ES POT ELEGIR L'HOSPITAL SS PER SEGUIMENT I PART?

Experiències i pors del moment més desitjat.

neuetes
:: dinosaure
Entrades: 5536
Membre des de: dj. oct. 09, 2008 5:54 pm

ES POT ELEGIR L'HOSPITAL SS PER SEGUIMENT I PART?

EntradaAutor: neuetes » ds. gen. 02, 2010 8:47 pm

Hola, i bon any a tothom!! xxkiss::

no se si aquest és el lloc indicat per obrir aquest post...

Aquest any 2010 anirem a buscar un germanet@ a la nostra petita. Per la nena em van fer el seguiment de l'embaràs i vaig parir a l'hospital d'Igualada. Però per zona, l'hospital de referència meu (o sigui del meu CAP) és l'Arnau de Vilanova de Lleida. En aquell moment al CAP em van deixar elegir hospital perque l'equip de ginecòlegs que hi havia al CAP venien tots d'Igualada. Vaig triar Igualada perque és un Hospital nou, respectuosos amb els parts naturals i amb deixar triar a les parteres com volen parir, em coneixia l'hospital molt bè (ja que hi havia tingut el meu pare ingressat durant molts mesos) i em queda molt més a prop de casa que l'altre. I en vaig quedar molt contenta.
Però l'equip de Ginecòlegs del meu CAP ha canviat i ara venen tots de Lleida. Quan me'n vaig assabentar ho vaig anar a preguntar si en el moment d'estar embarassada podies triar hospital. Em van dir que ara totes les embarassades de la meva ciutat i rodalies es deriven obligatoriament a Lleida i no anaves a Igualada si no tenies fixa.

Però jo tinc fixa!! Vaig parir allà. No? Algú mes s'hi ha trobat? En el moment d'anar a demanar el volant per la llevadora al meu metge de capçalera puc demanar que em derivi directament a Igualada i fer tot el seguiment allà? O m'hauré de presentar a urgències quan estigui de part??
Uff... quin rotllo!!!

Gràcies guapes!!
closca
:: gosset
Entrades: 475
Membre des de: dv. set. 25, 2009 12:44 pm

Re: ES POT ELEGIR L'HOSPITAL SS PER SEGUIMENT I PART?

EntradaAutor: closca » dg. gen. 03, 2010 11:28 am

A mi la setmana passada la llevadora em va dir que em tocava la Maternitat però que si volia canviar Sant Pau a última hora (on tinc fitxa perque vaig tenir un avortament) que ho podia fer. Suposo que és igual a tot arreu!
Imatge
Imatge
mireiafor
:: girafa
Entrades: 2876
Membre des de: dl. oct. 29, 2007 3:53 pm
Ubicació: El maresme

EntradaAutor: mireiafor » dg. gen. 03, 2010 3:07 pm

Jo tenia entés que amb la SS no podies triar :ufs: . Potser sí que es pot però si no et mous gaire no et donen més opcions ....
Imatge

Imatge
Salander
:: conillet
:: conillet
Entrades: 392
Membre des de: dj. jul. 23, 2009 1:16 pm

EntradaAutor: Salander » dj. gen. 14, 2010 2:21 pm

Jo vull parir al Vendrell tot i que no em toca per zona i el que em va dir la llevadora del Vendrell és que el seguiment del part l'has de fer on et toca i que la darrera visita (corretges, etc...) la fas al Vendrell. No sé si a tot arreu funciona igual...
Imatge
Imatge
IsaBcN
Entrades: 2125
Membre des de: dv. set. 04, 2009 5:36 pm
Ubicació: Barcelona

EntradaAutor: IsaBcN » dg. gen. 17, 2010 1:07 am

Jo soc Barcelona ciutat, i em van deixar escollir quin hospital volia.
Pero, és clar, a Barcelona hi han diferents hospitals dintre de la mateixa ciutat.

On estàs tu, pot ser funcioni diferent, però no crec....
Buscant germanet/a des de setbr 2008. Ja portem quasi 10 anys....
Després de quatre IAs sense èxit,... amb cada cop menys paciència, ho seguim intentant per la via natural...

Imatge
mirins
:: tigre
:: tigre
Entrades: 748
Membre des de: dt. set. 29, 2009 9:10 pm
Ubicació: Barcelona i Occitània

EntradaAutor: mirins » dg. gen. 17, 2010 10:13 am

Jo el seguiment l'he fet al meu cap però he triat hospital. Em van dir que pel part és l'únic cas on podem triar hospital . Qui et fa el seguiment et fa una carta per demanar a l'hospital que t'acceptin. T'ho poden negar perquè ho tinguin molt ple etc.. però si ja et tenen fitxa no crec que tinguis cap problema i si no sempre hi pots anar d'urgències al moment de parir.
Imatge[/url]
neuetes

EntradaAutor: neuetes » dg. gen. 17, 2010 10:36 am

Moltes gràcies noies!

Crec que tens raó, mirins, sempre hem puc presentar a urgències el dia del part...

Ja us explicaré. merci a totes.
anoa
Entrades: 470
Membre des de: dg. oct. 17, 2010 4:21 pm

EntradaAutor: anoa » dt. oct. 26, 2010 6:43 pm

A mi em passa una mica igual, no m'agrada l'hospital que em toca i m'agradaria fer la derivació a Sant Pau. He llegit però que està molt saturat i que a alguna gent s'ho estan denegant. La zona on vius no influeix en aquesta derivació? es que a mi m'agafa molt més a prop i a part m'agradaria parir en un hospital que tingués un protocol de part natural. El preguntaré a la llevadora a veure què em diu.
Positives! Bombolla,Gegar,Madrona,Mama2010,MartaVila,NidiaGi,Ninetapetita,Nivaira,Pimpam,Brownie i Anoa!

Imatge
neuetes

EntradaAutor: neuetes » dt. oct. 26, 2010 7:58 pm

Hola anoa,

La zona on visc influeix i molt, ja que l'Arnau de Vilanova i l'Hospital d'Igualada són els dos únics que les parteres de la Segarra o de l'Urgell podem anar, és caixa o faixa. I com tu, també vull parir en un hospital que ja conegui (on vaig tenir la meva filla i tenen tot el meu historial i el de la nena, que li van tenir que fer proves un cop nascuda) i que tinguin el protocol per part natural (Igualada el té, és un dels pocs de tot Catalunya). I si mirem proximitats, és més ràpid (per proximitat a l'autovia A2) arribar a l'hospital d'Igualada. A més, el meu marit treballa a BCN i si em posés de part mentre ell treballés, estaria a mig camí i no hauria de travessar tot Catalunya de est a oest per poder venir.

Quan es produeixi l'embaràs (que espero en candeletes ;-) ), ja ho preguntaré a la meva llevadora. Però sempre em puc presentar de part a l'hospital que vulgui.

Explica'm el que et comenti la llevadora, sis pli.

petonets. :ok:
maka
:: peixet
Entrades: 292
Membre des de: dj. abr. 02, 2009 8:37 pm

EntradaAutor: maka » dt. oct. 26, 2010 9:16 pm

Bones neuetes!!
Jo quan em vaig quedar embarassada no sabia que es podia escollir hospital i em van derivar al de la meva zona (martorell), però ara m'ha assabentat que si que es pot escollir hospital, m'han explicat que si vols un part natural (per exemple) com al hospital que em toca no ho fan ens derivan a la maternitat (barcelona).
Com t'han comentat abans no et deriven a l'hospital que et toca fins que no estas de 34 o 35 setmanes, et porten tot l'embaras a un lloc i al final es quan fan la derivació! però no crec que tinguis cap problema perque et derivin!!

Anoa ma germana està embarassada i viu a barcelona (el seu hospital de referencia es la vall d'hebró), a la primera visita amb la llevadora la mateixa llevadora li va comentar que si volia part natural li havia de dir per tal que la derivessin o bé a Sant Pau o bé a la Maternitat (son els 2 que fan part natural si no m'equivoco amb els noms). Per tant no crec que tinguis cap problema!
Jan 03/12/09 . Mi pequeño terremoto, la fuerza que nos empuja
Eloi 30 / 01 /2013 . Que el dolor de haberte perdido no nos quite la alegria de haberte tenido.
neuetes

EntradaAutor: neuetes » dc. oct. 27, 2010 7:07 am

Gràcies, Maka! ets un :***:
anoa

EntradaAutor: anoa » dc. oct. 27, 2010 3:32 pm

Moltes gràcies Maka! tinc visita amb la llevadora el dia 3, ja us explicaré a veure què em diu. Suposo que em dirà que encara és aviat per pensar en aquestes coses, però jo el preguntaré de totes maneres. Ja us ho posaré per aquí també.
Positives! Bombolla,Gegar,Madrona,Mama2010,MartaVila,NidiaGi,Ninetapetita,Nivaira,Pimpam,Brownie i Anoa!

Imatge
Aza
:: rateta
:: rateta
Entrades: 164
Membre des de: dj. jul. 29, 2010 11:09 am

EntradaAutor: Aza » dc. nov. 03, 2010 4:08 pm

Doncs a mi la llevadora lo del hospital m'ho va comentar a la primera visita, que em tocaba x, i si el volia cambiar. Pero aixo si, a Barcelona.

Si et presentes d'urgencies, pero ells consideren que no es urgent et poden enviar al teu hospital, perque "hi ha temps".
anoa

EntradaAutor: anoa » dj. nov. 04, 2010 7:27 pm

El vaig preguntar ahir a la llevadora i em va dir que no havia problema, però que en principi les derivacions que estaven fent era per la gent que demanava protocol de part natural i doncs com només hi ha a Sant Pau i la Maternitat t'enviaven a algú d'aquests. Jo el vaig que tenia els meus dubtes i que no m'havien parlat molt bé del que em toca per zona (Vall d'Hebron), ella va dir que tenim temps, que ja aniríem parlant i que sí més endavant volia fer la derivació pel part que ho tramitaríem.

Imatge
neuetes

EntradaAutor: neuetes » dj. nov. 04, 2010 7:33 pm

Merci, anoa!! :ok: :ok: :ok: :ok: :ok:
Ayrs
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1824
Membre des de: dv. ago. 03, 2007 9:47 pm
Ubicació: Molins de Rei

EntradaAutor: Ayrs » dv. nov. 05, 2010 1:53 pm

Hola neuetes
Potser t'aniria bé trucar a l'Hospital d'Igualada per veure com ho pots fer. T'ho dic perque almenys fa dos anys i en el cas de l'Hospital del Vendrell, del que ja ha parlat la Salander, es podia trucar a l'hospital directament a demanar hora amb la llevadora per als últims controls i el part. A mi em van visitar sense cap derivació, ho vaig fer així tot i que finalment no hi vaig parir.

Em penso que no et trobaras gaires problemes, ja que ja forces dones de Lleida hi han anat a parir, i a l'Hospital ja saben que es una opció important que tenen les dones de Lleida per a un part respectat.

Molta sort!!
ImatgeImatge
Imatge
moniosky
Entrades: 251
Membre des de: dg. set. 16, 2012 9:21 am

EntradaAutor: moniosky » dv. oct. 05, 2012 11:53 am

hola noies el dimecres vaig anar per primer cop a la llevadora li vaig dir que volia demanar un trasllat de hospital no vull parir al hospial general de l hopsitalet de la creu roja... no tinc bones experiencies les dues vegades que e anat a urgencies... vull parir i si em poden fer el seguiment al hospital de sant joan de deu... sabeu quina va ser la seva cnt??? k no puc triar-.----- k avui en dia esta tan malament les coses k fins i tot que si anaba a parir a sannt joan de deu potser tindria que pagar jo la factura del part i de estar els dies alla al hospital!!! per la amor de deu si es un hospital public!!! que creieu que puc fer?? li dic a la gine???
Imatge
16/09/2012--- TEST + SEREM PAPIS!!!
31/10/2012---- ecografia 1 trimestre (el bebe esta tot OK ) ,ja fas 4.65cm , triplle screening OK(baix risc)!!! 11+6 SEMANAS
5/11/2012---- primera visita ginecologia SANT JOAN DE DEU
16/11/2012-visita gine alto riesgo
Marty
:: puça
Entrades: 20
Membre des de: dl. ago. 06, 2012 9:15 am

EntradaAutor: Marty » dv. oct. 05, 2012 12:37 pm

Hola! A mi no m'han concedit el trasllat que vaig estar demanant durant mesos. Estic a punt de tenir la criatura a l'hospital que em tocava d'inici i ja ho he deixat estar per impossible, però jo volia o la Maternitat o Sant Joan de Déu. Vaig parlar amb la llevadora del "meu" CAP, la ginecòloga i la metge de capçalera i en cap cas em van dir que fos possible anar a parir on volgués, tret que conegués personalment algú d'aquests centres que es fés càrrec de "reclamar" el meu expedient cap allà... que en aquest cas, ells fan els ulls grossos.

Igualment, ho vaig consultar a CatSalut i la resposta que en vaig obtenir va ser aquesta:

Fem referència a ------------------------------------------------------l’atenció al ciutadà de la Regió Sanitària Barcelona, en relació a la vostra petició de canvi d’hospital, pel naixement del vostre fill/a.

Us informem que, en la planificació de l’atenció especialitzada del CatSalut no està contemplada la lliure elecció d’hospital, tot i que sí existeix la lliure elecció d’ Equip d’Atenció Primària (EAP). Davant aquest criteri, cada ciutadà té assignat un centre hospitalari, en funció de l’ EAP que tingui assignat.

L’ acceptació de la derivació a un altre hospital només estaria justificada si hi hagués una causa clínica que ho aconsellés, com per exemple, un embaràs de risc, situació que ha de valorar la vostra llevadora.

És per aquest motiu que lamentem no poder atendre la vostra petició i aprofitem per fer-vos saber que, un dels objectius del CatSalut en el compliment de les seves funcions de coordinació dels recursos sanitaris de cobertura pública és afavorir la racionalització de la demanda i optimitzar l’equitat d’accés a l’atenció sanitària.
moniosky
Entrades: 251
Membre des de: dg. set. 16, 2012 9:21 am

EntradaAutor: moniosky » dv. oct. 05, 2012 12:46 pm

K fort em sembla en seriu...... Jo jo vull parir on em toca 1. Xk tinc molt males referencies de la creu roja de Hospitalet 2. Xk jo tikc un embaraç de risc i em sentu mes segura a sant joan de deu x si el meu fill o filla pot tenir alguna complicacio.... 3 xk els serveis em semblan molt mes complets.......
Imatge
16/09/2012--- TEST + SEREM PAPIS!!!
31/10/2012---- ecografia 1 trimestre (el bebe esta tot OK ) ,ja fas 4.65cm , triplle screening OK(baix risc)!!! 11+6 SEMANAS
5/11/2012---- primera visita ginecologia SANT JOAN DE DEU
16/11/2012-visita gine alto riesgo
Marty
Entrades: 20
Membre des de: dl. ago. 06, 2012 9:15 am

EntradaAutor: Marty » dv. oct. 05, 2012 1:21 pm

De tota manera també vaig parlar amb un parell de llevadores que treballen a la Maternitat i em van dir que la "solució" més efectiva és presentar-se on tu vulguis el dia del part (amb tota la documentació, el carnet d'embarassada, etc.), perquè t'atendran igualment sense posar-te cap problema i que ells mai neguen l'assistència, fins i tot si es tracta de gent que va de pas.

Torna a “El part”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 5 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::