AC als 4 o 6 mesos?
AC als 4 o 6 mesos?
Hola,
La nostra filla te 3 mesos i suposem que als 4 el pediatra ens donara instruccions per donar-li la primera AC.
A les que heu decidit esperar als 6 mesos, us donen alguna explicacio de.perque ho fan als 4? Heu tingut algun problema per voler-li donar als 6?
La nostra filla te 3 mesos i suposem que als 4 el pediatra ens donara instruccions per donar-li la primera AC.
A les que heu decidit esperar als 6 mesos, us donen alguna explicacio de.perque ho fan als 4? Heu tingut algun problema per voler-li donar als 6?
Re: AC als 4 o 6 mesos?
Perdoneu, potser hauria d haver-ho posat al post dels alimentd...
- Rossinyola
- :: pantera

- Entrades: 806
- Membre des de: ds. maig 21, 2011 11:05 am
Jo el q no entenc és com és q encara hi ha pediatres q recomanen AC als 4 mesos, quan divereses organitzacions com AEP o OMS recomanen lactància (si és materna millor) exclusiva fins els 6 mesos. Als 4 mesos no tenen l'estómac preparat per rès més q no sigui la llet (per molt q a la farmàcia es venguin productes suposadament aptes), per no parlar que no mostren cap signe que indiquin que són prou madurs per menjar, com ara aguantar-se asseguts sense ajuda i haver perdut el reflex d'extrusió. Sincerament, no cal tenir pressa, són lactants i tenen tota la vida per menjar la resta d'aliments.
Dependra del pediatre q t toqui. Jo vaig tant a mutua com a seg social i en cap cas m han obligat a introduir AC als 4m.
Tant amb la meva gran com ara la petita q té 3m he fet LME i m han preguntat sempre quan volia introduir la AC. Amb la gran ho vaig fer als 5m pq als 5'5m jo tornava a treballar.
I ara amb la petita faré 6m d LME i llavors fare AC tb per motius laborals.
En tots 2casos faig reserva de llet materna congelada per evitar en la mesura del possible i quan més temps millor fer servir llet de pot i q li preparin les papilles amb llet materna.
Una cosa és q et diguin que si cal poden fer AC i una altre q t'obliguin. Jo no he tingut mai aquesta sensació ni cap de les meves amigues tampoc. Canvia de metge si no et convenç!
També vull dir que sempre t pregunten i miren el nen a les revisions per veure si poden començar la AC. es a dir...si aguanta assentat i reflexes. Si no es així et diran q t'esperis i donis pit o biberó si no hi ets.
I x altre banda, sembla ser q és preferible introduir la verdura p.ex a donar un bibe de llet artificial. Per aixó ho proposen enlloc de pautar bibes de llet artificial en els nens de LME.
Tant amb la meva gran com ara la petita q té 3m he fet LME i m han preguntat sempre quan volia introduir la AC. Amb la gran ho vaig fer als 5m pq als 5'5m jo tornava a treballar.
I ara amb la petita faré 6m d LME i llavors fare AC tb per motius laborals.
En tots 2casos faig reserva de llet materna congelada per evitar en la mesura del possible i quan més temps millor fer servir llet de pot i q li preparin les papilles amb llet materna.
Una cosa és q et diguin que si cal poden fer AC i una altre q t'obliguin. Jo no he tingut mai aquesta sensació ni cap de les meves amigues tampoc. Canvia de metge si no et convenç!
També vull dir que sempre t pregunten i miren el nen a les revisions per veure si poden començar la AC. es a dir...si aguanta assentat i reflexes. Si no es així et diran q t'esperis i donis pit o biberó si no hi ets.
I x altre banda, sembla ser q és preferible introduir la verdura p.ex a donar un bibe de llet artificial. Per aixó ho proposen enlloc de pautar bibes de llet artificial en els nens de LME.
Hola,
No és que m'hagin dit que ho he de fer si o si, de fet encara no n'hem parlat, però sé per altres pares que el pediatra del CAP del nostre poble els hi pauta de començar als 4, perque només n'hi ha un (de pediatra). Per això tampoc podem canviar si no és per privat, no tenim mútua.
Jo també he llegit que millor AC que llet de pot, i de fet com que no treballo en principi no faré ni una cosa ni l'altra, però si es donés el cas no sé pas (estic pendent d'una possible feina a mitja jornada), perque em trec molt poca quantitat de llet i no en tindria prou per fer-li bibis de LM. Entre la pràctica i que no trobo el moment, el dia que m'hi puc posar em trec 100ml màxim...La que vaig reservant vola si algun dia he d'anar a algun lloc, i no em veig traient-me la suficient d'una dia per l'altre.
No és que m'hagin dit que ho he de fer si o si, de fet encara no n'hem parlat, però sé per altres pares que el pediatra del CAP del nostre poble els hi pauta de començar als 4, perque només n'hi ha un (de pediatra). Per això tampoc podem canviar si no és per privat, no tenim mútua.
Jo també he llegit que millor AC que llet de pot, i de fet com que no treballo en principi no faré ni una cosa ni l'altra, però si es donés el cas no sé pas (estic pendent d'una possible feina a mitja jornada), perque em trec molt poca quantitat de llet i no en tindria prou per fer-li bibis de LM. Entre la pràctica i que no trobo el moment, el dia que m'hi puc posar em trec 100ml màxim...La que vaig reservant vola si algun dia he d'anar a algun lloc, i no em veig traient-me la suficient d'una dia per l'altre.
- rateta2013
- :: peixet

