal! i uf! necessitava desfogar-me!
Sóc l'únic bitxo raro???? ?-)
Monfran
:: girafa
Entrades: 2427
Membre des de: dv. gen. 05, 2007 2:29 pm

EntradaAutor: Monfran » dt. gen. 15, 2008 11:28 am

Mariola, ja no soc la persona més indicada per animar-te amb aquest tema, perque estic bastant enfonsada... però amb el teu cas, perque no intentes donar-li en pit amb mugroneres? Potser així no et faria tant de mal...
aletheia
:: puça
Entrades: 46
Membre des de: dg. jul. 15, 2007 1:09 pm

EntradaAutor: aletheia » dt. gen. 15, 2008 12:23 pm

Hola Mariola,
jo et recomano que vagis a un grup de lactància materna. Jo hi vaig anar just ahir per primer cop, tot i que encara em queden un parell de mesos per parir, ì hi havia un parell de mares que es trobaven amb un cas ben semblant al teu. Així que de bitxo raro res, eh ;-)
Les van ajudar molt, mirant cadascuna el problema que tenia. Hi havia una noia que li passava exactament com a tu, pel que expliques, i quan va marxar, recordo que va comentar que ja no li feia tant de mal. Val a dir que van estar posant-li el bebe al pit una bona estona, provant diferents postures, etc, fins que van trobar la manera.
Hi ha molts grups a tot Catalunya, però et recomano que primer miris a la web d'Alba: www.albalactanciamaterna.org
hi ha un telèfon al que pots trucar i t'assessoraran sobre qualsevol dubte que tinguis. Jo hi vaig trucar abans d'anar-hi, i em vaig sentir súper ben tractada, i gual que en el grup, que va ser d'allò més enriquidor.
Per cert, d'on ets? Si necessites adreces o telèfons de grups de fora de barcelona ciutat, a casa tinc una guia que recull tots els que hi ha, només cal que m'ho diguis.
Bé, ja ens explicaràs com et va. :ok:
Molts ànims!
NGM
:: pantera
Entrades: 892
Membre des de: dv. ago. 25, 2006 11:31 am

EntradaAutor: NGM » dt. gen. 15, 2008 12:33 pm

aletheia ha escrit:Per cert, d'on ets? Si necessites adreces o telèfons de grups de fora de barcelona ciutat, a casa tinc una guia que recull tots els que hi ha, només cal que m'ho diguis.

Perdona, em podries passar el llistat?? a mi m'interessa pq no vaig trobar cap per la meva zona (tot i que encara em queda bastant per parir, m'agradaria tenir-ho controlat) Jo soc de L'Ametlla, aqui dubto que hi hagi algú, però a La Garriga, Granollers,.....
Susanna
Entrades: 1647
Membre des de: dj. maig 10, 2007 2:34 pm

EntradaAutor: Susanna » dt. gen. 15, 2008 3:01 pm

Mariola, per què no vens un dia al grup d'alletament d'els monjos?? estem tots els dimecres al matí. Jo hi seré demà.

Pit Nature
Anselm Clavé n.11
Santa Margarida i els Monjos, Barcelona 08730,
Ens reunim tots els dimecres de 10 a 12
ImatgeImatge
Parvaty
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 336
Membre des de: dc. maig 31, 2006 8:56 am

EntradaAutor: Parvaty » dt. gen. 15, 2008 5:16 pm

TOTXO ha escrit:Hola Aletheia!
Ostres, jo ara ja he fet tard (ja no tinc llet), però tinc clar que pel proper fill, aniré a un grup de suport, perquè no ho vaig saber fer gens bé....
E podries dir si hi ha algún grup de suport aprop de Terrassa, o a Terrassa mateix??

Gràcies.

