Anem canviant?
Anem canviant?
Hola
Ara que havia farà un any, em sorgeixen nous dubtes. Intentaré ser esquemàtica...
En teoria, ja pot anar menjant de tot però ella el pit per dormir no li treguis, i per tant, la gran majoria de vegades no sopa. Ella a parti deles 19,30h no vol menjar res que no sigui pit i anar a dormir... La pediatra ens va dir que avancessim l'hora del sopar i el pit de postre, però és complicadíssim! Sopar a les 19h? No sé com ho veieu vosaltres...
L'altre tema, és que jo encara em trec llet pels matins i li donen quan jo sóc a la feina. Però deixarieu de treure-us llet i que li donin de fòrmula? Per què fins quan prenen tanta llet? Ella pels matins fa cereals amn llet de continuació (els típics de blevit) i a mig matí depene dels dies pren un parell de bibes, un total de 120 ml. Què feieu vosaltres quan tenia ja l'any? Contuaveu donant-li pit o treient-vos llet o li donaveu altres tipus de llet?
Bé, de moment aquests són els que més em preocupen... M'agradaroa que es quedés només amb el pit dela nit, però també vull saber que és el millor per ella.
Gràcies! Espero haver-me explicat bé...
Ara que havia farà un any, em sorgeixen nous dubtes. Intentaré ser esquemàtica...
En teoria, ja pot anar menjant de tot però ella el pit per dormir no li treguis, i per tant, la gran majoria de vegades no sopa. Ella a parti deles 19,30h no vol menjar res que no sigui pit i anar a dormir... La pediatra ens va dir que avancessim l'hora del sopar i el pit de postre, però és complicadíssim! Sopar a les 19h? No sé com ho veieu vosaltres...
L'altre tema, és que jo encara em trec llet pels matins i li donen quan jo sóc a la feina. Però deixarieu de treure-us llet i que li donin de fòrmula? Per què fins quan prenen tanta llet? Ella pels matins fa cereals amn llet de continuació (els típics de blevit) i a mig matí depene dels dies pren un parell de bibes, un total de 120 ml. Què feieu vosaltres quan tenia ja l'any? Contuaveu donant-li pit o treient-vos llet o li donaveu altres tipus de llet?
Bé, de moment aquests són els que més em preocupen... M'agradaroa que es quedés només amb el pit dela nit, però també vull saber que és el millor per ella.
Gràcies! Espero haver-me explicat bé...
Re: Anem canviant?
Doncs que recordi a partir de l'any ja era alimentacio normal, fora bibes excepte el d'anar a dormir. Esmorçar llet en got i galetes o farinetes, dinar verdura i tall, berenar fruita o iogurt o galetes, sopar sopa o truita etc, i per dormir un bibe.
Jo li donava el sopar a les 7 cap problema! Dinen tan d'hora, si te gana doncs a sopar!
Jo li donava el sopar a les 7 cap problema! Dinen tan d'hora, si te gana doncs a sopar!
Adapta't a la nena i a les seves necesitats, que mé dona que els nens d'un any facin això o això altre? Si la teva filla vol pit, dona-li pit! Que alimenta més, un olat de verdura o un got de la millor llet del mon?
És molt petita per treure-li el bibi, si el vol que el prengui, i jo de tú no li donaria fórmula tenint llet materna.. Com anar en bus tenint el ferrari al párking!
No sé si dorm molt d'hora, però la pots posar a taula amb vosaltres a l'hora de sopar i que vagi agafant el le lo vingui de gust..
És molt petita per treure-li el bibi, si el vol que el prengui, i jo de tú no li donaria fórmula tenint llet materna.. Com anar en bus tenint el ferrari al párking!
No sé si dorm molt d'hora, però la pots posar a taula amb vosaltres a l'hora de sopar i que vagi agafant el le lo vingui de gust..
La meva no fa pit, fem llet de fórmula, però tampoc no sopa, només pren bibi amb cereals. Això és el que em va recomanar el pediatre, tot i que jo no ho acabo de veure clar. Ara, amb gana no es deu pas quedar, perquè no es desperta en tota la nit (de gana. Sí que es desperta, però es torna a adormir al minut).
Jo li ho vaig comentar al pediatre, que em semblava estrany que no sopés, i em va dir que és una lactant i que no cal que prengui tantes proteïnes. Que amb el dinar i el berenar ja en fa prou. Però jo m'estic plantejant fer-li alguna sopeta, ara que farà més fred...
Jo li ho vaig comentar al pediatre, que em semblava estrany que no sopés, i em va dir que és una lactant i que no cal que prengui tantes proteïnes. Que amb el dinar i el berenar ja en fa prou. Però jo m'estic plantejant fer-li alguna sopeta, ara que farà més fred...
- sargantana:28
- :: poltre

- Entrades: 646
- Membre des de: dg. ago. 19, 2012 11:07 am
Això cada criatura és un món, la meva ja no fa pit i no és massa de bibes ni triturats així que fa tots els apats igual que nosaltres des dels 11 mesos. Ella per dinar i per sopar té molta gana i menja primer, segon i postres, en canvi per berenar passa amb menys, fruita, iogurt o un mini bocata. Ho fem així perquè ella ens ho ha anat marcant d'aquesta manera. Jo penso que el millor és escoltar-los a ells i anar adaptant-nos a les seves necessitats, no cal que hi hagi un estandars que diguin que quan tenen un any han de fer això i quan en tenen dos allò. Jo per exemple a l'hora de sopar tinc molta gana i hi ha gent que mb un iogurt o una fruita ja passa, totes les persones som diferents.
Hola
crec que has de mirar una mica les necessitats de la teva filla i també el que et sigui més còmode per tu.
Per una banda, crec que a aquestes edats, i si fan encara bastant pit o bibe, és molt habitual que no sopin. El meu fill, quan tenia un any, no feia cap àpat "normal". Anava picotejant tot el dia (sovint quantitats ínfimes) i feia molta teta.
Per altra banda, no sé com de pesat se't fa a tu treure't la llet. La LM és molt millor que la LA però potser per tu és molt pesat haver-te de treure llet i li podeu donar LA quan no hi ets i fer teta quan està amb tu. Això ho has de valorar tu, pensant també quantes hores passes amb ella i té barra lliure de teta, i quantes ets a la feina.
Evidentment, amb un any que té la teva filla, si redueixes el pit només a la nit, hauràs de donar-li LA (consulta-ho amb el pedi que et dirà quantitats). Això és la teva decisió.
En el meu cas, com he dit, el meu fill feia teta i mai va prendre LA perquè no va ser necessari. A partir dels 14 mesos que jo vaig començar a treballar mamava al llevar-se, i quan jo tornava a casa (cap a les 16h o 17h) i durant la tarda, vespre i nit. Amb el temps va anar deixant tomes i ara (3 anys i poquet) només mama un moment en anar a dormir i a vegades un moment al llevar-se.
Per esmorzar enlloc de cereals prenia pa, fruita, "tortitas"...
crec que has de mirar una mica les necessitats de la teva filla i també el que et sigui més còmode per tu.
Per una banda, crec que a aquestes edats, i si fan encara bastant pit o bibe, és molt habitual que no sopin. El meu fill, quan tenia un any, no feia cap àpat "normal". Anava picotejant tot el dia (sovint quantitats ínfimes) i feia molta teta.
Per altra banda, no sé com de pesat se't fa a tu treure't la llet. La LM és molt millor que la LA però potser per tu és molt pesat haver-te de treure llet i li podeu donar LA quan no hi ets i fer teta quan està amb tu. Això ho has de valorar tu, pensant també quantes hores passes amb ella i té barra lliure de teta, i quantes ets a la feina.
Evidentment, amb un any que té la teva filla, si redueixes el pit només a la nit, hauràs de donar-li LA (consulta-ho amb el pedi que et dirà quantitats). Això és la teva decisió.
En el meu cas, com he dit, el meu fill feia teta i mai va prendre LA perquè no va ser necessari. A partir dels 14 mesos que jo vaig començar a treballar mamava al llevar-se, i quan jo tornava a casa (cap a les 16h o 17h) i durant la tarda, vespre i nit. Amb el temps va anar deixant tomes i ara (3 anys i poquet) només mama un moment en anar a dormir i a vegades un moment al llevar-se.
Per esmorzar enlloc de cereals prenia pa, fruita, "tortitas"...
FloR ha escrit:No sé si dorm molt d'hora, però la pots posar a taula amb vosaltres a l'hora de sopar i que vagi agafant el le lo vingui de gust..
Impossible posar-la a taula, ella hauria de sopar a les 19h i evidentment a aquella hora nosaltres no sopem...
A part, associa son=pit i tampoc vol menjar res
xirimoia ha escrit:La meva no fa pit, fem llet de fórmula, però tampoc no sopa, només pren bibi amb cereals. Això és el que em va recomanar el pediatre, tot i que jo no ho acabo de veure clar. Ara, amb gana no es deu pas quedar, perquè no es desperta en tota la nit (de gana. Sí que es desperta, però es torna a adormir al minut).
La meva tampoc es queda amb gana perque dorm d'uns tirada fins les 8h normalment. Així que dedueixo que el pit li dona tot el que necessita, però com la pediatra va dir que sopés i el pit de postre... però vaja, que no es gens fàcil tal i com té els horaris la meva filla.

Ponioleta ha escrit:Per altra banda, no sé com de pesat se't fa a tu treure't la llet. La LM és molt millor que la LA però potser per tu és molt pesat haver-te de treure llet i li podeu donar LA quan no hi ets i fer teta quan està amb tu. Això ho has de valorar tu, pensant també quantes hores passes amb ella i té barra lliure de teta, i quantes ets a la feina.
La veritat que si se'm fa pedat, m'he de llevar a les 5.40h i vaig morta... però realment vull el millor per ella. Així que aqui estem, treient llet.
Gràcies a totes pels vostres consells, ajuden a veure les coses més clares.
Petons
Nosaltres sopem a les 1900 i un cop acostumada a mi em va genial!
A les 20:00 és al llit i tinc un parell o tres d´horetes lliures. A més sopar bastant abans d´anar a dormir fa que se´m posi millor. I si m´agafa gana (no acostuma) pico algo després. Iogur, fruita, etc...
A les 20:00 és al llit i tinc un parell o tres d´horetes lliures. A més sopar bastant abans d´anar a dormir fa que se´m posi millor. I si m´agafa gana (no acostuma) pico algo després. Iogur, fruita, etc...
- rateta2013
- :: peixet

- Entrades: 298
- Membre des de: dt. set. 17, 2013 12:05 pm
Jo amb un any no em treuria llet, de fet pot beure llet normal i corrent a partir de l'any. També li poden donar un iogurt a mig matí.
Sobre el sopar, el meu sopava poquet i feia pit. I com t'han dit, molts sopen bibe amb cereals. A última hora estan cansats, és normal que vulguin un sopar fàcil.
Sobre el sopar, el meu sopava poquet i feia pit. I com t'han dit, molts sopen bibe amb cereals. A última hora estan cansats, és normal que vulguin un sopar fàcil.
Eduard 2005
Arnau 2014
Arnau 2014
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |

, montsekit