Ajuda, m'he de treure llet! I no puc!

Tria el pit o el biberó.

marta9
:: poltre
Entrades: 657
Membre des de: dj. oct. 23, 2008 3:01 pm
Ubicació: Rubí (Vallès Occidental)

Ajuda, m'he de treure llet! I no puc!

EntradaAutor: marta9 » ds. maig 17, 2014 8:40 pm

La Bruna té tres mesos. L'he de deixar amb la meva mare un cop a la setmana unes tres horetes. Vaig comprar-me un extractor de llet, el manual de la Medela, i les primeres vegades més o menys me,n treia 50ml després de mitja hora, pel matí i tenint la nena a l,altre pit perquè sinó res.

Però darrerament cada cop en sortia menys i ara no hi ha manera! Com només és una "toma" a la setmana vaig comprar llet de pot... Però aquest dilluns quan la vaig deixar no hi va haver manera! Es va passar tota l,estona plorant ... Diu ma mare que feia dos xumadetes i ho deixava. Suposo que nota que no és la meva i no li agrada!

Mirant per internet vaig saber de l,extracció manual, i ho he provat... És ben bé com munyir una vaca! Però m,hi passo estona i estona i no omplo practicament res (i em fa mal, em queda el pit tot vermell!)

Algú té algun remei màgic per treure llet amb l,extractor? Us ha passat, que no surti? Li insistiríeu amb la llet artificial? Creieu que pot interferir amb la lactància?

Estic feta un embolic! A veure so algú em pot donar un cop de mà...
Imatge
Imatge
Imatge
catalanna
:: lleona
:: lleona
Entrades: 973
Membre des de: dg. gen. 17, 2010 7:15 pm

Re: Ajuda, m'he de treure llet! I no puc!

EntradaAutor: catalanna » ds. maig 17, 2014 9:04 pm

A mi també em passava... És totalment mental, crec jo. Jo si vols tinc el medela swing, si vius a prop tel puc deixar uns dies i el proves...
De totes maneres, els nens són molt savis i s'hi acostumarà ràpid.. O bé a la llet articifial o bé a passar aquelles hores sense pit.
nb_30
:: tigre
:: tigre
Entrades: 749
Membre des de: dj. feb. 02, 2012 5:14 pm

EntradaAutor: nb_30 » ds. maig 17, 2014 9:14 pm

El que pots fer es que mentre fa la toma d'un pit doncs et treus llet de l'altre. O sino mirar una foto del teu fill mentre et treus la llet.
I molta paciencia! A mi tambe em costava molt.
Rossinyola
:: pantera
Entrades: 806
Membre des de: ds. maig 21, 2011 11:05 am

EntradaAutor: Rossinyola » dg. maig 18, 2014 9:16 am

A mi també em costava moltíssim. M'havia de relaxar molt, estar tranquila sense interrupcions, mirar-me fotos de la meva filla i concentrar-me en que en la sensació de quan ella mamava. Jo tinc el medela swing i em va anar força bé, però sobretot la ment hi juga moltíssim.
Imatge

Imatge

Imatge
kabbisa
:: zebra
Entrades: 1397
Membre des de: dc. feb. 23, 2011 5:33 pm
Ubicació: Barcelona / Cabrils

EntradaAutor: kabbisa » dg. maig 18, 2014 9:26 am

Jo només vaig ser capaç de treure'm llet amb l'extractor quan era mooolt i mooolt constant. Cada cop que el nen deixava de mamar, em posava el medela i treia una miqueta.

Però quan vaig deixar de ser constant (deixant passar una toma, o un dia, o,...) la llet va deixar de sortir amb el medela. ((Per què us feu la idea, vaig trigar una setmana en aconseguir 50ml, posant-me l'extractor durant la toma de després de dinar (nen i medela alhora)!))
Manualment treia més, però tampoc massa més!

Com que feiem mixta des del principi, vaig deixar estar el medela. No calia tan patiment per tan poc resultat.

Com t'han dit, els nens s'adapten ràpid: a l'artificial o a esperar-te ;)
02.feb.11: 1a eco: 2cm 9setm
05.set.11 : DPP : DPR

"Quiérele cuando menos lo merezca, porque será cuando más lo necesite"
Aidín
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 319
Membre des de: dg. des. 08, 2013 9:36 pm

EntradaAutor: Aidín » dg. maig 18, 2014 9:31 am

Hola guapes!
Doncs la meva experiència va ser fatal amb l'extractor manual, al final vaig desistir i em vaig comprar l'elèctric que pots graduar la intensitat de l'extracció, aquest si que em va anar de conya!!!
Espero haver-te ajudat neukiss-)
Aidín
soclamarga
Entrades: 843
Membre des de: dc. març 10, 2010 9:46 pm
Ubicació: Lleida

EntradaAutor: soclamarga » dg. maig 18, 2014 11:02 am

Hola!

trucs n'hi ha molts, però no sempre funcionen… Jo tinc l'extractor de Philips Avent (de l'any 2010) i va molt bé perquè el pots fer servir automàticament però amb la pressió i rapidesa que li "diguis" manualment. Bé, el cas és que el "truc" que a mi em va millor (el posen a les instruccions em sembla) és que al principi he de fer "succions" ràpides i poc profundes, durant 1 o 2 minuts o 3… depèn. Durant aquesta estona no em surt ni una gota, però després comencen a sortir rajets, i llavors és quan començo a fer "succions" més "fortes" i llargues, i va sortint molta més llet. A mi, sobretot al principi, el que em passava és que si m'estava mirant si sortia llet o no, em costava més que sortís! i a més, quan sortia i pensava "mira ara que bé, quanta que en surt!" se'm parava de cop i en sortia molt poqueta!! Llavors, el que feia era anar mirant de tant en tant per assegurar que sortís (si em distreia de vegades passava que portava molta estona funcionant i no havia sortit gens de llet!), però un cop sortia intentava no mirar gaire.

Els trucs clàssics són això que et comentaven de mirar fotos/vídeos de la nena, pensar que és ella la que tens al pit, posar-te escalfor al pit just abans de treure't llet, fer-t'hi una mica de massatge abans de començar o durant l'extracció (si busques a internet trobaràs indicacions de com fer-ho, però bàsicament és de la part de fora del pit cap al mugró, en moviments circulars o en espiral…).

Pel que fa a insistir amb la llet artificial, doncs no ho sé, si quan l'has de deixar amb la teva mare no tens llet teva, doncs jo sí que ho provaria de donar-li d'artificial si la nena té gana. Que ho vagi intentant la teva mare, sense forçar per això (o provant diferents biberons, de vegades és la tetina el que no els agrada, les de latex acostumen a fer pudor, almenys les que he tingut jo).

Interferir amb la lactància no ho crec, i menys si és només 1 cop a la setmana! Per la meva experiència i la de molta gent que he llegit, continuen preferint el pit (a no ser que siguin mooolt menjadors i vegin que amb el biberó surt més fàcil…).

Molta sort i sobretot moooolta paciència amb l'extractor!
PetitPrincep79
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2004
Membre des de: dt. nov. 29, 2011 3:09 pm

EntradaAutor: PetitPrincep79 » dg. maig 18, 2014 5:13 pm

Bones!

Amb l'extractor cal ser força constant per treure quantitat....pots probar treure't després de cada toma i ajuntar-ho tot el dia. O a la nit només donar-li d'un pit i al matí et treus del que t'has reservat.
També et puc dir que moltes criatures s'esperen....la meva ha arribat a esperar-me prop de 4 hores (amb mi això no ho aguanta ni de conya i ja té 8 mesos, i vaig començar a treballar a les 16 setmanes).
http://www.fertilityfriend.com/home/395bd9

http://deaquialamaternidad.blogspot.com.es/

Inici de cerca Setembre 2011
Gener 2012: TE+ Abort espontani
Gener 2013: 1a IA Positiva!!
Setembre 2013: Neix la petita.
Juliol 2015: TE+ Abort espontani
Desembre 2015: 1a ICSI 2 òvuls/1 fecunda i s'atura.
Juliol 2016: 2a ICSI 1 òvul/fecunda i s'atura.
marta9
Entrades: 657
Membre des de: dj. oct. 23, 2008 3:01 pm
Ubicació: Rubí (Vallès Occidental)

EntradaAutor: marta9 » dt. maig 20, 2014 10:33 am

Moltes gràcies a totes! Arribo a la conclusió que potser tenia expectatives poc realistes, que esperava poder omplir un bibi en qualsevol moment que m,anés bé de treure,m llet. I no.

Aquests dies he intentat anar traient miques vàrios cops al dia, amb la nena a l,altre pit i va prou bé! Serà qüestió de tenir paciència, i mica en mica s,omple pica!
Imatge
Imatge
Imatge
mcg
:: rateta
:: rateta
Entrades: 182
Membre des de: dl. set. 09, 2013 7:45 am

EntradaAutor: mcg » dt. juny 03, 2014 10:47 am

Hola marta9! doncs jo el q faig es que caa vegaa que ella mama em poso el tirallets a l'altra, primer feia servir l'electric de medela xo no sortia res, i em vaig comprar el manual de l'avent i oli en un llum!!!al llarg el dia em trec uns 200mls. pero em passa com han comentat ue quan miro si sirt es para i despres torna a començar. jo t'aconsello que ho facis quan tinguis al bebe al pit i que ho provis en cada toma, encara que els primers diez no surti res el pit es va estimulant x saber que ha d treure tambe.
molts anims i no t'obsesionis!
jaruma
Entrades: 898
Membre des de: dt. set. 18, 2012 8:28 pm

EntradaAutor: jaruma » dl. set. 08, 2014 8:40 pm

Us estic llegint i em surgei un dubte: si et treus llet d'un pit mentre ell mama de l'altre, què fas si el nen vol més pit un cop ha acabat? Perquè el meu de vegades acaba d'un pit i vol posar-se a l'altre. Llavors el pit estarà buit, no? O va produint tota l'estona?
kabbisa

EntradaAutor: kabbisa » dl. set. 08, 2014 11:04 pm

Va produint tota l'estona.

rita2013
:: papallona
:: papallona
Entrades: 131
Membre des de: dt. jul. 23, 2013 4:38 pm

EntradaAutor: rita2013 » dl. set. 08, 2014 11:10 pm

Jo crec que produeix a mesura que el nen succiona.
kabbisa

EntradaAutor: kabbisa » dt. set. 09, 2014 12:53 pm

no hem de veure un pit com una ampolla qeu s'omple quan "descansa" i quan volquem el contingut es va buidant. El pit és més semblant a una aixeta que quan obres i demanes liquid, en va sortint.

tal com diu l'alba padró, de Som La Llet (en el seu bloc hi ha la tira d'informació)

http://criatures.ara.cat/somlallet/2013/03/27/arrels/
L’altre afirmació que també deixem anar sovint ( a mi també se m’escapa de tant en tant) és la frase feta que diu que cal buidar el pit.

Si parlem de buidar hom entén que el pit té un final, un límit i res més lluny d’això. La glàndula no té una producció limitada, més aviat il·limitada. És una mena d’aixeta que sempre raja.

Afirmar que cal buidar-lo crea molta angoixa perquè no podem saber quina quantitat de llet hi ha al pit, ni sabem quina quantitat pren la criatura, ni quina quantitat deixa a dins…. No sabem res! I és que en realitat el pit no es buida, si s’estimula torna a produir llet i per tant, molt lligat amb aquet mite, no cal esperar x hores perquè es reompli. Allò de “mama tan sovint que no em dóna temps a que el pit s’ompli” és producte del mite que diu que el pit es buida.

Hi ha una metàfora molt simple per entendre el tema del pit. A la cisterna del WC hi ha aigua, si premeu la cisterna l’aigua s’escola però immediatament després es torna a omplir per assegurar que hi haurà aigua per la pròxima vegada que la premeu.

Doncs el mateix, al pit hi ha llet cada vegada que la criatura mama la llet surt i “omple” la criatura però immediatament després el pit es torna a omplir/preparar per si la criatura demana més.

Si tirem de la cisterna seguit, no s’acabarà d’omplir però mai es buidarà. Quan notem els pits a tope no és que tinguem més llet, és que la llet s’acumula.

izascun79
Entrades: 1321
Membre des de: dv. gen. 08, 2010 11:13 am

EntradaAutor: izascun79 » dj. set. 18, 2014 5:25 pm

Ostres, m'interessa el tema i sobretot acabar d'entendre aquest concepte de que sempre hi ha llet. Us explico la meva experiencia i tot i que vull tenir fe cega en que les coses són com sempre les he llegit i com sempre me les han explicat, molts dies pateixo la manca de llet al pit quan el peque en vol.

Fa una setmana que treballo (simpatica--- merda de sistema i baixa maternal) i el meu peque té 5 mesos i mig. Tinc la sort de poder anar a dinar a casa mons pares així que al migdia el veig i pren pit. En total, comptant que li dono el pit abans de deixar-lo al matí i li torno a donar quan arribo a la tarda, només pren una toma de llet meva en bibe (sobre les 11 del matí). Aleshores aprofito a mig matí per treure'm llet a la feina (i encara gràcies que jo puc, que a moltes mamis no els ho permeten :ufs: ). Ell pren 180ml cada matí així que aquesta és la quantitat que he de deixar a ma mare cada dia. He llogat un llevallets d'hospital de la Medela per a fer l'extracció més rápida i perdre menys temps, i pq he llegit que treure dels dos pits alhora augmenta la producción. El tema és que els primers dies quan duia 100 ml ja no sortia res. El llevallets anava fent però ja no sortia ni gota. Quan veia que feia 5 succions seguides i no sortia res ho deixava. Era el meu indicador que no valia la pena seguir. Ara ja fa dos dies que arribo a 150. El mateix, arriba un punt que no surt. Clar que si segueixo van sortint gotes, però surten gotes cada 6 o 7 segons. El tema és que cada vespre he de treure llet per a completar la toma i aprofito per treure el màxim que puc per a fer reserves (pq algunes tardes no pot esperar a que jo arribi i ma mare li dona llet congelada de reserva i s'està acabant)... però aquí ve el problema. Ell "sopa" a les 8:30 i se'n va al llit. Jo no vull anar a dormir tard així que a les 21:30 pillo llevallets i començo... i començo amb la tortura. És la mateixa màquina, estic mega cómoda a casa (molt més que a la tassa del wc de la feina, us ho asseguro), miro fotos i vídeos del nen a l'ordinador,... i d'allà no surt gairebé res... algun dia aconsegueixo 50 ml, però no és el normal. Estic una mica desesperada pq s'acaben les reserves, i ma mare la pobra fa el que pot però quan la gana apreta tira de reserves... crec que hauré de deixar la LME abans dels sis mesos. Pensava que seria més fácil...
En canvi, alguns dies he dit: va, espero a les 23 i trec... i efectivament... surt moltíssima més llet. Tinc la impressió que els pits s'han omplert, que ja sé que no deixa de sortir mai llet però el fet que tinguin llet acumulada fa que surti més fàcil. Aleshores el problema el tinc si el peque es desperta (que no és estrany) a les 00... es fot com les cabres pq xuma xuma xuma i d'allà no deu sortir res pq acaba plorant, jo desquiciada i el meu marit cabrejat passejant el nen per tota la casa...

Bé, només us ho volia explicar... en el fons necessitava desfogar-me. Sé que mai deixo de tenir llet però està clar que si ha passat estona de la darrera toma la llet flueix fàcilment i si no costa molt de sortir i el peque i el llevallets s'emprenyen.

Ànims a totes... el meu llevallets i jo som amics però sincerament... tinc ganes de perdre'l de vista! :content:
Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Si et ve de gust, visita el meu bloc... http://cosetesnostres.wordpress.com
Araneta
Entrades: 1754
Membre des de: dj. gen. 10, 2013 1:45 pm
Ubicació: Terrassa

EntradaAutor: Araneta » dt. set. 30, 2014 3:29 pm

Hola Izascun!!
Jo crec q el teu peque plora tant per que no li surt a raig com quan notes els pits plens... Deu tenir molta gana per que porta molta estona dormint (quina sort nena!!) i es desespera...

Jo tinc el medela mini i com a màxim m'he tret 50 mL mentre li donava l'altre pit (però per un altre tema; el meu marrec només volia el pit esquerre i em negava a perdre la producció al dret... Ara pren dels dos :p-) )

Tb vull agrair el post de la kabbisa, per que això de buidar els pits em portava de cap!!!
L'Aran es fa gran :cnen: Imatge
http://www.fertilityfriend.com/home/424654

Panxupacte twins d'abril '13: Laia :-()) i Araneta :-())

Panxupacte DEURES COMPLERT!! :-()) : Llentieta, Marsai, Tiritissima, crisgf1980, Annieee, Paparra, Xinxa, Abmo, Anatolia, Arcdesantmarti i Araneta
izascun79
Entrades: 1321
Membre des de: dv. gen. 08, 2010 11:13 am

EntradaAutor: izascun79 » dc. oct. 01, 2014 9:06 am

Araneta ha escrit:Hola Izascun!!
Jo crec q el teu peque plora tant per que no li surt a raig com quan notes els pits plens... Deu tenir molta gana per que porta molta estona dormint (quina sort nena!!) i es desespera...

Jo tinc el medela mini i com a màxim m'he tret 50 mL mentre li donava l'altre pit (però per un altre tema; el meu marrec només volia el pit esquerre i em negava a perdre la producció al dret... Ara pren dels dos :p-) )

Tb vull agrair el post de la kabbisa, per que això de buidar els pits em portava de cap!!!

Guapa araneta!!!!! Quina il·lusió llegir-te per aquí!
Sí, estic segura que el que passa és això que dius, que no surt a raig i s'emprenya... i sí, tinc sort. Aquest Gerard m'ha sortit més dormidor que el Pau, gràcies a déu... però tot just fa un mes que fa aquesta primera tirada llarga, de tres o quatre hores. I fins fa una setmana després se'm despertava cada hora o hora i mitja! jejejejejje
Ànims, ja veuràs com en un temps tu també podràs dormir millor! L'Aran encara és petitó!
Saps què? El Pau m'ho va fer, això que comentes de rebutjar un pit. I curiosament també em va rebutjar el dret. El que vaig fer va ser enganyar-lo amb la postura. L'izascuno em va ajudar a col·locar-lo al pit dret com si fos l'esquerra, amb ajuda de coixins. No sé si va ser perquè li devia fer mal l'orella aquells dies o que m'havia fotut una mossegada i vaig fotre un crit i el vaig espantar. De totes maneres al final va acabar rebutjant-lo del tot, cap als 10 o 11 mesos. I curiosament també és el pit més "complicat" pel Gerard. I quan faig servir el llevallets (que és doble) és evident que l'esquerre xuta molt més que el dret, surt més a raig i més del doble de ràpid... suposo que si tenen dos pits i un funciona molt millor que l'altre, ho fan saber.
Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Si et ve de gust, visita el meu bloc... http://cosetesnostres.wordpress.com
Araneta
Entrades: 1754
Membre des de: dj. gen. 10, 2013 1:45 pm
Ubicació: Terrassa

EntradaAutor: Araneta » dc. oct. 01, 2014 1:19 pm

Espero q tinguis raó i cada cop dormi més (sobretot sense mi, q em preocupa molt la tornada a la feina...)

Jo tb vaig fer lo d'enganyar-lo amb la postura!! Jejeje!

Doncs pel q tinc entés, els nens més o menys sempre tenen un pit favorit, però nosaltres tb intervenim en això... Les dretanes estem molt cómides quan son molt peques posant-lo al pit esquerre per que així la mà ens queda lliure, ho fem sense voler... Jo em vaig fixar tb q la meva postura corporal canvia al posar-lo d'una banda o de l'altre... Total, q fàcil fàcil no és això!! Jejeje! :miko:
L'Aran es fa gran :cnen: Imatge
http://www.fertilityfriend.com/home/424654

Panxupacte twins d'abril '13: Laia :-()) i Araneta :-())

Panxupacte DEURES COMPLERT!! :-()) : Llentieta, Marsai, Tiritissima, crisgf1980, Annieee, Paparra, Xinxa, Abmo, Anatolia, Arcdesantmarti i Araneta

Torna a “La llet”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::