embaraç i part per public o privat

Salut, dubtes i preparatius.
cheesecake
:: formigueta
Entrades: 75
Membre des de: dg. set. 07, 2014 9:27 pm

embaraç i part per public o privat

EntradaAutor: cheesecake » dj. abr. 07, 2016 7:54 pm

hola,
sóc novata total. Un dels primers dubtes que tinc és : el seguiment de l'embaraç millor al públic o al privat? i el part?

Una avantatge que tinc pel meu conveni laboral és que si vaig al públic tinc permisos per sortit de la feina. D'altra banda al privat tenen més flexiblitat d'agenda per la tarda i així el meu marit podria acompanyar-me millor .

Un altra avantatge del públic és que fan classes de prepart. Em sembla que amb Adeslas no entren les classes..

Tinc Adeslas, però en general no tinc gaire bona percepció dels metges de mutua, trobo que van amb presses. A la pública em semblen més professionals, no sé , tinc una percepció de que tenen més vocació de servei.

També tinc prejudicis sobre els parts a les privades , que si més cessàries o que si no tenen maquinaria en cas de complicacinos que llavors et deriven a un public.

Una altra opció és fer un combinat, no? he sentit d'embaraçades que combinen ambdós sistemes. Com es gestiona això? no són llavors massa controls?

Estic de 6 setmanes, soc premiriza, novata, amb mil preguntes i tot just començo amb tot aquest tema.

em podeu ajudar a aclarir-me ?? gràcies!
2010: començem.Acupuntura fallida.
12/14: 1a IA negativa a IVI.Bitxets lents
10/3/16: 1a punció . 14 ovocits. Vitrifiquem 2
15/3/16: 1a transfer d'un embrionet blasto de 5d.
19/3/16: començo a sagnar.Repos absolut.
24/3/16: 1a beta + 9 dies post-transfer:28
27/3/16: 2a beta+ 12 dies 137.5
29/3/16: 3a beta+ 14 dies 470
capseta
:: zebra
Entrades: 1088
Membre des de: dl. març 21, 2016 7:03 pm

Re: embaraç i part per public o privat

EntradaAutor: capseta » dj. abr. 07, 2016 8:55 pm

Bones!!

M'uneixo al dubte. Volia buscar posts que tractin el tema pero com que sempre entro amb ipad es fa complicat i ho anava deixant per mes endavant.

Doncs això, em trobo amb el mateix dubte i les mateixes percepcions que la cheescake.

Concretament tinc dubtes en relació a dos temes:
- tenint ss i pagant mutua, podria fer-me doble seguiment. Ho aconselleu o ho trobeu pèrdua de temps innecessària?
- com diu la cheesecake, a la privada van mes "per feina" i sota la vostra percepció s'abusa de les cesàries?

Jo concretament hauria de parir a Girona, així que si teniu opinions concretes millor. He sentit a parlar molt bé del Sta. Caterina, pero la majoria de persones properes ha mi han anat a la clinica girona o a la bofill i n'estan contentes.

Gràcies cheesecake per obrir el fil i a totes per les aportacions que pogueu fer.
:-()-)
Maig '16: comencem la cerca
Octubre '16: TE+
Maig '17: mor i neix l’E (31 setmanes)
Juliol '17: tornem a cercar
Agost '17: TE+ però el perdo (ectòpic)
Octubre '17: tornem a cercar
Novembre '17: TE+
Juliol ‘18: neix la G
Juny ‘19: tornem a cercar
Agost ‘19: TE+
Abril ‘20: neix la F
shieldmaiden
:: papallona
Entrades: 127
Membre des de: dj. nov. 12, 2015 4:16 pm

EntradaAutor: shieldmaiden » dj. abr. 07, 2016 9:04 pm

Hola noies!!

Us explico la meva experiència per si us pot servir. Ara mateix estic de 24 setmanes i estic fent doble seguiment. Vaig a fer les revisions a la ss i a la mútua tot i que les analítiques és l'únic que em faig només un cop. Al principi estava com vosaltres i em vaig dir....si és la cosa més important que he fet fins ara a la vida vull fer-ho el màxim de bé! Però sincerament és una pèrdua de temps!!! Si l'embaràs segueix el seu curs i va tot bé jo el que us recomanaria és que només us feu el seguiment per la ss i la mútua l'utilitzeu per fer-vos alguna ecografia extra però no els controls.

