adopcions i acolliments
adopcions i acolliments
bé, una web amb informació sobretot sobre adopcions (nacional i internacional) i un forum sobre adopció. (está en construcció i no hi ha informació de tots els paissos ni de totes les coses): http://adoptivanet.info/
- beatrice2121
- :: formigueta

- Entrades: 64
- Membre des de: ds. ago. 04, 2012 7:10 am
Re: adopcions i acolliments
Hola,
Voldria saber quina és la situació o el perfil dels pares que optan per la adopció.
Em refereixo si tenen altres fills?, o bé la majoria no n'han pogut tenir?
Es pot demanar franjes d'edat? i ho respecten? és a dir, finalment et donen el nen a la franja que has demanat?
A part del sexe, què no es pot demanar?
Gràcies
BEATRIZ
Voldria saber quina és la situació o el perfil dels pares que optan per la adopció.
Es pot demanar franjes d'edat? i ho respecten? és a dir, finalment et donen el nen a la franja que has demanat?
Gràcies
BEATRIZ
- beatrice2121

Hola,
Gràcies
BEATRIZ
Gràcies
BEATRIZ
no entenc lo del perill... ¿? la majoria de gent que adopta son matrimonis sense fill i que no e en poden tenir, però també hi ha moltes dones solteres (la majoría majors de 40 anys, però també n'hi ha de més joves, la meva priemra adopció la vaig començar amb 31 i conec gent més jove a qui li han donat el CI) i també hi ha matrimonis amb fills biológics y matrimonios sense fills que no tenen problemes de fertilitat, parelles de fet, etc... hi ha de tot.
en el CI t'assignen una franja de edat que a catalunya per adopció internacional és de 0-3anys mínim (això vol dir fins a 3 anys i 11 mesos en el moment de l'assignació) i et poden assignar un nen dins d'aquesta franja... Si el país no es firmant del conveni de la Haya et poden asignar un nen for però passa poques vegades i a més ne general el ICA ha de donar al vist i plau per acceptar l'assignació, pots fer una modificació de l'edat del CI que vol dir alguina entrevista més... iq ue t'ho acceptin clar. Et poden asignar un nen més gran o mé spetit si l'edat dels papers está malament, que a vegades passa, per exemple a Etipia de vegades l'edat real i la oficial discrepa en 2 anys...
Pots dir que tens preferencia per un sexe concret, però aquesta preferencia no pot ser excluyent. Hi ha paíssos que si accepten que diguis que vols només una nen o només una nena, o posar un preferencia i asignar segons les preferencies dels pares, eprò són els que menos.
Está mal valorat que indiquis que no vols una etnia o raza concreta, però a adopció nacional potrs dir perfectament que no vols un nen gitano o magrebí i no et diuen res (vaja, jo no ho he dit però m'ho van preguntar i em van dir que molta gent no accepta aquests etnies, així que es poden rebutjar nens per al seva etnia...)
en el CI t'assignen una franja de edat que a catalunya per adopció internacional és de 0-3anys mínim (això vol dir fins a 3 anys i 11 mesos en el moment de l'assignació) i et poden assignar un nen dins d'aquesta franja... Si el país no es firmant del conveni de la Haya et poden asignar un nen for però passa poques vegades i a més ne general el ICA ha de donar al vist i plau per acceptar l'assignació, pots fer una modificació de l'edat del CI que vol dir alguina entrevista més... iq ue t'ho acceptin clar. Et poden asignar un nen més gran o mé spetit si l'edat dels papers está malament, que a vegades passa, per exemple a Etipia de vegades l'edat real i la oficial discrepa en 2 anys...
Pots dir que tens preferencia per un sexe concret, però aquesta preferencia no pot ser excluyent. Hi ha paíssos que si accepten que diguis que vols només una nen o només una nena, o posar un preferencia i asignar segons les preferencies dels pares, eprò són els que menos.
Está mal valorat que indiquis que no vols una etnia o raza concreta, però a adopció nacional potrs dir perfectament que no vols un nen gitano o magrebí i no et diuen res (vaja, jo no ho he dit però m'ho van preguntar i em van dir que molta gent no accepta aquests etnies, així que es poden rebutjar nens per al seva etnia...)
está a mig construïr la web però aquí pots trobar més informació sobre coses que preguntes, hi ha un lloc on parla del tipus de families que adopta, el primer enllaç que et poso:
http://adoptivanet.info/empezando/perfil-adoptante.php
http://adoptivanet.info/tramitando/cert ... neidad.php
http://adoptivanet.info/empezando/adopcion-nacional.php
http://adoptivanet.info/empezando/neces ... ciales.php
http://adoptivanet.info/empezando/perfil-adoptante.php
http://adoptivanet.info/tramitando/cert ... neidad.php
http://adoptivanet.info/empezando/adopcion-nacional.php
http://adoptivanet.info/empezando/neces ... ciales.php
- beatrice2121

Gràcies Ada_bcn!!
He mirat la web que dius, i veig que el 80% dels pares que demanen adopcions no són fèrtils. Veig que els problemes de fertilitat son molts alts, al meys aqui.
Voldria saber a dia d'avui, quan estan trigan en donar-te el nen? I el qüestonari i requisits són els mateixos per les parelles que tenen un o més nens? o s'adapten més a aquest tipus de families?
Ah i no vaig dir perill, sino PERFIL. Potser amb aquest tipus de lletra no es veu bé.
Gràcies de nou per tot! Has estat de gran ajuda!
Salutacions
He mirat la web que dius, i veig que el 80% dels pares que demanen adopcions no són fèrtils. Veig que els problemes de fertilitat son molts alts, al meys aqui.
Voldria saber a dia d'avui, quan estan trigan en donar-te el nen? I el qüestonari i requisits són els mateixos per les parelles que tenen un o més nens? o s'adapten més a aquest tipus de families?
Ah i no vaig dir perill, sino PERFIL. Potser amb aquest tipus de lletra no es veu bé.
Gràcies de nou per tot! Has estat de gran ajuda!
Salutacions
jijijiji... é suq esóc dislexica i de vegades llegeixo el que vull... jijijijiji
preguntes per adpció nacional a catalunya? depen del perfil del menor pel que faci la proposta i del tipus de familia, no é sle mateix un nen de 0-2, blanc i sa, que un de 4-6 o que un amb necessitats especial, o grup de germans, etc... l'espera pel de 2008 estava en 3,5anys, crec que ara ha pujat bastant.
preguntes per adpció nacional a catalunya? depen del perfil del menor pel que faci la proposta i del tipus de familia, no é sle mateix un nen de 0-2, blanc i sa, que un de 4-6 o que un amb necessitats especial, o grup de germans, etc... l'espera pel de 2008 estava en 3,5anys, crec que ara ha pujat bastant.
Sobre els criteris de valoració... doncs hi ha coses que es valoren igual i d'altres no, per exemple no demanen els ateixos ingresos a una parella que vol adoptar un fill o filla que una que vol adoptar un grup de 3 germans, o a una monoparental que ja té un fill i una que no el té. També hi ha factors de risc diferents entre monoparentals i parellas, i també entre parelle suqe no són fértils i parelles que ho són.
- beatrice2121

Ok. Ara la cosa seria saber els diferents qüestionaris que fan a les families.
Ciao
Ciao
Beatriz, vols saber-ho perquè vols adoptar? o estas fent algun treball?
- beatrice2121

Doncs, perquè vull tenir un altre fill i vulls aber cóm funciona tot.
Sempre busco saber tots els detalls de qualsevol cosa que faig, si ho dius per això.
Hi ha punts que trobo desesperants, com perquè una parella ha d'esperar-se tres anys o més i un altre un any i mig només. No se sap mai perquè triguen tant en uns i poc en d'altres.
Crec que en un any i amb totes les entrevistes i tràmits que fan, es veu clarament si la familia o parella pot i es veu adoptant un nen.
