Baixa embaràs INSS
Baixa embaràs INSS
Hola! El dia 30 de juny em va finalitzar el nomenament i vaig agafar la baixa per la seguretat social. A sstt em van dir que cobraria tal cuál la nòmina i segons la carta que m'ha arribat no ha estat així, són uns mil i poc euros, semblant al que cobraria amb l'atur. algú s'ha trobat amb el mateix cas? Cada quan cobrem doncs? Cada cop que entreguem parts de baixa? Gràcies!
Re: Baixa embaràs INSS
Crec que hauries de cobrar un cop al mes com abans, el què sí que t'has de fixar és que a la baixa hi consti que estàs embarassada, tot i que la baixa no sigui per embaràs, sinó per lumbàlgia o el que sigui que t'han posat.
A mi el metge em posava: gestant de tants mesos. Només les embarassades cobren el 100% durant una baixa. Si no consta això els primers dies de baixa no cobres el 100%.
Jo li deia al metge: posa'm que estic embarassada (primer vaig agafar una grip i cap al final de l'embaràs vaig agafar la baixa perquè ja no podia amb la meva ànima).
A mi el metge em posava: gestant de tants mesos. Només les embarassades cobren el 100% durant una baixa. Si no consta això els primers dies de baixa no cobres el 100%.
Jo li deia al metge: posa'm que estic embarassada (primer vaig agafar una grip i cap al final de l'embaràs vaig agafar la baixa perquè ja no podia amb la meva ànima).
Tot depen del tipus de baixa que tinguis. Si la baixa que t'han donat és una baixa médica pel motiu que sigui, només cobraras un 60-70% de la nómina (igual que si no estiguessis embaraçada). Es la baixa per lumbalgia, per ciatica, per risc d'abortament després d'una amnio.... Independentment que et possin que estàs embaraçada.
Per poder cobrar el 100% de la nómina durant la baixa de l'embaraç, la baixa te l'han de donar perquè facis una feina que suposanun risc per l'embaraç, i sense que tu tinguis cap tipus de malaltia, enfermetat o afecció. Aixó ho paga la empresa com a nómina, generalemnt a final de mes (com una nómina normal). Generalment aquesta baixa no te la fa el metge de capçalera si no el metge de la mutua de la feina.
Un cop hagis parit et donaran l'alta per malaltia i et donaran el permís per maternitat, i cobraràs la prestació que es correspón al 100% de la base de cotització del darrer mes abans del part (menys IRPF). Aixó ja no t'ho paga l'empresa, si no el INSS, en un pagament mensual a final de mes.
Espero haver-te aclarit algo.
Per poder cobrar el 100% de la nómina durant la baixa de l'embaraç, la baixa te l'han de donar perquè facis una feina que suposanun risc per l'embaraç, i sense que tu tinguis cap tipus de malaltia, enfermetat o afecció. Aixó ho paga la empresa com a nómina, generalemnt a final de mes (com una nómina normal). Generalment aquesta baixa no te la fa el metge de capçalera si no el metge de la mutua de la feina.
Un cop hagis parit et donaran l'alta per malaltia i et donaran el permís per maternitat, i cobraràs la prestació que es correspón al 100% de la base de cotització del darrer mes abans del part (menys IRPF). Aixó ja no t'ho paga l'empresa, si no el INSS, en un pagament mensual a final de mes.
Espero haver-te aclarit algo.
Hola! Gràcies per contestar però no m'ha quedat res clar. Porto de baixa desde finals d'abril i cobrant el 100% justificant el meu embaràs. Fins aquí tot bé. El dia 30 de juny em va finalitzar la baixa i en condicions normals hagués agafat l'atur però a SSTT em van recomanar seguir de baixa i cobrar del INSS, dient-me que cobraria igual que a les nòmines anteriors, uns 1.500 (jornada sencera). La meva sorpresa ha estat que realment no cobraré això sinó uns mil i poc. Aquest és el meu dubte. Gràcies.
Albabombo, jo estic igual que tu unidament que a mi em paga la mutua de la empresa pero ja no tinc contrate i no em paguen el 100% així que potser es així.
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 5 visitants
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |