Dubtes pla de part
Dubtes pla de part
Noies, jo aviat començaré a redactar el meu pla de part i tinc uns dubtes, no sé si algú em pot donar un cop de mà;
1-quina diferència hi ha entre una via heparinitzada i una via intravenosa?
no, en principi, posaré que no vull cap tipus de via, però com crec que a TOTS els hospitals de la posen, vull tenir opcions...
2-és necessari vacunar al bebé de la hepatitis B i posar la vitamina K? aquesta última li donaria via oral, si fos imprescindible.
3-quina contraindicació hi ha si li aspiren els mocs?
4-quina diferència hi ha entra la monotorització interna i externa?
5-quantes hores aproximadament pots estar sense contraccions des que trenques aigues? és perillós pel fetus?
De moment aquests son, igualment dilluns li preguntaré a la gine a veure què opina...
no, en principi, posaré que no vull cap tipus de via, però com crec que a TOTS els hospitals de la posen, vull tenir opcions...
2-és necessari vacunar al bebé de la hepatitis B i posar la vitamina K? aquesta última li donaria via oral, si fos imprescindible.
5-quantes hores aproximadament pots estar sense contraccions des que trenques aigues? és perillós pel fetus?
De moment aquests son, igualment dilluns li preguntaré a la gine a veure què opina...
Re: Dubtes pla de part
Bon dia Xop, a veure si et puc resoldre alguns dubtes!
Com que vas amb temps, et recomano que et llegeixis bé el document de pla de part del ministeri de salut, aquí aclareix unes quantes coses: http://www.msssi.gob.es/organizacion/sn ... miento.pdf
1.- No et sé dir la diferència, el que sí sé és que a la gran majoria d'hospitals et posen la via sí o sí per protocol
2.- La vacuna de la hepatitis B és una de les que cobreix la SS i la posen als 2, 4 i 6 mesos, realment tú pots decidir no vacunar al teu fill, tant si està coberta per la SS com si no, informa't bé dels pros i contres i llavors decideix. Pèl què fa a la vitamina k es posa per evitar hemorràgies, no es dóna en molts casos, però també es posa per protocol per evitar mals majors. Sí que hi ha gent que decideix fer-ho per via oral, suposo que si ho avises t'ho respectaran.
3.- L'aspiració és una mica agressiva, em sembla que realment volen aspirar si ha empassat líquid, però és millor si ho ha fet que ho treguin ells mateixos.
4.- La monitorització externa és la que fan mitjançant el que en diuen les corretges, posen uns sensors a la panxa de la mare i escolten a través de la panxa el cor del bebè, amb la interna han de posar una sonda dins la vagina i de l'úter i s'enganxa al cap del bebè amb un ganxo, porta un cable que va a un monitor, cada cop es fa menys, tot i que potser ho poden fer a dones obeses amb les quals sigui difícil detectar a través de la panxa. La monitorització interna immobilitza a la mare, l'externa normalment també, a no sé que tinguin corretges mòbils amb la qual cosa tindràs moviment lliure.
5.- Poden passar moltes hores des que trenques aigües fins que et poses de part, si vas a l'hospital, en general no deixaran passar més de 12 h, et posaran antibiòtic i provocaran el part. Realment no hi ha cap perill pel bebè pel fet de no tenir aigua, es podrien esperar ben bé 48 h, ja que l'antibiòtic el posen per evitar infeccions, però cap infecció actuaria tan ràpid com per que fos perillós pel teu nadó en tan poc temps, a l'hospital es cobreixen les espatlles posant antibiòtic de seguida. El que seria important és no manipular la zona de la vagina ja que llavors si que hi pot haver un risc més elevat d'infecció, tampoc realitzar immersions d'aigua.
En, fi, espero haver-te ajudat, per cert, per si t'interessa m'estic formant com a doula, cada mes fem una reunió de doules, dones i mares a Barcelona, on tractem temes en torn a l'embaràs, bebès, etc, la setmana vinent en tenim, però encara no sé el tema!
Com que vas amb temps, et recomano que et llegeixis bé el document de pla de part del ministeri de salut, aquí aclareix unes quantes coses: http://www.msssi.gob.es/organizacion/sn ... miento.pdf
1.- No et sé dir la diferència, el que sí sé és que a la gran majoria d'hospitals et posen la via sí o sí per protocol
2.- La vacuna de la hepatitis B és una de les que cobreix la SS i la posen als 2, 4 i 6 mesos, realment tú pots decidir no vacunar al teu fill, tant si està coberta per la SS com si no, informa't bé dels pros i contres i llavors decideix. Pèl què fa a la vitamina k es posa per evitar hemorràgies, no es dóna en molts casos, però també es posa per protocol per evitar mals majors. Sí que hi ha gent que decideix fer-ho per via oral, suposo que si ho avises t'ho respectaran.
3.- L'aspiració és una mica agressiva, em sembla que realment volen aspirar si ha empassat líquid, però és millor si ho ha fet que ho treguin ells mateixos.
4.- La monitorització externa és la que fan mitjançant el que en diuen les corretges, posen uns sensors a la panxa de la mare i escolten a través de la panxa el cor del bebè, amb la interna han de posar una sonda dins la vagina i de l'úter i s'enganxa al cap del bebè amb un ganxo, porta un cable que va a un monitor, cada cop es fa menys, tot i que potser ho poden fer a dones obeses amb les quals sigui difícil detectar a través de la panxa. La monitorització interna immobilitza a la mare, l'externa normalment també, a no sé que tinguin corretges mòbils amb la qual cosa tindràs moviment lliure.
5.- Poden passar moltes hores des que trenques aigües fins que et poses de part, si vas a l'hospital, en general no deixaran passar més de 12 h, et posaran antibiòtic i provocaran el part. Realment no hi ha cap perill pel bebè pel fet de no tenir aigua, es podrien esperar ben bé 48 h, ja que l'antibiòtic el posen per evitar infeccions, però cap infecció actuaria tan ràpid com per que fos perillós pel teu nadó en tan poc temps, a l'hospital es cobreixen les espatlles posant antibiòtic de seguida. El que seria important és no manipular la zona de la vagina ja que llavors si que hi pot haver un risc més elevat d'infecció, tampoc realitzar immersions d'aigua.
En, fi, espero haver-te ajudat, per cert, per si t'interessa m'estic formant com a doula, cada mes fem una reunió de doules, dones i mares a Barcelona, on tractem temes en torn a l'embaràs, bebès, etc, la setmana vinent en tenim, però encara no sé el tema!
Moltes gràcies!
precisament ahir estava mirant Doules per aquí al Vallès Oriental, però econòmicament no m'ho puc permetre...
vaig coneixer a una noia que també s'estava formant per Doula a la xerrada de Dona Llum de dimarts, no series tu, no? jeje!
precisament ahir estava mirant Doules per aquí al Vallès Oriental, però econòmicament no m'ho puc permetre...
vaig coneixer a una noia que també s'estava formant per Doula a la xerrada de Dona Llum de dimarts, no series tu, no? jeje!
- rateta2013
- :: peixet

- Entrades: 298
- Membre des de: dt. set. 17, 2013 12:05 pm
Xop ha escrit:Noies, jo aviat començaré a redactar el meu pla de part i tinc uns dubtes, no sé si algú em pot donar un cop de mà;
No passa res per portar una via, és una agulla a la mà, però no fa mal.
Que jo recordi el vacunen de hepatits als 2 mesos. La vitamina K és molt important, evita hemorràgies, li pots donar en gotes.
Ja no es fa enlloc. Es faria si fos cesària.
Interna no et pots ni moure.
Externa portes com un cinturó i et pots aixecar i caminar una mica.
T'aconsello la monitorització discontínua durant la dilatació, sino es pot fer molt pesat perquè estàs lligada a una màquina.
Depen dels protocol hospitalari. 12, 24 hores... se suposa que 24 seria el màxim. Imagino que sí es perillós arribat a un cert punt, pot haver-hi infecció.
Eduard 2005
Arnau 2014
Arnau 2014
- Alesta
- :: zebra

- Entrades: 1034
- Membre des de: dl. març 21, 2011 6:55 pm
- Ubicació: Al peu del Montseny
Xop ha escrit:Moltes gràcies!
precisament ahir estava mirant Doules per aquí al Vallès Oriental, però econòmicament no m'ho puc permetre...![]()
Xop, tens força temps encara per indagar i decidir quin tipus de doulatge vols. En conec algunes al Vallès Oriental que potser t'interessen... si és així digues-m'ho per privat i miro de posar-te en contacte amb elles.
Pel que fa al pla de part crec que ja t'ho han explicat tot!

El bloc de la peke: http://lapetitasuricatilla.blogspot.com

El bloc de la nostra aventura: http://elviajedemimaternidad.blogspot.com
Xop ha escrit:
http://www.elpartoesnuestro.es/blog/201 ... os-el-mito
Ayrs ha escrit:Xop ha escrit:
http://www.elpartoesnuestro.es/blog/201 ... os-el-mito
Està molt bé l'article, quantes coses haurien de canviar!
Per cert, jo vaig pagar la novatada, m'havia estat preparant física i emocionalment per un part natural, però vaig trencar aigües a les 8 del matí i ni una contracció de part tenia, cap al migdia em vaig acostar a l'hospital i cagada! Ja em van endollar als monitors, i vinga tactes, a les 8 clavades del vespre començàvem al posar antibiòtic i oxitocina, 6 llargues hores després, després de moltes manipulacions i contraccions horribles, perquè com que jo volia part natural em semblava que no m'havien de posar epidural..., doncs res cessària d'urgència. Amb tot el que sé ara, potser m'hauria esperat una mica més a casa, o potser no, ves a saber!!
El que et va passar a tu passa moltíssim amb els trencaments de bossa. És típic sobre tot en primerenques que la inducció per aquest motiu (o per quasevol altre) acabi en cesària.
De embarassades del meu entorn, de totes les primerenques que volien part respectat (totes al mateix hospital, el de moda ara mateix) 4/4 inducció, 1 fórceps, 3 cesària.
Jo vaig trencar aigües i vaig fer vida normal, al dia següent va començar el part (24 hores després) i tot va anar genial, dil·latació a casa fins als 7-8 (amb llevadora). A l'hospital vaig mentir sobre el moment en que la vaig trencar, paso de contrarrellotges "per protocol". Tot va bé, aigües netes, no tinc febre, nadó bé... pues ja està.
I tinc claríssim que tal i com son els protocols avui dia, més val quedar-se a casa a espera que comenci el part. Aquí http://www.bebesymas.com/embarazo/pregu ... a-de-blosa hi ha el que s'ha de tenir en compte per fer-ho amb seguretat.
De embarassades del meu entorn, de totes les primerenques que volien part respectat (totes al mateix hospital, el de moda ara mateix) 4/4 inducció, 1 fórceps, 3 cesària.
Jo vaig trencar aigües i vaig fer vida normal, al dia següent va començar el part (24 hores després) i tot va anar genial, dil·latació a casa fins als 7-8 (amb llevadora). A l'hospital vaig mentir sobre el moment en que la vaig trencar, paso de contrarrellotges "per protocol". Tot va bé, aigües netes, no tinc febre, nadó bé... pues ja està.
I tinc claríssim que tal i com son els protocols avui dia, més val quedar-se a casa a espera que comenci el part. Aquí http://www.bebesymas.com/embarazo/pregu ... a-de-blosa hi ha el que s'ha de tenir en compte per fer-ho amb seguretat.
Ayrs ha escrit:El que et va passar a tu passa moltíssim amb els trencaments de bossa. És típic sobre tot en primerenques que la inducció per aquest motiu (o per quasevol altre) acabi en cesària.
Ayrs ha escrit:Jo vaig trencar aigües i vaig fer vida normal, al dia següent va començar el part (24 hores després) i tot va anar genial, dil·latació a casa fins als 7-8 (amb llevadora). A l'hospital vaig mentir sobre el moment en que la vaig trencar, paso de contrarrellotges "per protocol". Tot va bé, aigües netes, no tinc febre, nadó bé... pues ja està.
Els hospitals segueixen protocol de no esperar més de 12h, 24h en alguns, perquè està més que demostrat que passades més de 12 h amb la bossa trencada hi ha un alt risc d'infecció tant per la mare com pel nadó... (les bactèries que es troben a la vagina, que sempre en tenim...poden traspasar) Aigúes netes o brutes, sempre pots agafar una infecció...
Ayrs, respecto totes les opinions, però aquí sí que no puc pas estar-hi d'acord, gens ni mica. El fet de mentir sobre una cosa que depen de la salut teva i d'un teu fill...
Si per alguna cosa haguesis fet infecció (sort i m'alegro que tot anés bé), què hauria passat?
shyla ha escrit:
5.- Poden passar moltes hores des que trenques aigües fins que et poses de part, si vas a l'hospital, en general no deixaran passar més de 12 h, et posaran antibiòtic i provocaran el part. Realment no hi ha cap perill pel bebè pel fet de no tenir aigua, es podrien esperar ben bé 48 h
2 dies amb la bossa trencada em sembla una exageració... És la meva opinió, i per sort, la de molta més altra gent...
Hi ha un estudi on deixaven fins a 4 dies, i la conclusió del mateix es que el maneig expectant (fins a 4 dies) no està contraindicat. EN AQUEST PAÍS tenen aquest protocol, però per posar un exemple, a Anglaterra els deixen, els 3 o 4 dies. I NO, NO està demostrat que passades més de 12 h amb la bossa trencada hi ha un alt risc d'infecció tant per la mare com pel nadó.. Ho torno a possar: http://www.elpartoesnuestro.es/blog/201 ... os-el-mito.
Si hagués tingut cap motiu que em fes pensar en infecció (temperatura alta, aigües tenyides, auscultació del nadó anómala) hagués anat a l'hospital per rebre tractament antibiòtic. De la mateixa manera que abans de les 24 hores vaig anar a fer-me acupuntura per a intentar posar-me de part aviat i que no s'allargués massa. Vaig complir els requisits per esperar amb garanties i el meu nadó va ser control·lat en aquest temps per llevadores i ningú no em va fer cap tacte. No va ser un "ala soy feliz de la vida con mi bolsa rota", estava informada de les opcions que hi havia i els pros i contres, les recomanacions i em vaig assegurar de complir-ho.
Cadascú que faci el que vulgui amb les opinions d'una majoria que de fet està força desinformada. La gran majoria de la gent pensa que el part a casa és una bojeria i no vull entrar en vulgarismes per dir que en penso d'aquesta opinió. Però no pariré a casa amb diabetis tipus I, a 100 km d'un hospital i sense llevadora. EStà més que demostrat que els tactes son un factor de risc d'infeccions més important que el temps des del trencament de bossa, i que es fa primer de tot quan arribes a l'hospital?? Ells mateixos acceleren el risc d'infecció i després corren a induïrte per aquest motiu. Si us sembla bé, tot per a vosaltres, però ni per mi ni pels meus, gràcies.
Ho podeu creure o no, la informació l'he posada ben clareta. Però les meves decisions i com vaig portar el tema de la bossa trencada està més recolçada per l'evidència científica que els protocols de la majoria d'hsopitals del nostre entorn. I mentir no està bé, però lo trist es haver de mentir per a que no et facin coses que no necessites i son perjudicials per tu, com per estalviar-te una cesària o que el teu part es converteixi en una contrarrellotge.
Si hagués tingut cap motiu que em fes pensar en infecció (temperatura alta, aigües tenyides, auscultació del nadó anómala) hagués anat a l'hospital per rebre tractament antibiòtic. De la mateixa manera que abans de les 24 hores vaig anar a fer-me acupuntura per a intentar posar-me de part aviat i que no s'allargués massa. Vaig complir els requisits per esperar amb garanties i el meu nadó va ser control·lat en aquest temps per llevadores i ningú no em va fer cap tacte. No va ser un "ala soy feliz de la vida con mi bolsa rota", estava informada de les opcions que hi havia i els pros i contres, les recomanacions i em vaig assegurar de complir-ho.
Cadascú que faci el que vulgui amb les opinions d'una majoria que de fet està força desinformada. La gran majoria de la gent pensa que el part a casa és una bojeria i no vull entrar en vulgarismes per dir que en penso d'aquesta opinió. Però no pariré a casa amb diabetis tipus I, a 100 km d'un hospital i sense llevadora. EStà més que demostrat que els tactes son un factor de risc d'infeccions més important que el temps des del trencament de bossa, i que es fa primer de tot quan arribes a l'hospital?? Ells mateixos acceleren el risc d'infecció i després corren a induïrte per aquest motiu. Si us sembla bé, tot per a vosaltres, però ni per mi ni pels meus, gràcies.
Ho podeu creure o no, la informació l'he posada ben clareta. Però les meves decisions i com vaig portar el tema de la bossa trencada està més recolçada per l'evidència científica que els protocols de la majoria d'hsopitals del nostre entorn. I mentir no està bé, però lo trist es haver de mentir per a que no et facin coses que no necessites i son perjudicials per tu, com per estalviar-te una cesària o que el teu part es converteixi en una contrarrellotge.
Perdona sil80, penso que aquí cap de les que hem contestat ho hem fet mentint, és més parlem amb coneixement de causa, almenys en el meu cas. Tal com diu la Ayrs a Anglaterra s'esperen fins a 4 dies, sempre i quan no es facin manipulacions de la vagina, tal i com hem dit abans i no per això hi ha més morts de nadons ni de les seves mares per infeccions. Jo tampoc vull entrar a criticar una cosa o una altra però no crec que ens hagis de tractar de mentideres, què hi guanyariem nosaltres mentint?

Lo de mentir ho diu perque he comentat que vaig mentir quan vaig anar a l'hospital, perque vaig dir que havia trencat aigües feia menys hores.
(i ho tornaria a fer, en això i en moltes altres coses. Igual que menjaria d'amagades si el protocol de l'hospital no ho permetés. Sempre si no tinc l'oportunitat de parir amb algú amb qui no tingui la necessitat de mentir ni fer res d'amagat).
(i ho tornaria a fer, en això i en moltes altres coses. Igual que menjaria d'amagades si el protocol de l'hospital no ho permetés. Sempre si no tinc l'oportunitat de parir amb algú amb qui no tingui la necessitat de mentir ni fer res d'amagat).
No dic que sous mentideres!!! Nomes faltaria! Em baso amb el que ha citat l arys... Que jo no estic gens d acord amb ella i punt!
A mes com una sap que te infeccio? Moltes vegades una infeccio no doba sintomes en un primer monent? Com saps que el teu nen esta be?
Clar que potser no et passara res si esperes 2 dies anar a l hospital, pro tens un risc afegit que es pot evitar!
A mes com una sap que te infeccio? Moltes vegades una infeccio no doba sintomes en un primer monent? Com saps que el teu nen esta be?
Clar que potser no et passara res si esperes 2 dies anar a l hospital, pro tens un risc afegit que es pot evitar!
Hola!
M'interesa molt aquest tema per que jo tb vull un part respectat (a un hospital, que en principi serà HGC o mútua de Terrassa) i també vull aguantar el posible a casa. Tinc un dubte després d'haver llegit els links que ha posat l'Arys, que els he trobat molt interesants:
-Com puc seguir el batec del meu bebé a casa? És un dels punts que posen pel qual pots estar tranquila si està bé, però no se com podria fer-ho... M'he de comprar l'aparell aquest que tenen algunes mares, l'angelsound? i distingiré bé el meu batec del seu? (segueix sent molt més ràpid?)
Gràcies!!
M'interesa molt aquest tema per que jo tb vull un part respectat (a un hospital, que en principi serà HGC o mútua de Terrassa) i també vull aguantar el posible a casa. Tinc un dubte després d'haver llegit els links que ha posat l'Arys, que els he trobat molt interesants:
-Com puc seguir el batec del meu bebé a casa? És un dels punts que posen pel qual pots estar tranquila si està bé, però no se com podria fer-ho... M'he de comprar l'aparell aquest que tenen algunes mares, l'angelsound? i distingiré bé el meu batec del seu? (segueix sent molt més ràpid?)
Gràcies!!
L'Aran es fa gran

http://www.fertilityfriend.com/home/424654
Panxupacte twins d'abril '13: Laia
i Araneta
Panxupacte DEURES COMPLERT!!
: Llentieta, Marsai, Tiritissima, crisgf1980, Annieee, Paparra, Xinxa, Abmo, Anatolia, Arcdesantmarti i Araneta

http://www.fertilityfriend.com/home/424654
Panxupacte twins d'abril '13: Laia
i Araneta
Panxupacte DEURES COMPLERT!!
: Llentieta, Marsai, Tiritissima, crisgf1980, Annieee, Paparra, Xinxa, Abmo, Anatolia, Arcdesantmarti i Araneta Re: Dubtes pla de part
Ayrs ha escrit:Lo de mentir ho diu perque he comentat que vaig mentir quan vaig anar a l'hospital, perque vaig dir que havia trencat aigües feia menys hores.
ok... em sembla que cadascú sap el que fa i el que es diu, perquè ho fa i perquè ho diu, totes les decisions són vàlides sempre que es tingui suficient informació...
sil80 ha escrit:No dic que sous mentideres!!! Nomes faltaria! Em baso amb el que ha citat l arys... Que jo no estic gens d acord amb ella i punt!
ok, ho havia entès malament! M'imagino que si decideixes esperar 2 dies sense anar a l'hospital és perquè tens algun altre personal sanitari de suport que controla que tot vagi bé, com ara una llevadora. Jo només dic que SI NO HI HA MANIPULACIÓ es podria esperar tot aquest temps sense risc pel bebé. Però ja et dic també que jo soc la primera que va córrer a l'hospital
Araneta ha escrit:Hola!
Gràcies!!
Jo sincerament no crec que únicament amb l'angelsound siguis capaç d'aguantar moltes hores sense anar a l'hospital si ja has trencat aigües, almenys jo no ho podria fer a no ser que tingués una persona experta que em digués que la cosa va com ha d'anar...
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |