El petit no te nom!!!
El petit no te nom!!!
Hola! Aviat neixerà el nostre petit i estem tenint molts problemes amb el nom... Us explico, estem vivnt a Bèlgica, a la part francòfona, així que ens limita bastant la pronunciació ("r", diptongs..). I per altra banda, entre que aquestvembaràs està sent una mica difícil i anteriorment vam passar per un avort múltiple ens agradaria que fos un nom amb significat, que digués alguna cosa especial, dotar-lo de característiques com vida, llum, lluitador, fort, protegit, victoriós, vencedor...
La llista que tenim és bastant extensa però no hi ha cap que digui que és EL nom... Us els deixo aquí però si ens proposeu de nous que no siguin gaire exòtics millor!
Lluc, Leo, Gonçal, Gabriel, Guillem, Maiol, Santi.
La llista que tenim és bastant extensa però no hi ha cap que digui que és EL nom... Us els deixo aquí però si ens proposeu de nous que no siguin gaire exòtics millor!
Lluc, Leo, Gonçal, Gabriel, Guillem, Maiol, Santi.
Re: El petit no te nom!!!
Aquí van tres suggeriments a veure si us agraden:
- Quim curt i de fàcil pronunciació, no sé a Bèlgica si hi ha la variant Kim (nena), però sinó és una opció.
- Eloi, que significa l'elegit, crec que a França es bastant comú.
- Miquel, potser més clàssic.
Aixó del nom no sempre és fàcil, nosaltres de nena el teniem superclar i de nen ens va costar un munt decidir, teniem molts noms però cap acaba de ser "el definitiu"... Al final t'explico com ho vam fer per si et serveix: ens vam asseure amb un full en blanc, i vam escriure totes les lletres de l'abecedari i ens deiem si "per collons2 hagués de començar per A quin seria, i si només poguessim triar un per B quin seria... i així anar fent, acabes pensant en molts més noms dels que t'imagines al principi, així ens va sortir el nostre... de cop vam dir, sí aquest!.
Sort amb la tria!
- Quim curt i de fàcil pronunciació, no sé a Bèlgica si hi ha la variant Kim (nena), però sinó és una opció.
- Eloi, que significa l'elegit, crec que a França es bastant comú.
- Miquel, potser més clàssic.
Aixó del nom no sempre és fàcil, nosaltres de nena el teniem superclar i de nen ens va costar un munt decidir, teniem molts noms però cap acaba de ser "el definitiu"... Al final t'explico com ho vam fer per si et serveix: ens vam asseure amb un full en blanc, i vam escriure totes les lletres de l'abecedari i ens deiem si "per collons2 hagués de començar per A quin seria, i si només poguessim triar un per B quin seria... i així anar fent, acabes pensant en molts més noms dels que t'imagines al principi, així ens va sortir el nostre... de cop vam dir, sí aquest!.
Sort amb la tria!
Hola, Mamafera!
Nosaltres també estem esperant un nen sense nom definitiu. Tenim temps encara perquè no ha de néixer fins l'agost, però ja fa dies que hi donem voltes. Per motius diferents als vostres, també busquem un nom amb força (això ho vol son pare), dolç (jo) i sobretot bastant internacional (tots dos). El que té més números és Marcel, perquè compleix tots els requisits i ens agrada tant al pare com a mi. És bonic en català, anglès, francès, polonès, etc, és dolcet, fàcil de pronunciar i recordar, i a més a més ve del déu romà Mart, que era el déu de la guerra. Per tant, té la força que busca son pare. No sé si us agradarà, però aquí et deixo la idea
A mi Miquel, que et suggereix l'Essuca, m'encanta, però son pare no n'està convençut. Així que... descartat.
Ànims, que això dels noms és més complicat del que sembla, però al final el que trieu serà per vosaltres el més bonic del món, perquè serà el del vostre petit.
Nosaltres també estem esperant un nen sense nom definitiu. Tenim temps encara perquè no ha de néixer fins l'agost, però ja fa dies que hi donem voltes. Per motius diferents als vostres, també busquem un nom amb força (això ho vol son pare), dolç (jo) i sobretot bastant internacional (tots dos). El que té més números és Marcel, perquè compleix tots els requisits i ens agrada tant al pare com a mi. És bonic en català, anglès, francès, polonès, etc, és dolcet, fàcil de pronunciar i recordar, i a més a més ve del déu romà Mart, que era el déu de la guerra. Per tant, té la força que busca son pare. No sé si us agradarà, però aquí et deixo la idea
A mi Miquel, que et suggereix l'Essuca, m'encanta, però son pare no n'està convençut. Així que... descartat.
Ànims, que això dels noms és més complicat del que sembla, però al final el que trieu serà per vosaltres el més bonic del món, perquè serà el del vostre petit.
Només un comentari sobre Quim, que sovint el sento com a candidat a "nom internacional". Fonèticament pot fer pensar en Kim, de nena, però per a mi és molt més important tenir en compte el significat de quim en anglès (que tindrà rellevància quan el nen adult signi correus de feina etc. i el seu nom deixi de ser eminentment oral).
Us en deixo un enllaç http://www.urbandictionary.com/define.php?term=Quim
Hola, Mamafera!
Dels noms que comentes, a mi, el que m'agrada és Guillem.
D'altra banda, l'altre dia, parlant amb una amiga que també espera un nen i busca nom i el vol de quatre lletres, li vaig comentar Axel. Significa "L'home de la pau". Crec que és fàcil de pronunciar i sense "r", ni diftongs, jejeje.
Per cert, enhorabona per la panxulina!!!
Dels noms que comentes, a mi, el que m'agrada és Guillem.
D'altra banda, l'altre dia, parlant amb una amiga que també espera un nen i busca nom i el vol de quatre lletres, li vaig comentar Axel. Significa "L'home de la pau". Crec que és fàcil de pronunciar i sense "r", ni diftongs, jejeje.
Per cert, enhorabona per la panxulina!!!
Com ha dit la siberiana Marcel crec que es bastant europeu. Conec tres Marcels petits, un de pare alemany i mare catalana; un de pare català i mare bretona; i un de pares catalans residents a França.
Hola!
Nosaltres som una parella mixta francès/catalana, residents aquí, però ens vam plantejar els mateixos dilemes que vosaltres.
Al final ens vam decidir per Gaël. Curt, sense "r", fàcil de recordar, dolç i amb significat (Senyor generos).
Sort en la teva búsqueda.
Nosaltres som una parella mixta francès/catalana, residents aquí, però ens vam plantejar els mateixos dilemes que vosaltres.
Al final ens vam decidir per Gaël. Curt, sense "r", fàcil de recordar, dolç i amb significat (Senyor generos).
Sort en la teva búsqueda.
G- 5/9/2014
L- 26/9/2016
Test + 2/6/2021
L- 26/9/2016
Test + 2/6/2021
Hola Mamafera,
Nosaltres també vivim a Bèlgica i vam tenir molts dubtes a l'hora de buscar nom pels nostres fills per això de que sonés bé en francès. Al final, sincerament, vam triar els noms que ens agradaven al marge de pronunciacions. És cert que al principi has d'explicar a tothom (llar d'infants, escola, etc.) com es pronuncia però després la gent del seu entorn ho diu bé. El nen, per exemple, es diu Arnau i tothom li diu així i no pas /agnó/.
Ànims amb la cerca de nom!! No acostuma a ser una decisió fàcil però quan t'has decidit, després ja no pots veure el nen/a amb un altre nom.
Bila
Nosaltres també vivim a Bèlgica i vam tenir molts dubtes a l'hora de buscar nom pels nostres fills per això de que sonés bé en francès. Al final, sincerament, vam triar els noms que ens agradaven al marge de pronunciacions. És cert que al principi has d'explicar a tothom (llar d'infants, escola, etc.) com es pronuncia però després la gent del seu entorn ho diu bé. El nen, per exemple, es diu Arnau i tothom li diu així i no pas /agnó/.
Ànims amb la cerca de nom!! No acostuma a ser una decisió fàcil però quan t'has decidit, després ja no pots veure el nen/a amb un altre nom.
Bila
- Rotterdam16
- Entrades: 4
- Membre des de: dg. abr. 17, 2016 12:37 am
A mi tambe ma costat molt escollor el nom del meu nen que naixera al mes de juny. Es dira Kayley (pronunciat Kaili), pero sino li hagues posat kayley s'hauria dia Liam, nom d'origen irlandes que si no mequivoco significa protector o guardia lluminos. Una abraçada !
Només un comentari sobre Quim, que sovint el sento com a candidat a "nom internacional". Fonèticament pot fer pensar en Kim, de nena, però per a mi és molt més important tenir en compte el significat de quim en anglès (que tindrà rellevància quan el nen adult signi correus de feina etc. i el seu nom deixi de ser eminentment oral).
Ostres, el meu petit es diu Quim..no en tenia ni ideia de què significava això en anglès...encara que com visc a BCN tant m'és..jj
El més important és que el nom us agradi..la gent ja s'acostumarà al que sigui..
Tot i que cal dir que la meva germana que viu a UK, li agrada molt el nom de Laia, però és clar la seva sonoritat en anglès pot sembla que diguis "mentidera _ Liar"...
El meu marit és italià i el requisit era que fos igual tant en català com en castellà i italià. Al nen li vam posar Gael i a la nena Emma (no es italià però és més internacional i no te traducció).
És un rotllo això d'haver de decidir en base si té o no traducció però és el que ens toca als papis internacionals
És un rotllo això d'haver de decidir en base si té o no traducció però és el que ens toca als papis internacionals

xirinola ha escrit:Només un comentari sobre Quim, que sovint el sento com a candidat a "nom internacional". Fonèticament pot fer pensar en Kim, de nena, però per a mi és molt més important tenir en compte el significat de quim en anglès (que tindrà rellevància quan el nen adult signi correus de feina etc. i el seu nom deixi de ser eminentment oral).
Ostres, el meu petit es diu Quim..no en tenia ni ideia de què significava això en anglès...encara que com visc a BCN tant m'és..jj
El més important és que el nom us agradi..la gent ja s'acostumarà al que sigui..![]()
Tot i que cal dir que la meva germana que viu a UK, li agrada molt el nom de Laia, però és clar la seva sonoritat en anglès pot sembla que diguis "mentidera _ Liar"...
Jops, ja veig que no podrer anar a viure a UK, el meu nen es diu Quim i la nena que neixerà al maig es dirà Laia. Hauré de buscar un altre país si mai vull emigrar

Essuca l’ha editat per darrera vegada el dia: dl. abr. 18, 2016 10:06 am, en total s’ha editat 1 vegada.
Ostres, Essuca, quin munt de Marcels petits que coneixes! I veig que tots són mig internacionals
Nosaltres avui hem acabat de decidir que el nostre petit també es dirà així, Marcel
Ja ho hem dit a la família i tot, i en general ha agradat molt. El nom del teu nen també em sembla molt bonic.
Ja ho hem dit a la família i tot, i en general ha agradat molt. El nom del teu nen també em sembla molt bonic.Re: El petit no te nom!!!
Bon dia noies,
Nosaltres, seguint aquests criteris més o menys, vam triar Gerard. És un nom que "existeix" en els idiomes més coneguts, i en castellà, doncs també el coneixen, encara que sigui pel Gerard Pique.
Si tingués un segon, m'apunto Marcel, que també em sembla un nom ben bonic!!
Nosaltres, seguint aquests criteris més o menys, vam triar Gerard. És un nom que "existeix" en els idiomes més coneguts, i en castellà, doncs també el coneixen, encara que sigui pel Gerard Pique.
Si tingués un segon, m'apunto Marcel, que també em sembla un nom ben bonic!!
Uy quin dilemaaa....
Nosaltres estavem una mica igual, tot i que vivm a BCN, pero voliem un nom que es pronuncies igual en frances, castella i català per temes familiars...
Finalment si hagues estat un nen li haguessiom posat Gael (crec que ja dues companyes te l'han proposat), després ens agradava Teo i per ultim Yann, val a dir per aixo que no ho teniem tant clar com amb els de nena, que es dira Abril...
A mi personalment m'encata Tristan, (que es bastant transparent pero que no te el signiditat que busques...), dels que proposes m'agrada molt Leo i Gabriel.
Anim i ja ens diras quin es l'escollit!!!
Nosaltres estavem una mica igual, tot i que vivm a BCN, pero voliem un nom que es pronuncies igual en frances, castella i català per temes familiars...
Finalment si hagues estat un nen li haguessiom posat Gael (crec que ja dues companyes te l'han proposat), després ens agradava Teo i per ultim Yann, val a dir per aixo que no ho teniem tant clar com amb els de nena, que es dira Abril...
A mi personalment m'encata Tristan, (que es bastant transparent pero que no te el signiditat que busques...), dels que proposes m'agrada molt Leo i Gabriel.
Anim i ja ens diras quin es l'escollit!!!
- eli_silmarwen
- :: formigueta

- Entrades: 54
- Membre des de: dj. maig 14, 2015 8:14 pm
Nosaltres el nom de la nena ho teníem clarrísim des del primer moment en que ens vam conèixer (Júlia) però quan ens van dir que era un nen vam estar molt de temps donant-li voltes... A mí hi havia tres noms que des de sempre m'agradaven molt, eren molt clàssics (Miguel, Manuel i Àngel), però a la meva parella cap li acabava de fer el pes... Una cosina meva em va dir "Víctor", m'agradava com sonava amb el cognom i va ser una de les possibilitats que vaig dir a la família. Al meu pare li va encantar des del primer moment... però jo no ho tenia gens clar... Total, que al final el nen no tenia nom, quedava encara massa temps per decidir... O això creiem... a finals de la setmana 28 em detecten preeclampsia i el nen neix a les 28+5 en una cessària d'urgència amb 780 grams. En el moment en que em van dir que em farian la cessària m'acompanyava el meu pare, li van preguntar algunes dades sobre mí i de sobte l'escolto dient que el nen es diurà Víctor... i jo noooo, que encara no ho hem decidit... Al nen se l'emporten corrents a la incubadora, on finalment estarà ingressat 67 dies. Aquella nit vam estar mirant llistes de noms però ja ho teníem clar: el nostre petit campió, el nostre lluitador s'anomenaria Víctor.
A hores d'ara, evidentment, és un nom que m'encanta pel seu significat en el nostre cas, doncs li ve com anell al dit. En el vostre cas, al tenir "r" tot i ser final no sé si serà molt difícil de pronunciar pels francofons...
A hores d'ara, evidentment, és un nom que m'encanta pel seu significat en el nostre cas, doncs li ve com anell al dit. En el vostre cas, al tenir "r" tot i ser final no sé si serà molt difícil de pronunciar pels francofons...

El meu fill es diu Evan, nom d'origen irlandès que significa "jove guerrer". també és considerat una variant de Joan.
- carlotad2323
- :: peixet

- Entrades: 254
- Membre des de: dj. oct. 16, 2014 5:29 pm
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 107 visitants
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |