Coll d'úter i repòs

Salut, dubtes i preparatius.
Gantils23
:: conillet
Entrades: 397
Membre des de: dv. març 20, 2015 11:15 am

Coll d'úter i repòs

EntradaAutor: Gantils23 » dv. gen. 15, 2016 11:23 am

Hola noies,

Escric aquí al general per explicar la meva experiència i a veure si alguna noia està passant o ha passat per alguna vivència similar.

El cas és que a la setmana 28 vaig començar a tenir contraccions (no especialment doloroses, però força seguides i constants en certs moments del dia, cada 10-20 minuts normalment durant 4-5 hores a la tarda/vespre), i finalment vam anar a urgències per mirar si era normal o no. El cas és que allà em van mesurar el coll i estava una mica justet (20mm). Després d'algun control i alguna altra visita a urgències a finals de la setmana 29 el coll s'havia escurçat (15mm) i es veu que estava tou, per la qual cosa em van receptar adalat i progesterona i repòs a casa (ja venia de repòs relatiu). També em van punxar corticoides per accelerar la maduració pulmonar del nostre petitó.

De moment, per tant, segueixo amb el repòs i la medicació, i en uns dies em tornen a revisar el coll. He llegit que a partir de la setmana 32 un coll igual o superior a 15mm és normal. A alguna de vosaltres us ha passat que us han manat repòs però que la cosa ha millorat i a partir de la setmana 32 us han permès tornar al repòs relatiu? M'agradaria pensar que la situació és reversible i que podré acabar de gaudir de l'embaràs i de lluir panxu, perquè la veritat és que el repòs a casa es fa dur... I la medicació em deixa mal cos, així que si la poguessin anar retirant, molt millor.

D'altra banda, si heu passat per una situació similar, vau arribar a terme? És que jo continuo tenint contraccions alguns dies, no especialment amb dolor (és que jo mai he tingut dolors de regla) però alguna és llarga, i no sabem quina és la freqüència normal de contraccions en aquesta època de l'embaràs (30-32 setmanes).

Espero que alguna de vosaltres em pugueu donar consells! És tan difícil saber què és normal i què no...

Moltes gràcies!
Abril 2015 --> 1a IAD
Maig 2015 --> 2a IAD
Juny 2015 --> 3a IAD
13 de juliol --> pipitest +!!!
18/03/16 --> Neix el rei de la casa!

Imatge
garota
:: pantera
Entrades: 831
Membre des de: dt. ago. 27, 2013 2:31 pm

Re: Coll d'úter i repòs

EntradaAutor: garota » dv. gen. 15, 2016 3:20 pm

Bonesss!

Primer de tot molts ànims!!! Jo no he passat per una situació així, però sí recentment una amiga meva molt propera. Un cas molt semblant al teu, i de repòs absolut des de les 30 setmanes fins les 36 i pico. A partir de la 37 ja li van deixar fer vida normal, i ha parit a les 39 setmanes i 2 dies. Així que mooooolts ànims! Paciència,llegeix molt, relax,.... És durillo segur però valdrà la pena ja veuras!
la1ri
:: peixet
Entrades: 251
Membre des de: dg. abr. 21, 2013 3:14 pm

EntradaAutor: la1ri » ds. gen. 16, 2016 9:09 am

Hola Gantils!

Com em sona tot això que expliques... Jo vaig començar a tenir contraccions diàries a la setmana 15!!! I no pas una o dues no... com a mínim una cada hora queia, i a vegades es tornaven més constants. Des de llavors em va passar cada dia de tot l'embaràs. Inicialment el coll de l'úter no se m'escurçava, i em deien que mentre això no passés estigués tranquil•la, però que vigilés. Llavors no em van fer fer repós, però sí que el mesuraven cada vegada que en feien eco. No cal dir que vaig estar agobiada per aquest tema tot l'embaràs, no ho veia normal i realment tenia miltes contraccions al dia. Al voltant de la setmana 30 em vaig posar de part (teòricament desencadenat per una gastrointeritis). Llavors sí que ja tenia el coll molt més curt. Finalment van aconseguir aturar-lo i em van punxar l'injecció que dius per madurar els pulmons. En revisions posteriors el coll ja era una mica més llarg (es pot anar escurçant i allargant). No cal dir que llavors sí que em van fer fer repós relatiu. Contra tot pronòstic vaig acabar parint la setmana 38, i perquè la ginecòloga em va fer un moviment que diria que me'l va accelerar. Per cert, a partur de la setmana 36 vaig poder fer vida normal, ja que em van dir que si naixia ja no corria perill.

Ara estic embarassada de nou (mare de juliol) i de 15 setmanes. Pateixo perquè en qualsevol moment tornin les contraccions. Tot i que va acabar tot perfectament i realment les contraccions en sí no em van portar massa problemes, és un neguit.

Molts ànims bonica, ja veus que jo vaig aguantar com una campiona de la setmana 15 a la 38! Si una cosa vaig aprendre és que tenir contraccions no implica necessàriament que es vagi escurçant el coll, ja que moltes vegades aquestes es consideren com a "normals" i no fan feina. Espero que acabis de passar un final d'embaràs genial!!
Gantils23

EntradaAutor: Gantils23 » ds. gen. 16, 2016 6:24 pm

Hola noies,

Gràcies per explicar les vostres experiències! Suposo que m'hauré de fer a la idea que fins a la setmana 35-36 hauré de quedar-me a casa reposant... Tot sigui perquè el nostre petitó surti ben formadet i sa.
Una pregunta que em va quedar l'altre dia per fer... Quin ritme de contraccions és normal al llarg de l'embaràs?
Abril 2015 --> 1a IAD
Maig 2015 --> 2a IAD
Juny 2015 --> 3a IAD

Imatge
StopFinning
:: papallona
:: papallona
Entrades: 148
Membre des de: dj. jul. 09, 2015 1:24 pm

EntradaAutor: StopFinning » dl. gen. 18, 2016 10:05 am

Gantils i gantils dona moltíssims ànims!!!

Espero que al final et deixin fer repòs relatiu, ja queda poquet per veure en Pol :-)(-: <:-< , i, com diuen les iaies, que sigui una estoneta curta!!!!

Molts PEPOS i una forta abraçada a les dues!!!
2005 Neix la princesa gran
2006Neix la princesa petita
16/07/2015 Positiu!!! Estem embarassats!!!!
21/09/2015 Ens donen la pitjor notícia de la nostra vida, petitó nostre marxes massa d'hora
17/12/2015 Positiu!!! Estem embarassats!!!!
Imatge
11/01/2016 7+3 eco 13,0mm veiem el teu cor bategar
21/01/2016 8+6 eco 2,5cm tornem a veure el teu cor bategar, que no pari mai!
Gantils23

EntradaAutor: Gantils23 » dl. gen. 18, 2016 7:14 pm

Gràcies pels ànims StopFinning! Tot sigui pel nostre petit, a reposar i a cuidar-se... Com estàs tu?
Abril 2015 --> 1a IAD
Maig 2015 --> 2a IAD
Juny 2015 --> 3a IAD

Imatge
manonyoc
:: puça
Entrades: 35
Membre des de: dc. des. 17, 2014 1:11 am
Ubicació: L'Hospitalet de Llobregat - Barcelona

EntradaAutor: manonyoc » dl. gen. 18, 2016 9:29 pm

Hola Gantil23!Jo la setmana passada vaig anar a la revisió de les 23 setmanes i em van dir que se mhabia escursat el coll de l'uter (23mm) em vaig quedar tota xof, ja que l'any passat vaig perdre el bb que portava, pero per pèrdua de líquid amniòtic!
Estic a casa tmb com tu de repòs relatiu em va dir, pero si que es veritat que vaig del llit al sofa, lavabo i ordinador... No vill tindre sustos! Jo he de dir que no he notar contraccions, ja que vaig estar una setmana amb gastroenteritis aixi que no se si vaig tindre. Ahir diumenge vaig pensar que tenia i vaig anar d'urgències, no eren! Ara tmb tinc infecció d'orina pero el coll havia crescut 24mm...
Espero que funcioni la progesterona!! Tu de quan estàs? Jo de 24, pero penso que encara queda moooolt i magovio que passi alguu!! Aixxx!!! Aviam si engre les dues ens animem una mica!!
Imatge
Gantils23

EntradaAutor: Gantils23 » dt. gen. 19, 2016 6:30 am

Manonyoc demà arribo a la setmana 32, i tinc visita de control... suposo que hem de tenir paciència! Jo no sé quan em media el coll de l'úter a la setmana 23 perquè al meu CAP no ho miren, així que no sé si ja se m'havia començat a escurçar abans o si va ser de cop cap a la 28. A veure si demà la cosa està millor, de totes maneres fins a la 35-36 crec que et fan fer repòs un cop han vist el coll curtet...
Abril 2015 --> 1a IAD
Maig 2015 --> 2a IAD
Juny 2015 --> 3a IAD

Imatge
manonyoc

EntradaAutor: manonyoc » dt. gen. 19, 2016 3:22 pm

Ostiii que bee que ja arribes a la setmana 32!! Doncs això ja està chupat!!jo demà tmb tinc visita aviam que tal anem!! Un petonàs!!
Imatge
Gantils23

EntradaAutor: Gantils23 » dc. gen. 20, 2016 10:53 am

Avui he anat a visita de control.i segueix a 15 mm. Haig de seguir amb el repòs i la medicació i en 15 dies control de nou. Ens haurem d'anar animant mútuament per suportar la clausura... jeje. Avui li he preguntat al gine si podia sortir 5 minutets al carrer però m'ha dit que no, que em mogui per casa i llestos. Què hi farem, ho havia d'inentar...!
Abril 2015 --> 1a IAD
Maig 2015 --> 2a IAD
Juny 2015 --> 3a IAD

Imatge
manonyoc

EntradaAutor: manonyoc » dc. gen. 20, 2016 1:48 pm

Hola Gantil23!! jeje bueno, mentres continuis igual super bé!! jo tambè he anat, mha crescut a 25,1mm!, pero diu que per ellà està igual, encara que son noves notícies, pero que fins a la setmana 34 repòs a casa, almenys mha dit que puc estar a l'ordinador, sino a estones moro de l'aburriment!!! tambè 15 dies i control de nou, vaaa que et queda poquetttt!!!!!!!
Imatge
Gantils23

EntradaAutor: Gantils23 » dc. gen. 20, 2016 5:23 pm

Ànims manyonoc! Jo suposo que a la 34 ja em començaran a deixar er cosetes... a veure! En 15 dies ho sabrem jejeje
Abril 2015 --> 1a IAD
Maig 2015 --> 2a IAD
Juny 2015 --> 3a IAD

Imatge
azalais
Entrades: 856
Membre des de: dl. jul. 18, 2011 4:45 pm

EntradaAutor: azalais » dv. gen. 22, 2016 10:47 pm

Primer de tot ànims a les dues. :-()-) :-()-)

Us explico les meves experiències a veure si us serveixen, jo tinc uter irritable i en tots dos embarassos he hagut de medicar-me (Adalat i Pre-par) i fer repòs, al principi absolut i desprès relatiu. Amb el primer les contraccions i l'escurçament del coll va començar a la setmana 28 i el meu primer fill va neixer de 39 setmanes, em van retirar la medicació a la 37. Amb el segon va començar a la setmana 24, i aquesta vegada el repòs absolut va durar més temps fins la 34 i em van punxar els corticoides, també em de sumar-li una diabetis gestacional i un nen de 3 anys demanant atenció. Doncs el meu segon fill va néixer el dia de las seva DPP , 40 setmanes justes.

El repòs és molt dur però mereix la pena. Al menys en el meu cas em va servir de molt.
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatge
ImatgeImatgeImatgeImatge
ImatgeImatge
Gantils23

EntradaAutor: Gantils23 » ds. gen. 23, 2016 7:17 am

Gràcies azalais per explicar-nos la teva experiència! Anima veure noies que han arribat a terme en la mateixa situació.

Per cert, el coll de l'úter com el tenies? Les contraccions te'l modificaven? És que a mi no em va quedar clar si és que es modifica sol o què...

D'altra banda jo estic amb adalat i progesterona i segueixo amb contraccions. Van marxar al principi de medicar-me i fer repòs però a la tarda en torno a tenir. No són fortes però en una tarda (de 16 a 20) en puc tenir entre 10 i 15 i no sé si és normal...

Així pel que veig a la setmana 34 podré fer una mica més d'activitat? Tinc por d'atrofiar-me i després no estar preparada físicament pel part! Tantes hores sense caminar ni sortir a fer res...
Abril 2015 --> 1a IAD
Maig 2015 --> 2a IAD
Juny 2015 --> 3a IAD

Imatge
la1ri

EntradaAutor: la1ri » dg. gen. 24, 2016 8:30 am

Gantils, jo en tenia moltíssimes de contraccions, més que tu i tot, i durant tot el dia. Les meves no feien feina i no em van donar cap problema, tret de la preocupació que em donaven. Ara estic de 16 setmanes i ja han tornat a aparèixer. Santa paciència! Que llarg es farà això
Gantils23

EntradaAutor: Gantils23 » dg. gen. 24, 2016 9:31 am

Vaja la1ri! Mentre no modifiquin el coll... jo el que no sé és si me'l modifiquen perquè no me'l van mirar a les 20-24 setmanes i quan vaig anar d'urgències ja estava força escurçat, i clar no ho poden comparar amb cap valor previ. Tot i això jo pensava que amb la medicació no tindria pràcticament cap contracció però potser és normal tenir-ne igualment.
Abril 2015 --> 1a IAD
Maig 2015 --> 2a IAD
Juny 2015 --> 3a IAD

Imatge
la1ri

EntradaAutor: la1ri » dg. gen. 24, 2016 9:43 am

Ostres doncs no ho sé... jo el que vaig aprendre és que si el coll s'escurça es pot tornar a allargar. Jo em vaig posar de part a la setmana 30 (me'l va desencadenar una gastrointeritis) i me'l van aconseguir frenar. Aquí sí que tenia contraccions que feien feina i ne'l van escurçar. Una setmana més tard ja se m'havia allargat. Tot això és un món!
Gantils23

EntradaAutor: Gantils23 » dg. gen. 24, 2016 10:02 am

Sí això tenia entès. A mi en 15 dies no se m'ha escurçat, però tampoc allargat. Jo tenia l'esperança que s'allergués perquè em poso la progeserona i creia que això millorava el coll. Bé, suposo que mentre no s'escurci cap problema. Vosaltres sabeu més o menys de mitjana quan medeix el coll al tercer trimestre?
Abril 2015 --> 1a IAD
Maig 2015 --> 2a IAD
Juny 2015 --> 3a IAD

Imatge
manonyoc

EntradaAutor: manonyoc » dj. gen. 28, 2016 8:24 pm

Hola noies! Com aneu!? Estic ingressada a l'hospital. Aquesta matinada d sobte he començat a sentid un dolor intens al baix ventre i no podia possarme recta i he dit, marxem a l'hospital. Total, que eren contraccions, se mha tornat a escorçar l'uter, de 25 a 15mm... Buuffff... Estic amb medicació durant 48h, mhan punxat per madurarli a la nena els pulmos i desprès valoraran que fer... Si em possen un pesari o no... Estic cagada de por! :(
Imatge
Gantils23

EntradaAutor: Gantils23 » dv. gen. 29, 2016 10:10 am

Ostres manonyoc molts ànims! De quantes setmanes estàs ara? Segur que estàs en bones mans, estigues tranquila i fes cas dels metges aue segur que anirà tot bé. Jo porto a 15mm des de la setmana 28 i de moment no se m'ha escurçat. Un dels gines d'urgències ens va dir que fins a 5mm no hi ha risc de part imminent així que si ara et posen pesari i aconsegueixen frenar l'escurçament segur que aguantes unes quantes setmanes més. Molts petons i vés-nos informant i donant les bones notícies.
Abril 2015 --> 1a IAD
Maig 2015 --> 2a IAD
Juny 2015 --> 3a IAD

Imatge

Torna a “Estic embarassada”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 4 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::