Part per mútua i inclussió del nounat a la pòlissa
Part per mútua i inclussió del nounat a la pòlissa
Bon dia,
Tindré el part a la Dexeus, per Sanitas, i estic rumiant de si incloure o no la nena a la pòlissa en quant neixi. Hem pensat que, al menys durant el primer any, pot ser útil que la nena estigui a la mútua, de cara a les visites al pediatra, etc. Tot i que també faré tots els tràmits per a que tingui el pediatra assignat al CAP. A partir del segon any, ja veuríem què fem segons com hagi anat el primer any i segons la pujada de la prima que ens apliquin (que pel que he sentit Sanitas no té massa bona fama en aquest sentit).
Segons Atenció al Client cal trucar-los el mateix dia del naixement per a que la incloguin. També he llegit al web que tens un periode màxim de 30 dies per fer-ho.
De no fer-ho el mateix dia, hi pot haver algun tipus de problema, és a dir que alguns aspectes de l'atenció al nadó no estiguis inclosos? Hi ha alguna cosa important que hauria de tenir en compte?
Em podrieu explicar les vostres experiències en aquest tema?
Moltes gràcies!
Tindré el part a la Dexeus, per Sanitas, i estic rumiant de si incloure o no la nena a la pòlissa en quant neixi. Hem pensat que, al menys durant el primer any, pot ser útil que la nena estigui a la mútua, de cara a les visites al pediatra, etc. Tot i que també faré tots els tràmits per a que tingui el pediatra assignat al CAP. A partir del segon any, ja veuríem què fem segons com hagi anat el primer any i segons la pujada de la prima que ens apliquin (que pel que he sentit Sanitas no té massa bona fama en aquest sentit).
Segons Atenció al Client cal trucar-los el mateix dia del naixement per a que la incloguin. També he llegit al web que tens un periode màxim de 30 dies per fer-ho.
De no fer-ho el mateix dia, hi pot haver algun tipus de problema, és a dir que alguns aspectes de l'atenció al nadó no estiguis inclosos? Hi ha alguna cosa important que hauria de tenir en compte?
Em podrieu explicar les vostres experiències en aquest tema?
Moltes gràcies!
Re: Part per mútua i inclussió del nounat a la pòlissa
Hola Kittie!
sembla que siguem la mateixa persona!
Jo vaig tenir el mateix dubte que tu i a atenció al client em van dir que tota la atenció pediatrica dins l'hospital estava coberta, pero una vegada sortís ja no...es a dir, per la primera visita al pediatra ja no estaria inclosa, per aixo seria bo que la dones d'alta dos o tres dies despres de donar a llum. L'activació es fa al moment (es com tot, donar-te d'alta per pagar molt be, pero per donar-te de baixa ja et fan enviar carta, amb mesos d'antelació, etc, etc...). Tampoc hauria de pasar cap carencia perque la nena s'acolliria a la meva polissa i jo ja porto 5 anys amb ells.
sembla que siguem la mateixa persona!
Jo vaig tenir el mateix dubte que tu i a atenció al client em van dir que tota la atenció pediatrica dins l'hospital estava coberta, pero una vegada sortís ja no...es a dir, per la primera visita al pediatra ja no estaria inclosa, per aixo seria bo que la dones d'alta dos o tres dies despres de donar a llum. L'activació es fa al moment (es com tot, donar-te d'alta per pagar molt be, pero per donar-te de baixa ja et fan enviar carta, amb mesos d'antelació, etc, etc...). Tampoc hauria de pasar cap carencia perque la nena s'acolliria a la meva polissa i jo ja porto 5 anys amb ells.Re: Part per mútua i inclussió del nounat a la pòlissa
gràcies Caliope!
sí, és veritat! tenim les mateixos dubtes..je, je...
ara que s'acosta la data del part, hi ha un munt de coses a deixar lligades...
sí, és veritat! tenim les mateixos dubtes..je, je...
ara que s'acosta la data del part, hi ha un munt de coses a deixar lligades...
tens raó, jo estic ara recopilant un munt de papers com boja!!
la gine ja m'ha donat avui un sobre amb tota la documentació que necesitare el dia del part.
la gine ja m'ha donat avui un sobre amb tota la documentació que necesitare el dia del part.
Jo vaig trucar el matí després de parir i me'l van afegir al moment (com diu la Caliope, per afegir es fàcil, el problema es per marxar...). Tenia clar que l'afegia aixi que per estalviar problemes... de totes maneres és cert que mentre està a l'hospital està cobert amb la teva polissa.
Jo tinc la mútua més que amortitzada amb ell!!
Jo tinc la mútua més que amortitzada amb ell!!
Jo el que faré serà trucar abans a la mutua per saber si el bebé està inclòs després del part amb la meva pòlissa. Tinc entès que en algunes no entra el nadó ni incubadora i no sigui que al sortir de l'hospital arribi una factura del bebé.
- llunalluneta
- :: gosset

- Entrades: 463
- Membre des de: dv. set. 27, 2013 11:18 am
Hola noies,
Doncs jo tenia el mateix dubte i m'acaben de confirmar que la meva pòlissa només inclou l'estada del nadó després del naixement, l'assistència immediata després del part i la revisió bàsica del nadó. Si l'inscric a la meva mútua, com que jo encara no fa un any que estic amb ells, tindria unes certes carències: 6 mesos per proves diagnòstiques d'alta tecnologia, i 10 mesos per incubadora, llum per donar-li calor especial, etc.
Clar jo ara em trobo que si vull anar a parir a un hospital privat i per qualsevol cosa el nen necessita algun tipus de cura neonatal o incubadora, la factura que em pot arribar pot ser abismal!
Segons aquesta web, l'estada en incubadora és de 225 €/dia!!
Sabeu si inscric al nadó a una altra mútua si també tindrà carències? Ho trobo molt injust...
Doncs jo tenia el mateix dubte i m'acaben de confirmar que la meva pòlissa només inclou l'estada del nadó després del naixement, l'assistència immediata després del part i la revisió bàsica del nadó. Si l'inscric a la meva mútua, com que jo encara no fa un any que estic amb ells, tindria unes certes carències: 6 mesos per proves diagnòstiques d'alta tecnologia, i 10 mesos per incubadora, llum per donar-li calor especial, etc.
Clar jo ara em trobo que si vull anar a parir a un hospital privat i per qualsevol cosa el nen necessita algun tipus de cura neonatal o incubadora, la factura que em pot arribar pot ser abismal!
Segons aquesta web, l'estada en incubadora és de 225 €/dia!!
Sabeu si inscric al nadó a una altra mútua si també tindrà carències? Ho trobo molt injust...
Gràcies per les vostres respostes Sya, Hadavideo.
Sonia, diria que totes les mútues solen tenir període de carencia... però tampoc ho sé 100% segur.
Això de portar la mare 1 any a la mútua per a que el nadó no tingui periode de carencia quan l'inclous a la teva pòlissa, jo sí ho sabia de Sanitas.
Ara jo ja porto més d'un any, però m'ha vingut justet. Si la nena hagués vingut molt prematura i jo no hagués complert l'any sencer a la mútua, tenia previst anar a parir directament a la Maternitat (que és el centre que tinc assignat per la SS) per evitar problemes. De fet, vaig començar fent el doble seguiment per aquest motiu.
Ara ja he fet l'any i la nena ja vé a terme. He llegit i re-llegit les condicions generals i particulars de la meva pòlissa i penso que ja no hi hauria d'haver cap problema. No obstant, tornaré a trucar a atenció al client per acabar d'assegurar-me.
Sonia, quant et falta per fer l'any? Suposo que si ja tenies previst tenir el part per mútua, ja deus estar rondant l'any, no? Espero que ho puguis sol.lucionar però per si de cas, mira també la opció S.S. per estar coberta...
Sonia, diria que totes les mútues solen tenir període de carencia... però tampoc ho sé 100% segur.
Això de portar la mare 1 any a la mútua per a que el nadó no tingui periode de carencia quan l'inclous a la teva pòlissa, jo sí ho sabia de Sanitas.
Ara jo ja porto més d'un any, però m'ha vingut justet. Si la nena hagués vingut molt prematura i jo no hagués complert l'any sencer a la mútua, tenia previst anar a parir directament a la Maternitat (que és el centre que tinc assignat per la SS) per evitar problemes. De fet, vaig començar fent el doble seguiment per aquest motiu.
Ara ja he fet l'any i la nena ja vé a terme. He llegit i re-llegit les condicions generals i particulars de la meva pòlissa i penso que ja no hi hauria d'haver cap problema. No obstant, tornaré a trucar a atenció al client per acabar d'assegurar-me.
Sonia, quant et falta per fer l'any? Suposo que si ja tenies previst tenir el part per mútua, ja deus estar rondant l'any, no? Espero que ho puguis sol.lucionar però per si de cas, mira també la opció S.S. per estar coberta...
- llunalluneta

Doncs, no, no faré l'any a Sanitas fins l'octubre i he de parir el mes de juliol. El part m'entra pels pèls però ara això del nadó em fa enrere perquè em pot costar un dineral si hi hagués algun problema...
He escrit a MGC a veure si hi haurien carències per inscriure un nadó, suposo que sí...
He escrit a MGC a veure si hi haurien carències per inscriure un nadó, suposo que sí...
Doncs vaja... Menys mal que t'has assabentat abans del part...
Espero que trobis una mútua que et pugui incloure el nadó desde el primer dia sense carència. De vegades hi ha promocions per noves altes. Jo de fet faig entrar a Sanitas en un moment que hi havia com a promoció l'alta sense carències.
Si no, una altra opció podria ser que fessis els tràmits de la S.S i que t'assignin hospital per si de cas. Però si arribes a la setmana 37 (que el nadó ja no necessitaria incubadora) i si tot el seguiment de l'embaràs va ok i no es preveu cap problema, sabent que l'atenció al nadó fins a l'alta la tens coberta, en principi no tindria que haver cap problema per anar per privat.
Però vaja, és clar que no fa cap gràcia que aquestes alçades de l'embaràs que tinguis que tenir aquests mal de caps... Em sap greu... Amb el tema mútues, s'ha d'anar amb un compte...
Espero que trobis una mútua que et pugui incloure el nadó desde el primer dia sense carència. De vegades hi ha promocions per noves altes. Jo de fet faig entrar a Sanitas en un moment que hi havia com a promoció l'alta sense carències.
Si no, una altra opció podria ser que fessis els tràmits de la S.S i que t'assignin hospital per si de cas. Però si arribes a la setmana 37 (que el nadó ja no necessitaria incubadora) i si tot el seguiment de l'embaràs va ok i no es preveu cap problema, sabent que l'atenció al nadó fins a l'alta la tens coberta, en principi no tindria que haver cap problema per anar per privat.
Però vaja, és clar que no fa cap gràcia que aquestes alçades de l'embaràs que tinguis que tenir aquests mal de caps... Em sap greu... Amb el tema mútues, s'ha d'anar amb un compte...
noies jo vaig obrir un post sobre aquest mateix tema fa temps al subforo d'embarassades.
http://socpetit.cat/forum/viewtopic.php ... 06&start=0
el vaig obrir justament perque a la meva mutua, Medifiatc, sembla ser q el nadó no queda cobert si no el dones d'alta quan neix, i jo no tenia intenció de donar-lo d'alta (en principi perque no li volia fer mutua, ara estic rumiant q si pero q sera ja a una altra mutua). I com e çq em vaig espantar faig doble seguiment ss+mutua i de fet al final si puc anar a l'hospital public q m'agrada, anire x la ss perquè no me'n refio ni un pèl
http://socpetit.cat/forum/viewtopic.php ... 06&start=0
el vaig obrir justament perque a la meva mutua, Medifiatc, sembla ser q el nadó no queda cobert si no el dones d'alta quan neix, i jo no tenia intenció de donar-lo d'alta (en principi perque no li volia fer mutua, ara estic rumiant q si pero q sera ja a una altra mutua). I com e çq em vaig espantar faig doble seguiment ss+mutua i de fet al final si puc anar a l'hospital public q m'agrada, anire x la ss perquè no me'n refio ni un pèl
- llunalluneta

Merci, cositina i kittie!
Faré una ullada a l'altre post. La veritat és que amb les mútues has d'estar molt al cas... La sort és que me n'he assabentat ara i no al sortir de la clínica amb la factura a la mà!
Faré una ullada a l'altre post. La veritat és que amb les mútues has d'estar molt al cas... La sort és que me n'he assabentat ara i no al sortir de la clínica amb la factura a la mà!
Gràcies Cositina, sabia que hi havia un post antic sobre el tema, però no havia estat capaç de trobar-lo. Ja veig que cal informar-se molt bé, i especialment tenint en compte que hi ha tanta variabilitat entre les diferents mútues... No obstant, això que comentes de la teva mútua, que ni tant sols no inclou el servei normal de nursery o atenció al nadó després del part m'ha semblat bastant fort la veritat...
Hola noies, jo soc de Sanitas i eapeeo bessons per agost. Tambe vaig comencar a sentir rumors sobre el tema i avui m'he acabat d'informar be i efectivament si sono a llum en una clinica privada i els meus nens necessiten uci o incubadofes o algun altre tractament la mutua no els cobrira, ho haurem de pagar tot, la unica solucio es incloure'ls el mateix dia del naixement pero a mes no els podria donar de baixa pel 31 de desembre del 2014, haurien de seguir fins el 31 de desembre del 2015, i la quota de 50 euros cada un!!! Uns lladres vaja, jo tinc clarissim que aquest any em dono de baixa. El que fare es seguiment embaras per mutua, parir a l'Hospital de Granollers part privada i, com tambe hi ha part publica, si els nens necessiten incubadora o alguna altra cosa doncs els tractarem per la part publica, aixi no ens voldran cobrar res a part, ja ho he parlat amb Granollers. Quina colla de... tots plegats els de les assegurances, no m'enganyaran mes no.
Hola noies!
Jo també sóc de sanitas i ara em trobo amb aquest percal... Jo porto des de 2009 amb ells, però per empresa... no se si hi ha alguna diferència amb una pollisa particular... La qüestió és que a una oficina em van dir que el nen estava cobert alguns dies després de neixer, però no em van saber dir quants, i que truqués al 902. Vaig trucar i una dona em va dir que no em cobreix res de res, només la primera revisió que li fan només neixer!!
Ja no se què creure ni què fer... jo vull parir al HGC però és tot privat, i si no entra el nadó i (toquem fusta que no passi res) ha de passar algo, tinc els meus dubtes que em facin el seguro...
No se què fer...
Jo també sóc de sanitas i ara em trobo amb aquest percal... Jo porto des de 2009 amb ells, però per empresa... no se si hi ha alguna diferència amb una pollisa particular... La qüestió és que a una oficina em van dir que el nen estava cobert alguns dies després de neixer, però no em van saber dir quants, i que truqués al 902. Vaig trucar i una dona em va dir que no em cobreix res de res, només la primera revisió que li fan només neixer!!
Ja no se què creure ni què fer... jo vull parir al HGC però és tot privat, i si no entra el nadó i (toquem fusta que no passi res) ha de passar algo, tinc els meus dubtes que em facin el seguro...
No se què fer...
L'Aran es fa gran

http://www.fertilityfriend.com/home/424654
Panxupacte twins d'abril '13: Laia
i Araneta
Panxupacte DEURES COMPLERT!!
: Llentieta, Marsai, Tiritissima, crisgf1980, Annieee, Paparra, Xinxa, Abmo, Anatolia, Arcdesantmarti i Araneta

i Araneta
: Llentieta, Marsai, Tiritissima, crisgf1980, Annieee, Paparra, Xinxa, Abmo, Anatolia, Arcdesantmarti i Araneta - llunalluneta

Estem igual i com que jo no fa un any que sóc de Sanitas, encara que i faci pòlissa té carència o sigui que en el cas de necessitar incubadora o una intervenció no estaria cobert. Jo en principi pariré a la SS.
Jo parire a la ss pero finalment quasi segur per si de cas posarem el nadó a una mutua el
TEMps minim q ens deixin i si veig q no la fem servir massa (tant de bo) l'esborrarem quan es pugui
TEMps minim q ens deixin i si veig q no la fem servir massa (tant de bo) l'esborrarem quan es pugui
Hola,
Si tot va bé jo també tindré el part a la Dexeus. La meva mútua és Mútua General de Catalunya. Aquesta setmana vaig anar a la seva oficina a consultar el tema i em varen dir que quan naixes era una nova persona i que per estar cobert per la mútua calia inscriure'l quan més aviat millor, que ho podia fer per telèfon indicant nom/sexe/pes i alçada crec. Em va dir que si necessitava incubadora, alguna prova mèdica etc no estaria cobert sinó el donàvem d'alta. També em dir que el bebé no té cap carència i que la quota fins els 2 anys era una mica més alta que els pares
Nosaltres per evitar problemes hem decidit que el pare l'inscriurà si pot ser el mateix dia del naixement.
Si tot va bé jo també tindré el part a la Dexeus. La meva mútua és Mútua General de Catalunya. Aquesta setmana vaig anar a la seva oficina a consultar el tema i em varen dir que quan naixes era una nova persona i que per estar cobert per la mútua calia inscriure'l quan més aviat millor, que ho podia fer per telèfon indicant nom/sexe/pes i alçada crec. Em va dir que si necessitava incubadora, alguna prova mèdica etc no estaria cobert sinó el donàvem d'alta. També em dir que el bebé no té cap carència i que la quota fins els 2 anys era una mica més alta que els pares
Nosaltres per evitar problemes hem decidit que el pare l'inscriurà si pot ser el mateix dia del naixement.

Quin c*ll*ns!!!!
Jo pateixo per si el primer dia ja li han de fer algo i llavors al trucar no el volguessin assegurar... Se que sona fort, però no me'n refio gens...
Què hem de fer doncs, mentir???
Jo pateixo per si el primer dia ja li han de fer algo i llavors al trucar no el volguessin assegurar... Se que sona fort, però no me'n refio gens...
Què hem de fer doncs, mentir???
L'Aran es fa gran

i Araneta
: Llentieta, Marsai, Tiritissima, crisgf1980, Annieee, Paparra, Xinxa, Abmo, Anatolia, Arcdesantmarti i Araneta

i Araneta
: Llentieta, Marsai, Tiritissima, crisgf1980, Annieee, Paparra, Xinxa, Abmo, Anatolia, Arcdesantmarti i Araneta Re: Part per mútua i inclussió del nounat a la pòlissa
Helen77 ha escrit:Hola noies, jo soc de Sanitas i eapeeo bessons per agost. Tambe vaig comencar a sentir rumors sobre el tema i avui m'he acabat d'informar be i efectivament si sono a llum en una clinica privada i els meus nens necessiten uci o incubadofes o algun altre tractament la mutua no els cobrira, ho haurem de pagar tot, la unica solucio es incloure'ls el mateix dia del naixement pero a mes no els podria donar de baixa pel 31 de desembre del 2014, haurien de seguir fins el 31 de desembre del 2015, i la quota de 50 euros cada un!!! Uns lladres vaja, jo tinc clarissim que aquest any em dono de baixa. El que fare es seguiment embaras per mutua, parir a l'Hospital de Granollers part privada i, com tambe hi ha part publica, si els nens necessiten incubadora o alguna altra cosa doncs els tractarem per la part publica, aixi no ens voldran cobrar res a part, ja ho he parlat amb Granollers. Quina colla de... tots plegats els de les assegurances, no m'enganyaran mes no.
Helen una pregunta...tu fa mes d'un any q ets a Sanitas o no? Ara al veure el teu comentari m'he espantat...jo espero la meva nena x l'octubre i fa nes d'un any q soc a Sanitas. El seguiment l'he fet a la Quiron pero la meva altre opcio es l'hospital de Granollers i la teva idea m'ha semblat molt bona ja que no quedaria una altre com a precaució...
Ja em diras sisplau :)
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 5 visitants
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |