Brot de creixement o qué ens passa?

Tria el pit o el biberó.

Inda
:: cèrvol
Entrades: 545
Membre des de: ds. gen. 08, 2011 11:02 pm

Brot de creixement o qué ens passa?

EntradaAutor: Inda » ds. jul. 21, 2012 10:22 am

Bon dia marones!!

He llegit molt sobre els brots de creixement, però sempre em queda la por de no saber-ho detectar quan arribi o pensar que sí i que no sigui...

Ara el petit té 12 setmanes i portem uns 5 dies que la millor pressa és la de la nit (sobre les 2 de la matinada). Està al seu llit a les 22 h i ja després torna a menjar cap a les 5 o 6.

La qüestió és que durant el dia es despista moltíssim ( tot i tenir gana) i quan s'agafa al mugró intenta succionar i es posa nerviós: el deixa anar i el torna a agafar, llença el braç cap enderrera i després em dona un cop ben fort a mi, plora... Aleshores el calmo, canviem de posició i tornem a començar (amb el mateix ritual que he explicat). A l'estonaa ho torno a intentar i, ja més calmat, es tira una estoneta "marranegant" amb el mugró i al cap d'uns minuts ja l'escolto que comença a menjar...ufffff.... Lo dolent és quan no tenim (o ell o jo) la suficient paciència (o té poca gana) i ho deixa estar i s'adorm.

Voldria saber si el que faig ho faig bé, si potser no hauria d'insistir tant... o sí, si creieu que pot ser un brot i tenir més paciència o podria ser un altre problema i fer-ho mirar...si amb aquestes setmanes fer 6 presses al dia és poquet...

Per donar més dades estem amb LME i ha guanyat pes (una mitjana de 200 gr a la setmana) sempre. Ah!!! I no em sembla que li faci mal res, ja que dorm tranquil...

Moltes gràcies per avançat!!!
Imatge
Imatge
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatge
Imatge
ImatgeImatgeImatgeImatge
Nuri g
:: zebra
Entrades: 1046
Membre des de: dv. feb. 05, 2010 3:27 pm
Ubicació: Girona

Re: Brot de creixement o qué ens passa?

EntradaAutor: Nuri g » dg. jul. 22, 2012 9:03 am

Inda, si... és la crisi dels 3 mesos. Les preses de la nit cap problema, perquè tenen son i al ser fosc no tenen estímuls... i de dia, sembla que es barallint amb el mugró... ho has explicat molt bé. Aquesta crisi dura un mes aproximadament.

Jo vaig descobrir que en moviment, si que mamava... l'agafava a coll i caminava pel passadís. Era l'única manera que menjava bé. Insisteix, però sempre amb tranquilitat. Si et reburtja el pit, prova una altra postura, i no el forcis. Pots probar al llit i a les fosques, encara que sigui de dia
Tingues paciència, després d'aquesta crisi, la lactància es consolida i tot va com una seda.
ImatgeImatgeImatgeImatge
Inda

EntradaAutor: Inda » dg. jul. 22, 2012 12:22 pm

Bon dia!! Gràcies per les respostes.

COSMA_CHIVA, m'has fet pensar una cosa i demà aniré a la pediatra per descartar... El petit m'ha tenir muguet al mes i amb una pomada li van marxar. Això és el primer que vaig mirar fa uns dies i no li he sapigut veure res de nou, així que suposo que això descartat. Però coincideix que fa una setmana que treu moooolt la llengua. Jo penso que la deu haver descobert i es passa tot el dia així (quan no té les mans a la boca), però ara m'has fet pensar que no sigui una mania i que sigui que li fa mal. Mare primerenca soc!! Així que demà aniré i que descarti que tingui res a la boca...

NURIA G, l'únic que no hem quadra del brot és que, no hauria de menjar més de nit? Per això no ho tinc gens clar.... Avui mateix ha menjat a les 8 i l'altre mugró no l'ha volgut fins a les 9:15. I després altre cop hem "lluitat" a les 12 (i ha menjat una mica) i a les 13 ha tornat a menjar i ara dorm. I això sí que em fa pensar que seria un brot... perquè fins ara menjava sempre cada 2 hores i mitja aproximadament. Ahhh!!! I això que has comentat de passejar ho vaig fer ahir buscant noves postures, ja que estava molt nerviós i va funcionar!!! Quin lio porto!!! Si confirmem el brot paciència, oi?? Gràcies perquè saber que després va com la seda tranquilitza. M'entra una por de deixar la LME, ho estic gaudint molt (tot i que ara estem així :-) )

A veure que ens diuen demà!! Gràcies marones!!
Imatge
Imatge
Imatge
ImatgeImatgeImatgeImatge
Gimmy&Anna
:: papallona
:: papallona
Entrades: 109
Membre des de: dg. oct. 23, 2011 11:59 am

EntradaAutor: Gimmy&Anna » dl. jul. 23, 2012 12:47 pm

A mi també em passa, la meva nena ja té casi 5 mesos i una setmana i continuem amb la LME. La meva teoria, es que quan està desperta es cansa molt per extreure la llet, en canvi quan dorm o està molt relaxada tot va com una seda! Jo el que faig es que just quan es lleva de les migdiades que està més descansada li dono de menjar o sino la relaxo primer i després menja bé! Això de donar-li amb una mica de moviment també ho faig a vegades i també em funciona.. Anims!!
Inda

EntradaAutor: Inda » dl. jul. 23, 2012 10:21 pm

GIMMI&ANA Gràcies pels ànims!!! El meu no sé si es cansa, però quan no es baralla amb el mugró es distreu moltíssim i, amb el mugró a la boca, va girant el cap cap allò que l'hagi cridat l'atenció!! De 7 presses que fèiem hem passat a 10 al dia!! És clar, quan menja una mica i s'enfada ja no el forço... Paciència!!

A més, hem anat a la pediatra i està tot molt bé! Tant la boca com les oïdes... Tot correcte!! M'alegra saber que no hi ha res i que es tracta d'una etapa més!!

De totes maneres encara em queda el dubte de: amb un brot les presses de la nit no haurien d'augmentar també? A veure si alguna marona m'ho pot aclarir :-)
Imatge
Imatge
Imatge
ImatgeImatgeImatgeImatge
carbasseta
Entrades: 1042
Membre des de: dl. des. 27, 2010 11:56 am
Contacta:

EntradaAutor: carbasseta » dt. jul. 24, 2012 8:47 am

A la nit, com no els distreu res mengen perfectament. Durant el dia, el que feia, i encara faig, es q quan esta molt neguitosa i es distreu molt, busco un lloc tranquil, generalment l'habitacio i li dono el pit alla. I si esta molt cansada ens estirem perque es pugui adormir sense calor.
Tingues sempre al cor la idea d'Ítaca, has d'arribar-hi, és el teu destí, però no forcis gens la travessia
http://instintmaternal.blogspot.com.es/
Imatge
Imatge
Inda

EntradaAutor: Inda » dt. ago. 07, 2012 3:59 pm

Bona tarda marones!!!

El meu petit ja no es baralla amb el pit >.-<: >.-<: >.-<: Estic molt contenta, ara quan es posa al pit comença a treballar tranquilament i al cap d'uns minuts ja veig que comença a menjar. Suposo que ha après a esperar que vingui la llet quan ell la demana!!

De totes maneres les preses durant el dia son una mica caòtiques, ja no té un horari (sé que amb LME no s'ha de tenir, però ell el tenia!!), ara menja cada hora o pot estar 4 hores sense menjar. Triga només uns 5 minuts o menys i a les nits ara es desperta més vegades i es passa uns 15 minuts menjant!!!

Em té una mica boja, però continua creixent que és lo important!!

Ara veig que les baralles al pit han durat 3 setmanes...sabeu més o menys quan dura això de les presses caòtiques i llevar-se 3 cops a la nit??

De totes maneres estic molt feliç :love: :love:
Imatge
Imatge
Imatge
ImatgeImatgeImatgeImatge
sagmai
:: gosset
Entrades: 405
Membre des de: dv. juny 08, 2012 11:59 am

EntradaAutor: sagmai » dc. ago. 29, 2012 10:44 am

Prenc nota d'aixo de les 3 setmanes! Osaltres des de que hem entrat als 3 mesos hem fet una regressio en despertars nocturns que no te nom...
Inda

EntradaAutor: Inda » dc. ago. 29, 2012 1:26 pm

Noies tenieu raó!! Ara que han passat 20 dies es nota moltíssim el canvi! Quan agafa el pit es queda tranquil allà on sigui ( tot i que si parlo es desenganxa i em mira amb cara de ssshhhh, jaja)

Estem gaudint molt, com mai!! Ara m'acaricia quan menja, em mira i a vegades em sonriu!! A valgut la pena tenir paciència!! No sé si ens espera un altre brot de creixement, però si ve ara ja sé que ho podrem portar també bé!!

SIGMAI, molta paciència que compensa moltíssim!!!
Imatge
Imatge
Imatge
ImatgeImatgeImatgeImatge
sagmai

EntradaAutor: sagmai » dt. set. 25, 2012 9:24 pm

Inda ha escrit:
SIGMAI, molta paciència que compensa moltíssim!!!

Si! Portem 1 setmana nomes amb dos despertars nocturns!!! :ok: :ok:
Ho hauria de dir amb la boca petita perque si no porta mala sort, pero estic tan contenta :-)

T'agraeixo els anims Inda
niptik
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 64
Membre des de: dt. juny 26, 2012 5:07 pm

EntradaAutor: niptik » ds. des. 08, 2012 2:03 pm

Hola noies, he trobat aquest fil de conversa i m'he sentit tant identificada! El meu nen acaba de fer 4 mesos, i des dels tres que portem una mica de batalla amb les preses de pit, es distreu molt i s'enganxa i desenganxa constantment. He anat canviant-lo de postura i amb això he anat resolent aquesta incomoditat però de tant enganxar i desenganxar porto una setmana amb molt de mal al mugró i he hagut de fer un parell de dies de descans i donar-li llet materna que tenia congelada, la qüestió és que després d'una setmana i quan ja semblava que tot anava més bé, ha tornat a empitjorar (coincidència amb que m'ha tornat la regla?, brot de creixement?), demana cada 2 hores i mitja més o menys i constantment deixa anar el mugró, s'enfada i plora. Ja no sé què més provar, he canviat de lloc, estem més tranquils i al llit estirats, forçar-lo és fatal pels dos (acaba plorant ell i quasi que jo) no sé...portem una temporada així i la veritat és que em desanima, però per sort a la nit mama bé. Tinc intenció de continuar l'alletament matern però és que em sap tan de greu aquesta sensació de batalla...Tant dura la crisi dels 3 mesos???
Imatge

Imatge
carbasseta
Entrades: 1042
Membre des de: dl. des. 27, 2010 11:56 am
Contacta:

EntradaAutor: carbasseta » ds. des. 08, 2012 10:27 pm

Hola niptik,
Recordo q a nosaltres ens va passar una cosa semblant. Despres de la crisi dels tres mesos mamava molt rapid i semblava q no menges gaire. Jo anava tot el dia darrera d'ella oferint-li el pit. Ella xumava una mica i es desenganxava, jo insistia i ella s'enfadava, amb el q em vaig ratllar força. Al final vaig optar per no pressionar-la i poc a poc ens vam anar regulant. Jo de tu no insistiria, nomes que ella sapiga que te el pit a disposicio i ja esta.
Anims!
Tingues sempre al cor la idea d'Ítaca, has d'arribar-hi, és el teu destí, però no forcis gens la travessia
http://instintmaternal.blogspot.com.es/
Imatge
Imatge
sagmai

EntradaAutor: sagmai » dt. des. 11, 2012 9:30 pm

Hola niptik, a nosaltres ens va durar força. És més 'problema' de les mares que d'ells, ja que aprenen a mamar molt ràpid i sembla que no tinguin gana...molts ànims....

Torna a “La llet”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::