Llet de soja durant l'embaràs

Salut, dubtes i preparatius.
Jomateixa82
:: cèrvol
Entrades: 584
Membre des de: ds. maig 02, 2015 2:54 pm

Llet de soja durant l'embaràs

EntradaAutor: Jomateixa82 » dt. juny 09, 2015 4:05 pm

Hola!

Fa un dies he substituït la llet de vaca per llet de soja. No per cap motiu especial, fa temps que ho faig durant certes temporades. Ara estic embarassada, de 32 setmanes, i vaig fer el canvi com una cosa "normal" perquè ja ho havia fet, però de cop em va venir al cap que potser era perjudicial,... He estat buscant informació a internet i hi ha opinons per tot... Hi ha llocs on diuen que no hi ha cap problema, altres que diuen que es pot prendre amb moderació (no prenc més d'un vas al dia), i a altres llocs diuen que està contraindicat perquè altera l'equilibri hormonal que hi ha d'haver a l'embaràs.

Alguna de vosaltres pren o ha pres llet de soja (o altres tipus) estan embarassada? Sabeu algun lloc on hi hagi informació fiable sobre el tema (a poder ser demostrat científicament,...).
I després del part, durant la lactància? Seguiria sent igual de perjudicial o no?

Moltes gràcies!!
Gatxàn
:: rateta
Entrades: 193
Membre des de: dt. maig 28, 2013 6:17 pm

Re: Llet de soja durant l'embaràs

EntradaAutor: Gatxàn » dt. juny 09, 2015 5:36 pm

Hola!

Jo no prenc llet de vaca des de fa molts anys per temes d'intolerància a la lactosa. Crec que és una molt bona opció per tothom prendre llets vegetals en comptes de llet de vaca (sempre que portin calci afegit). Però, precisament, la llet de soja en noies joves diuen que és millor NO prendre-la ja que és estrogènica i no convé pel tema hormonal. Jo durant el meu embaràs vaig prendre llet d'arròs i d'avena i molt bé. Escull la que més t'agradi. Ah, i tot i que menjo iogurts i formatges durant l'embaràs vaig fer reforç de calci des del segon trimestre recomanat pel meu gine i m'ha anat molt bé. Espero haver-te ajudat :ok:
Jomateixa82

EntradaAutor: Jomateixa82 » dt. juny 09, 2015 5:49 pm

Carai, he anat a triar la pitjor de totes doncs,... :ufs:

Entenc que per tant tampoc és bona ni per la LM ni per res mentre "siguem joves"...
Gatxàn

EntradaAutor: Gatxàn » dt. juny 09, 2015 6:25 pm

Exacte....però tria i remena que encara que no siguin de soja n'hi ha moltes i de molt bones! :love:
Gatxàn

EntradaAutor: Gatxàn » dt. juny 09, 2015 6:27 pm

ele83
:: peixet
:: peixet
Entrades: 268
Membre des de: dg. abr. 24, 2011 4:17 pm

EntradaAutor: ele83 » dt. juny 09, 2015 7:02 pm

Hola jomateixa82,

Dir-te que jo fa també moltissims anys que no prenc llet de vaca...no sóc intolerant a la lactosa, pero no se'm posa gens de be, amb molts mals de panxa, gasos...El fet es que durant tot el meu embaràs vaig estar prenent llet de soja, i cap problema. L'embaràs no vaig tenir cap problema, i les analitiques em van sortir sempre bé. :ok:
Ara, si que és veritat que hi ha altres llets vegetals més recomanables, i que tenen més efectes beneficiosos per la salut. De fet, ara estic combinant llet d'avena, llet d'ametlla i llet de soja. : lasito : : lasito :
Et diria que les provessis, les altres llets vegetals, i que optís per la que t'agradi, se't posi millor...

:-()-) :-()-)
Jomateixa82

EntradaAutor: Jomateixa82 » dt. juny 09, 2015 7:41 pm

Hola noies,

Gràcies per les vostres respostes.

Ja he provat altres llets vegetals (la d'arròs i la d'avena) però és més fàcil trobar la de soja a tot arreu. No entenc perquè és la més coneguda si és la que té més "contraindicacions". Bé, de totes maneres al Mercadona hi ha les altres varietats. Llàstima que vaig fer la compra fa dos dies i ara les hauré de regalar jejeje

Sempre puc tornar a la llet "normal" de vaca, (tot i que no crec en la creença que durant l'alletament s'ha de beure més llet perquè ajuda a produir-ne més,... entenc que és una creença popular sense gaire fonament i que el que importa per a la producció de llet és que prenguis matèria greixosa, a través de la llet o altres), la veritat és que no tinc intolerància ni res semblant, però de tant en tant deixo de prendre'n per consciència; des de que em vaig enterar de com es produeix (digueu-me il·lusa, però no m'ho havia plantejat mai... pensava que les vaques tenien llet perquè sí i sempre i punt ). Em sembla cruel "arrancar els vedells" de les seves mares perquè nosaltres beguem la llet que els hi pertocaria a les cries... Si pensem la quantitat de llet que es comercialitza a nivell mundial, i la que s'arriba a tirar perquè caduca... També m'he plantejat el tema del vegetarianisme, però no sé, "trobo a faltar" les proteïnes de la carn. Imagino que no ho he estudiat prou i les vegades que ho he provat no he fet una dieta adequada. Quan tingui temps m'ho miraré amb calma, ara no crec que sigui el millor moment de fer "experiments" amb l'alimentació.
Nola
:: papallona
Entrades: 104
Membre des de: dj. feb. 26, 2015 6:22 am

EntradaAutor: Nola » dt. juny 09, 2015 8:24 pm

Bones, jo prenc llet d'espelta... Vaig començar a prendre quan vaig començar a buscar, aporta acid fòlic que justament a l'embaràs és ben beneficiós.
Ponioleta
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

EntradaAutor: Ponioleta » dc. juny 10, 2015 9:37 am

Hola,
jo prenc llet de soja normalment, en els dos embarassos, durant 4 anys de lactància i en seguiré prenent quan neixi el meu segon fill.
També el meu fill pren llet de soja.

Sobre la soja corren molts mites: ni és un súper aliment que ho cura tot ni és dolentíssima. Et deixo un article rigurós d'un D-N sobre la soja: http://comeronocomer.es/consultas-al-ex ... erjudicial

El que sí que pot ser interessant és que busquis llet de soja fortificada amb calci. No és imprescindible però així t'assegures una aportació fixe de calci, a part de la resta d'aliments que prenguis (aquesta recomanació ens la va fer una diestista-nutricionista respecte al meu fill però imagino que val per tothom). De totes maneres la majoria de llets de soja que hi ha als supermercats estan fortificades amb calci.
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
Esclarmonda
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 83
Membre des de: dc. ago. 01, 2012 3:17 pm
Contacta:

EntradaAutor: Esclarmonda » dc. juny 10, 2015 4:46 pm

Ostres doncs jo també prenc llet de soja normalment, no m'havia plantejat de canviar-la durant l'embaràs.
De fet totes les analítiques m'han sortit bé però miraré la llet d'espelta, em sembla una bona opció, on la trobes?
Imatge
Jomateixa82

EntradaAutor: Jomateixa82 » dc. juny 10, 2015 6:56 pm

Gràcies per compartir enllaços per obtenir més informació sobre el tema.

Bé, suposo que com tot no se'n pot abusar, però que amb un consum responsable no té perquè perjudicar... A vegades amb els temes d'alimentació trobes informacions tan contradictòries que n'hi ha per fer-se un garbuix! jejej
Nola
Entrades: 104
Membre des de: dj. feb. 26, 2015 6:22 am

EntradaAutor: Nola » dc. juny 10, 2015 8:45 pm

La llet d'espelta la compro al supermercat bon preu o al veritas. Suposo que a qualsevol super on tinguin un apartat de galetes i coses d'aquestes per celíacs, intolerants a la lactosa etc en pots trobar :)

Jo prenc d'espelta per que de totes les llets vegetals és la que m'agrada més de sabor :P
franciski
Entrades: 1
Membre des de: ds. oct. 31, 2015 6:28 pm

EntradaAutor: franciski » ds. oct. 31, 2015 6:31 pm

francament no sé si es pot prendre llet de soja durant l'embaràs, però són més les fonts en les que he vist que no es pot que en les que sí. Deixo referencia: http://lechedesoja.net

Torna a “Estic embarassada”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::