Cesària i LM
Re: Cesària i LM
yo vaig tenir la meva petita a la Quiron, va ser un acessaria a les dues de la matinada, nomes sortir la van vestir i me la van donar despres se la van portar al papa que estaba fora amb la famili mentres em cosient em van treure y ven anar tots tres a una habitació y al mati ens van traslladar a planta, a mig mati es van dur la nena per l arevisio del pedriatra. aixi que vaig estar amb ella en tot moment. el pit al principio com tens la panxa ven adormida no notes res y estiradeta l'hi dones el pit, com que la meva nena va neixer a les 37 setmanes no era molt gran i no em molestaba al tenirla sobre meu cuan em vaig poder sentar no em posaba coixi ni res.
Hola noies, sóc possible "carn de cesària programada" (el nen vé de natges) i em preocupa força el tema de la recuperació i la lactància. Quan vau trigar a que us pugés la llet i a trobar-vos una mica en condicions físiques de fer la vida més normal possible? Suposo que cada una és un món i depen de com et trobes...la veritat és que el tema m'espanta una mica.
Hola niptik, no tens que patir. Com molt be tu dius, cada dona es un món.
A mi hem va costar que hem puges la llet (quasi 10 dies) però cada toma la posava al pit, i llavors una mica d'ajuda i quan vaig tenir prou llet la nena no va voler mes bibis.
Els dos primers dies jo vaig estar força adolorida, al tercer dia vaig millorar moltissim. Als quinze dies estava ja sola amb la nena(el meu home va tornar a la feina i la mare i la sogre no hem podien venir a ajudar), feia vida normal, passejar, donar menjar a la nena i cuidar-me força.
La zona la vaig tenir com adormida fins ven be els sis mesos.
Tu no pateixis, que mica en mica tot anirà agafant ritme, tu et trovarà millor i en poc temps ja no t'enrecordaràs de la cesària.
Un consell,si pots, la feina de casa, deixa-la per el teu company, mare, sogre o dona de la neteja, tu sols estigues per la criatura i per tu, que després d'un embaras, la dona també s'ha de cuidar, i molt!
Ànims que ja veuràs com tot anirà bé.
A mi hem va costar que hem puges la llet (quasi 10 dies) però cada toma la posava al pit, i llavors una mica d'ajuda i quan vaig tenir prou llet la nena no va voler mes bibis.
Els dos primers dies jo vaig estar força adolorida, al tercer dia vaig millorar moltissim. Als quinze dies estava ja sola amb la nena(el meu home va tornar a la feina i la mare i la sogre no hem podien venir a ajudar), feia vida normal, passejar, donar menjar a la nena i cuidar-me força.
La zona la vaig tenir com adormida fins ven be els sis mesos.
Tu no pateixis, que mica en mica tot anirà agafant ritme, tu et trovarà millor i en poc temps ja no t'enrecordaràs de la cesària.
Un consell,si pots, la feina de casa, deixa-la per el teu company, mare, sogre o dona de la neteja, tu sols estigues per la criatura i per tu, que després d'un embaras, la dona també s'ha de cuidar, i molt!
Ànims que ja veuràs com tot anirà bé.
niptik ha escrit:Hola noies, sóc possible "carn de cesària programada" (el nen vé de natges) i em preocupa força el tema de la recuperació i la lactància. Quan vau trigar a que us pugés la llet i a trobar-vos una mica en condicions físiques de fer la vida més normal possible? Suposo que cada una és un món i depen de com et trobes...la veritat és que el tema m'espanta una mica.
A mi la pujada de llet no em va costar gens, el segon o el tercer dia. El pit va anar sempre molt bé, sempre que ella plorava me la posava al pit i de seguida vaig tenir llet i ella va sortir de l'hospital (vam estar cinc dies) amb més pes del que tenia quan va néixer.
Pel que fa a la recuperació, això canvia molt de dona a dona. El primer i segon dia van ser durs, quan em van treure la sonda i vaig haver d'anar al lavabo vaig flipar. El pitjor era al matí, després de dormir (costava trobar com, la veritat) haver de moure'm em feia molt de mal, després, quan ja tenia el cos activat, ja anava a millor, caminava, m'asseia, agafava la nena jo sola, etc.
El novè dia vaig poder fer una passejada d'una hora pel barri, una setmana abans allò m'hagués semblat impossible!
No et sé dir en quin moment va desaparéixer totalment el dolor, les molèsties ja eren només per a aixecar-me del llit i ho feia tal com ho fas estant embarassada, girant-me de costat, posant els peus a terra i després aixecant el cos.
doncs en el meu cas la llet va pujar en poques hores.. el petit succionava molt be desde el moment de neixer. El segon dia, crec, ja m.aixecava i dutxava.. amb medicacio eee prenia nolotil.
als sis dies amb l.alta ja vam sortir a passeig a comprar i fer el toquillo cada dia.. i fins avui, estem enamorats del peke de la casa!!
He hagut d.aparcar els meus sexy tanguetes pet unes max calces d.estil Brigite Jons.. pero mica en mica milloro mes, l.ajuda de la parella hi fa mooolt!!
als sis dies amb l.alta ja vam sortir a passeig a comprar i fer el toquillo cada dia.. i fins avui, estem enamorats del peke de la casa!!
He hagut d.aparcar els meus sexy tanguetes pet unes max calces d.estil Brigite Jons.. pero mica en mica milloro mes, l.ajuda de la parella hi fa mooolt!!

Hola
jo no he tingut cap cesària, però us volia explicar, respecte a això que dieu de la pujada de la llet, que el que fa que el cos es posi "en marxa" amb la producció de llet és quan la placenta se separa. Per tant, és exactament igual si pareixes vaginalment o si tens una cesària. El que sí que pot influir en la pujada és el fet de no poder-te posar el fill immediatament al pit (oju, POT influir, però la llet acaba pujant igual). Com diu la Raqueleta, la clau és posar-se el nen al pit tota l'estona i de seguida que us el donin. De pas, no està de més demanar que us portin el fill, encara que els protocols de l'hospital siguin que mentre la mare està a recuperació, el nen està amb el pare. Ah! i que no li donin cap bibe!!
jo no he tingut cap cesària, però us volia explicar, respecte a això que dieu de la pujada de la llet, que el que fa que el cos es posi "en marxa" amb la producció de llet és quan la placenta se separa. Per tant, és exactament igual si pareixes vaginalment o si tens una cesària. El que sí que pot influir en la pujada és el fet de no poder-te posar el fill immediatament al pit (oju, POT influir, però la llet acaba pujant igual). Com diu la Raqueleta, la clau és posar-se el nen al pit tota l'estona i de seguida que us el donin. De pas, no està de més demanar que us portin el fill, encara que els protocols de l'hospital siguin que mentre la mare està a recuperació, el nen està amb el pare. Ah! i que no li donin cap bibe!!
Gràcies per aportar les vostres experiències noies, llegint-vos una se sent més tranquil·la encara que igualment "cagadeta". Ja us explicaré, em queden 2 setmanetes, aviam si "Toro sentado" vol girar-se 

hola!! el meu primer part va ser cesarea a un hospital que no em van treure al nen només que 5 minuts...aquest segon part va ser a la dexeus i vaig pregutnar protocol de part i em van dir que per cesarea, si...deixen a la mare a rehabilitacio sola i despres puja amb el pare...
a mi aixó no em va agradar....no sé si ho demanes et poden fer algún canvi, pero en principi si que se'l emporten a la Dexeus...
pel que fa a la lactancia materna...la millor postura per mi, els primers dies era al llit, estirada( de cara amunt) i el nen al meu costat, damunt un coixi i de costat...si no...les primeres hores me'l vaig ficar damunt també...ell de cara avall, panxa amb panxa pero a l'altura de l'estomac meu i ja esta!! no vaig tenir cap problema!!
a casa m'anava genial el coixi de lactancia!!! asseguda, pero amb el coixi a les cames!
a mi aixó no em va agradar....no sé si ho demanes et poden fer algún canvi, pero en principi si que se'l emporten a la Dexeus...
pel que fa a la lactancia materna...la millor postura per mi, els primers dies era al llit, estirada( de cara amunt) i el nen al meu costat, damunt un coixi i de costat...si no...les primeres hores me'l vaig ficar damunt també...ell de cara avall, panxa amb panxa pero a l'altura de l'estomac meu i ja esta!! no vaig tenir cap problema!!
a casa m'anava genial el coixi de lactancia!!! asseguda, pero amb el coixi a les cames!
Hola noies, aquí una altra futura cesària programada.
Jo visc a Alemanya, i dono grácies cada dia (en altres temes no, però en el tema de parts, respecte, lactància, ajuda... bffffffff).
Jo ja he triat i visitat l´hospital i m´han explicat el protocol.
El meu marit serà amb mi durant la cesária, sentat amb mi, agafats si volem. En el moment que treguin en Jan, ens el passaran directament i el posaran pell amb pell sobre meu mentre em tanquen, cusen, etc...
El postoperatori el passarem tots tres junts. Es a dir que en cap moment ens separaran si tot va bé.
Aquí lo de la nursery només és opcional i si tu ho demanes, per defecte el nen sempre està amb tu. Nosaltres hem demanat una habitació familiar per estar tots tres junts i sols els 5 dies (bé, si tot va bé i em trobo bé al tercer o quart dia potser em donen l´alta).
Gràcies pels consells sobre postures!
Jo visc a Alemanya, i dono grácies cada dia (en altres temes no, però en el tema de parts, respecte, lactància, ajuda... bffffffff).
Jo ja he triat i visitat l´hospital i m´han explicat el protocol.
El meu marit serà amb mi durant la cesária, sentat amb mi, agafats si volem. En el moment que treguin en Jan, ens el passaran directament i el posaran pell amb pell sobre meu mentre em tanquen, cusen, etc...
El postoperatori el passarem tots tres junts. Es a dir que en cap moment ens separaran si tot va bé.
Aquí lo de la nursery només és opcional i si tu ho demanes, per defecte el nen sempre està amb tu. Nosaltres hem demanat una habitació familiar per estar tots tres junts i sols els 5 dies (bé, si tot va bé i em trobo bé al tercer o quart dia potser em donen l´alta).
Gràcies pels consells sobre postures!
Hola JUDI!!
Et deixo també la meva experiència! Quan vaig saber que seria cessarea vaig preguntar qué passaria i em van dir que si estava tranquila i tot anava bé el nen sortiria amb mi de quiròfan. Quan va nèixer em vaig tranqulitzar i el vaig tenir als meus brazos fins que ja em feien mal
Com varen trobar uns miomes l'operació es va allargar una micona, així que vaig demanar que portessin al petit amb el seu pare. Als 20 minuts em vaig reunir amb ells i va començar a menjar.
A l'habitació lo millor és estirada al llit. Jo no em podia moure gaire i vàrem necessitar mugroneres (que le vaig començar a treure a l'arribar a casa i en mes van desaparèixer). Com t'han dit, un cop a casa lo millor és al llit o amb coixí de lactància i el nen a sobre.
Que vagi molt i molt bé i tinguis una millos LM!! Nosaltres desitjem arribar a complir anys amb la teti!!
Et deixo també la meva experiència! Quan vaig saber que seria cessarea vaig preguntar qué passaria i em van dir que si estava tranquila i tot anava bé el nen sortiria amb mi de quiròfan. Quan va nèixer em vaig tranqulitzar i el vaig tenir als meus brazos fins que ja em feien mal
Com varen trobar uns miomes l'operació es va allargar una micona, així que vaig demanar que portessin al petit amb el seu pare. Als 20 minuts em vaig reunir amb ells i va començar a menjar.
A l'habitació lo millor és estirada al llit. Jo no em podia moure gaire i vàrem necessitar mugroneres (que le vaig començar a treure a l'arribar a casa i en mes van desaparèixer). Com t'han dit, un cop a casa lo millor és al llit o amb coixí de lactància i el nen a sobre.
Que vagi molt i molt bé i tinguis una millos LM!! Nosaltres desitjem arribar a complir anys amb la teti!!
Jo he tingut tres cessaries i amb totes la LM ha anat be, cadascuna a sigut diferent ja que l'experiencia ajuda molt, pero no ha sigut cap problema, la pujada de llet amb aquesta ultima va ser als dos dies (la vaig tindre el dilluns a les 10.50 i el dimecres a les 16.30h ja feia la pujada).
La clave es ficar-los al pit constanment i sempre a lliure demanda, que es lo millor que pots fer
La clave es ficar-los al pit constanment i sempre a lliure demanda, que es lo millor que pots fer
Però si te'ls poses al pit i encara no hi ha hagut la pujada de llet, no surt res, no?
Llavors, pobre criatura, xuclar i xuclar i res, no?
Se li deu haver de donar bibis, no?
(jo tinc la cessàrea programada pel 2 d'octubre i voldria fer LM, però no sé si podré... són bessones)
Llavors, pobre criatura, xuclar i xuclar i res, no?
Se li deu haver de donar bibis, no?
(jo tinc la cessàrea programada pel 2 d'octubre i voldria fer LM, però no sé si podré... són bessones)
2010:3 IA(-);juny 2011:1a FIV,avort.9 set.;febrer 2012:2a FIV+DGP(02/02/12=transfer);16/02/12:beta +
24/02:Són DOS!!; 09/12: dues princeses amb nosaltres.
05/13: a pel 3r! no ha pogut ser.
Hola MISHKA!!
Abans de tenir la llet dels pits ja surt el que es diu calostre. És d'un to més groguenc i els aporta moltes coses que necessiten les primeres hores de vida. El cos és savi! Un cop surt la placenta del cos que ja comença a produïr el calostre. Per això és important que els petits es puguin posar al pit el més aviat possible.
Enhorabona per la bessonada! Potser tindràs una mkca més de feineta al ser dues,però és possible!! Apropa't a un grup de suport a la lactancia abans de tenir a les petitones per a que et puguin indicar com començar amb les dues.
Molts ànims!!! Sé de mares amb bessonada que tenen un satisfactòria lactancia
Abans de tenir la llet dels pits ja surt el que es diu calostre. És d'un to més groguenc i els aporta moltes coses que necessiten les primeres hores de vida. El cos és savi! Un cop surt la placenta del cos que ja comença a produïr el calostre. Per això és important que els petits es puguin posar al pit el més aviat possible.
Enhorabona per la bessonada! Potser tindràs una mkca més de feineta al ser dues,però és possible!! Apropa't a un grup de suport a la lactancia abans de tenir a les petitones per a que et puguin indicar com començar amb les dues.
Molts ànims!!! Sé de mares amb bessonada que tenen un satisfactòria lactancia

L'estómac del nadó en néixer és moooolt petit i amb la mica de calostre que t'explica la Inda que tens és més que suficient. A part aquesta substància (que ja es comença a segregar durant l'embaràs) és "or líquid", és un aliment que si el poguéssim fabricar riu-te'n tu dels cosmètics i multivitamínics de luxe ;) (fes una cerca per internet del que és i conté i veuràs!).
Aprofito per dir que és molt important NO donar suplements de LA innecessaris (i en casos comptats ho són) durant aquests primers dies. A part que podrien interferir en la lactància, deixarien de prendre calostre (súper, súper important) i en nens que fan LM pot causar una intolerància o al·lergia a la proteïna de la vaca: http://www.aepnaa.org/Alimentos/alergia ... _vaca.html
Son factores de riesgo para sufrir alergia a las proteínas de la leche de vaca los siguientes:
Rasgo atópico familiar
Administración precoz de PLV con posterior lactancia materna (biberón en maternidades)
Administración intermitente de PLV durante la lactancia materna
En cas de ser imprescindibles i puntuals, la recomanació és que siguin de llet altament hidrolitzada.
Aprofito per dir que és molt important NO donar suplements de LA innecessaris (i en casos comptats ho són) durant aquests primers dies. A part que podrien interferir en la lactància, deixarien de prendre calostre (súper, súper important) i en nens que fan LM pot causar una intolerància o al·lergia a la proteïna de la vaca: http://www.aepnaa.org/Alimentos/alergia ... _vaca.html
Son factores de riesgo para sufrir alergia a las proteínas de la leche de vaca los siguientes:
Rasgo atópico familiar
Administración precoz de PLV con posterior lactancia materna (biberón en maternidades)
Administración intermitente de PLV durante la lactancia materna
En cas de ser imprescindibles i puntuals, la recomanació és que siguin de llet altament hidrolitzada.
Moltes gràcies per la informació!
2010:3 IA(-);juny 2011:1a FIV,avort.9 set.;febrer 2012:2a FIV+DGP(02/02/12=transfer);16/02/12:beta +
Em van fer cessaria programada, per presentacio podalica. A pesar que a les condicions que vaig signar nombraven el pell amb pell, presencia de l'acompanyant durant la operacio, etc, a la realitat res de res.
A neixer a les 11.16, a les 13.20 sortiem els 2 de quirofan (el meu home pujant-se per les parets) i ens van deixr els 3 en una sala inermitja. A mi em van pujar a l'habitacio i al peque se'l van endur a Neonats, pero sense dir-nos la rao. Despres de protestar durant hores a les 18h ens el van "tornar" i es va enganxar be des del primer moment.
La pujada de la llet em va trigar 3 dies i mig. No passa res perque l'estomac d'un neonat te la mida d'un didal i amb el calostre ja tiren.
Va perdre pes, com tots, i vam acabar amb suplements, que vam eliminar als 18 dies
Al cap d'una setmana em treien les grapes i als quinze dies ja feia vida normal. El pitjor es que et quedes sense zona abdominal i costa molt plegar-se (aixecar-se del sofa, el llit) i fer coses que impliquin agafar pes.
A neixer a les 11.16, a les 13.20 sortiem els 2 de quirofan (el meu home pujant-se per les parets) i ens van deixr els 3 en una sala inermitja. A mi em van pujar a l'habitacio i al peque se'l van endur a Neonats, pero sense dir-nos la rao. Despres de protestar durant hores a les 18h ens el van "tornar" i es va enganxar be des del primer moment.
La pujada de la llet em va trigar 3 dies i mig. No passa res perque l'estomac d'un neonat te la mida d'un didal i amb el calostre ja tiren.
Va perdre pes, com tots, i vam acabar amb suplements, que vam eliminar als 18 dies
Al cap d'una setmana em treien les grapes i als quinze dies ja feia vida normal. El pitjor es que et quedes sense zona abdominal i costa molt plegar-se (aixecar-se del sofa, el llit) i fer coses que impliquin agafar pes.
Hola noies, entro per explicar que tot va anar la mar de bé. Va ser cessària programada, van deixar entrar el meu marit i em va poder acompanyar durant l'operació, de seguida que va néixer el nen el van avisar per veure com el vestien i li van donar, mentre a mi m'acaben de cosir. En sortir del quiròfan el pare duia la criatura a la sala de postoperatori i de seguida que hi vam ser tots me'l van posar al pit. Va anar tot molt ràpid i el nen es va agafar la mar de bé.
Pel que fa a la recuperació a l'endemà ja em llevava i passejava i el dia que marxava ja em van treure les grapes (quatre dies). A casa mirar de no fer massa esforços la veritat és que la ferida no m'ha molestat massa.
La veritat és que no les tenia totes i puc dir que tot va anar molt i molt bé!
Pel que fa a la recuperació a l'endemà ja em llevava i passejava i el dia que marxava ja em van treure les grapes (quatre dies). A casa mirar de no fer massa esforços la veritat és que la ferida no m'ha molestat massa.
La veritat és que no les tenia totes i puc dir que tot va anar molt i molt bé!
Que cotenta estic de que tot hagi anat tant be.
Ara a recuperar-te i a disfrutar del petitó, que creixen molt ràpid!!!!!
Ara a recuperar-te i a disfrutar del petitó, que creixen molt ràpid!!!!!
vaig tenir cesària, i en tot el moment va estar amb mi el nadó, em pidoeron permís per poder-lo treure-ho i que ho conegués el papa, mentre em cosien, vaig dir que si. Nomes portar vaig dir si podia començar amb l'AM, em van dir que si. I allà em van ajudar, va ser difícil, perquè trigo a pujar però al final ho vam aconseguir, encara dono pit meu nen té 22 mesos.
Ànim i paciència, demana ajuda.
Ànim i paciència, demana ajuda.
Hola!!
me infliltrat al post i us he llegit perque estic espantada,porto bessons i em tocarà segurament cesària,la nena està de natges i es la 1era.en sortir,dimecres m'ho assegurarant però dubto que s'hagi girat.
Jo ja sóc mare però vaig tenir un part natural i sense epidural i ara m'acollonaix bastant tot,la epi....bufff
això de que em punxin ja em posa nerviosa i si em moc inconsienment?sóc una negada de les agulles....i despres a quiròfan que?....quin yuyu només de pensar en el tall....!!
me infliltrat al post i us he llegit perque estic espantada,porto bessons i em tocarà segurament cesària,la nena està de natges i es la 1era.en sortir,dimecres m'ho assegurarant però dubto que s'hagi girat.
Jo ja sóc mare però vaig tenir un part natural i sense epidural i ara m'acollonaix bastant tot,la epi....bufff

Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 4 visitants
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |

, montsekit