Jo aviat ho deixaré i em quedaré només per la pública perquè m'agrada molt l'hospital que em toca i prefereixo els seus protocols. Però això encara em falta viure-ho ;)
Imatge
Vanessa83
:: tortuga
Entrades: 334
Membre des de: dl. set. 15, 2014 6:46 pm

EntradaAutor: Vanessa83 » dj. abr. 07, 2016 9:07 pm

Primer de tot: Moltes felicitats!!!! Per cert, el teu nom em sona moltisim, crec que algun cop t'he vist a algun foro.

Jo vaig quedarme embaassada per asistida a un gine privat, pero despres els controls els vaig fer a tots dos llocs, jo volia quedarme amb el meu gine privat i va ser ell el que em va dir que anes també a la SS: mai son suficients controls!!! A la SS et faran 3 analitiques i 3 ecos nomes, despres tindras visitas cada X temps amb la llevadora on no et faran ecos pero et miraran la tensio, et mesuraran...i a partir del segon trimestre crec que et miren el batec del cor del bebe amb una maquina. Com amb el meu metge hi ha confiança i ell sabia que anava a la SS també anavem programant les visites amb ell entre mig de les de la SS (fer control a la SS i als dos dies al privat si no es que hi ha algo raro es tonteria), aixi portes mes controls, que si tot va bé estupendo, pero sino també es detecta qualsevol cosa que vagi malament mes rapid. A mes que veure cada poc el teu bebe tranquilitza molt :ok:

Tema part: jo de tu aniria a la publica, potser no tindrás habiatació privada (tot i que ara molts hospitals publics ja tenen habiatacions individuals eh), pero estan mes preparats.

Bueno, espero que tot et vagi genial!! I que no tinguis gaires "malestars" d'embarassada. Cuida't i deixa't cuidar :-()-)
30/01/2013: Neix el nostre primer petit
09/2014: IA fallida
10/14: Trompes obstruides
12/2014: Fiv, no tenim embions
03/2015: Una trompa es desobstrueix
09/2015: IA fallida
12/2015: IA fallida
16/09/2016: IA +++++
02/06/2017: Per fi neix la petita de la casa
Vanessa83
Entrades: 334
Membre des de: dl. set. 15, 2014 6:46 pm

EntradaAutor: Vanessa83 » dj. abr. 07, 2016 9:09 pm

Si, no ho he dit, pero si, a la privada anavem a fer ecos per veure el peque, les analitiques i el cultiu que us faran unes setmanes abans de parir no cal fer-ho per partida doble!
30/01/2013: Neix el nostre primer petit
09/2014: IA fallida
10/14: Trompes obstruides
12/2014: Fiv, no tenim embions
03/2015: Una trompa es desobstrueix
09/2015: IA fallida
12/2015: IA fallida
16/09/2016: IA +++++
02/06/2017: Per fi neix la petita de la casa
Lagreta
:: gosset
Entrades: 462
Membre des de: dt. set. 22, 2015 12:53 pm

EntradaAutor: Lagreta » dv. abr. 08, 2016 8:46 am

Hola!

