Dubtes amb l'Amniocentesi

Salut, dubtes i preparatius.
julieta12
:: rateta
:: rateta
Entrades: 178
Membre des de: dt. jul. 17, 2012 9:49 pm

Dubtes amb l'Amniocentesi

EntradaAutor: julieta12 » dl. feb. 09, 2015 2:54 pm

hola! imagino que per aqui es deu haver parlat molt del tema, però jo vull obrir un altre post amb el tema de la amniosentesi....jo tinc ara 35 anys i estic embarassada del meu sogon fill/a, la triple screening m'ha sortit de baix risc, però m'estic plantejant fer-me-la igualment, d'altra banda em fa molta por les conseqüències del que pugui passar, així que tinc un gran dilema.
Vosaltres què heu decidit? què heu fet??
petons a totes!!! :-())
charito
:: girafa
Entrades: 2409
Membre des de: dv. jul. 03, 2009 10:11 pm

Re: Dubtes amb l'Amniocentesi

EntradaAutor: charito » dl. feb. 09, 2015 3:16 pm

Jo no me l'he fet tenia 34 quan em vaig quedar pero la doctora no me la va recomanar ni jo li vaig demanar. Amb el primer despres de dos avortaments ni somiar arriscar-me ni una mica. Es un tema molt personal pero sempre penso que abans de fer-la t'has de plantejar que faries si et sortis algun indicador alterat. Si la resposta es que tiraries endavant no cal fer la prova, que a mes te algun risc.
jellwill2
:: gosset
:: gosset
Entrades: 429
Membre des de: ds. jul. 05, 2014 11:34 am

EntradaAutor: jellwill2 » dl. feb. 09, 2015 3:32 pm

Hola,

jo amb el primer me la vaig fer, tenia clar que volia fer-la, i a la Triple em va sortir just un pelet per sobre del normal, aixi que encara més confirmats de fer-la. El risc de perdre'l és molt baix, però, hi és. És mooolt personal i crec que com diu la charito, has de tenir molt clar què faràs un cop sàpigues els resultats, si sortís alguna cosa que no esperes. I això per mi és rellevant per valorar si fer-la o no. També si t'ha costat molt quedar-te embarassada o no.

Amb el segon anava amb la mateixa idea encara més clara, de fer-la, amb 39 anys, i la ginecòloga em va recomanar no esperar a l'amniocentesi, i tirar per la biopsia de corion, que es fa a la setmana 12 enlloc de la 16 com l'amnio. És més incòmoda de fer, i té un risc un pelet més elevat de pèrdues (enlloc de 0,5 era un 1% o una cosa així, ara no ho recordo). I vam decidir fer-la valorant-ho tot.

Penso que lo important és saber què faríeu si surt alguna cosa, si us ha costat quedar-vos en estat i si esteu disposats a córrer un risc petit però existent de pèrdua. Sinó podeu valorar el harmony.

Ànims i sort. Costa saber què és el més correcte de fer quan et quedes embarassada. I saps, no hi ha una veritat absoluta ni un sol camí.
Iona86
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 53
Membre des de: dc. ago. 13, 2014 7:22 pm

EntradaAutor: Iona86 » dl. feb. 09, 2015 7:08 pm

Hola julieta12, jo no me la vaig fer. La triple screening em va sortir de baix risc, amb un risc molt i molt baix. De manera que la ginecóloga ens va dir que hi havia més risc de perdre'l fent l'amnio que no pas que sortís amb algún problema. La gine ens va dir que al tenir jo 28 anys, la meva parella 34 i que no ens va costar gaire quedar amb estat, que ella no s'arriscaria.
Penso com la Jelwill i la charito és un tema delicat i molt personal i sobre tot tenir molt clar què faríeu si surt alguna cosa alterada.

Espero haver-te ajudar una mica.
Anna Maria
Entrades: 2145
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

EntradaAutor: Anna Maria » dl. feb. 09, 2015 7:33 pm

Hola!
I t'has plantejat fer el test Harmony? L'única pega és que no entra enlloc i no és barat, però és un anàlisis de sang i diuen que molt fiable. Però bé, aquí t'ho diu una que no se'l va fer, eh? Només és per si no el coneixes.
Ah, i felicitats per l'embaràs!
Una abraçada,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
aire
:: conillet
:: conillet
Entrades: 397
Membre des de: dl. abr. 06, 2009 12:17 am

EntradaAutor: aire » dl. feb. 09, 2015 7:37 pm

Hola,
Jo personalment no me la faria si els resultats han sortit be, pero tb crec que es una cosa molt persona, que cadascu ha de valorar.
A mi me la varen fer per altres motius i vaig patir lo meu...
L altre dia, em deia una cunyada que esta embaraçada, que el seu ginecoleg li va dir que ara es feia una analitica que donava els mateixos resultats que la amnio, i els risc era nul, pero clar, has de fer-ho amb laboratoris privats i pagar el "modic" preu de 900€... Jo aixo ho faria si els resultats haguessin sortit alterats i m hagues costat molt quedar-me...
02/03/2012 LA MARIONA JA ES AQUÍ!!!!!

viewtopic.php?f=115&t=27920&p=1410021#p1410021
anud
:: puça
Entrades: 29
Membre des de: dl. feb. 09, 2015 11:58 am

EntradaAutor: anud » dt. feb. 10, 2015 6:29 am

Hola,
Tal i con diuen, es decissio personal! Tenient Clar que faras despres. Nosaltres en la vam fer, jo volia tant si con no. Anteposaba saber si seria sa, al perill de perde'l. Aixo si, cal tenir en compte que una ambiocentesis no t'assegura que tinguis un Nen 100%sa, donat que Nomes mira algunes patologías genétiques. Tambe cal dir que tot i que el triple screening et surti be, no vol dir que tindras un nen sa, donat que únicament son estadistiques. Una amiga, va tenir un Nen amb sd down amb totes les proves be.
M'imagino que no The ajudat gaire... L'unic que he volgut dir es que es una decissio Molt i Molt personal!!! Que has de ser tu qui valori els riscos y decisions posteriors...
Anims!!!! Prenguin la decissio que prenguin será l'encertada!!!!
tuijoserem4
:: granota
:: granota
Entrades: 236
Membre des de: dc. set. 21, 2011 7:31 pm

EntradaAutor: tuijoserem4 » dj. feb. 12, 2015 12:00 pm

Estic d'acord amb el que t' han dit les companyes, informa't i valora bé els riscos, jo en un dels embarassos vaig tenir la mala sort de ser el 1 % de dones que perden el fill per la prova( biopsia de corion), que t ' he de dir; drama total, en el següent embaras he fet amnio i tot ha anat bé, però jo no ho hagués fet si no tingues factors de risc,,,no obstant només tu pots valorar els pros i els contres....només t ' ho dic perquè no menystinguis els percentatges de pèrdua...no et vull crear mal rotllo..

Per cert, et recomano l' harmony, a Barna clinic són 750 euros, és una pasta sí!!! és estadístic però molt fiable per eduards i down i una altra anomalía molt freqüent...les proves no invasives son una gran passa endavant...

Tot anirà bé, pren la desició amb la mà al cor i endavant!
vader83
:: papallona
:: papallona
Entrades: 148
Membre des de: dc. març 06, 2013 7:48 pm

EntradaAutor: vader83 » dj. feb. 12, 2015 4:42 pm

Jo m'he fet l'amnio Per alt risc en el triple screening. la prova no es res pero despres el repos i el perill d'abort ho vaig passar molt malament. Tot ha anat be, pero si no m'hagues Sortit risc no me l'hagues fet pero aixo solament ho podeu decidir vosaltres.
Facis el q Facis estará be!!
SandraLR
Entrades: 9
Membre des de: dg. oct. 19, 2014 5:44 pm

EntradaAutor: SandraLR » dj. feb. 12, 2015 6:14 pm

Hola!! jo ni em vaig fer el triple scrining aquest. Vaig demanar directament la amnio. Era una cosa que tenia en ment i molt parlada amb el meu marit. A més venien bessons, i no volíem arriscar.

T´he de dir que el dia de la amniocentesis vaig estar a punt de tornar-me cap a casa, però el metge que m´ha portat tot l´embaràs i també assistit al part em dona molta confiança, i la precisió que tenia a l´hora de fer la prova... va punxar les dues bosses en una sola punxada...un crak!!

Em va dir que el mes important és el repòs. Si el respectes no té per que passar res. Jo no em vaig moure del llit en tres dies.
Al dia següent de la prova em van trucar per telèfon de la clínica i em van dir " Estan sans, i portes la parelleta" ...i em vaig a posar a plorar com mai!!!

Acaben de fer tres setmanes els meus petits, i no m´empenedeixo d´haver-la fet.

Torna a “Estic embarassada”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::