PART NATURAL o a casa

Experiències i pors del moment més desitjat.

PINXA
:: girafa
Entrades: 2022
Membre des de: dj. abr. 10, 2008 5:46 pm

Re: PART NATURAL o a casa

EntradaAutor: PINXA » dl. feb. 09, 2009 3:26 pm

Ariun estic flipant!!! A la perpetua et deixen fer part natural? I amb el metge que tens? Les llevadores son de fora o de la meteixa clínica?
Ai es que no te entes gaire bé? I lo del fòrceps?
En principi jo he pensat que fins el moment que no m'hi trobi, no decidiré, però així d'entrada l'epidural tb em fa una mica de repelús, però si se que a la clínica s'hi posen de cara amb això del part natural, ja estic més tranquila Que a medicalitzar el part sempre hi som a temps!
T'agrairia que me'n fessis 5 cèntims! Gràcies!
Reyna
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 50
Membre des de: dv. set. 05, 2008 12:40 pm

EntradaAutor: Reyna » dl. feb. 23, 2009 1:05 pm

Jo he fet un màster també en parts naturals, perquè com desde fa una setmana m'he portat un desengany amb el meu gine (resulta que no es gens pro-part natural) m'he posat a buscar com una boja.

Us passo l'enllaç d'un parell de noticies que parlen de les actuacions de la Generalitat per promoure uns protocols de part natural a l'atenció pública:

http://www.elmundo.es/papel/2007/05/17/catalunya/2124487.html

http://www.elpais.com/articulo/salud/hospitales/publicos/Cataluna/impulsan/parto/natural/medicalizado/elpepusal/20070417elpepisal_6/Tes

Segons aquestes noticies, els hospitals (públics) que ho oferten a Catalunya son: el Clínic de Barcelona, el Santa Caterina de Girona, L'Hospital de Puigcerdà, l'Hospital General de Vic, el Parc Taulí de Sabadell, l'Hospital Sant Pau de Barcelona, l'Hospital General de Manresa, l'Hospital Sant Jaume d'Olot i l'Hospital General de Mataró.

L'hospital del Vendrell també segueix un protocol de part natural tot i que no aparegui en aquestes noticies.

Després, com a opció de part natural a casa a part de Mitjorn, també està Marenostrum del que tinc molt bones referències.
Les condicions per un part a casa son: viure a prop d'un hospital, tenir un embaraç sense riscos, disposar de dos metres cuadrats d'espai lliure de mobles i (per suposat) un sostre i aigua calenta.
Aquests parts están al voltant dels 2000 euros i de les llevadores que atenen només he llegit meravelles (les germanes Marco, entre altres).

Espero que us serveixi d'ajuda. Petonets!!
ImatgeImatge
ariun
:: zebra
Entrades: 1241
Membre des de: ds. ago. 23, 2008 12:11 am
Ubicació: LLEIDA
Contacta:

EntradaAutor: ariun » dg. març 22, 2009 7:04 pm

Hola noies, si m'ho permeteu, entro per fer una reflexio.

Cada dia em queda menys per a que arribi el gran dia, i de moment estic molt tranquila. Estic amb contacte amb la llevadora que m'assistara el part, i aixó em tranquilitza. Ja se qui estarà amb mi aquell dia, durant les contraccions, a l'expulsiu i després per orientar-me en la meva tasca com a mare. El que no sabré per molt que ho vulgui es quin ginecoleg estarà de guardia. He presentat pla de part, cosa que no m'assegura que sigui respectat.
El mes trist de tot aixó, es que jo sota la meva responsabilitat he decidit no fer-me ni tactes, no corretges, ni res. La reaccio del meu gine va ser explicar-me que "per ells" es molt important saber si tinc el coll tou, o estic dilatada, a la que li vaig respondre, perque? I només em va dir " perque et pugui previndre de si has de correr mes aviat o no". Resposta que, perdoneu-me, encara no entenc.
A part, m'hauré s'assegurar que arribaré "justeta" a l'hospital per no donar molt temps a que puguin intervenir (em refereixo principalment a les prostaglandines i l'oxitocina), i tot aixó per poder parir com una dona conscient del seu part i del que es parir.
Pors en tinc, aixó suposo que no m'ho treu ningú. Peró ara que ja estic a uns 15 dies per arribar a les seves 40 setmanes de gestació, tinc moltes ganes de veure la cara del meu fill i formar part del grup de dones que podem dir "JO HE TINGUT UN PART NATURAL".
Espero entrar d'aquí poc en aquest post i explicar que un part natural a Lleida en un centre hospitalari es possible.
Imatge Imatge Imatge
Imatge
ariadna
Entrades: 2483
Membre des de: dj. ago. 31, 2006 3:38 pm

EntradaAutor: ariadna » dl. març 23, 2009 4:13 pm

Airun, et desitjo de tot cor, que puguis tenir el part que desitges!!!

Molta sort!!!

entrava per dir, també, que aquest cap de setmana he llegit un article on diu que l'HOSPITAL GENERAL DE CATALUNYA inagura aquest mes unes noves instal·lacions amb sales de dilatació i part natural...
ja us posaré l'article!!
estic contenta que poc a poc els grans hospitals ens ajudin a tenir els parts que volem!!! :ok:
2010 & 2016
ariun
Contacta:

EntradaAutor: ariun » dl. març 23, 2009 9:16 pm

Per aqui a Lleida les coses també estant canviant. L'Arnau de Vilanova (l'hospital de referencia) ja te una sala amb piscina i tot, i ha fet habitacions individuals i també ha eliminat els nius. Peró tot estar parat per falta de personal. Cada dia queda una mica menys per a que tenir un part natural sigui una opcio a la sanitat publica no una excentritat d'algunes de nosaltres.

El que mes m'encurioseix es que parlant amb la llevadora m'ha dit que les noies immigrant quan venen aqui volen epidural i tot medicalitzat i les d'aqui volem un part desmedicalitzat. La truita es gira. Per elles parir en un centre hospitalari amb tot de recursos i gent al seu voltant es simbol de riquesa, per nosaltres parir tranquiles i sense gaire medicació es simbol de respecte. En fi una altra petita reflexió del mòn del part natural.
Imatge Imatge Imatge
Imatge
ariun
Contacta:

EntradaAutor: ariun » dt. març 24, 2009 10:52 am

Llunae, tens raó, tot plegat fa gràcia. Parlava amb la besavia del meu fill i em deia, "ara rai que els parts son rapids i indolors, nosaltres que pariem a casa i si teniem sort l'endemà venia el metge i ens cosia a carn viva", le meva mare m'explica que per mi " la van adormir del tot" i que pel meu germà ( que ens portem 15 anys) la epidural va ser un gran alivio perque almenys va veure neixer el seu fill. I jo, que soc la quarta generació vull parir en un hospital peró que em deixin fer al meu ritme. O sigui que vull aconseguir que almenys just despres de parir ja em deixin arreglada, sense cap risc de hemorragia, cusida, i sabent que tot va bé, peró sense arribar a l'extrem de parir adormida per "no notar res".
Que consti que no rebutjo els avantatges medics,per aixó vaig a un hospital; només que els vull fer servir si fan falta, no per protocol.

Si us he de dir la veritat estic mes nerviosa per saber si les persones que em trobaré em respectaràn que pel fet de parir en si.
Imatge Imatge Imatge
Imatge
amaiam
:: cèrvol
Entrades: 546
Membre des de: ds. oct. 25, 2008 11:54 am

EntradaAutor: amaiam » dt. març 31, 2009 7:24 pm

ariadna ha escrit:Airun, et desitjo de tot cor, que puguis tenir el part que desitges!!!

Molta sort!!!

entrava per dir, també, que aquest cap de setmana he llegit un article on diu que l'HOSPITAL GENERAL DE CATALUNYA inagura aquest mes unes noves instal·lacions amb sales de dilatació i part natural...
ja us posaré l'article!!
estic contenta que poc a poc els grans hospitals ens ajudin a tenir els parts que volem!!! :ok:

Hola!

Jo el tindré a l'Hosptal General perquè estic molt contenta amb el meu metge, és jove i sembla que m'entèn. Ja li he dit que no vull anestèsia, en principi, i mha dit que per ell cap problema. Però això que poses de les instal·lacions noves m'interessa molt. Em podries dir on ho vas llegir?

Merci!
Amaiam
Imatge
NOVETATS SOBRE L'EMBARÀS DEL GUIU A:
9mesets.blogspot.com
ImatgeImatgeImatgeImatge
ariadna

EntradaAutor: ariadna » dc. abr. 01, 2009 2:40 pm

doncs ho vaig llegir al Tot Sant Cugat... no per internet...
ara hi ha un post que en parla d'aquestes noves instal·lacions... hi ha una noia que està a punt de fer-les servir!!!
si vols, ja buscaré la noticia, l'escanejo i te la penjo!! a veure si m'en recordo aquest vespre!! :ok:
2010 & 2016
amaiam
Entrades: 546
Membre des de: ds. oct. 25, 2008 11:54 am

EntradaAutor: amaiam » dj. abr. 02, 2009 6:40 pm

GRÀCIES!
Imatge
NOVETATS SOBRE L'EMBARÀS DEL GUIU A:
9mesets.blogspot.com
ImatgeImatgeImatgeImatge
Ayrs
Entrades: 1824
Membre des de: dv. ago. 03, 2007 9:47 pm
Ubicació: Molins de Rei

EntradaAutor: Ayrs » dv. abr. 03, 2009 1:29 pm

ariun ha escrit:Llunae, tens raó, tot plegat fa gràcia. Parlava amb la besavia del meu fill i em deia, "ara rai que els parts son rapids i indolors, nosaltres que pariem a casa i si teniem sort l'endemà venia el metge i ens cosia a carn viva", le meva mare m'explica que per mi " la van adormir del tot" i que pel meu germà ( que ens portem 15 anys) la epidural va ser un gran alivio perque almenys va veure neixer el seu fill. I jo, que soc la quarta generació vull parir en un hospital peró que em deixin fer al meu ritme. O sigui que vull aconseguir que almenys just despres de parir ja em deixin arreglada, sense cap risc de hemorragia, cusida, i sabent que tot va bé, peró sense arribar a l'extrem de parir adormida per "no notar res".
Que consti que no rebutjo els avantatges medics,per aixó vaig a un hospital; només que els vull fer servir si fan falta, no per protocol.

Si us he de dir la veritat estic mes nerviosa per saber si les persones que em trobaré em respectaràn que pel fet de parir en si.

Airun, em sembla que a l'Arnau (si es que hi aniràs) hi ha una llevadora molt respectuosa que es diu Mireia, quan hi vagis a veure si pots parir amb ella, segur que si t'atén ella et respecta.
ImatgeImatge
Imatge
ariun
Contacta:

EntradaAutor: ariun » ds. abr. 11, 2009 7:25 pm

HE TINGUT UN PART NATURAL

Ho he aconseguit. Vaig tenir el part desitjat!!!

Algunes conseqüencies vaig haver de patir després a l'habitació, doncs la llevadora de turno volia posar-me medicació intravenosa "para la hemorragia", jo m'hi vaig negar, doncs sabia perfectament que no tenia cap hemorragia i que la matriu s'havia contret correctament. En fi, quan li vagi dir que no em va dir que havia de firmar un paper i el vaig firmar tranquilament. Imagineu-vos, pareixo sense via i un cop tot ha passat m'han de posar una injecció "porque normalmente lo pongo en el suero y tu no llevas". Exactament no se que em volien posar.
També vaig rebre critiques per tenir el nen a sobre pell contra pell la primera nit. A les 6 del matí quan van venir a pendrem la pressió em van dir que m'havia de tapar, que el nen tenia fred. No els hi vaig fer cas. Per prevenir mes problemes li vaig posar una samarreteta i unes calcetes i el vaig embolcallar amb una manteta que havia portat per l'ocasió.
El nen va estar embolcallat a la manta quan hi havien visites i pell contra pell les 3 nits que vam ser-hi; peró el segon dia quan va venir la llevadora va agafar el nen el va posar a la cuna i quan va tornar l'havia vestit amb la roba que havia trobat dins de la bossa. Jo no n'hi havia preparat cap. Em va dir que havia d'haver portat un pijama de cotó, que així mitg despullat el nen no hi podia estar. I jo li vaig posar una cara de "Oh.. no ho sabia perdó" i em va recordar que la cuna no era per deixar-hi la bossa i els regals, sino per tenir-hi el nen. En fi, sabia que era la de la primera nit, la de la injecció i per tant vaig passar completament del tema.

Al final peró a casa no puc fer el collit perque jo soc incapaç de dormir. Només aconsegueixo entrar en un estat de somnolencia que no em deixa descansar. La solució l'he trobat posant el moises enganxat al llit i al costat del pare. No esta directament amb nosaltres peró tampoc estar solet en una cuna. Aixó si, la migdiada sí que la fa amb nosaltres.
Imatge Imatge Imatge
Imatge
Ayrs
Entrades: 1824
Membre des de: dv. ago. 03, 2007 9:47 pm
Ubicació: Molins de Rei

EntradaAutor: Ayrs » dj. abr. 16, 2009 8:48 pm

Enhorabona airun!! L'has relatat, el part? m'agradaria molt llegir-lo!!

El que et volien punxar era oxitocina, que de fet està dins les recomanacions de la OMS per al postpart, però si el nen mama el cos en fa un munt, diuen que just després del naixement amb el nen al pit es quan més oxitocina es fa de cop. Però es veritat que la majoria de dones en porta via suero durant el part i tu no n'havies rebut (com ha de ser, perquè metres el nen no ha sortit no l'has de rebre si tot va bé).

I respecte al pell amb pell, normalment es fa amb mare i fill nuus però tapats per sobre amb el llençol o tovallola per a que la caloreta no se'n vagi. Però vaja, que tu hi eres a la habitació i sabies si feia o no fred o calor. Quan va neixer la meva nena les infermeres, al dia següent em deien que li tragués roba. Va neixer el primer dia d'estiu, tot s'ha de dir.

Chau campiona!!
ImatgeImatge
Imatge
lia
:: poltre
:: poltre
Entrades: 611
Membre des de: dt. abr. 14, 2009 5:16 pm

EntradaAutor: lia » dv. abr. 24, 2009 7:06 pm

Hola noies!! si que hi ha poques entrades al post de part natural!!!

enhorabona a les que ja sou mamis i a les que ho sereu... jo fa poquet que sé que estic embarassada! així que el part encara em queda lluny, però sempre he dit que m'agradaria fer part natural!

ja m'anireu informant... ara a tenir pasciència i a esperar que tot vagi bé!
Imatge

Imatge
Parvaty
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 336
Membre des de: dc. maig 31, 2006 8:56 am

EntradaAutor: Parvaty » dc. abr. 29, 2009 6:37 pm

Jo vaig acompanyar en un part a l'Hospital general de Catalunya (a St. Cugat) i el part va anar força millor del què jo m'esperava , tot i que va acabar amb espatules. A mi em van deixar estar amb ella en tot moment de la dilatació i vaig sentir néixer la nena pq m'esperava just damunt de la ratlla que prohibeix l'entrada a zona esterilitzada. Ella va dilatar fantàsticament bé, no va voler peridural i li ho van respectar moltissim...
El què va ser denigrant va ser el postpart immediat. Se'ls van endur el bebè, no els ho tornaven, tot l'equip d'infermeres els van dir de tot pq no volien que la banyessin...un desastre total! I l'últim dia li van donar un biberó sense consentiment dels pares pq se la van endur 2 hores.
Va ser penós!
Mare del Roc (27/11/04) i de la Jana, nascuda a casa en un part fugaç (20/08/07).
Doula i assessora de LM de "Do de Mare". Terrassa.

http://lanenasotalacol.mine.nu/blog/
Duneta
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4598
Membre des de: dt. abr. 15, 2008 8:54 am
Ubicació: Tarragona

EntradaAutor: Duneta » dc. abr. 29, 2009 7:46 pm

Ostres tu, per què ho fan això? no ho entenc, la veritat!
Imatge
ariadna

EntradaAutor: ariadna » dj. abr. 30, 2009 7:40 pm

ostres Parvaty! això va ser fa poc????
marededeusenyor! i jo que pensaba que amb les noves instal·lacions també es conscienciarien una micona més...
uff!! :ufs:

haurem de fer un bon escrit quan arribi l'hora.. pq en principi jo aniré allà...
2010 & 2016
bakallanera
:: pantera
:: pantera
Entrades: 863
Membre des de: dt. març 03, 2009 1:50 pm

EntradaAutor: bakallanera » dg. maig 03, 2009 11:19 pm

Ariun,
Felicitats per tot, pel naixement del teu nen, i sobre tot per haver aconseguit que respectin la teva decisió...no sempre és fàcil...
No se molt bé què és el que no t'ha funcionat del collit, però a mi no em resultava massa còmode tampoc, i al final vaig trobar la solució: posar llitet de baranes en sidecar, sense la barana que toca al llit, de manera que el nen et queda "a mà" però mantenint l'espai per a tots 3, sense compartir matalàs (en el seu hi pots posar protector per si hi ha fuites o vomitades...)

Per cert, a mi cap a la setmana 35 el ginecòleg em va dir que m'havia de visitar amb l'anestesista per a que em fes una visita on veuria si em podien posar l'epidural, i que sense la seva autorització no me la podrien posar.... només és una idea per a les que no la voleu de cap de les maneres.... si no teniu el "paperet" conforme sou aptes per a aquest tipus d'anestèssia, no us la posaran....

Sort!!!!!

:koala:
Imatge

Imatge

Endavant tots el petitons i petitones que teniu algun entrebanc!!
I també els més grans!
ariun
Contacta:

EntradaAutor: ariun » dl. maig 04, 2009 12:08 pm

Hola a totes que us tenia molt abandonades. :-:) :-:)
Entro a penjar aqui tb la cronica :-)
No teniu els permisos necessaris per veure els fitxers adjunts d’aquesta entrada.
Imatge Imatge Imatge
Imatge
ariun
Contacta:

EntradaAutor: ariun » dl. maig 04, 2009 12:14 pm

Ayrs ha escrit:Enhorabona airun!! L'has relatat, el part? m'agradaria molt llegir-lo!!

El que et volien punxar era oxitocina, que de fet està dins les recomanacions de la OMS per al postpart, però si el nen mama el cos en fa un munt, diuen que just després del naixement amb el nen al pit es quan més oxitocina es fa de cop. Però es veritat que la majoria de dones en porta via suero durant el part i tu no n'havies rebut (com ha de ser, perquè metres el nen no ha sortit no l'has de rebre si tot va bé).

I respecte al pell amb pell, normalment es fa amb mare i fill nuus però tapats per sobre amb el llençol o tovallola per a que la caloreta no se'n vagi. Però vaja, que tu hi eres a la habitació i sabies si feia o no fred o calor. Quan va neixer la meva nena les infermeres, al dia següent em deien que li tragués roba. Va neixer el primer dia d'estiu, tot s'ha de dir.

Chau campiona!!

La meva llevadora va preguntar que hem volien posar aquella nit i li van dir que era per una " hemorragia", que encara ara no sabem qui va dir que la tenia, el fet es que si arribo a portar una via m'endossen l'oxitocina i la medicacio per l'hemorragia sesnse necessitar ni una cosa ni l'altra.
I el pell contra pell tens tota la raó, era jo la que estava despullada amb el peque tapadets al llit i sabia si feia fred o calor.
Gracies per la felicitació o-o:)
Imatge Imatge Imatge
Imatge
ariun
Contacta:

EntradaAutor: ariun » dl. maig 04, 2009 1:30 pm

bakallanera ha escrit:Ariun,
Felicitats per tot, pel naixement del teu nen, i sobre tot per haver aconseguit que respectin la teva decisió...no sempre és fàcil...
No se molt bé què és el que no t'ha funcionat del collit, però a mi no em resultava massa còmode tampoc, i al final vaig trobar la solució: posar llitet de baranes en sidecar, sense la barana que toca al llit, de manera que el nen et queda "a mà" però mantenint l'espai per a tots 3, sense compartir matalàs (en el seu hi pots posar protector per si hi ha fuites o vomitades...)

Per cert, a mi cap a la setmana 35 el ginecòleg em va dir que m'havia de visitar amb l'anestesista per a que em fes una visita on veuria si em podien posar l'epidural, i que sense la seva autorització no me la podrien posar.... només és una idea per a les que no la voleu de cap de les maneres.... si no teniu el "paperet" conforme sou aptes per a aquest tipus d'anestèssia, no us la posaran....
:koala:

Aixo que dius de l'anestesista al meu expedient hi posava no apta perque no tenien els analisis del tercer trimestre, pero si l'hagues necessitat me l'haurien posat. Peró bueno, jo ja tenia un no apta, almenys hauria aconseguit un temps d'or!! Si es que s'ha de pensar en tot ;-)
El que no m'ha funcionat del collit es que el meu instint no hem deixa dormir, hem quedo en un estat de somnolencia i quan m'adono que m'he dormit em desperto sobresaltada. Tinc el moises empegat al llit, no es ben bé un sidecar peró almenys el puc tocar desde el lli estant ( ja veus amb que em consolo)
Imatge Imatge Imatge
Imatge

Torna a “El part”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::