Bueno, espero que hagis respós a la teva pregunta.
BEATRIZ
Sempre busco saber tots els detalls de qualsevol cosa que faig, si ho dius per això.
Hi ha punts que trobo desesperants, com perquè una parella ha d'esperar-se tres anys o més i un altre un any i mig només. No se sap mai perquè triguen tant en uns i poc en d'altres.
Crec que en un any i amb totes les entrevistes i tràmits que fan, es veu clarament si la familia o parella pot i es veu adoptant un nen.
Bueno, espero que hagis respós a la teva pregunta.
BEATRIZ
La resolució d'idoneitat a Catalunya l'has de tenir en els 6 mesos després de presnetar la sol·licitut, no triguen un any ni tres, com a molt tens el CI als 8 mesos d'haver començat. El que després triguin més o menys en assignar-te una criatura depen de pq t'hagis ofert i que hi hagi nens o no del perfil pel que t'has ofert... Per exemple si hi ha 100 families que s'ofereixen per un nen de 0-3anys sa i blanc i només hi ha 2 o 3 nens d'aquestes característiques adoptables a l'any, doncs si volen adoptar s'hauran d'esperar 50anys a tenir assignació, i clar d'aquí 50anys estaran o bé morts o bé seran massa grans per optar a un nen/a de 0-3 anys. I això passa a tots els païssos igual, si hi ha més solicituts que nens adoptables doncs no e spot adoptar, s'ha d'esperar, o bé modificar el perfil i optar a nens més grans, amb alguna malatia, grups de germans, etc... Però no totes les families són idoneies per adoptar grups de germans o nens amb necessitats especials, etc...
Com bé t'ha dit l'Ada, els tramits per saber si ets idoni per adoptar o no duren 6 mesos... la resta d'espera és quan ja ets idoni i el temps va en funció de país, perfil del menor, etc...
No hi ha tants nens adoptables petits i sans (que és el que tothom vol), com la gent es pensa, per aixo les llistes d'espera són tan llargues.
No hi ha tants nens adoptables petits i sans (que és el que tothom vol), com la gent es pensa, per aixo les llistes d'espera són tan llargues.
- beatrice2121

Hola,
Acabo de tornar de vacances i he llegit les vostres respostes. Moltes gràcies a les dugues per fer aquest tràmit més entenedor.
Entenc que la majoria demanin nens sans i petits, perquè és més fàcil l'adaptació per aquests nens.
Imagino que també es demana perquè no tothom te la capacitat econòmica per adoptar un nen amb necessitats espècials o grups de germans perquè això implica tenir més habitacions i més espai.
Agraeixo totes les explicacions!!
Gràcies de veritat!
Acabo de tornar de vacances i he llegit les vostres respostes. Moltes gràcies a les dugues per fer aquest tràmit més entenedor.
Entenc que la majoria demanin nens sans i petits, perquè és més fàcil l'adaptació per aquests nens.
Imagino que també es demana perquè no tothom te la capacitat econòmica per adoptar un nen amb necessitats espècials o grups de germans perquè això implica tenir més habitacions i més espai.
Agraeixo totes les explicacions!!
Gràcies de veritat!
Els motius de la gent perquè tothom demani nen sa i petit, són personals i evidentment totalment lícits, i no cal excusar-se per demanar aquest perfil... economicament parlant és més car adoptar un bebè que un nen més gran (els bebes necessiten bolquers, llet, cotxets, etc...) o sigui que aquest no és el motiu perquè sigui el perfil més demandat.
Jo personalment crec que l'adaptació pot ser tan o més dificil en un bebè o nen de dos anys que en un de 5-6... tot dependrà de cada cas puntual, de la experiència viscuda de cada nen, de la motxilla que porti i de la seva capacitat de resiliència...
Simplement m'agrada que la gent entengui que les llistes d'espera no són perquè si.
Jo personalment crec que l'adaptació pot ser tan o més dificil en un bebè o nen de dos anys que en un de 5-6... tot dependrà de cada cas puntual, de la experiència viscuda de cada nen, de la motxilla que porti i de la seva capacitat de resiliència...