Us explico la meva experiència, perquè també volia obrir un post per preguntar. Jo ara mateix estic de 20 setmanes, tota la vida he anat a la ginecòloga pel privat (les típiques revisions anuals, i encara que vagi amb ella des de fa més de 10 anys, és una gine que té mil pacients, que no sap ni el teu nom (és super simpàtica i ja es mira la teva fitxa abans que entris i et saluda com si fossiu amigues de tota la vida, però la veritat és aquesta). El cas és que quan em vaig quedar embarassada vaig començar el seguiment amb ella, bàsicament perquè el de la SS el trobo massa just. A algunes dones els serà igual, però jo sóc molt patidora i la idea d'esperar-me fins a les 12 setmanes... doncs ni de conya.
El problema ve que per la manera de ser de la meva gine (anant per feina, sempre pim pam i ventilant-te ràpid) i a les clíniques on atén els parts, veig que el tipus de part que vull jo (intentar un part natural, sense epidural, respectat i seguint el ritme de la mare i la criatura) ho veig inviable. Sumat a que visc a Sabadell, que la meva gine és a Bcn i que la DPP és a finals d'agost (i a saber si la meva gine hi serà o no) i que l'hospital que em toca per parir és el Taulí, que és un dels que té un millor protocol de part respectat (en la meva opinió), vaig pensar que volia parir al Taulí sí o sí.
Així que quan estava de 13 setmanes o així vaig demanar hora a la llevadora del meu CAP i li vaig explicar. A ella d'entrada la va sorprendre, però no em va fer cap mal comentari (he llegit experiències d'alguna mare al sp que sí) i el que em va dir és que no em repetiria les proves, que el doble seguiment pot semblar més control però després si surten resultats diferents és un mal de cap per a la mare. Així que vam quedar que em faria el seguiment pel privat i cada mes/mes i mig em veuria amb ella i li portaria els resultats i les ecos. De moment només he fet una visita amb ella, em va dir que quan decidís fer-ho tot ja per SS ja m'apuntaria les coses (rollo traspàs, no em va quedar clar). Crec que vaig estar més estona i em va fer més preguntes la llevadora del CAP que la meva gine en totes les visites que porto. Les classes prepart també les voldré fer a Sabadell.

El meu dubte és com dir-ho a la gine, no sé, ho trobo incòmode. No sé si dir-li ja, o rollo al juliol que estaré de 8 mesos dir-li que m'ho he estat pensant i que per comoditat i proximitat prefereixo parir a Sabadell. No m'atreveixo a dir-li que no em fio dels parts de la clínica on atén (que si vols un part ràpid i medicalitzat estan molt bé, clar), ho trobo violent.

Volia preguntar si alguna s'havia trobat en el mateix cas que jo i com havia gestionat dir al gine privat que faria el part pel públic.
http://www.fertilityfriend.com/home/5fafbd

18/12/2015 TE+
05/01/2016 et veiem el cor com batega i fas 4mm!
22/01/2016 2.4cm i un cor bategant a tot drap.
11/02/2016 5.6cm i no pares de moure't!
10/03/2016 16 setmanes, ets un Pere i estàs perfecte!
anna.
Entrades: 68
Membre des de: dg. jul. 13, 2014 10:17 pm

EntradaAutor: anna. » dv. abr. 08, 2016 9:38 am

Públic millor!!! Menys medicalització del part i menys cessàries innecessàries! Jo a Hospital Trueta de Girona, part natural super respectat
Mirinda_Taronja
:: puça
Entrades: 42
Membre des de: dl. nov. 23, 2015 2:15 pm

EntradaAutor: Mirinda_Taronja » dv. abr. 08, 2016 11:41 am

Hola!
Jo crec que si no tens una ginecòloga de capçalera pots anar a conèixer la que et toca en un lloc i l'altre i escollir aquella amb qui et sentis més còmoda.
L'avantatge de la privada és que et fan una eco a cada visita i, almenys a mi, això em tranquilitza molt, poder veure i sentir que tot va bé em calma els nervis.
Amb les classes pre-part el mateix, jo he anat al del CAP i el vaig trobar molt bàsic, en canvi al centre que vaig per adeslas és tot un màster i estic encantada. Però està clar que ni a tots els CAPs ni a tots els centres privats ho fan igual.
Això sí, pel meu gust portar un doble control és una mica estressant, sobre tot si hi ha opinions discrepants perque no saps a qui creure més, per això penso que el millor és fer doble la primera visita i escollir a qui et doni més confiança. En la meva opinió no és qüestió de públic o privat si no de cada metge amb qui et trobes i la seva manera de fer i de conectar amb tú.
pesoleta314
:: conillet
Entrades: 380
Membre des de: dv. des. 13, 2013 3:17 pm

EntradaAutor: pesoleta314 » dv. abr. 08, 2016 12:12 pm

Jo he tingut dos embarassos. El primer el vaig fer per la mútua i vaig parir en hospital públic (fet pel qual al final de l'embaràs vaig conèixer la llevadora de la SS i com treballava). Al segon embaràs me'l vaig anar de cap a la Seguretat Social. Suposo que depèn del professional, però en el meu cas, el meu ginecòleg anava per feina, les ecos duraven 5 minuts (sí, fins i tot la morfològica) i qualsevol dubte que tenia la resposta era "és normal" o "és el que et toca", sense més explicacions. La llevadora, almenys en el meu cas, és més "humana", em resol els dubtes, em fa més explicacions (o em diu on puc buscar més informació) i vetllen més per la part psicològica de l'embaràs i el postpart.

És cert que a la mútua tenia eco cada mes, suposo que perquè és el segon embaràs, però amb les 3 de la SS n'he tingut de sobres (a sobre són mooolt completes), n'he anat a fer un parell més amb el gine perquè el meu home volia veure la criatura, però per mi no hauria ni fet falta. Hi ha països on només fan la de les 12 i les 20 i ja no en fan més, realment no cal.
I pel tema de controls, a mi me n'han fet més per la SS que per la mútua. Per exemple, a cada visita em miren l'orina (el gine no m'havia demanat MAI cap prova d'orina) i a la mínima que veuen que alguna cosa et surt alterada als anàlisis, ni que ja s'imaginin que no és res, tenen uns protocols força estrictes.

Tema classes prepart, jo les he fet tots dos cops a la SS i res a veure unes amb les altres. Per tant, crec que té més a veure amb el professional que amb les classes en sí. Amb aquest segon embaràs estic aprenent coses que no sabia, tant sobre el part com sobre la criança, i la part física és molt més dura, en el sentit positiu.

Jo tampoc faria doble seguiment, però és ben personal. A mi m'estressen massa visites (i tant en un cas com en l'altre et visiten 1 cop al mes mínim, que ja ho trobo molt).

I l'altra cosa és que es dóna molta importància al gine el dia del part, però si teniu un embaràs normal, el gine vindrà els últims 5 minuts, et dirà que empenyis, et cosirà si fa falta i bon vent. És la llevadora a qui veureu més, així que l'important és que conegueu l'equip de llevadores de l'hospital (opinió meva).

En tema d'embarassos i parts, la Seguretat Social està molt i molt bé. Almenys en la meva experiència.
Lagreta

EntradaAutor: Lagreta » dv. abr. 08, 2016 12:34 pm

pesoleta314 ha escrit:Jo he tingut dos embarassos. El primer el vaig fer per la mútua i vaig parir en hospital públic (fet pel qual al final de l'embaràs vaig conèixer la llevadora de la SS i com treballava). Al segon embaràs me'l vaig anar de cap a la Seguretat Social. Suposo que depèn del professional, però en el meu cas, el meu ginecòleg anava per feina, les ecos duraven 5 minuts (sí, fins i tot la morfològica) i qualsevol dubte que tenia la resposta era "és normal" o "és el que et toca", sense més explicacions. La llevadora, almenys en el meu cas, és més "humana", em resol els dubtes, em fa més explicacions (o em diu on puc buscar més informació) i vetllen més per la part psicològica de l'embaràs i el postpart.

És cert que a la mútua tenia eco cada mes, suposo que perquè és el segon embaràs, però amb les 3 de la SS n'he tingut de sobres (a sobre són mooolt completes), n'he anat a fer un parell més amb el gine perquè el meu home volia veure la criatura, però per mi no hauria ni fet falta. Hi ha països on només fan la de les 12 i les 20 i ja no en fan més, realment no cal.
I pel tema de controls, a mi me n'han fet més per la SS que per la mútua. Per exemple, a cada visita em miren l'orina (el gine no m'havia demanat MAI cap prova d'orina) i a la mínima que veuen que alguna cosa et surt alterada als anàlisis, ni que ja s'imaginin que no és res, tenen uns protocols força estrictes.

Tema classes prepart, jo les he fet tots dos cops a la SS i res a veure unes amb les altres. Per tant, crec que té més a veure amb el professional que amb les classes en sí. Amb aquest segon embaràs estic aprenent coses que no sabia, tant sobre el part com sobre la criança, i la part física és molt més dura, en el sentit positiu.

Jo tampoc faria doble seguiment, però és ben personal. A mi m'estressen massa visites (i tant en un cas com en l'altre et visiten 1 cop al mes mínim, que ja ho trobo molt).

I l'altra cosa és que es dóna molta importància al gine el dia del part, però si teniu un embaràs normal, el gine vindrà els últims 5 minuts, et dirà que empenyis, et cosirà si fa falta i bon vent. És la llevadora a qui veureu més, així que l'important és que conegueu l'equip de llevadores de l'hospital (opinió meva).

En tema d'embarassos i parts, la Seguretat Social està molt i molt bé. Almenys en la meva experiència.

hola pesoleta! i en el primer part, quan vas comunicar al teu gine de la mútua que pariries pel públic? com s'ho va prendre? li vas dir quan ho vas decidir o al final de l'embaràs?? gràcies!

18/12/2015 TE+
cheesecake
Entrades: 75
Membre des de: dg. set. 07, 2014 9:27 pm

EntradaAutor: cheesecake » dv. abr. 08, 2016 12:39 pm

hola, quantes respostes!
llegint les vostres experiències llavors arribo a la conclusió que puc fer la primera visita als dos sistemes , demanar-los informació i ja després anar decidint per quin em decanto. Pel que dieu el dilema no és tan si public o privat sinó valorar l'equip mèdic (llevadora sobretot) concret.

Veig que hi ha una majoria d'opinions pro-publica. En tot cas la majoria coincidiu en què comptabilitzar els dos sistemes pot ser pesat tot i que va bé si vols alguna eco extra o per si perceps que et tranquilitza.

LLavors quan vagi a la primera visita en quines coses m'haig de fixar? quines preguntes haig de fer? entenc que valoreu que tingui feeling amb la llevadora, que sigui de les que expliqluen coses i que té en compte la dimensió més psicoòlogica i que no treballi amb pressa.

Lagreta: entenc el teu dilema sobre si dir-li a la teva gine privada que anirás a parir a la publica. En tens tot el dret, t'has de centrar en el que tu et convé . Poter no cal que li confessis tota la veritat del que opines de la seva clinica si això et violenta.
2010: començem.Acupuntura fallida.
12/14: 1a IA negativa a IVI.Bitxets lents
10/3/16: 1a punció . 14 ovocits. Vitrifiquem 2
15/3/16: 1a transfer d'un embrionet blasto de 5d.
19/3/16: començo a sagnar.Repos absolut.
24/3/16: 1a beta + 9 dies post-transfer:28
27/3/16: 2a beta+ 12 dies 137.5
29/3/16: 3a beta+ 14 dies 470
mordor
:: granota
Entrades: 237
Membre des de: ds. nov. 13, 2010 5:09 pm

EntradaAutor: mordor » dv. abr. 08, 2016 2:55 pm

Jo he tingut dos fills a la clinica Girona, en el meu cas tenia molt clar que no volia anar a la pública. Soc molt poruga i no volia ni sentir a parlar del part natural, vaig demanar l'epidural tan aviat com vaig poder i em sembla que és el millor invent del mòn. Estic encantada amb el meu ginecòleg, hi vaig des de fa molts anys i em dona molta confiança. Volia que al part hi fos ell i no el que em toqués a la pública quan em posés de part. A més només de saber que estava embarassada em va donar el seu número de mòbil per si tenia cap dubte el truqués. No se si ho fa amb tothom.

Crec que el més important és la confiança amb qui t'atendrà al part i el tipus de part què vols. A la pública son més pro-part natural, però també tinc amigues que han fet part natural a la clínica Girona. Tot és entendre's bé amb el teu metge o llevadora
capseta

EntradaAutor: capseta » dv. abr. 08, 2016 5:16 pm

Gràcies per les vostres respostes :content:

Jo encara no estic embarassada així que em queda més lluny, però aniré preguntant a conegudes que van al mateix gine que jo a veure les seves impressions i a veure quina decisió prenc al final.

A mi em crida molt l'arenció el tema d'un part natural, fins i tot en banyereta, que a la clinica girona no se si hi hauria la opcio. Pero tampoc se com em pot anar a mi despres.

Respecte a les llevadores, jo no coneixere a la llevadora que em portara fins a l'ultim momnet, ja que els metges m'atenen al poble i el part seria a la ciutat. O es que es fan visites a l'hospital abans per coneixer les diferents llevadores?
A mes, despres va com va..... Igual el dia que pareixes son de vacances, festa, baixa... Ves tu a saber.
Alisea_
Entrades: 39
Membre des de: dc. març 30, 2016 9:06 am
Ubicació: Girona

EntradaAutor: Alisea_ » dv. abr. 08, 2016 5:39 pm

Doncs jo em vaig fer assegurança abans de quedarme embarassada per poder anar per lo privat. La primera eco te la fan abans, sino has d'esperar a la setmana 12!
El que dieu que al privat van per feina, per mi es tot lo contrari. Al públic estan col·lapsats i et ventilen ben rápid! Jo he triat la clínica bofill pel que he llegit d'opinions a internet. I crec que el tema del part respectat ho has de parlar amb la gine però no crec que hi hagi problemes. El que està clar que si es prematur et deriven a la pública si o si...
Imatge
Lagreta

EntradaAutor: Lagreta » dv. abr. 08, 2016 6:13 pm

el problema del part respectat, crec, és que no depèn del gine (com deia una companya ell ve al final i poca cosa més) sinó de les llevadores i protocol/pensament de la clínica o hospital. el teu gine a més ja pot dir missa, que depèn de quan donis a llum ell potser no hi és (vacances, baixa, altres parts... lo que sea). jo crec que depèn molt del part que vulguis. si tot t'és igual pq no tens preferències i el que vols és un part ràpid i poc dolorós, tindràs menys problemes que algú que vulgui un part natural. per posar un exemple, al web del Taulí tenen tot un pdf amb el pla de part que t'ho pregunten absolutament tot. en canvi, a la clínica del pilar al web com a mínim no hi ha absolutament res (i per experiències de dones que conec, no són molt pro-parts naturals).

així que depèn de les prioritats de cadascú. jo per exemple prefereixo parir a un lloc on potser no conec l'equip però que sé quina filosofia tenen i sé que respectaran (en la mesura que es pugui, es clar!) la meva voluntat, que no parir amb la meva gine (si ve) i tenir el part que triïn a la clínica privada.

crec igualment que depèn tb del gine i clínica privada. jo pq ja vaig tard i ja vaig amb la meva, però si hagués trobat una gine molt a favor dels parts respectats doncs potser tindria una altra opinió!!

18/12/2015 TE+
manumima
Entrades: 207
Membre des de: dt. jul. 29, 2014 3:31 pm

EntradaAutor: manumima » dv. abr. 08, 2016 6:27 pm

Hola, jo també he tingut aquests dubtes!! Estic embarassada de 5 setmanes. De moment he agafat hora amb u ginecòleg de la mútua per assegurar-me de què tot està a lloc i l'embaràs va bé, doncs fa dos mesos que vaig tindre un avortament i ara anem amb peus de plom. Aquesta setmana he anat a veure la llevadora, ella em va aconsellar que fés el que fés, que només em portés l'embaràs un metge,pel tema que comentaveu, de que sí hi ha varies opinions ens podem fer un bon mal de cap!!! Finalment hem decidit anar per la SS durant l'embaràs i fer algun control per fer més ecos pel ginecòleg de la mútua.
Alesta
Entrades: 1034
Membre des de: dl. març 21, 2011 6:55 pm
Ubicació: Al peu del Montseny

EntradaAutor: Alesta » dv. abr. 08, 2016 8:14 pm

Hola noies!

1.- El primer embaràs el vaig fer per mútua i vaig parir a clínica privada: El seguiment amb el meu gine super bé. Molt atent, visites bastant sovint, vàries ecos... vaja, que jo, per ser el primer embaràs, n'estava més que encantada i contenta perquè tenia un gine que m'explicava coses i contestava les meves preguntes (encara que fos amb un "d'això no cal preocupar-se" i jo m'ho creia! Era primerenca i confiava en ell i això m'anava molt bé!). Ell no asisteix parts, així que vaig buscar una clínica i vaig anar-hi per preguntar pel protocol de parts i presentar un pla de part. El gine que em va atendre també super simpàtic i atent i em va dir que no calia pla de part, que ells sempre feien el millor per la dona i que no calia patir per res. M'ho vaig creure i vaig viure la deshumanització més gran per part de l'equip de llevadores que m'hagués pogut imaginar. Vaig sortir d'allà sabent que mai més tornaria a parir allà!

2.- El segon embaràs vaig fer doble seguint: Haig de dir que va ser un embaràs complicat amb despreniment de sac, hematoma i força setmanes de repòs amb pèrdues importants. Cada dos per tres a la SS d'urgències i em feien eco i molt bé. Vaig veure molts metges i llevadores perquè sempre em passava en dissabte o diumenge que tenia els sagnats importants i el meu gine de la mútua no hi era... a part, les visites per la mútua i les de la SS normals, així que vaig veure a tothom! Les analítiques i proves me les feia per la mútua o per SS segons em venia millor i portava els resultats a l'altre també. A cap dels dos els va fer molta gràcia però era la meva decisió i la van haver d'acceptar. El part... volia un part, sobretot respectat, i a ser possible un part normal (el que es coneix com a part natural) però també volia seguretat, és a dir, no podia parir a casa perquè amb l'embarpas que havia tingut necessitava un hospital perquè tenia moltes pors. Volia parir a l'HGC a la part privada amb un gine pro-part natural, després de la visita amb ell vaig sortir corrents cap a St. Joan de Déu per veure si em podien fer la derivació, estava de 36 setmanes (al gine de l'HGC li vaig preguntar si jo podria adoptar la posició que volgués per parir i em va dir que mentre no el fes ajupir que podia fer el que volgués però a sobre la camilla... nyec... i quan li vaig preguntar pel rasurat em va dir que evidentment que le faria i episio perquè no hi hagués desgarro... nyec... vaig deixar de preguntar perquè allò no era natural ni res!). El part... va ser meravellós, super ben atès, molt respectat i finalment natural tot i que hi va haver un moment en que pensava demanar l¡epi i la llevadora em va dir que si la volia feia venir l'anestesista, però en aquell moment em vaig posar en fase d'expulsiu i vaig parir sense epidural. 100% recomanable!

3.- Ara estic embarassada del tercer. M'he format en maternitat i criança i tinc informació que no tenia abans. Faré el seguiment per la SS i tres ecos són més que suficients si la cosa va evolucionant i no hi ha símptomes de que la cosa no vagi bé (no hi ha hemorragia, ni pèdues, ni a partir de la setmana 24 es deixa de sentir al bebè durant més de 12-24h, etc). Les ecos no es sap del cert (hi ha metges que diuen una cosa i d'altres una altra) que siguin 100% innocues i tot i que el risc de problemes no és elevat, doncs no se sap quines són les conseqüències de fer-se moltes ecos... (sobre això encara haig d'informar-me millor, per tant no puc donar informació més detallada ni concreta). Per altra part, el part és més segur quanta menys intervenció tingui,per això al públic hi ha menys número de cessàries i parts medicalitzats que a les privades. Per altra part, un gine privat cobra, entre d'altres coses, per part assistit i si no hi és quan la clienta pareix, doncs no cobra aquesta part, per tant hi ha més cessàres programades (no és l'únic motiu, eh!). En un públic generalment assisteixen els parts les llevadores i només en cas de risc criden un gine (que els metges han estudiat per curar malalts no per atendre persones sanes en processos biològics normals). L'ideal seria poder demanar a l'hospital on es vulgui parir l'historial dels últims anys de cessàrees i parts medicalitzats. La OMS recomana menys del 15% de cessàries i a ser possible al voltant del 10%. Si l'hospital on es vol parir té més del 20% de cessàrees... pot ser sospitós... Us deixo un article interessant al respecte: http://www.actasanitaria.com/parto-segu ... creencias/ (en aquí es defensa el part a casa però el que té a veure amb el que parlem en aquest fil està a l'apartat "el encarnizamiento del parto en el hospital")

Doncs espero que us serveixi la meva experiència i sobretot, penseu que trieu el que trieu, segur que serà el millor per vosaltres i pels vostres petits i que tan mare és la que pareix a casa com la que decideix programar una cessàrea!

Enhorabona pels vostres embarassos i endavant en la vostra cerca de públic o privat! :-()-)
capseta

EntradaAutor: capseta » dv. abr. 08, 2016 11:01 pm

Moltes gracies per aquestes explicacions tant específiques!!
És que jo ja tenia la idea de que per la via privada hi ha mes medicalitzacio i més cessàries, però estic veient que no només un judici personal, sembla ser la realitat.

Sabeu d'on es pot treure aquesta informació? Cal dirigir-se directament als hospitals o potser des de la web ho podria saber?

També penso que parlaré obertament del tema amb el meu metge de capçalera, que és molt sincer i bon professional i a més a més fa poc ha estat pare, així que podrà tenir una visió mes global. :content:
pesoleta314
Entrades: 380
Membre des de: dv. des. 13, 2013 3:17 pm

EntradaAutor: pesoleta314 » ds. abr. 09, 2016 8:55 am

Lagreta, el meu cas és una mica especial, ja que a la meva ciutat només hi ha un hospital i és públic. Els gines de la mútua visiten en un centre mèdic, així que estan força acostumats a fer seguiments d'embarassades que acaben parint al públic. Igualment, penso que això és una decisió teva i que no t'has de sentir coaccionada per cap ginecòleg. Tens molt de temps per davant per decidir-te i ho has de fer pensant en tu. Si al gine o a la llevadora els senta malament, que s'hi posin fulles. Ho dic perquè normalment en els primers embarassos (una companya ho explica perfectament) vas una mica a remolc del que et diuen, però tens tot el dret a decidir com vols fer el seguiment i com vols parir.

També crec que algunes confoneu part natural i part respectat. En el meu cas, vaig tenir un part totalment respectat a la SS; en el moment en què vaig demanar l'epidural me la van posar. No conec ningú a qui li hagin dit que no li posaven llevat de per motius raonables (poca dilatació, algun problema en el part, etc.).

El tema d'estadístiques i cesàries hi ha aquest document, que és del 2013 i potser ja ha canviat una mica, però és per fer-vos una idea: https://onedrive.live.com/view.aspx?res ... UiZYfUaNkk

I estic d'acord amb la Capseta, parleu-ho tot obertament amb el ginecòleg. És la millor manera de deixar les coses clares i veure si us entendreu o no.
19m2
Entrades: 103
Membre des de: dc. set. 30, 2015 8:17 am

EntradaAutor: 19m2 » dg. abr. 10, 2016 9:48 am

Bon día!!!
Doncs jo estic fent un mix i de moment estic prou contenta..
Vaig al gine per mútua que em fa les ecos (1al mes), analítiques, control de pes, dubtes.. Mai he tingut la sensació que vagi amb presses i mhi sento molt ben atesa.
Per altra banda un cop al trimestre (i si ho necessito truco i agafo hora més sovint) vaig a la llevadora del CAP que també em pesa, controla tensió, m explica coses de l embaras, m apunta a alguna xerrada q organitzen, li Porto les proves del gine i en parlem i també em programará les classes prepart.
Amb això vull dir que els dos sistemes no son incompatibles... Jo em sento cómoda fent ho així.. :ok:
Tema parir no tinc opinió perquè es el meu primer cop... Nomes tinc clar que vull que em respectin i anar a un hospital amb uci pediatrica per si em fa falta..
Imatge

Imatge

Torna a “Estic embarassada”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 4 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::