Reina, estas de sort! :ok:
Com pot ser que ningú et recomanes que vinguesis? ?-) Ens trobem els dilluns de 16h a 17'30h al Casal del Barri de Sant Pere (al costat de la RENFE). T'has fet retirar la llet? Encara fas algunes preses de pit? Ho vols tornar a intentar?
Mare del Roc (27/11/04) i de la Jana, nascuda a casa en un part fugaç (20/08/07).
Doula i assessora de LM de "Do de Mare". Terrassa.

http://lanenasotalacol.mine.nu/blog/
aletheia

EntradaAutor: aletheia » dt. gen. 15, 2008 9:45 pm

Hola Totxo, encara que hagis deixat el pit, la parvaty té raó, si encara ho vols intentar pots fer que et torni a pujar la llet, és el que es diu relactació. Fins i tot tinc entès que hi ha dones que sense haver tingut cap criatura poden fer que els pugi la llet, amb molta paciència suposo... :girafa:
A Terrassa hi ha un grup que es diu Do de mare, tenen un e-mail de contacte: dodemare@grupslactancia.org i un telèfon de contacte, el 937857492.
I tot i que no surt al llistat que tinc, hi ha una web molt interessant d'un grup de Terrassa, és www.acaronar.com
algun cop hi he entrat buscant informació, perquè també tenen un fòrum molt semblant a aquest, i m'han ajudat a aclarir més d'un dubte . Parvaty, que ets d'algun d'aquests grups?

NGM: seria una mica llarg passar tot el llistat, és que el tinc en paper i déu n'hi do quants n'hi ha... però a Granollers hi ha un grup d'Alba Lactància Materna. Potser a la seva web surt on es reuneixen, sino pots trucar al telèfon de consultes. A La Garriga i a l'Ametlla no en veig cap, però això no vol dir que no n'hi hagi , eh
:ok:
aletheia

EntradaAutor: aletheia » dt. gen. 15, 2008 9:54 pm

Ostres Parvaty, no m'havia fixat en la part de baix del teu missatge, jo sí que baixo de l'hort...
Així ets assessora de Do de pit, que bé! :pandi:
abril07
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 597
Membre des de: dg. oct. 22, 2006 7:38 pm

EntradaAutor: abril07 » dt. gen. 15, 2008 11:42 pm

Hola mariola,

doncs a mi també em va passar. Els primers dies em van sortir clivelles i veia les estrelles, i quan se m'anaven curant, pensava, vinga això ja està fet...i una me... a mi em continuaven fent mal els pits. A vegades eren tots dos, a vegades un, després l'altre, no a totes les tomes... quan alguna vegada no em feia mal em posava super contenta, però a la pròxima toma ja hhi tornavem a ser. Quan sentia el nen plorar i em tocava el pit que em feia mal em posava molt nerviosa. Vaig estar a punt de plgar més d'un cop pq no disfrutava com se suposava que ho havia de fer. Però pensava, si has aguantat 15 dies pots 15 dies més, vinga ja ha passat un mes, i quan feia 2 mesos, un dia m'hi fixo, i coi però si ja no em fa mal!!! un bon dia em van deixar de fer mal i mai més!!!! Suposo que l'Adrià no s'agafava gaire bé, em sembla que no obria gaire la boca i jo poder tampoc tenia gaire traça en que l'obrís. Però suposo que va creixer, i ell solet en va apendre.

O sigui que no defalleixis. Jo no m'hauria mai pensat que podria estar fins gairebé els 10 m donant el pit!!! I la veritat és que a partir d'aquell moment vaig començar a disfrutar mooooolllttttt!!, m'encanta donar el pit i estic molt orgullosa d'haver aguantat, pq t'entenc, fa molt mal, i a mi em feien mal a vegades quan no mamava, no sé un mal com per dins... a tu et passa?? Vaig llegir al llibre d'en Carlos Gonzàlez que era un sindrome amb un nom raro que era normal.

O sigui que anim que això d'un moment a l'altre passarà!!!!!!!! i ja veuràs com disfrutaràs!!!
ImatgeImatge

Imatge
NGM
Entrades: 892
Membre des de: dv. ago. 25, 2006 11:31 am

EntradaAutor: NGM » dc. gen. 16, 2008 6:55 am

aletheia ha escrit: Granollers hi ha un grup d'Alba Lactància Materna. Potser a la seva web surt on es reuneixen, sino pots trucar al telèfon de consultes. :ok:

Moltes gràcies, a la web no ho he vist, però quan estigui d'una mica més hi trucaré.
mariola

EntradaAutor: mariola » dc. gen. 16, 2008 9:06 am

neukiss-) Gràcies a totes pels ànims!!!!!! neukiss-)

Ja he anat al grup de suport a la lactància i m'ha anat molt bé, sembla que la nena s'agafa bé, però jo continuo preocupant-me per la posició i que obri bé la boca. És més com diu l'Abril, un dolor per dins... sembla que anem millorant perque per la nit ja no em molesta tant. Abril! espero que sigui com tu i durant aquest mes el mal desaparegui!! :cangui:

Les mugroneres me les han desaconsellat tant les del grup GAMMA com la de la lliga de la llet, així que serà el meu últim recurs o per quan la Maria sigui més gran.

Sussanna! Ja vindré al grup dels monjos, però és que em coincideix amb el grup postpart del CAP. Un dia faré campana d'aquí i us vindre a veure.

Gràcies a totes! A veure com passem avui el dia!
Monfran, ànims a tu també! No facis cas del que se suposa que has de sentir, vés fent sense capficar-te massa, que potser només plora per que li molesta un pet o per que està un pèl incòmode.
Petons a totes!!
mariola

EntradaAutor: mariola » dg. gen. 20, 2008 8:47 pm

Porto un dia....!

Després de uns dies gaudint de la lactància... per fi la majoria de tomes no em feien mal!! :ok: Avui he tingut un dia dolorós.. :-(( m'ha tornat a fer mal!! i tinc els pits com adolorits, de tan en tan tinc com unes fiblades... que semblen elèctriques o que cremin!!!
Aiii!!! A més els torno a tenir bastant plens!!

Ahir per la nit tenia un pit molt ple i vaig decidir buidar-me'l per passar la nit (a vegades dorm 8h seguides!), vaig treure 120ml!!!! :ok: i era el primer dia que usava el tirallets! he passat molt bé la nit, però ara... pot ser que el tirallets m'hagi fet mal?

Susanna, em sembla que dimecres podré venir al vostre grup de lactàcia. Què hi seràs? Així ens veiem!

Quan tinc dies d'aquests...uff! Penso que amb bibes seria tan fàcil... però es clar! vull que prengi la meva llet... i és tan bonic!...(inclús quan fa mal)
Perdoneu el rotllo... necessitava desfogar-me! neukiss-)
Susanna

EntradaAutor: Susanna » dg. gen. 20, 2008 9:06 pm

sí wapa, si no hi ha cap malalt a casa no hi faltaré (aquest cap de setmana en Joel ha estat amb febre, però sembla que aquesta nit ja estava bé)
Igualment, tens el meu mòbil per si em vols trucar avans...
Pots aparcar el cotxe al parking de l'ajuntament, el grun està just al carrer que baixa de devant mateix de l'ajuntament (entre el forn 4 barres i una pexeteria) baixes aquell carrer i estem just avans de arribar a la 2a travesia, a la borera de la esquerra
ImatgeImatge
Ilítia
Entrades: 2187
Membre des de: ds. març 10, 2007 9:11 am
Ubicació: Sabadell

EntradaAutor: Ilítia » dg. gen. 20, 2008 9:37 pm

Mariola ànims guapa.
EL meu cas és una mica difernt perquè al principi vaig utilitrzar mugroneres (totalment desaconsellades) però després quan ja vaig deixar d'utilitzar-les també em va fer mal i era justament aquest dolor que tu expliques, per dins, una sensació rara. Però al final va passar, també vaig anar a un grup de suport on em van explicar quina havia de ser la postura correcta.
Ànims que tot passa!!
mariola

EntradaAutor: mariola » dj. gen. 24, 2008 9:43 pm

Ilitia gràcies pels ànims!!
Cada dia sembla que la cosa millora, però quan tinc un dia dolent m'enfonsa i pel cap em passen un munt de bibes :-(( . Avui la Maria ha demanat molt sovint, cada 2h o 2'5h i ha sigut fantàstic. Estic cansada perque ha demanat molta atenció, molt pit i molts braços, però he gaudit donant el pit! No em feia mal i ella menjava amb una carona de tranquilitat... :plora: :-)(-:
Espero que cada vegada tingui menys dies dolorosos.
Susanna, com va anar el grup? et va arribar el meu sms? A veure si la setmana que ve ens organitzem millor i us venim a veure!
Ja us aniré informant de la meva aventura amb el pit! neukiss-)
Monfran
Entrades: 2427
Membre des de: dv. gen. 05, 2007 2:29 pm

EntradaAutor: Monfran » dj. gen. 24, 2008 10:02 pm

Que bé Mariola!!!!
Susanna

EntradaAutor: Susanna » dv. gen. 25, 2008 12:56 pm

No em va arribar cap missatge ?-) igualment no vaig poder anar, el Joel es va aixecar amb 39 de febre!!
A veure si podeu venir la propera setmana, jo espero poder anar!!
M'en alegro que poc a poc la cosa vagi millorant, ja veuràs com aviat ho gaudiràs 100%
ImatgeImatge
Liula
Entrades: 1577
Membre des de: dv. gen. 19, 2007 10:35 am

EntradaAutor: Liula » dv. gen. 25, 2008 1:16 pm

Mariola, per què desaconsellen les mugroneres? de vegades em fa una mica de ràbia aquestes postures tan radicals... als primers mesos entenc que els pot anar malament perquè poden empassar-se més aire, però si s'hi acostumen, és millor utilitzar mugroneres que no no poder donar el pit per aquest motiu, si és el que es desitja...

Bé... dir-te que nosaltres portem sis mesos amb mugroneres i jo sí que les defenso perquè a mi m'han salvat la lactància. Ell s'hi va acostumar de seguida, com ho hauria fet amb un biberó, i ara quan li ofereixo el pit sense mugronera em mira raro... intenta xuclar i algunes vegades ho fa, però gairebé mai... per mi va resultar un alivio molt gran, i tinc les mateixes sensacions que sense mugroneres, i ara que li han sortit les dents i de vegades mossega, fins i tot vaig més tranquil·la, perquè si em clava queixalada tot i que també me'n sento (no són de cuir!!!), almenys no fa tan mal....

Ànims... a veure si ho soluciones, però sinó, jo sí que t'aconsello les mugroneres...
Hem alletat 19 mesos!
Ilítia
Entrades: 2187
Membre des de: ds. març 10, 2007 9:11 am
Ubicació: Sabadell

EntradaAutor: Ilítia » dv. gen. 25, 2008 1:25 pm

Jo quan he comentat que les mugroneres eren desaconsellades era pel fet que a nosaltres al mes d'estar utilitzant-les la Mireia tenia molts gassos i ho passava molt malament.
Justament jo les murgoneres les vaig començar a utilitzar perquè a l'hospital una infermera em va dir que els meus mugrons eren plans i que no ho aconseguiria i en seguida em va portar la mugronera, la veritat es que en aquell moment em van anar bé però després pensant-ho ho podia haver intentat sense.
A més no se si va ser casualitat però a la que les vaig deixar d'utilitzar la Mireia mamava molt més ràpid i amb 5/10 minuts ja ho tenia fet, mentre que amb les mugroneres si passava molta estona.
Amb tot això Anna penso que ho estas fent molt i molt bé amb les mugroneres però em penso que no a tothom els hi pot anar tan bé.

Mariola m'alegro que ja estigueu millor
Liula
Entrades: 1577
Membre des de: dv. gen. 19, 2007 10:35 am

EntradaAutor: Liula » dv. gen. 25, 2008 1:38 pm

No, clar, si cada persona és un món, jo només dic que si això és una solució i a ella li funciona i vol donar el pit, doncs que hi ha casos en que sí que funciona amb mugroneres... el que em fa ràbia és, perquè m'entengueu, que com que donar el pit és la cosa més natural del món si poses les mugroneres és com si ja no fossis la super mare soferta que aguanta amb tot el dolor......... igual que parir, i tot plegat..... a veure, que jo estic d'acord que hi hagi gent que ho prefereixi, però d'aquí a que hi hagi coses o medicacions que ens ajudin que no les acceptem perquè deixen de ser "naturals" doncs és el punt on em fa ràbia... si pot anar millor tampoc cal ser tan estrictes......

Amb tot segur que per mamar es tarda més... nosaltres ens hi passem força estona, però no em sap greu la majoria de vegades perquè m'encanta poder-lo tenir als braços sense que ningú em digui que li tinc massa.......... ei, i admiro les que vau començar amb mugroneres i vau aconseguir treure-les! jo no vaig tenir voluntat per fer-ho, m'anava fent mal i al final s'hi va acostumar, però per mi tampoc ha suposat cap trasbals... sempre en porto alguna damunt en unes carmanyoletes petitones i ja està, no és com prendre els biberons i tot plegat...
Hem alletat 19 mesos!

Torna a “La llet”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 19 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::