LME i baix pes

Tria el pit o el biberó.

Melmelada16
Entrades: 2
Membre des de: dv. març 30, 2012 5:28 pm

LME i baix pes

EntradaAutor: Melmelada16 » dv. març 30, 2012 6:04 pm

Hola! Soc nova per aquí però no en l'aventura de ser mare. Us explico, tinc un nen de 2 mesos i mig, va néixer de 40+4 amb 3,070kg i 47,5cm. Al sortir de l'hospital pesava 2,900kg. Desde el principi vaig decidir LME, a la primera setmana de vida ja havia quasi recuperat el pes de naixement, al mes de vida l'havia augmentat però justet, a la setmana nou control de pes y tot be, però per certs "problemetes" amb la pediatra el vaig canviar, revisio dels 2 mesos tot be, una mica baix de pes (3,8kg) però estatura y desenvolupament normal. Avui he tingut un altre control de pes y en dues setmanes només ha agafat 180gr (4kg) i m'han dit que si vull que li doni una mica de suplement d'una llet en concret, no m'han pressionat ni res, m'han dit que mentres vagi agafant pes i creixen normal que no em preocupi. Tinc nou control d'aquí a dues setmanes i m'estic menjant el coco. Tinc una nena de 27,5 mesos que em va passar el mateix, baix pes, em van dir que li dones bibero
Melmelada16
Entrades: 2
Membre des de: dv. març 30, 2012 5:28 pm

Re: LME i baix pes

EntradaAutor: Melmelada16 » dv. març 30, 2012 6:07 pm

Fins i tot amenaçant-me dient que m'ingresarien a la nena al hospital, pesant a la nena dia si i dia també, fent-me sentir mala mare, fins que li vaig començar donant ajudes i al final vam abandonar la teta, i al final no va servir per a res, perquè a dia de avui encara es baix pes. Jo ja no se que fer ni que pensar ni res, pateixo per al meu nano. No vull tornar a equivocarme com amb la nena..
pilareta
:: rateta
:: rateta
Entrades: 152
Membre des de: ds. març 26, 2011 7:20 pm

EntradaAutor: pilareta » dv. març 30, 2012 6:22 pm

Hola Melmelada16!
Jo no m'hi he trobat i és difícil aconsellar però dius que no t'han pressionat i t'han dit que de moment no et preocupis, doncs això, tranquil·la. Hi ha setmanes que augmenten més i altres no tant.
Ja et dic que no m'ha passat i no em vull fer pas l'entesa ara però el què jo faria: continuaria amb LME, si el veus bé, clar, una altra cosa és si et sembla que es queda amb gana. Ofereix-li el pit sovint i si pateixes per esperar-te 2 setmanes, jo el pesaria a la farmàcia ara i la setmana vinent, no la pesis cada dia que t'obsessionaràs encara més!
Sort!
Imatge
Tutty29
:: zebra
Entrades: 1819
Membre des de: dg. gen. 16, 2011 6:12 pm

EntradaAutor: Tutty29 » dv. març 30, 2012 6:50 pm

El meu nen tambè te 2 mesos, al neixer va pesar 3560gr i media 51 cm. Al sortir de l'hospital va perdre pes, al estar a casa plorava molt i com a pares novatos no sabiem que tenia: TENIA GANA!!!Li donava LM i ara actualment nomès fa LA i ja pesa 6 kg i medeix 60 cm.
bagueleta
:: puça
Entrades: 22
Membre des de: dl. feb. 14, 2011 8:22 pm

EntradaAutor: bagueleta » dv. març 30, 2012 6:59 pm

i per que no li dones mes LM? jo crec que si li dones a demanda no han de quedar-se amb gana no? jo hi havia dies que tenia al petit al pit cada dos per tres, senyal que devia tenir gana!
pesol
:: girafa
Entrades: 2106
Membre des de: dl. juny 29, 2009 3:15 pm

EntradaAutor: pesol » dv. març 30, 2012 9:51 pm

Has de fer el que creguis. Jo en el meu cas, bastant similar al teu, no li vaig donar suplement. Anava agafant pes, moooolt a poc a poc, però n'agafava. Tu mateixa! tot estarà bé! això sí, ofereix-li el pit molt sovint!
indai
Entrades: 1135
Membre des de: dv. juny 13, 2008 10:25 pm

EntradaAutor: indai » ds. març 31, 2012 5:59 am

T'aniria molt be contactar amb el grup de lactancia que tinguis mes proper.
Segons el metge,Si el bebe no guanya pes es que ha de menjar mes,no.doncs per prendre bibero pot fer mes pit,o sigui LM a demanda o intensiva .
Anims
[url=http://lilypie.com][img]http://m1.lilypie.com
nuriaau
Entrades: 1649
Membre des de: dj. abr. 17, 2008 2:39 pm

EntradaAutor: nuriaau » ds. març 31, 2012 6:16 am

Hola MELMELADA 16,

d'entrada també t'animaria a contactar amb algun grup de lactància que tinguis per la zona on vius, i si no n'hi ha cap per la zona on vius també fan consultes per telèfon (690144500). T'ajudaran molt en els dubtes que tens, ja ho veuràs.

Nosaltres al principi vam tenir alguns problemes i em van ajudar moltíssim. També és cert que si va guanyant pes, li dones el pit sempre que ho demani (encara que faci una hora que hagi mamat!) i sobretot el pediatre t'ha dit que no t'hi amoinis, doncs tampoc m'hi preucuparia.

Ànims i ja ens aniràs explicant!
Julyet
Entrades: 2955
Membre des de: ds. oct. 03, 2009 3:28 pm

EntradaAutor: Julyet » dg. abr. 01, 2012 8:26 am

Jo penso que potser sí que s'està engreixant molt poquet i pot ser que hi hagi algun problema amb la succió o algo... no estaria de més que alguna assessora amb experiència li fes un cop d'ull...

D'altra banda, li posaria el pit a disposició tot el que pogués (no esperar a que et demani per oferir-li), quan estigui fent succió no nutritiva (allò que fan "de xumet") apretar-te el pit perquè li surti llet greixosa i segueixi mamant, no donar-li xumets ni res, només teta, no deixar-lo dormir massa seguit... Potser ja ho estàs fent, però si no t'han pressionat pel suplement val la pena apostar i gastar tots els cartutxos amb tot el que pots fer per afavorir la LME i evitar baixar la producció.

Espero que vagi tot bé i seguiu gaudint de la lleteta de la mama ;).
sil30
Entrades: 1041
Membre des de: dt. maig 25, 2010 12:05 pm

EntradaAutor: sil30 » dg. abr. 01, 2012 10:57 am

Hola Melmelada!!
Ostres, quan parles del teu nen sembla que ho facis de la meva!! Va nèixer a les 40+7 setmanes amb 3.160 i 49 cm, i va sortir de l'hospital amb 2.900. Hem tingut el mateix problema, la nena sempre ha augmentat molt poc a poc perquè des del principi ha tingut un percentil baix. I ara té 8 mesos i tot i ser una nena primeta continuem fent LM, i fins els 6 LME. Si el teu petit té un percentil baix normalment es mantenen en el seu percentil i augmenten poc a poc. No és dolent, simplement són més primets i acostumen a menjar només el que necessiten, i estàn igual de sans que la resta. I mentre el pediatre et digui que està bé no et preocupis i jo t'animaria a continuar intentant-ho.
És imprescindible el pit a demanda. A la meva peque li he tingut que donar molt i molt pit. Mamava molt sovint, és una nena de "picar" i jo m'he adaptat a ella. A vegades als 20 min ja li estava donant teta i la tenia tot el dia enganxada. Al principi va ser dur, però poc a poc va anar millorar. La pediatre tb em va proposar si jo volia donar-li ajuda (per comoditat no per necessitat), però vaig voler provar fins que no fós realment necessari i al final hem pogut aguantar. La nena està perfecte i preciosa!!
Això ho has de decidir tu. Sé que no és fàcil i pateixes si fas el més convenient pel teu petit, però mentre no baixi de pes i estigui en el seu percentil jo crec que val la pena intentar la LME. Tingues paciència i el temps ho dirà. Molts ànims i ja ens explicaràs que tal!!

:love: :-()-)
El post de la Laia: viewtopic.php?f=91&t=23764

El dia 27-7-2011 a les 11.00h neix la nostra Laia. Ha nescut a les 41 setmanes. Pesa 3.160 kg i fa 49 cm. És la coseta més bonica que hem fet mai!!

ImatgeImatge
bertian
Entrades: 1919
Membre des de: dl. feb. 13, 2012 9:26 am

EntradaAutor: bertian » dt. abr. 03, 2012 1:23 pm

Melmelada, nosaltres amb la Berta ja vam sortir de l'hospital dient-nos que sí o sí li havia de donar suplement amés de LM perquè ja va néixer petiteta (2,780 kgs) i va perdre el 10% de pes. Quan m'ho van dir jo vaig pensar que se'm carregaria la LM, se'm va fer una muntanya!!!!!!
Doncs bé, jo vaig ser molt perseverant amb la LM, encara que ella s'estigués 1 hora a la teta, jo aguantant, i a més li havia de donar cada 3 hores (segons em van dir). Durant les primeres setmanes després del pit sempre li donava un suplement de 40 ml. de llet artificial, i a partir de què va pesar 4 kgs (que em van dir que era el llindar a tenir en compte) ja em van dir que només li donés suplement si veia que li feia falta, així que li vaig anar suprimint fins que ja no en prenia cap, en total crec que això va durar només el primer mes, tot i que se'm va fer llarg!!!!
I mira, aquí estem, amb la Berta de 8 mesos i encara fent teti!!! i que duri!!!! Així que tranquila, jo si fa ja 4 kgs no crec que li donés suplement, insistiria més amb el pit i prou... i això sí, anar controlant, però si la veus contenta vol dir que s'està alimentant bé!!!
brnc81
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 552
Membre des de: dt. abr. 26, 2011 7:38 pm

EntradaAutor: brnc81 » dt. abr. 03, 2012 9:31 pm

Melmelada16, si tu et sents agust amb la LME, no t'han pressionat i el nen està sa...endavant!! S'han de tenir en compte els pics de creixement, crec que eren als 15 dies, 6 setmanes i 3 mesos. Estan a la teta cada hora, però peguen un estirón brutal!!
23/10/2011 - El dia que va canviar les nostres vides.
Imatge
Imatge
NúR
:: granota
Entrades: 241
Membre des de: dc. jul. 31, 2013 11:31 am

EntradaAutor: NúR » dc. ago. 20, 2014 3:01 pm

Hola noies! Sóc una mare de maig amb un dilema i crec que vosaltres em sabreu ajudar. He recuperat aquest post perquè buscant pel fòrum he vist que el meu problema pot ser similar al de la Melmelada.
Resulta que el meu nen va néixer a les 38 s. amb 2,880kg, va perdre pes els primers dies però als 15 dies ja havia recuperat el del naixement. Al mes va pesar 3,350 kg i als 2 mesos 3,950kg. Fins aquí tot bé, no era un pes per tirar coets però entre que ja havia nascut "petit" i que la genètica familiar va per aquí ja era normal. El problema ve als 3 mesos, quan només ha pujat 250 gr. fins els 4,200 kg. A tot això he de dir que aquest últim mes se l'ha passat quasi sencer amb diarrea, no sé si té a veure la vacuna del rotavirus dels 2 mesos o què, però el cas és que el pobre ha estat amb diarrea bastants dies. A més, s'ha de dir que des del naixement ha patit de còlics, i això + la diarrea ha fet que la pediatra ens receptés Reuteri, a mi m'ha tret la llet de vaca de la dieta i ens va demanar analítica. Una setmana més tard segueix exactament igual de pes, 4,200 g. però hem millorat molt la diarrea i ell està de millor humor. El que no m'ha agradat és que la pediatra, al veure que no pujava de pes i tot i que l'analítica ha sortit ok m'ha dit que li he de donar suplement. Jo li he preguntat el per què, si fins als 2 mesos havia pujat bé què ha canviat a la meva llet l'últim mes? No és més lògic pensar que ha estat per la diarrea que no ha pujat gaire? No hauríem de donar un temps a que s'estabilitzi del tot per veure si puja o no amb la meva llet? No m'ha donat cap explicació, simplement com que no sap el per què de la diarrea li vol donar el suplement per si la meva llet no és bona. Però i abans si que ho era? No sé, crec que la solució del complement no em convenç i volia saber la vostra opinió. Em fa por carregar-me la LM o que a la propera visita com que hagi pujat de pes es pensi que està tot resolt quan potser hagués pujat de pes igualment perquè ja es troba millor. Jo havia pensat fer-me la longuis uns dies i seguir amb la LM i pesar-lo a la farmàcia, tot i que ella ens volia tornar a veure dilluns que ve. Què faríeu vosaltres?? ?-)
18/09/2013 TE+
11/05/2014 Ja tenim aquí l'Arnau!

Gràfica: http://www.fertilityfriend.com/home/46dd07
NúR

EntradaAutor: NúR » dc. ago. 20, 2014 7:50 pm

Hola Naethda! Doncs justament fa una setmana q em trec llet per congelar i tenir-la per quan torni a treballar i el q he fet avui és en comptes de guardar-la donar-li en biberó i ha fet el de sempre q li poses un biberó a la boca: tancar-la i fer cara de fàstic. Després de molt insistir s'ho ha begut però només eren 20 ml i ha costat, vull dir q no feia pinta q tingués gana. Igualment ho seguiré fent.
Les tomes duren molt pq ell es va adormint mentre mama, així q l'he d'anar despertant...
I les caques són marró claret, però molt líquides, la veritat és q em costa distingir si és una caca normal o diarrea. Però no tenen ni sang ni mocs i com q ha disminuït la quantitat m'ho prenc com una bona senyal.
18/09/2013 TE+

elenacs
Entrades: 17
Membre des de: dg. feb. 09, 2014 12:52 pm

EntradaAutor: elenacs » dg. set. 21, 2014 12:29 pm

Hola! A la meva filla li esta costant molt tambe agafar pes i com que no sabíem perquè i això ens feia patir al final vam fer venir una assessora de lactància. A la primera va trobar el problema. La meva filla té un frenet lingual ocult. I ens va donar pautes. Ha millorat tot i que el pediatra per desconeixement nega el problema. Estem momt contents i mes tranquils. No dic que tu tinguis el mateix problema. Nomes et recomano que abans de donar suplements contactis amb una bona assessora que és qui millor et pot ajudar i tranquilitzar. El problema pinta que sigui a la lactancia i si eés així tranquila que la solució pot ser més fàcil del que sembla. Si necessites assessorament pits recorrer a la pàgina d'alba lactància.
NúR

EntradaAutor: NúR » dg. set. 21, 2014 7:56 pm

Doncs al final en el nostre cas el problema ha estar una intolerància a la llet de vaca. Fora llet, iogurts, formatge... de la meva dieta i suplement de llet hidrolitzada per agafar més pes perquè pobret estava bastant primet. Total, un nen nou!! Ara està súper content i rialler. El que em fa ràbia és que fins als tres mesos no ens han fet ni cas, sembla que és normal que fins als 3m un nen plori tot el dia...
18/09/2013 TE+

elenacs

EntradaAutor: elenacs » dt. set. 23, 2014 8:49 am

Que bé! Segur que ara tot rutllarà millor.
NúR

EntradaAutor: NúR » dt. set. 23, 2014 6:26 pm

Si noia! Ha fet un canvi brutal!! Me n'alegro molt que vosaltres també hagueu trobat el què de la vostra filla. Llàstima aquests pediatres que van mig perduts i ens fan partir...
Ja va mamant millor la teva nena? El meu en un mes s'ha posat un quilo a sobre! Amb el pare riem perquè quan es desperta pel matí el notem mes grassonet que quan el vam ficar el dia anterior a la cuna. Sembla mentida com se li nota!!!
18/09/2013 TE+

elenacs

EntradaAutor: elenacs » dj. oct. 09, 2014 8:55 pm

Doncs si!!! Ha après a succionar i ja ha guanyat un kg! Estem suprr contents! M'alegro que a vosaltres se us jagi solucionat el tema!
merywave
Entrades: 1
Membre des de: dg. gen. 04, 2015 9:07 pm

EntradaAutor: merywave » dg. gen. 04, 2015 9:31 pm

Hola!
recupero aquest tema perquè tinc una situació molt semblant i no sabem que fer. La nostra nena va nèixer a finals de setembre amb 3,160 grams i als 2 mesos ja estava als 4,850 grams i 55 cm,fins aquí tot bé. Dels 2 als 3 mesos s'ha encostipat i hem estat 10 dies per fer net, perquè no es deshidratés amb el refredat li he donat els dos pits, però pobreta amb els moquets i tot llençava la meitat de la llet fora i quan li donava a la nit, s'anava apartant com per agafar aire.. el cas és que quan vem anar al pediatre per la vacuna i la va pesar, estava exactament al mateix pes 4,850 i 57cm.
La pediatre de seguida ens va dir que li donéssim un suplement de llet artificial, però li vaig comentar que la meva idea era fer lactancia materna exclussiva mínim fins els 6 mesos... la seva resposta:
-fes el que vulguis però la teva nena no augmenta de pes, si vols prova una setmana i si no s'engreixa li dones el suplement i perquè no s'avorreixi del pit ho pots fer amb cullereta..
Total, ens hem comprat una bàscula i la nena al pit tot el dia, en 3 dies havia engreixat quasi 100 grams, però avui l'hem pesat i sembla que ha perdut pes i està poc més grassoneta 4,860grams... ella està tot el dia al pit i a més crec que té la crisi dels 3 mesos perquè es queixa tota l'estona, si em trec llet faig 80ml després que ella hagi menjat i en 30 minuts, o sigui que no és per falta de llet...
La nena menja amb mugroneres perquè a l'hospital em van embolicar... i s'està menjant 1 hora mínim cada pit i menja a demanda.
Si se us acut alguna cosa, o coneixeu alguna assessora de lactancia materna a les corts o algun pediatre que no ens vulgui enxufar la llet artificial a la primera de canvi us ho agrairia..
És una porqueria perquè d'una banda no vull deixar de donar-li el pit perquè sé que és el més sa, però d'altra banda no sé si el millor per ella seria donar-li la llet artificial i que guanyés pes..

Ufff...quin rollo us he fet..

Torna a “La llet”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::