Simplement m'agrada que la gent entengui que les llistes d'espera no són perquè si.
ada_bcn ha escrit:La resolució d'idoneitat a Catalunya l'has de tenir en els 6 mesos després de presnetar la sol·licitut, no triguen un any ni tres, com a molt tens el CI als 8 mesos d'haver començat. El que després triguin més o menys en assignar-te una criatura depen de pq t'hagis ofert i que hi hagi nens o no del perfil pel que t'has ofert... Per exemple si hi ha 100 families que s'ofereixen per un nen de 0-3anys sa i blanc i només hi ha 2 o 3 nens d'aquestes característiques adoptables a l'any, doncs si volen adoptar s'hauran d'esperar 50anys a tenir assignació, i clar d'aquí 50anys estaran o bé morts o bé seran massa grans per optar a un nen/a de 0-3 anys. I això passa a tots els païssos igual, si hi ha més solicituts que nens adoptables doncs no e spot adoptar, s'ha d'esperar, o bé modificar el perfil i optar a nens més grans, amb alguna malatia, grups de germans, etc... Però no totes les families són idoneies per adoptar grups de germans o nens amb necessitats especials, etc...
la resolucio ha d'esser amb 6 mesos com dieu pero si es para el proces per part de l'administracio o per l'organ que et valora per la idoneitat el temps es congela i al rempendre el proces es continua contant fins als 6 mesos, si et paren el proces als 4 mesos tenen quant reprens el proces 2 mesos per valorar.
per lo que pots tarda força en tenir el teu certificat hi ha gent que lis han parat el proces un any per lo que han tardat un any i mig en tenir la idoneitat.
a mes ara nomes accepten sol.licituts pero no fan valoracions per nacional
si, és veritat, jo vaig tenir la segona idoneitat parada 3 o 4 mesos... però si te la paren és pq no cumpleixes algún dels requisits per adoptar... la idoneitat segueix tardant 6 mesos desde que te la poden realitzar, vull dir que si no cumpleixes els requisits no et poden valorar.
Si et recomanen parar el procés pq si continues tindrás un informe negatiu o una denegació, pots continuar si vols el procés i en 6 mesos tenir la resolució d'idoneitat (encara que sigui negativa, és cosa teva que facis després amb aixó... segur que una idoneitat judicial triga més que esperar el temps que t'hagin recomanat, i a saber a quin país pots anar amb una idoneitat judicial).
De totes formes a mi en el primer procés, fins a tenir la cópia de la idoneitat a la mà, van pasar 8 mesos....la majoria de gent que conec ha tingut la idoneitat abans d'esgotar el plaç de 6 mesos que tenen... però ara van més lents crec perque tenen menys gent valorant idoneitats.
A nacional conten 6 mesos desde que vas a la sesió informativa obligatoria, i la data d'expedient que conta és la data en la que has presentat la documentació que et demanen (i correcte), si et falta un paper encara que presentesis la solicitut abans, la data de registre és la data en que hi ha tota la documentació completa i correcte.
A mi de totes formes em semblen plaços bastant assumibles... pots estar 4 anys o més esperant una asignació, que et valorin en 6 mesos em sembla un plaç bastant curt, és veritat que en altres comunitats triguen menys en valorar, però en altres comunitats triguen bastant més que a Catalunya. Lo important és que les valoracions es facin bé.
Si et recomanen parar el procés pq si continues tindrás un informe negatiu o una denegació, pots continuar si vols el procés i en 6 mesos tenir la resolució d'idoneitat (encara que sigui negativa, és cosa teva que facis després amb aixó... segur que una idoneitat judicial triga més que esperar el temps que t'hagin recomanat, i a saber a quin país pots anar amb una idoneitat judicial).
De totes formes a mi en el primer procés, fins a tenir la cópia de la idoneitat a la mà, van pasar 8 mesos....la majoria de gent que conec ha tingut la idoneitat abans d'esgotar el plaç de 6 mesos que tenen... però ara van més lents crec perque tenen menys gent valorant idoneitats.
A nacional conten 6 mesos desde que vas a la sesió informativa obligatoria, i la data d'expedient que conta és la data en la que has presentat la documentació que et demanen (i correcte), si et falta un paper encara que presentesis la solicitut abans, la data de registre és la data en que hi ha tota la documentació completa i correcte.
A mi de totes formes em semblen plaços bastant assumibles... pots estar 4 anys o més esperant una asignació, que et valorin en 6 mesos em sembla un plaç bastant curt, és veritat que en altres comunitats triguen menys en valorar, però en altres comunitats triguen bastant més que a Catalunya. Lo important és que les valoracions es facin bé.
- beatrice2121

Carai lau, sembla que treballis en aquests temes de manera com parles.
Deia que la espera es fa molt llarga perquè es te moltes ganes de tenir el nadó o nen ja a casa i si les parelles ja tenen una edat, imagino que volen el nen a casa seva quan abans millor.
En quant si surt més car o més barat un nadó o un nen, jo crec que depèn del que tinguis a casa. Si no has llençat robeta o te la deixen doncs no surt tan car, conec gent que els hi han deixat cotxets, robeta o bressol etc i només s'han gastat diners en la alimentació i poca cosa més.
Tb hi han webs on es ven coses de segon mà per a nadons molt be de preu i et gastes pocs diners. Tot és molt relatiu.
Deia que un nadó s'adapataria més ràpid perquè practicamnet el pots criar tu desde ben peke, encara que t'el donin amb 11 mesos com dieu. En canvi un nen amb 4 ó 5 anys, tot i que s'acabarà adaptant amb el temps, costarà més perquè ja s'adona perfectament del seu voltant i dels canvis que hi han.
Si que és veritat que tot depèn de manera individual del que ha viscut cada nen, està clar. I serà més fàcil la adpatació amb molt d'amor i afecte al seu voltant, no hi ha dubte.
A les eprsones, també els hi passa, quan més gran es fan, més els hi costa adaptar-se, en general, a canvis de residència, feina etc.
M'agradaria saber si a alguna parella o familia, fa poc que els hi han donat el nen, per a que puguin explicar la seva experiència de tot plegat.
Gràcies
Deia que la espera es fa molt llarga perquè es te moltes ganes de tenir el nadó o nen ja a casa i si les parelles ja tenen una edat, imagino que volen el nen a casa seva quan abans millor.
En quant si surt més car o més barat un nadó o un nen, jo crec que depèn del que tinguis a casa. Si no has llençat robeta o te la deixen doncs no surt tan car, conec gent que els hi han deixat cotxets, robeta o bressol etc i només s'han gastat diners en la alimentació i poca cosa més.
Tb hi han webs on es ven coses de segon mà per a nadons molt be de preu i et gastes pocs diners. Tot és molt relatiu.
Deia que un nadó s'adapataria més ràpid perquè practicamnet el pots criar tu desde ben peke, encara que t'el donin amb 11 mesos com dieu. En canvi un nen amb 4 ó 5 anys, tot i que s'acabarà adaptant amb el temps, costarà més perquè ja s'adona perfectament del seu voltant i dels canvis que hi han.
Si que és veritat que tot depèn de manera individual del que ha viscut cada nen, està clar. I serà més fàcil la adpatació amb molt d'amor i afecte al seu voltant, no hi ha dubte.
A les eprsones, també els hi passa, quan més gran es fan, més els hi costa adaptar-se, en general, a canvis de residència, feina etc.
M'agradaria saber si a alguna parella o familia, fa poc que els hi han donat el nen, per a que puguin explicar la seva experiència de tot plegat.
Gràcies
No, no treballo en el món adoptiu, simplement m'agrada perquè sóc mare adoptiva i intento informar-me.
Nosaltres fa 20 mesos que tenim el nen a casa.
Nosaltres fa 20 mesos que tenim el nen a casa.
Torna a “Adopcions i acolliments”
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |