LME fins als 6 mesos i treballar...!!

Tria el pit o el biberó.

xivitina
:: puça
Entrades: 25
Membre des de: dt. feb. 19, 2013 2:39 pm

LME fins als 6 mesos i treballar...!!

EntradaAutor: xivitina » dv. ago. 09, 2013 4:16 pm

Hola marones!
Estic molt desconcertada... d'aqui 15 dies haig d'anar a treballar (de 8 a 14h) en total, unes 7 hores fora de casa. Ara la petitona té 5 mesos i vull fer LME fins els 6. Algú s'ha trobat amb lo mateix o em pot aconsellar? M'aconsellava la llevadora que li intentés posar uns horaris: teta a les 7, biberó amb llet meva allà les 10.30 i amb papilla de fruita (no volia començar amb papilles i volia anar provant de que la nena anés provant les coses per ella mateixa) i després aveure si aguantava fins a quarts de 3 que és quan arribo jo i fer barra lliure de teta. Ara mateix intentava fer-li una mica d'horari amb la teta als matins però és impossible i més si està amb mi... (crec que quan hi sóc jo davant encara demana més!!). Què m'aconselleu??? ?-) ?-) Moltes gràcies!!
xivitina

Re: LME fins als 6 mesos i treballar...!!

EntradaAutor: xivitina » dv. ago. 09, 2013 4:18 pm

no ho he dit, de moment se la quedarà el meu home. Esperem que tingui paciència... jejejej... o una de dues... quan arribi mel's trobaré els 2 ben adormits o els 2 bramant fins que arribi... jejejeje :-D
rundi
:: gosset
:: gosset
Entrades: 460
Membre des de: dc. ago. 19, 2009 10:04 am

EntradaAutor: rundi » dv. ago. 09, 2013 8:47 pm

Hola!
Jo vaig tornar a la feina deu dies abans dels 6 mesos i vam fer LME fins que el peque va fer mig any. Em vaig treure llet per dues preses al dia, jo estava fora de casa més de 8 hores i el nen feia pit a demanda fins el dia abans de jo tornar a la feina (després l'ha seguit fent caps de setmana i vacances).
En fi, que per sorpresa meva el nen es posava en vaga de fam durant la meva jornada laboral... no volia res de res, ma mare ho va intentar tot pobra amb la meva llet: bibes de tot tipus, cullera, xeringa... i res.
Així que no et preocupis i endavant! La feina no és un obstacle si vols seguir alletant!
Aquitania
:: conillet
Entrades: 392
Membre des de: dc. gen. 18, 2012 11:12 am

EntradaAutor: Aquitania » dv. ago. 09, 2013 10:44 pm

Hola!
A mi encara em queden un parell de mesos pero la meva idea es treurem llet per a congelar i aixi les dues tomes q pugui necessitar mentre jo estigui fora, se li pugui donar en bibe

Aquesta es la meva idea i espero poder fer-ho!
Imatge

Imatge
xivitina

EntradaAutor: xivitina » dv. ago. 09, 2013 11:20 pm

rundi ha escrit:Hola!
Jo vaig tornar a la feina deu dies abans dels 6 mesos i vam fer LME fins que el peque va fer mig any. Em vaig treure llet per dues preses al dia, jo estava fora de casa més de 8 hores i el nen feia pit a demanda fins el dia abans de jo tornar a la feina (després l'ha seguit fent caps de setmana i vacances).
En fi, que per sorpresa meva el nen es posava en vaga de fam durant la meva jornada laboral... no volia res de res, ma mare ho va intentar tot pobra amb la meva llet: bibes de tot tipus, cullera, xeringa... i res.
Així que no et preocupis i endavant! La feina no és un obstacle si vols seguir alletant!

El seu pare li ha donat bibe amb la meva llet algun dia que he estat fora 3hores llargues i se l'ha pres... aveure com reacciona amb mes hores... :) un altre neguit que tinc es poder treure'm llet suficient per a totes les tomes ) no se si tindre gaire temps a la feina...)
Noname
:: papallona
Entrades: 101
Membre des de: dj. set. 25, 2008 10:57 pm
Ubicació: Barcelona

EntradaAutor: Noname » ds. ago. 10, 2013 3:18 am

Hola i enhorabona Xivitina!!
Primer de tot, tranquil.la. Tot anirà sortint. Tens les mateixes preocupacions que jo. T'explico el meu cas per si et pot ajudar.
Jo vaig tornar a la feina al juliol. El peke tenia 4,5 mesos i feiem LME. És el segon i estic orgullosa de poder fer-ho ja que amb el primer no vaig poder (ara é que per novata!!). Vaig treurem llet i fet una petita reserva. Guardava bosses o pots de 100-150. Per si de cas. Per sort vaig començar en horari intensiu d'estiu. Estava fora de 7.30 a 15.30h. Intentava donar-li abans de marxar pit i en la meva absència li donàven en bibe la meva llet. Normalmet 2 tomes. Al principi em treia llet a la feina i a l'arribar si feia poc que havia menjat, si no, li donava pit només entrar. Però com que no sempre m'anava bé o de treure'm a la feina (portava una nevereta pel camí), ja fa setmanes que em trec quan arribo. Normalment trec 150-250. I per la tarda/nit també em trec. Així ja tenen llet per donar-li a l'endemà i si falta, doncs descongelen de la reserva.
Als 5 mesos vàrem començar amb la fruita. Li donen pel matí i així quan estic jo fem pit. I els cereals a la nit, també hem començat fa poc. Però tema IA no ho porta gaire bé. La cullera li costa però no em preocupa, és lactant.
No et negaré que és feina però es pot fer. A més, els cereals els hi pot fer amb la teva llet, amb aigua o fins i tot amb caldo de verdura.
Bé, sort i endevant!!!
Aquitania
Entrades: 392
Membre des de: dc. gen. 18, 2012 11:12 am

EntradaAutor: Aquitania » ds. ago. 10, 2013 6:09 am

Noname, una pregunta,
Quan et treus la llet? Abans de donarli, despres o al cap d'una estona?
Jo vull fer el teu mateix plantejament, pero no se quin es el moment de treurem llet..
Imatge

Imatge
sandrajuli
:: pantera
Entrades: 873
Membre des de: dt. març 16, 2010 9:46 am

EntradaAutor: sandrajuli » ds. ago. 10, 2013 10:57 am

Xivitina, totes les opcions són bones i cadascú ha de trobar la seva. Si et pots treure llet a la feina, és el millor... També perquè els pits se t'ompliran molt i potser patiràs una mica al ppi. Sinó quan pugyis, a la nit o així, i ves fent reserva al congelador ja.
I segur que pots fer lme fins als 6 mesos. I sinó li vols donar papilla, no cal. Pot anar tastant trossets a partir dels 6 mesos i seguir fent teta com a aliment principal.
Imatge
xivitina

EntradaAutor: xivitina » ds. ago. 10, 2013 12:18 pm

Em sento mes alleujada!! :D I quanta llet pren en cada toma aproximadament??
Noname ha escrit:Hola i enhorabona Xivitina!!
Primer de tot, tranquil.la. Tot anirà sortint. Tens les mateixes preocupacions que jo. T'explico el meu cas per si et pot ajudar.
Jo vaig tornar a la feina al juliol. El peke tenia 4,5 mesos i feiem LME. És el segon i estic orgullosa de poder fer-ho ja que amb el primer no vaig poder (ara é que per novata!!). Vaig treurem llet i fet una petita reserva. Guardava bosses o pots de 100-150. Per si de cas. Per sort vaig començar en horari intensiu d'estiu. Estava fora de 7.30 a 15.30h. Intentava donar-li abans de marxar pit i en la meva absència li donàven en bibe la meva llet. Normalmet 2 tomes. Al principi em treia llet a la feina i a l'arribar si feia poc que havia menjat, si no, li donava pit només entrar. Però com que no sempre m'anava bé o de treure'm a la feina (portava una nevereta pel camí), ja fa setmanes que em trec quan arribo. Normalment trec 150-250. I per la tarda/nit també em trec. Així ja tenen llet per donar-li a l'endemà i si falta, doncs descongelen de la reserva.
Als 5 mesos vàrem començar amb la fruita. Li donen pel matí i així quan estic jo fem pit. I els cereals a la nit, també hem començat fa poc. Però tema IA no ho porta gaire bé. La cullera li costa però no em preocupa, és lactant.
No et negaré que és feina però es pot fer. A més, els cereals els hi pot fer amb la teva llet, amb aigua o fins i tot amb caldo de verdura.
Bé, sort i endevant!!!
Nusol
:: rateta
:: rateta
Entrades: 161
Membre des de: dj. set. 06, 2012 11:44 am

EntradaAutor: Nusol » ds. ago. 10, 2013 12:43 pm

Hola!

Jo vaig començar a treballar quan el meu petit tenia 4 mesos i volia continuar amb la LME i també estava preocupada de com ho faria, perquè estic fora 3 tomes. Ara té 5 i mig i veig que ho aconseguirem!
Jo vaig començar a congelar llet unes setmanes abans i a la feina trec llet dues vegades. Abans de marxar a treballar fem pit i entre el que he tret a la feina el dia abans i una bossa que descongelem en té per les 3 tomes que jo no hi soc.
Si pots, aquests 15 dies fes una mica de reserva al congelador i si pots treure'n a la feina millor. Tranquil·la i endavant!!
Imatge Imatge
sandrajuli
Entrades: 873
Membre des de: dt. març 16, 2010 9:46 am

EntradaAutor: sandrajuli » ds. ago. 10, 2013 1:47 pm

Jo de tu la congelaria en dosis no gaire grans, per no haver-ne de tirar pq no se l'acaba. Si es queda amb gana que en descongeli un altre pot. Lo de la quantitat depèn molt de cada nen, de si li agrada amb biberó...
Imatge
merimeto
Entrades: 11
Membre des de: dl. feb. 20, 2012 10:12 am

EntradaAutor: merimeto » ds. ago. 10, 2013 3:20 pm

Jo vaig començar a treballar, quant tenia el peque 4,5. Jo el deixava a casa dels padrins a les 7 prenia teta i es podia arribar a pendre 2 biberons de uns 150-180 abans que arribes jo que era 14:00 - 14:30. Jo m'aixecava abans i em treia llet i al arrribar tb em treia.
Tranquila al principi fa molta por deixar al peque sol, pero dp agraeixes tindre un temps per tu.
xivitina

EntradaAutor: xivitina » ds. ago. 10, 2013 3:21 pm

Merci per totes les respostes! De moment estic fent reserves en pots d'uns 60-80ml. Pero no gaire perque tenim el congelador petit... Doncs aviam la gana que tindrà quan no hi sigui... :)
merimeto
Entrades: 11
Membre des de: dl. feb. 20, 2012 10:12 am

EntradaAutor: merimeto » ds. ago. 10, 2013 3:28 pm

Per cert jo la congelava amb pots de recollir mostres, es a dir, pots d'orina son d'uns 100 cc i els pots aconseguir desde 20 centims el pot
Noname
Entrades: 101
Membre des de: dj. set. 25, 2008 10:57 pm
Ubicació: Barcelona

EntradaAutor: Noname » ds. ago. 10, 2013 9:23 pm

Jo em trec una estona després de donar-li. Ara per exemple m'acabo de treure 120 i ha pres una mica a les 21h. després dels cereals.
El principi la guardava en les bosses de la medela i quan s'han acabat en pots de vidre de llegums, etc. o algun tupper petit. Jo tenia entés que els pots de pipi no valien ja que no eren aptes per aliments.
Ponchan
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 330
Membre des de: dc. març 07, 2012 3:53 pm

EntradaAutor: Ponchan » ds. ago. 10, 2013 9:51 pm

Jo també guardava amb pots d'orina ja que són ESTERILITZATS!
És més, mels va aconsellar la farmacèutica :)
Imatge
xivitina

EntradaAutor: xivitina » dg. ago. 11, 2013 9:23 pm

Per lo que tinc entès, si que es poden utilitzar els pots d'orina però abans d' utilitzar-los s'han de rentar perquè els esterilitzen amb un gas (òxid de no se que...) que podria arribar a ser toxic..
Cler5
:: granota
Entrades: 228
Membre des de: dt. jul. 03, 2012 12:33 pm
Ubicació: Andorra

EntradaAutor: Cler5 » dt. ago. 13, 2013 2:30 pm

Xivitina, t'explico una mica la meva experiència a veure si t'ajuda,

Jo vaig començar a treballar quan la meva filla tenia 5 mesos i mig. En total estic unes 8-9 hores fora de casa. El primer mes el que vaig fer va ser treure'm llet mentres ella feia la toma abans d'anar a treballar. Uns 150-180 ml. Així al dinar (3 hores després d'haver marxat) feia un bibe amb llet meva. Després al berenar (3 hores després) li donava papilla de fruita. I quan arribava a casa LM a demanda.

Quan va fer els sis mesos i vaig poder introduir la verdura, em vaig seguir traient la llet mentre ella mamava abans d'anar a treballar. Però vaig començar a fer el dinar amb verdura, el berenar fruita i el sopar llet amb cereals que m'havia tret al matí.

I així estem fins ara, que ja té més de 9 mesos. Tot i que ara ja quasi tot amb trossets.

Tema congelar, jo provaria abans de fer molta reserva. La meva filla la llet congelada no l'ha volguda mai, així que allà la tinc sense poder fer servir. Sí que és veritat que si li poso molts cerals com una papilla sí que se la menja.

Ànims amb la tornada a la feina!
xivitina

EntradaAutor: xivitina » dc. ago. 14, 2013 1:24 am

Grácies pels ànims!! I a veure al final com reacciona la petita! :) ja us explicaré!!
retalls
Entrades: 204
Membre des de: dt. set. 03, 2013 8:32 pm
Contacta:

EntradaAutor: retalls » dt. set. 03, 2013 9:45 pm

xivitina ha escrit:Grácies pels ànims!! I a veure al final com reacciona la petita! :) ja us explicaré!!

Hola!

com ho portes? jo vaig començar a treballar quan ella tot just tenia 4 mesos, surto de casa a les 7.15h i no arribo fins les 15.30h. Ara té 11 mesos i mig i encara continuem amb pit a la nit i al matí abans de marxar me'n trec per a que li donin durant el dia.
La veritat és que es pot combinar.
Tu, has pogut?
petons

Torna a “La llet”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 4 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::