- Entrades: 298
- Membre des de: dt. set. 17, 2013 12:05 pm
Gusiluz, el Carlos González, expert en lactància, diu que millor llet en pols que AC, ja que l'aliment bàsic el primer any és la llet (millor materna, però si no, doncs artificial). L'alimentació complementària és això...un complement.
Molts pediatres diuen als 6 mesos. Els antics diuen als 4. Tu pots fer el que vulguis... és el teu fill, i mentre prengui pit i vagi pujant de pes, no has de patir.
Molts pediatres diuen als 6 mesos. Els antics diuen als 4. Tu pots fer el que vulguis... és el teu fill, i mentre prengui pit i vagi pujant de pes, no has de patir.
Eduard 2005
Arnau 2014
Arnau 2014
Bones. Cada pediatre és un món. Hi ha mares amb el mateix temps que el meu que fent LME als 4 mesos ja han introduït aliments i per exemple a mi que fem lactància mixta, bé fa un mes que que no vol pit, doncs aquesta setmana que ha tingut la revisió dels 6 mesos la pediatre ja ens ha donat el full dels aliment i comencem directament amb verdura (no ho sabia i m'ha sobtat jeje), això va com va.
Com diu la Rossinyola , el millor i segons l'OMS és fer llet (materna o artificial) fins els 6 mesos, ja que l'aparell digestiu dels nadons encara no és prou madur. No tinguis pressa a introduir els aliments, i tu has de fer el que millor creguis per la teva filla.
Com diu la Rossinyola , el millor i segons l'OMS és fer llet (materna o artificial) fins els 6 mesos, ja que l'aparell digestiu dels nadons encara no és prou madur. No tinguis pressa a introduir els aliments, i tu has de fer el que millor creguis per la teva filla.
rateta2013 ha escrit:Gusiluz, el Carlos González, expert en lactància, diu que millor llet en pols que AC, ja que l'aliment bàsic el primer any és la llet (millor materna, però si no, doncs artificial). L'alimentació complementària és això...un complement.
Hola rateta,
Doncs precisament el Carlos G. a Un regalo para toda la vida, diu que si la mare no pot donar-li alguna presa, millor adelantar alguna papilla que llet artificial (Pag. 197)
En el nostre cas vam començar AC despres d.una LME durant 7 mesos.

Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 5 visitants
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |