Una crònica SENSE FLORITURES...ens mereixem molt més no?
Re: Una crònica SENSE FLORITURES...ens mereixem molt més no?
Ostres estic esgarrifada i agraïda a l'hora. HI ha cada història que dona ganes de cridar, per què??? Per què per haver nascut a Espanya no poden respectar el fet que prefereixis parir a casa teva? Amb la teva gent i a la teva manera! No només no ho entenen sinò que se n'enfoten i t'agredeixen en un moment tant delicat... És increible. Jo sóc infermera en un hospital públic mitjà i us recomano a totes, com ho faig amb pacients i familiars, que us queixeu si les coses no es fan bé!! En aquest pais sembla que el personal sanitari, sobre tot els metges, siguin intocables. Doncs no! Es tenen molt en compte les queixes i sobre tot si en reben moltes sobre la mateixa persona les coses poden canviar. Si no, moltes vegades el malestar de molta gent no arriba a qui ha d'arribar. Els agraïments ens emocionen fins a les llàgrimes i les queixes ens fan reaccionar i millorar. El part és nostre, ningú ens ha de tractar malament per molt títol de metge que tingui, ni de llevadora ni d'infermera. Aquesta gent se senten amb la veritat absoluta i la veritat és que estan obsolets en els seus raonaments. Com a infermera, m'avergonyeix i em fa enrabiar tot el que llegeixo sobre el personal sanitari, o sigui que una vegada més: QUEIXEU-VOS SI US SENTIU MALTRACTADES!!
Que fort trobarte en un moment tant important de la teva vida amb gent tan poc professional. De gent inepte segur que en trobarem a tot arreu! Però això que facin amb tu sense dir-te res... ho trobo fortíssim, com si fossis nomes un tros de carn. Espero que la meva experiència sigui més positiva, ja veurem!
- Alesta
- :: zebra

- Entrades: 1034
- Membre des de: dl. març 21, 2011 6:55 pm
- Ubicació: Al peu del Montseny
DRACO ha escrit:Que fort trobarte en un moment tant important de la teva vida amb gent tan poc professional. De gent inepte segur que en trobarem a tot arreu! Però això que facin amb tu sense dir-te res... ho trobo fortíssim, com si fossis nomes un tros de carn. Espero que la meva experiència sigui més positiva, ja veurem!
Segur que t'anirà molt bé!!! Pensa en positiu i tingues clar què vols i què no vols i mira de tenir al teu costat algú que et recolsi passi el que passi. Ah! i al final tindràs als teus braços una personeta que compensarà tot el que hagi passat!!!
Molta sort en el teu part!!! Que n'hi ha molts de molt macos

El bloc de la peke: http://lapetitasuricatilla.blogspot.com

El bloc de la nostra aventura: http://elviajedemimaternidad.blogspot.com
Alesta ha escrit:DRACO ha escrit:Que fort trobarte en un moment tant important de la teva vida amb gent tan poc professional. De gent inepte segur que en trobarem a tot arreu! Però això que facin amb tu sense dir-te res... ho trobo fortíssim, com si fossis nomes un tros de carn. Espero que la meva experiència sigui més positiva, ja veurem!
Segur que t'anirà molt bé!!! Pensa en positiu i tingues clar què vols i què no vols i mira de tenir al teu costat algú que et recolsi passi el que passi. Ah! i al final tindràs als teus braços una personeta que compensarà tot el que hagi passat!!!![]()
![]()
![]()
Molta sort en el teu part!!! Que n'hi ha molts de molt macos![]()
![]()
I tant que si! ALESTA quanta raó que tens! no m'agradaria "condicionar" a ningú amb aquesta crònica eh....simplement necessitava expressar-me, però evidentment i gràcies a déu, hi ha molts més parts bonics que com el meu, que també va tenir la seva part preciosa: EL XAVI!!!!
MOLTA SORT DRACO!!!
Gràcies a totes per tots els vostre comentaris!

VISITA EL MEU BLOG: http://maretameva.wordpress.com/
[b][color=#0080FF]EL PART DE LA MARIA: viewtopic.php?f=115&t=27419&p=1388186#p1388186
Ufff no sabeu com us entenc.... jo vaig escriure la meva aqui viewtopic.php?f=12&t=17517&start=0 va ser molt dificil per mi escriure-la.... la veritat es que he sentit parts de tots colors i hi han dones que estan totalment satisfetes amb els seus parts, que es senten especials i be no sere jo la que els hi digui el contrari...
Un part en el que arribes amb una dilatacio de 4 cm, unes contraccions estupendes, la bossa sencera i sense cap mal i arriben i trenquen bossa, fiquen oxitocina, epidural, et fan tumbar perque dormis.... al cap d'una estona et fan un tall enorme, et fiquen espatules o forceps o ventosa i treuen el bebe... per mi no es un bon part... t'han fet tot el que els hi ha rotat, i tu i el teu bebe no heu estat els protagonistes.... aquest es un part real d'una veïna i a mes a mes el nen se'l van emportar a la nurseri un parell d'horetes perque la mare descanses ¿?¿? a mes a mes no la van ajudar amb la lactancia, el nen no s'agafava be i li van sortir clivelles, resultat... no va durar un mes amb lactancia.... i ella estaba contentisima amb tot, jo vaig pensar... que be s'ho ha montat el ginecoleg... la noia contenta i ell molt mes, doncs ha cobrat el part (era de pagament) i ha estat el minim posible....
Un part en el que arribes amb una dilatacio de 4 cm, unes contraccions estupendes, la bossa sencera i sense cap mal i arriben i trenquen bossa, fiquen oxitocina, epidural, et fan tumbar perque dormis.... al cap d'una estona et fan un tall enorme, et fiquen espatules o forceps o ventosa i treuen el bebe... per mi no es un bon part... t'han fet tot el que els hi ha rotat, i tu i el teu bebe no heu estat els protagonistes.... aquest es un part real d'una veïna i a mes a mes el nen se'l van emportar a la nurseri un parell d'horetes perque la mare descanses ¿?¿? a mes a mes no la van ajudar amb la lactancia, el nen no s'agafava be i li van sortir clivelles, resultat... no va durar un mes amb lactancia.... i ella estaba contentisima amb tot, jo vaig pensar... que be s'ho ha montat el ginecoleg... la noia contenta i ell molt mes, doncs ha cobrat el part (era de pagament) i ha estat el minim posible....
Jo crec que el problema és aquest Su_! Una companya de feina va "parir" uns mesos abans que jo. Va trencar aigües a casa a les 4 de la matinada i a les 8 ja li feien una cessària perquè "no dilatava" i al cap d'una setmana ja feia només LA perquè "no tenia llet". El més fort de tot és que ella està encantada amb la seva cessària i amb els seus biberons! I el més fort és que ella abans de tenir la nena volia parir i volia alletar! i ara no està pas descebuda perquè clar "si no es pot no es pot". Doncs no senyor! SÍ QUE ES POT! I anem malament si la majoria de dones van al part amb una desinformació total i els diuen qualsevol xorrada i els rajen la panxa! I elles tant contentes! I clar, desinformades del part i desinformades de la lactància, passa qualsevol amb bata blanca per davant i li diu que "no té llet" i la tia va i s'ho creu i comença a donar bibes!
Si les dones no som exigents amb els nostres parts els ginecòlegs/llevadores no es posaran les piles per satisfer les nostres voluntats. Si només 1 de cada 20 embarassades fa i presenta un pla de part (nota: jo NO vaig fer pla de part i he après que per un segon penso fer i presentar el meu pla de part) serem els "bitxos raros" i, perquè invertir temps i esforços en els bitxos raros?
Si les dones no som exigents amb els nostres parts els ginecòlegs/llevadores no es posaran les piles per satisfer les nostres voluntats. Si només 1 de cada 20 embarassades fa i presenta un pla de part (nota: jo NO vaig fer pla de part i he après que per un segon penso fer i presentar el meu pla de part) serem els "bitxos raros" i, perquè invertir temps i esforços en els bitxos raros?
- tombarella
- :: girafa

- Entrades: 2036
- Membre des de: dc. gen. 20, 2010 10:48 pm
Su, he llegit la teva crònica i he quedat esgarrifada. De debò que em sap molt de greu, bonica!
I sí teniu raó. El conformisme per desinformació a mi em posa a parir. I mai tan ben dit!
Jo vaig entregar un pla de part a la corachan. Però la cara que va fer la llevadora quan me'l va agafar... ufff... sense comentaris! Bé, i no només la cara... Va deixar anar algun comentari del tipus... "bé, això si tot va bé, però si no hauràs d'acceptar el que toqui". El problema és fins on definim que "va bé" o "el que toqui".
Sortosament vaig arribar dilatada de 8 cm i poca maniobra els vaig deixar per fer. Però el que més mal em va fer va ser que, un cop ja havia parit, la meva ginecòloga em va preguntar si volia que la nena la dugués el meu company o volia fer una entrada triomfal a l'habitació portant-la jo als braços. Vaig triar aquesta opció. Però quan faltaven uns 10 metres per arribar a l'habitació, passant per davant la nurserie, les infermeres em van prendre la nena amb l'excusa que li havien de fer no sé què. I això que la tenia mig enganxada al pit!! Vaig entrar a l'habitació sentint-me buida, sense la nena. Em vaig quedar sola a l'habitació perquè tothom va anar a veure-la pel vidre de la nurserie. Pot semblar una tonteria, però és una de les coses que més mal em van fer de l'estada a la clínica. I sort que el meu company es va posar pesadet, perquè al cap de mitja hora encara no me l'havien portat!
I sí teniu raó. El conformisme per desinformació a mi em posa a parir. I mai tan ben dit!
Jo vaig entregar un pla de part a la corachan. Però la cara que va fer la llevadora quan me'l va agafar... ufff... sense comentaris! Bé, i no només la cara... Va deixar anar algun comentari del tipus... "bé, això si tot va bé, però si no hauràs d'acceptar el que toqui". El problema és fins on definim que "va bé" o "el que toqui".
Sortosament vaig arribar dilatada de 8 cm i poca maniobra els vaig deixar per fer. Però el que més mal em va fer va ser que, un cop ja havia parit, la meva ginecòloga em va preguntar si volia que la nena la dugués el meu company o volia fer una entrada triomfal a l'habitació portant-la jo als braços. Vaig triar aquesta opció. Però quan faltaven uns 10 metres per arribar a l'habitació, passant per davant la nurserie, les infermeres em van prendre la nena amb l'excusa que li havien de fer no sé què. I això que la tenia mig enganxada al pit!! Vaig entrar a l'habitació sentint-me buida, sense la nena. Em vaig quedar sola a l'habitació perquè tothom va anar a veure-la pel vidre de la nurserie. Pot semblar una tonteria, però és una de les coses que més mal em van fer de l'estada a la clínica. I sort que el meu company es va posar pesadet, perquè al cap de mitja hora encara no me l'havien portat!
tombarella i sort vas tenir amb el teu company que va ser "pesadet" perque et tornessin la teva nina... se d'un cas a L'HGC que se'n van endur a la nena (estava perfecta) a la nurseri i no li van dir res a la mare, doncs la van tornar passades 4 hores!!!! que fa una nena lactant a la nurseri 4 hores??? que no tindria gana? que li van donar bibis??
pesol i tombarella jo em poso de mil colors, faig un mig somriure i els hi dic oi que be tenir un part tan ideal (clar que no soc sincera del tot, ja que potser penso que malament tenir aquest part, pobreta... pero per una altra banda penso, que be que ella ho vegi aixi)
pesol i tombarella jo em poso de mil colors, faig un mig somriure i els hi dic oi que be tenir un part tan ideal (clar que no soc sincera del tot, ja que potser penso que malament tenir aquest part, pobreta... pero per una altra banda penso, que be que ella ho vegi aixi)
Su_ ha escrit:pesol i tombarella jo em poso de mil colors, faig un mig somriure i els hi dic oi que be tenir un part tan ideal (clar que no soc sincera del tot, ja que potser penso que malament tenir aquest part, pobreta... pero per una altra banda penso, que be que ella ho vegi aixi)
Su_! jo també els dic "que bé!!" Si elles estan contentes no seré jo les que els tregui aquesta felicitat!
Però per altra banda penso (i callo) "que poc informada estàs i què poc exigent ets!"- tombarella

pesol ha escrit:Su_ ha escrit:pesol i tombarella jo em poso de mil colors, faig un mig somriure i els hi dic oi que be tenir un part tan ideal (clar que no soc sincera del tot, ja que potser penso que malament tenir aquest part, pobreta... pero per una altra banda penso, que be que ella ho vegi aixi)
Su_! jo també els dic "que bé!!" Si elles estan contentes no seré jo les que els tregui aquesta felicitat!Però per altra banda penso (i callo) "que poc informada estàs i què poc exigent ets!"
Ídem! I per dins, se'm regira tot...
No sé si se'm deu notar a la cara... 
Hola boniques! Jo crec que a vegades les amigues/veïnes diuen que ha anat tot bé, per no explicar toooooot el rollo! Jo mateixa, quan la gent em preguntava "què tal tot?" també responia que bé....i ja veieu la meva realitat, no?
Això que expliqueu d'endur--se els bebés....té molta tela...A mi la 1a nit em van dir que se l'enduien, i jo em vaig negar....doncs a les 2 de la mationada, es veu que van venir, i com que jo estava super adormida, es veu que em van preguntar i jo vaig dir que si (no me'n recordo...debia parlar en somnis); Doncs se'l van endur....a les 7 del matí em vaig despertar, ial no veure'l al meu costat vaig tenir un ensurt...
vaig trucar corrents io me'l van portar....i vaig dir: I qùè a menjat en tota la nit?¿?¿ em van respondre que no va demanar...Ara sé que ERA MENTIDA, pq he tingut un nen adicte, i fins fa ben poc demanava cada 30 min...Són uns desgraciats...
PEr cert, ja he portat una carta de denúncia...a veure què em diuen
Això que expliqueu d'endur--se els bebés....té molta tela...A mi la 1a nit em van dir que se l'enduien, i jo em vaig negar....doncs a les 2 de la mationada, es veu que van venir, i com que jo estava super adormida, es veu que em van preguntar i jo vaig dir que si (no me'n recordo...debia parlar en somnis); Doncs se'l van endur....a les 7 del matí em vaig despertar, ial no veure'l al meu costat vaig tenir un ensurt...
PEr cert, ja he portat una carta de denúncia...a veure què em diuen

[b][color=#0080FF]EL PART DE LA MARIA: viewtopic.php?f=115&t=27419&p=1388186#p1388186
crissie ha escrit:Hola boniques! Jo crec que a vegades les amigues/veïnes diuen que ha anat tot bé, per no explicar toooooot el rollo! Jo mateixa, quan la gent em preguntava "què tal tot?" també responia que bé....i ja veieu la meva realitat, no?
Tens tota la raó... però si t'atreveixes a dir que malament, que es el que jo deia al principi, em deien "però ara ja està, dona, l'important és que esteu les dues bé!", tancant així el tema i no donant opció a rèplica...
I un xurro!! evidentment, és el més important, però també ho és com has portat el teu fill al món!!Crissie, i no et van explicar perquè coi se'l van endur?? què coi li volien fer, a la nit??

Segons elles, ho van fer perquè jo estava totalment rebentada i perquè descansés....i com que segons ells, jo els hi vaig donar permís...doncs apa!se'l van endur...

- kabbisa

- Entrades: 1397
- Membre des de: dc. feb. 23, 2011 5:33 pm
- Ubicació: Barcelona / Cabrils
Perdoneu que sembli ignorant, però pensava que podia passar que la llet de la mare no fos prou nutritiva pel nadó... ara comentaveu com si això fos una mentida de les grosses... així que m'he quedat un tant descol·locada...
es incert, llavors??
es incert, llavors??
02.feb.11: 1a eco: 2cm 9setm
05.set.11 : DPP : DPR
"Quiérele cuando menos lo merezca, porque será cuando más lo necesite"
No es pot dir que no hi hagi cap dona al món que no faci bona llet, com no podem dir que no hi ha ningú que no li funcionin malament altres glàndules del cos. Però vaja, que efectivament la graaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan majoria de vegades que es suposa que la composició de la llet materna no es correcta no és cert.
Primer de tot perque la majoria de vegades es fa el diagnòstic "per la gràcia de Déu", es a dir, sense cap prova.
- Mi niño no coge peso.
- Eso es que tu leche no es buena, dale biberones.
I tan panchos, sense comprovar si el nen xuma correctament, si hi ha problemes anatòmics, si no es dona a demanda sino que es restringeix l'accés de l'infant al pit de la mare (els famosos 20 minuts de cada pit cada 3 hores).
Amb la mateixa bola de cristall li van dir a una coneguda que la seva llet s'havia convertit en aigüa. Magia potagia!!!
Després perque moltes vegades si es fa prova està mal feta ja que no es té en compte qe la composició es variable en cada presa, per la qual cosa tu pots agafar una mostra i que a la mitja hora en prenguis una altra i sigui totalment diferent, perque el nadó ha fet una presa, per exemple. Si l'agafen del principi "está aigüada", si l'agafen del final "massa greixos". Quan es tracta d'una llet normalíssima i boníssima.
T'animo a fer la prova: si algú et diu que la seva llet no era bona, pregunta com ho va saber.
Primer de tot perque la majoria de vegades es fa el diagnòstic "per la gràcia de Déu", es a dir, sense cap prova.
- Mi niño no coge peso.
- Eso es que tu leche no es buena, dale biberones.
I tan panchos, sense comprovar si el nen xuma correctament, si hi ha problemes anatòmics, si no es dona a demanda sino que es restringeix l'accés de l'infant al pit de la mare (els famosos 20 minuts de cada pit cada 3 hores).
Amb la mateixa bola de cristall li van dir a una coneguda que la seva llet s'havia convertit en aigüa. Magia potagia!!!
Després perque moltes vegades si es fa prova està mal feta ja que no es té en compte qe la composició es variable en cada presa, per la qual cosa tu pots agafar una mostra i que a la mitja hora en prenguis una altra i sigui totalment diferent, perque el nadó ha fet una presa, per exemple. Si l'agafen del principi "está aigüada", si l'agafen del final "massa greixos". Quan es tracta d'una llet normalíssima i boníssima.
T'animo a fer la prova: si algú et diu que la seva llet no era bona, pregunta com ho va saber.
- tombarella

kabbisa ha escrit:Perdoneu que sembli ignorant, però pensava que podia passar que la llet de la mare no fos prou nutritiva pel nadó... ara comentaveu com si això fos una mentida de les grosses... així que m'he quedat un tant descol·locada...
es incert, llavors??
T'animo a llegir "Un regal per a tota la vida" d'en Carlos Gonzàlez. En aquest llibre es clarifiquen moltes coses, s'esvaiexen molts dubtes i es desmenteixen molts mites.
També és molt recomanable el bloc de l'Alba Padró, una assessora de lactància amb una motxilla d'experiència i coneixements a sobre. Justament la darrera entrada va de falsos mites, llegendes urbanes i mentides en relació a la LM.
http://criatures.ara.cat/somlallet/2011 ... a-mentida/
- kabbisa

ARYS, jo era de les que pensava que passar-se a la LA no tenia per què ser un fet traumàtic (i encara ho penso). Però des que estic embarassada, vull intentar donar pit al meu fill (tinc clar que no faré la LM exclussiva, però per tot el que he anat llegint, trobo que donar pit ha de ser el millor: pel nen, per mi i per la relació entre els dos).
Precisament l'altre dia, em vaig enterar que la meva cunyada no dona pit a la segona filla, pq amb la primera li van dir que la seva llet no era bona. No sé, em va semblar raro. I avui us llegeixo.. i ostres, dons reafirmeu la meva sensació de incredulitat respecte a que la llet materna pot no ser bona, així, en casos molt generals.
(ja li preguntaré com van saber que la seva llet no era prou bona)
TOMBARELLA, m'he llegit una mica el blog que comentes de l'Alba Padró, i ja l'he gravat als preferits! Encara tinc uns mesos per anar-me informant del tema i aquest blog té molt i molt bona pinta.
Del Carlos González, seré rara, però tot i que les teories que defensa m'agraden, no m'agrada gens la forma que te d'exposar-les, i per tant, vaig decidir no llegir res d'ell. Prefereixo mil vegades a la Rosa Jové.
Moltes gràcies a totes dues!

Precisament l'altre dia, em vaig enterar que la meva cunyada no dona pit a la segona filla, pq amb la primera li van dir que la seva llet no era bona. No sé, em va semblar raro. I avui us llegeixo.. i ostres, dons reafirmeu la meva sensació de incredulitat respecte a que la llet materna pot no ser bona, així, en casos molt generals.
(ja li preguntaré com van saber que la seva llet no era prou bona)
TOMBARELLA, m'he llegit una mica el blog que comentes de l'Alba Padró, i ja l'he gravat als preferits! Encara tinc uns mesos per anar-me informant del tema i aquest blog té molt i molt bona pinta.
Del Carlos González, seré rara, però tot i que les teories que defensa m'agraden, no m'agrada gens la forma que te d'exposar-les, i per tant, vaig decidir no llegir res d'ell. Prefereixo mil vegades a la Rosa Jové.
Moltes gràcies a totes dues!
kabbisa, les teories del Carlos González et poden agradar més o menys i és del tot respectable. De totes maneres jo et recomano la seva guia de lactància materna "un regal per tota la vida". Si vols donar el pit i vas desinformada és fonamental. Després ja educaràs al teu fill com digui la rosa jové o fins i tot si vols l'estivill però si vols donar el pit el llibre del CG deixa les coses molt clares i entendràs perquè les dones no tenen llet dolenta, ni aigualida, ni insuficient. Totes les dones poden alletar els seus fills i aquest llibre ho explica la mar de bé.
En serio, jo tampoc soc del tot CG, però jo si no hagués sigut pel llibre ja m'hauria deixat un dineral en llets de fórmula i en compreses! (que encara no tinc la regla!
)
Fes el que vulguis, és un consell
En serio, jo tampoc soc del tot CG, però jo si no hagués sigut pel llibre ja m'hauria deixat un dineral en llets de fórmula i en compreses! (que encara no tinc la regla!
)Fes el que vulguis, és un consell
- kabbisa

ok, li donare una segona oportunitat amb aquest llibre que dius
mes que res perque no em venguin massa motos :)
kabbisa ha escrit:ok, li donare una segona oportunitat amb aquest llibre que dius![]()
no te'n penediràs!
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |

[/url]
[/url